Hejka
Nie wiem czy ktoś z "forumowiczów" używa wkrętaka dynamometrycznego ?
Jestem w fazie testów mam 2 sztuki
0.8-5.0 Nm i 0.1-0.6 Nm. Wkrętaki renomowanej firmy Wiha, z certyfikatem i numerem seryjnym.
Nie jest to „taniocha” z wschodu raczej do profesjonalnych zastosowań,
nawet tam gdzie chodzi o roszczenia gwarancyjne. Wkrętak działa zarówno w prawo i lewo,
co jest ważne w przypadku nakrętki rotora gdzie mamy lewy gwint.
Można też sprawdzić z jakim momentem była dokręcona fabrycznie dana śruba, czy nakrętka. Dlaczego postanowiłem korzystać z tego typu wkrętaka:
Mocniej to nie znaczy lepiej :-), ciekawe artykuły:
https://www.wiha.com...metryczne-cz.-1
https://www.wiha.com...metryczne-cz.-2
https://www.wiha.com...metryczne-cz.-3
https://euro-met.pl/...raz-nakretek-nm
https://www.zabezpie...czyc-wyjasniamy
Na tapetę poszedł Stradic FL4000.
Podaję momenty dokręcania dla niektórych kluczowych połączeń:
Nakrętka rotora M7 - 0.80 Nm + - 30 stopni, po dokręceniu „lewy gwint” regulujemy tak aby czarne zabezpieczenie nakrętki trafiło na otwory w rotorze.
Potrzebna długa nasadka 12mm 1/4 cala.
Śruby korpusu M2.5 T8, PH1 - 0.20-0.25 Nm
Wkręt korpusu M2.5 PH1 - 0.20-0.25 Nm
Śruby łożyska przekładni M2 PH0 - 0.10-0.15 Nm
Wkręty podkładki górnego łożyska piniona M2.5 PH1 - 0.25 Nm
Śruba rolki kabłąka M2.5 PH1 - 0.35 Nm
Śruby kabłąka T10 - 0.20 Nm
Śruba knoba PH1 - 0.30 Nm
Wkręty oporówki M2 PH0 - 0.20 Nm
Wkręt „dupki” korpusu M2 T6 - 0.10 Nm
Do zabezpieczenia niektórych śrub, można użyć niewielką ilość kleju do gwintów firmy Senus.
Wybrałem fioletowy, dlaczego nie niebieski lub czerwony? Stwierdziłem że siła zrywania 8 Nm dla fioletowego jest wystarczająca.
Przy następnym serwisie, klej można z łatwością usunąć przy pomocy narzynki i gwintownika M2.5 i M2.
Gdzieś czytałem tu na forum, że ktoś przy swojej daiwie urwał śrubę rolki kabłąka.
Najprawdopodobniej producent zastosował czerwony klej, dla którego moment zerwania wynosi 22 Nm.
Bez podgrzania nikłe szanse na odkręcenie.
Do mycia używam zmywacz firmy:
Wurth.
Smarowidła które testuję i używam:
https://sklepsumowy....ent-p-2078.html
https://sklepsumowy....ent-p-2080.html
https://www.mefistof...owy-p-2801.html
https://17.euc.info....r-bialy-400-ml/
https://17.euc.info....zyskowy-400-ml/
https://termopasty.c...odukty/smar-tf/
https://termopasty.c...liwa-do-maszyn/
Osoby które nie używają takich narzędzi, nie mają wiedzy w tym zakresie a będą głupio komentować będę blokował.
Mam 9 młynków w tym 3 na gwarancji.
W planach zakup TP 24 4000.
Serwis robię raz w roku, no chyba że trafię na złe warunki atmosferyczne i młynek dostanie wody to więcej.
Przeliczyłem że rocznie bym musiał za każdy serwis dać dobrze ponad 100zł.
Więc mam takie techniczne możliwości i sprzęt, materiały i będę robił sam.
Mogę tylko przeprosić serwisantów że nie dam zarobić.
Zapewniam wszystkich że mój Stradic ma się dobrze, pomimo że posłużył jako królik doświadczalny.
Bazuje nie na filmach z yt, ale na 25 letnim doświadczeniu w branży moto.
Posiłkuje się też materiałami z internetów, oczywiście czytając ze zrozumieniem :-).
Proszę osoby które nie za bardzo są w temacie oddać młynek do serwisu i nie wzorować się na tym poście.
To są tylko moje testy.
Nie chciałbym stawiać serwisowania swoich młynków na kosmiczny poziom, robić z tego doktoratu, wychodzę z założenia że jak coś zrobić to dobrze to tyle.
Post ten napisałem nie żeby się pochwalić czy coś, tylko w celu przekazaniu mojej skromnej wiedzy w tej materii.
PS. Real prowadzi 3:1 :-)
Szok 4:1
Użytkownik Marcin70 edytował ten post 16 marzec 2024 - 17:47