Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Serwisowanie kołowrotków Shimano

serwis shimano

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3038 odpowiedzi w tym temacie

#3001 OFFLINE   tetsu

tetsu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 99 postów

Napisano 21 kwiecień 2024 - 10:09

A jakie łożysk są trwałe i odporne na słoną wode


Wysłałem ci PW. Co do łożysk to najlepiej stalowe nierdzewne które mają oznaczenie SMR.
  • Grymyk lubi to

#3002 OFFLINE   Grymyk

Grymyk

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 4 postów
  • LokalizacjaSianów
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Gromczyk

Napisano 21 kwiecień 2024 - 10:19

Bardzo dziękuję za pomoc

#3003 OFFLINE   adam 13

adam 13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 492 postów
  • LokalizacjaBremen, Niemcy
  • Imię:Adam
  • Nazwisko:Slowik

Napisano 05 maj 2024 - 13:47

Kolega rozebral , nasmarowal i zlozyl swojego TP C3000HG Robil to pierwszy raz

Jest  zadowolony Czy to normalne ,ze jak dokreci mocniej nakretke rotoru, to kolowrotek ciezko chodzi

Dopiero jak lekko dociagnie to jest OK Ponoc nie ma  zadnych luzow Jak dla mnie to cos zle zlozyl, a moze sie myle?

Ja tak nigdy nie mialem (No raz, jak oddalem do fachowca :D)



#3004 OFFLINE   tetsu

tetsu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 99 postów

Napisano 05 maj 2024 - 16:27

Coś źle poskładał pewnie nie dał podkładek tam gdzie powinny być o ile takie były. Luz wzdłużny na rotorze musi być nie duży ale musi. Czy podczas zwijania pod obciążeniem kołowrotek też ciężko kręci?
  • adam 13 lubi to

#3005 OFFLINE   adam 13

adam 13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 492 postów
  • LokalizacjaBremen, Niemcy
  • Imię:Adam
  • Nazwisko:Slowik

Napisano 05 maj 2024 - 17:44

Pod obciazeniem nie sprawdzal,u nas mozna lowic  dopiero od 16 maja

Kupil kiedys uzywke, ponoc nigdy nie rozbierana Zlozyl, tak mowi,tak jak bylo Tylko czy na pewno?

On ma srebnego, a ja podobny tylko granatowy Tez teraz go serwowalem ,i ja  takiego czegos nie mialem

To dla mnie nie jest normalne ,ze po dokreceniu  za "mocno" stawia opor Dlatego pytam kogos kto ma wieksze doswiadczenie niz ja

Kolega jakos mi nie chce uwierzyc



#3006 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1783 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 06 maj 2024 - 09:29

Rotor trzeba dokręcić z wyczuciem, nie za mocno. Jeśli bardzo mocno się dokręci to rotor będzie ciężej pracował. Pytanie :Jak ciężko pracuje?
  • strary i adam 13 lubią to

#3007 OFFLINE   WedkarzIncognito

WedkarzIncognito

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 107 postów
  • Imię:Patryk

Napisano 08 maj 2024 - 09:55

Kolega rozebral , nasmarowal i zlozyl swojego TP C3000HG Robil to pierwszy raz

Jest  zadowolony Czy to normalne ,ze jak dokreci mocniej nakretke rotoru, to kolowrotek ciezko chodzi

Dopiero jak lekko dociagnie to jest OK Ponoc nie ma  zadnych luzow Jak dla mnie to cos zle zlozyl, a moze sie myle?

Ja tak nigdy nie mialem (No raz, jak oddalem do fachowca :D)

- Pierwszy raz rozbierać kołowrotek i brać się od razu za TP. Gratuluję :)
- Tak jest to normalne, że jak dokręci się za mocno nakrętkę rotora, to młynek zacznie ciężej pracować.

- Kasowanie luzów do zera nie jest dobrym pomysłem.
- Najprawdopodobniej nie tyle co źle coś złożył, co po prostu za mocno dokręcił rotor (choć to też jest zastanawiające, bo tam jest plastikowa nakładka).
Tyle wywnioskowałem, czytając ten post.

 

Pod obciazeniem nie sprawdzal,u nas mozna lowic  dopiero od 16 maja

Kupil kiedys uzywke, ponoc nigdy nie rozbierana Zlozyl, tak mowi,tak jak bylo Tylko czy na pewno?

On ma srebnego, a ja podobny tylko granatowy Tez teraz go serwowalem ,i ja  takiego czegos nie mialem

To dla mnie nie jest normalne ,ze po dokreceniu  za "mocno" stawia opor Dlatego pytam kogos kto ma wieksze doswiadczenie niz ja

Kolega jakos mi nie chce uwierzyc

 

Tak na chłopski rozum. Po dokręceniu rotora na pałę kołowrotek zacznie ciężej pracować, ponieważ nakrętkę rotora zakręca się na gwint piniona. Jeżeli zakręci się nakrętkę za mocno, to pinion będzie za mocno przylegał do podkładki, podkładka to wewnętrznej bieżni łożyska, bieżnia łożyska wraz z łożyskiem będą dociskać blaszkę, blaszka dociskać oporówkę i tulejkę oporówki itd. Spoglądając na to z drugiej strony, to rotor będzie dociskał blaszkę tulejki oporówki i tak dalej i tak dalej...
W dużym skrócie elementy między gwintem pinionia/nakrętką a zębami piniona będą "ściśnięte" i tym samym będą one generować opór podczas kręcenia. Nie wspominając już o nieprawidłowym zazębieniu między kołem zębatym a pinionem.

Zastanawiam się jednak nad jednym faktem. Jak można za lekko lub za mocno dokręcić rotor w Shimano z system uszczelnień, w których na nakrętkę rotora nakłada się uszczelkę i plastikową nakładkę? Co prawda ja zawsze sobie znaczę nakrętkę rotora, żeby nie było hecy, że coś jest za mocno za lekko, ale przecież ta plastikowa nakładka jest spasowana z nakrętką rotora. Jeżeli dokręci się nakrętkę za mocno o nawet te 20/30 stopni, to nie uda się spasować tej plastikowej nakładki, ponieważ ona pod spodem ma wytłoczone/wyfrezowane zęby, w które wchodzi nakrętka. Po drugie posiada dwa otwory na śrubki i te otwory powinny być równo spasowane z otworami w rotorze.

Do tego dochodzi HG i pytanie, jaki smar zastosował kolega.
Nie wiem jak pracuje HG na wormie, ponieważ na wormie nie posiadam młynka z szybszym przełożeniem, ale na mimośrodzie czuję różnice w pracy między przełożeniem standardowym a szybszym (HG pracuje ciężej).

Pozdrawiam.


  • adam 13 lubi to

#3008 OFFLINE   adam 13

adam 13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 492 postów
  • LokalizacjaBremen, Niemcy
  • Imię:Adam
  • Nazwisko:Slowik

Napisano 13 maj 2024 - 11:08

Sprawa sie wyjasnila, kolega zle zlozyl :P

Zamiast dac podkladke na lozysko w rotorze,to dal pod  Troche zabkuje, teoretycznie normalne Ale, jaki smar byscie polecili, ktory by troche wytlumil zabkowanie? Smarowany byl Shimano Prermalub grease



#3009 OFFLINE   WedkarzIncognito

WedkarzIncognito

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 107 postów
  • Imię:Patryk

Napisano 14 maj 2024 - 11:20

Sprawa sie wyjasnila, kolega zle zlozyl :P

Zamiast dac podkladke na lozysko w rotorze,to dal pod  Troche zabkuje, teoretycznie normalne Ale, jaki smar byscie polecili, ktory by troche wytlumil zabkowanie? Smarowany byl Shimano Prermalub grease

W TP15 C3000HG za rotorem jest blaszka rotora, blaszka oprówki, uszczelka, oporówka, uszczelka, tulejka oprówki, pierścień dystansujący, blaszka, łożysko, podkładka i dopiero pinion. Stąd rodzi się moje pytanie do Ciebie. Czy mógłbyś wskazać za pomocą schematu, które łożysko i podkładkę w rotorze masz na myśli? Pytam z czystej ciekawości, ponieważ człowiek uczy się całe życie.

Odpowiadając na Twoje pytanie o smar. Czego byś nie zastosował, to jeżeli przekładnia jest kaput, to po pewnym czasie i tak kołowrotek zacznie ponownie ząbkować. Oczywiście może to być też kwestia spasowania przekładni (kasowanie luzów), ale zamiast kombinowania ze smarem w sytuacji, gdy przekładnia faktycznie jest zajechana, to wybrałbym opcje pt. Wymiana przekładni lub wymiana całego setu. Pakowanie smaru w takiej sytuacji, to tylko maskowanie problemu.

PS TP smarować pemralubem? Imo osobiście smarowałbym to SR-G lub NLTS2, ale to tylko moje zdanie, a inni bardziej doświadczeni mogą mieć inne.


  • adam 13 lubi to

#3010 OFFLINE   adam 13

adam 13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 492 postów
  • LokalizacjaBremen, Niemcy
  • Imię:Adam
  • Nazwisko:Slowik

Napisano 14 maj 2024 - 14:28

W TP15 C3000HG za rotorem jest blaszka rotora, blaszka oprówki, uszczelka, oporówka, uszczelka, tulejka oprówki, pierścień dystansujący, blaszka, łożysko, podkładka i dopiero pinion. Stąd rodzi się moje pytanie do Ciebie. Czy mógłbyś wskazać za pomocą schematu, które łożysko i podkładkę w rotorze masz na myśli? Pytam z czystej ciekawości, ponieważ człowiek uczy się całe życie.

Odpowiadając na Twoje pytanie o smar. Czego byś nie zastosował, to jeżeli przekładnia jest kaput, to po pewnym czasie i tak kołowrotek zacznie ponownie ząbkować. Oczywiście może to być też kwestia spasowania przekładni (kasowanie luzów), ale zamiast kombinowania ze smarem w sytuacji, gdy przekładnia faktycznie jest zajechana, to wybrałbym opcje pt. Wymiana przekładni lub wymiana całego setu. Pakowanie smaru w takiej sytuacji, to tylko maskowanie problemu.

PS TP smarować pemralubem? Imo osobiście smarowałbym to SR-G lub NLTS2, ale to tylko moje zdanie, a inni bardziej doświadczeni mogą mieć inne.

Podkladke 16450 dal miedzy10320 a 1524 Jeszcze podkladka gumowa 11563 podwinela mu sie podpodkladke16454
Raczej jest to kwestia spasowania luzow, pisales o kolejnosci " tulejka oprówki, pierścień dystansujący, blaszka, łożysko, podkładka i dopiero pinion" Jaka blaszka po pierscieniu dystansujacym? czy to, bylaby taka jak "lozysko PODKLADKA i dopiero pinion" jadna  cienka podkladke nie wiedzial gdzie dac i dal na kolo zebate,  tam juz byly dwie takie same ,tylko bardziej "zlote"miedziane, ta krorej nie wiedzial gdzie dac, byla bardziej z mosiadzu Moge sie mylic, specjalista nie jestem Na filmie tej podkladki nie bylo, ale moze to jest problemem zabkowania

Co do smaru ,to taki mialem, i tak lepszy od jego smaru  z Ali  Mam jeszce Cal`s Uniwersal Reel  Bylby lepszy? Czy mozesz podac, pelna nazwe smarow ktore proponujesz?

Dzieki Ci bardzo  Patryk  za odpowiedzi  Ciekaw jestem gdzie byla ta podkladka, wygladala na dystansowa

Dzieki, pozdrawiam Adam

Ok smary znalazlem , ten SR-G to 16?


Użytkownik adam 13 edytował ten post 14 maj 2024 - 14:32


#3011 OFFLINE   WedkarzIncognito

WedkarzIncognito

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 107 postów
  • Imię:Patryk

Napisano 16 maj 2024 - 09:55

Podkladke 16450 dal miedzy10320 a 1524 Jeszcze podkladka gumowa 11563 podwinela mu sie podpodkladke16454
Raczej jest to kwestia spasowania luzow, pisales o kolejnosci " tulejka oprówki, pierścień dystansujący, blaszka, łożysko, podkładka i dopiero pinion" Jaka blaszka po pierscieniu dystansujacym? czy to, bylaby taka jak "lozysko PODKLADKA i dopiero pinion" jadna  cienka podkladke nie wiedzial gdzie dac i dal na kolo zebate,  tam juz byly dwie takie same ,tylko bardziej "zlote"miedziane, ta krorej nie wiedzial gdzie dac, byla bardziej z mosiadzu Moge sie mylic, specjalista nie jestem Na filmie tej podkladki nie bylo, ale moze to jest problemem zabkowania

Co do smaru ,to taki mialem, i tak lepszy od jego smaru  z Ali  Mam jeszce Cal`s Uniwersal Reel  Bylby lepszy? Czy mozesz podac, pelna nazwe smarow ktore proponujesz?

Dzieki Ci bardzo  Patryk  za odpowiedzi  Ciekaw jestem gdzie byla ta podkladka, wygladala na dystansowa

Dzieki, pozdrawiam Adam

Ok smary znalazlem , ten SR-G to 16?

Dziękuje za odpowiedź.
Rozpiszę tę kolejność, która podałem we wcześniejszym poście numerami katalogowymi części.

Załączony plik  15TPC3000HGe-RKV - 5SE53E032.pdf.png   117,83 KB   5 Ilość pobrań

blaszka rotora - 17551

blaszka oporówki - 17475

uszczelka - 17476

oporówka - 17552

uszczelka - 16448

tulejka oporówki - 16449

pierścień dystansujący - 16450

blaszka - 17553

łożysko - 10320

podkładka i dopiero pinion - 1524 i 17572

Ten pierścień dystansujący (16450) opiera się na tulejce oporówki oraz na łożysku piniona. Czy może on być przyczyną ząbkowania? Nie wydaje mi się, ponieważ pinion jest osadzony na łożyskach, a te z kolei są osadzone w gniazdach. Łożysko 10320 jest w gnieździe oraz "trzyma" je w gnieździe blaszka 17553. Moim zdaniem bez tego pierścienia oporówka będzie przepuszczać, bo będzie gonić góra dół i tym samym nie będzie przylegać całą powierzchnią do wałeczków oporówki.

Z podkładkami na przekładni bywa różnie i nawet producent o tym informuje na schemacie, że ilość podkładek na schemacie nie zawsze jest taka sama jak w rzeczywistości (czyli np. na schemacie są widoczne dwie podkładki, a praktyce są trzy lub jedna). Oczywiście nieprawidłowa ilość podkładek może być przyczyną ząbkowania.

Smary. SR-G to DG13 (czasami błędnie opisany jako DG16). NLTS2 to DG16.
Oczywiście Permalub nie jest zły, a na pewno lepszy niż smary z ali. Nie używałem Cal`s Uniwersal Reel więc nie wypowiem się czy Permalub jest lepszy, czy gorszy. Osobiście pozostałbym przy Permalubie nie mając nic innego w zanadrzu.

Pozdrawiam.


Użytkownik WedkarzIncognito edytował ten post 16 maj 2024 - 10:00

  • strary i adam 13 lubią to

#3012 OFFLINE   tetsu

tetsu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 99 postów

Napisano 16 maj 2024 - 10:50

Ewentualnie kolega pomylił kolejność podkładek np. tą grubszą która powinna być nad łożyskiem dał pod łożysko a cieńszą dał nad łożysko i już pinion inaczej się ułoży wtedy może wystąpić ząbkowanie. Co do samru Cal's jeżeli to ten brązowy co używają go w Okuma to daruj sobie bo jest 3 razy bardziej lepki od Shimano dg04 i może bardzo zamulić kołowrotek.

Użytkownik tetsu edytował ten post 16 maj 2024 - 10:50

  • adam 13 i przemo_w lubią to

#3013 OFFLINE   adam 13

adam 13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 492 postów
  • LokalizacjaBremen, Niemcy
  • Imię:Adam
  • Nazwisko:Slowik

Napisano 16 maj 2024 - 14:50

Ewentualnie kolega pomylił kolejność podkładek np. tą grubszą która powinna być nad łożyskiem dał pod łożysko a cieńszą dał nad łożysko i już pinion inaczej się ułoży wtedy może wystąpić ząbkowanie. Co do samru Cal's jeżeli to ten brązowy co używają go w Okuma to daruj sobie bo jest 3 razy bardziej lepki od Shimano dg04 i może bardzo zamulić kołowrotek.

Wlasnie ta grubsza dal zle , pod lozysko Dlatego tez nie mogl tego skrecic Jak dokrecil "mocno" rotor , to nie mogl krecic Jedno mi nie daje spokoju, kolowrotek umyty ,nasmarowany, a szumi  I nie jest to lozysko oporowe Sprawdzalem zanim je zalozylem Czy to jest normalne, w troche przelatanych kolowrotkach? Nie wiem jak to okreslic, jest to taki suchy szelest, jak by cos nie bylo nasmarowane  Czy to moga byc mikromoduly? Na probe, raz dalem smaru i oleju az nad to, przymolil sie, i dalej szumial Teraz wszystko umyte w benzynie i potem w izopropanolu, nasmarowane, nie za duzo, z umiarem ;)  , troche oliwki, i jest szum  Mam aki sam model, tylko granatowy i to samo, mi to nie przeszkadza, ale widze, ze kolega ma z tym problemy

Dzieki za podpowiedzi

Pozdrawiam Adam

No i szukam schematu do jego kolowrotka, ten schemat co mam jest do wersji granatowej, inne lozysko oporowe


Użytkownik adam 13 edytował ten post 16 maj 2024 - 14:52


#3014 OFFLINE   tetsu

tetsu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 99 postów

Napisano 16 maj 2024 - 15:01

Łożyska sprawdzał? One często dają taki efekt właśnie.
  • adam 13 lubi to

#3015 OFFLINE   adam 13

adam 13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 492 postów
  • LokalizacjaBremen, Niemcy
  • Imię:Adam
  • Nazwisko:Slowik

Napisano 16 maj 2024 - 19:34

No wlasnie, lozyska Moze warto by bylo wymienic Na jakie? EZO? Jesli tak, to ktore z tych EZO ? jest ich troche, a pojecia nie mam jakie No i znowu musze rozebrac zeby zmiezyc Jesli lozyska, to ktore? wszystkie?



#3016 OFFLINE   tetsu

tetsu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 99 postów

Napisano 16 maj 2024 - 20:15

No wlasnie, lozyska Moze warto by bylo wymienic Na jakie? EZO? Jesli tak, to ktore z tych EZO ? jest ich troche, a pojecia nie mam jakie No i znowu musze rozebrac zeby zmiezyc Jesli lozyska, to ktore? wszystkie?


Nie jest powiedziane, że wszystkie są uszkodzone ale musisz sprawdzić które już szumią. Łożyska oczywiście EZO najlepiej z oznaczeniem SMR - nierdzewne i ZZ - podwójnie uszczelnione blaszkami.

#3017 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2265 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 17 maj 2024 - 06:28

Ja tym, którym szumią to gratuluję słuchu bo ja jestem głuchy jak pień i nad wodą nie słyszę szumów młynka.
A dwa to gratuluję wychodnych foteli i idealnie wyciszonych mieszkań.
Samochody też sprawdzacie stojąc w miejscu i pałująć silnik do odcinki?

#3018 OFFLINE   WedkarzIncognito

WedkarzIncognito

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 107 postów
  • Imię:Patryk

Napisano 17 maj 2024 - 10:00

Wlasnie ta grubsza dal zle , pod lozysko Dlatego tez nie mogl tego skrecic Jak dokrecil "mocno" rotor , to nie mogl krecic Jedno mi nie daje spokoju, kolowrotek umyty ,nasmarowany, a szumi  I nie jest to lozysko oporowe Sprawdzalem zanim je zalozylem Czy to jest normalne, w troche przelatanych kolowrotkach? Nie wiem jak to okreslic, jest to taki suchy szelest, jak by cos nie bylo nasmarowane  Czy to moga byc mikromoduly? Na probe, raz dalem smaru i oleju az nad to, przymolil sie, i dalej szumial Teraz wszystko umyte w benzynie i potem w izopropanolu, nasmarowane, nie za duzo, z umiarem ;)  , troche oliwki, i jest szum  Mam aki sam model, tylko granatowy i to samo, mi to nie przeszkadza, ale widze, ze kolega ma z tym problemy

Dzieki za podpowiedzi

Pozdrawiam Adam

No i szukam schematu do jego kolowrotka, ten schemat co mam jest do wersji granatowej, inne lozysko oporowe

Schemat do TP 15 C3000HG

Załączony plik  15TPC3000HGe-RKV - 5SE53E032 (1).png   326,05 KB   4 Ilość pobrań

Załączony plik  15TPC3000HGe-RKV - 5SE53E032 (2).png   332,86 KB   4 Ilość pobrań
 


  • ObraFM lubi to

#3019 OFFLINE   WedkarzIncognito

WedkarzIncognito

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 107 postów
  • Imię:Patryk

Napisano 17 maj 2024 - 11:27

Wlasnie ta grubsza dal zle , pod lozysko Dlatego tez nie mogl tego skrecic Jak dokrecil "mocno" rotor , to nie mogl krecic Jedno mi nie daje spokoju, kolowrotek umyty ,nasmarowany, a szumi  I nie jest to lozysko oporowe Sprawdzalem zanim je zalozylem Czy to jest normalne, w troche przelatanych kolowrotkach? Nie wiem jak to okreslic, jest to taki suchy szelest, jak by cos nie bylo nasmarowane  Czy to moga byc mikromoduly? Na probe, raz dalem smaru i oleju az nad to, przymolil sie, i dalej szumial Teraz wszystko umyte w benzynie i potem w izopropanolu, nasmarowane, nie za duzo, z umiarem ;)  , troche oliwki, i jest szum  Mam aki sam model, tylko granatowy i to samo, mi to nie przeszkadza, ale widze, ze kolega ma z tym problemy

Dzieki za podpowiedzi

Pozdrawiam Adam

No i szukam schematu do jego kolowrotka, ten schemat co mam jest do wersji granatowej, inne lozysko oporowe

 

A czy przypadkiem od tego dokręcania na siłę ta grubsza podkładka (jak rozumiem kolega pomylił pierścień dystansujący z podkładką i zamienił je miejscami) nie uszkodziła wewnętrznej bieżni łożyska (10320)? Wydaje mi się, że średnica tego pierścienia odpowiada średnicy wewnętrznej bieżni łożyska. Mogły się również od dokręcania na siłę pokrzywić blaszki. Ze względu na uszkodzenie elementów łożyska to może właśnie to łożysko zaczęło szumieć? Tak tylko sobie teoretyzuje...

 

No wlasnie, lozyska Moze warto by bylo wymienic Na jakie? EZO? Jesli tak, to ktore z tych EZO ? jest ich troche, a pojecia nie mam jakie No i znowu musze rozebrac zeby zmiezyc Jesli lozyska, to ktore? wszystkie?

Jeżeli mowa o TP15 C3000HG to wymiary łożysk przedstawiają się następująco:
 

Łożysko w szpuli  - 6 x 10 x 3 (13381)

Łożysko pod szpulą  - 7 x 11 x 3 (13274)
Pinion góra - 7 x 13 x 4 (10320)

Pinion dół - 5 x 8 x 2.5 (11424)

Przekładnia prawa strona - 7 x 11 x 3 (13274)

Przekładnia lewa strona - 7 x 13 x 4  (13241)
Knob - 4 x 7 x 2.5 (13269)

 

Pozdrawiam.


  • adam 13 i ObraFM lubią to

#3020 OFFLINE   adam 13

adam 13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 492 postów
  • LokalizacjaBremen, Niemcy
  • Imię:Adam
  • Nazwisko:Slowik

Napisano 17 maj 2024 - 13:38

A czy przypadkiem od tego dokręcania na siłę ta grubsza podkładka (jak rozumiem kolega pomylił pierścień dystansujący z podkładką i zamienił je miejscami) nie uszkodziła wewnętrznej bieżni łożyska (10320)? Wydaje mi się, że średnica tego pierścienia odpowiada średnicy wewnętrznej bieżni łożyska. Mogły się również od dokręcania na siłę pokrzywić blaszki. Ze względu na uszkodzenie elementów łożyska to może właśnie to łożysko zaczęło szumieć? Tak tylko sobie teoretyzuje...

 

Jeżeli mowa o TP15 C3000HG to wymiary łożysk przedstawiają się następująco:
 

Łożysko w szpuli  - 6 x 10 x 3 (13381)

Łożysko pod szpulą  - 7 x 11 x 3 (13274)
Pinion góra - 7 x 13 x 4 (10320)

Pinion dół - 5 x 8 x 2.5 (11424)

Przekładnia prawa strona - 7 x 11 x 3 (13274)

Przekładnia lewa strona - 7 x 13 x 4  (13241)
Knob - 4 x 7 x 2.5 (13269)

 

Pozdrawiam.

Moze masz racje z ta podkladka, zobaczymy :rolleyes:

Ale dzieki za rozmiary lozysk :good:







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, shimano