Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Akumulator lifepo4 - zakup, użytkowanie, konserwacja / naprawy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2377 odpowiedzi w tym temacie

#221 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaL

Napisano 17 kwiecień 2018 - 21:47

ok, to ja za pytam po co nam Lifepo4? kosztowo kosmos aby napędzić silnik wymagający 24V, za porównywalne pieniądze (cena silnika na 24v i komplet lifepo4 do niego) zapłacimy minimum 6000zł, za  podobną cenę (6500 zł) o połowę lżejszy Torqeedo (14kg z baterią) Travel 503, jak ktoś dorzuci 2000 zł to ma 1003C z dużym aku ważący łącznie 15kg!

Waga zestawu z lifepo4 to jak kolega napisał jedna bateria 12kg i silnik elektryczny ważący 8kg  czyli zestaw pod 12V wychodzi 20kg, zwykły zestaw elektryk plus bateria lifepo4 jest o 1/3 cięższy do Torqeedo. Przy wersji silnika elektrycznego 24v, zestaw  jest dwa raz cięższy niż Torqeedo a kosztuje tyle samo.

Jest wersja Torqeedo 403 i 403c do kajaków jeśli szukamy czegoś małego, niestety kosztuje od 7000 zł w górę

Należy pamiętać że aku ściągane z chin mogą mieć problem z naprawami gwarancyjnymi

Wg mnie gotowe silniki z wbudowanymi bateriami wtedy gdy zależy nam na napędzaniu średniej i dużej łodzi wędkarskiej gdzie i tak potrzebowałbym 24V, do małej łódki lub kajaka cenowo wyjdzie nam najtaniej mały elektryk 12V i bateria lifepo4, ale wagowo nadal będzie to cięższy zestaw niż Torqeedo, za to cenowo ze 3 razy tańszy.

Co do pojemności do 2x100Ah Lifepo4 wystarcza na 2h pływania na maksa na silniku typu Haswing 2HP 24v, a Torqeedo 1003C na baterii przy maksymalnej prędkości wytrzyma tylko godzinę, ale już testy producentów przy minimalnych prędkościach dawały bardzo zbliżony czas płynięcia (15h i 17h) przy 3-4km/h, i prawdopodobnie przy połowie obciążenia ten czas byłby porównywalny, zaś dla Torqeedo wyniósł jakieś 6h (dane producenta dla prędkości 5,5km/h).


Użytkownik wedkarski365 edytował ten post 17 kwiecień 2018 - 21:55


#222 OFFLINE   qmichalq

qmichalq

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 534 postów
  • LokalizacjaŚwiecie
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Tuszyński

Napisano 17 kwiecień 2018 - 21:54

Jak porządnie przetestujesz to też sie skuszę i o linka poproszę.
Dolar teraz tani. Vat dowalili ?



Vatu i cla nie dowalili link

Wysoce Prąd Rozładowania BMS 12 V 100AH Lifepo4 Battery Pack dla Auto Silnik Łodzi RV Jacht Hurtowych Energii Słonecznej
http://s.aliexpress....ue?fromSns=Copy to Clipboard
  • godski lubi to

#223 OFFLINE   uups

uups

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 134 postów
  • Lokalizacjadolny śląsk
  • Imię:Adam

Napisano 18 kwiecień 2018 - 05:25

Torqeedo 1003C według mnie bardzo głośny silnik 



#224 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaL

Napisano 18 kwiecień 2018 - 05:32

Torqeedo 1003C według mnie bardzo głośny silnik 

ok, głośny ale lekki, miała okazję jeden dzień pływać na Haswing 2hp i tez do cichych nie należy, spalina też nie jest cicha. Pytanie czymś się kierujemy, wagą, głośnością czy ceną. Potem wybieramy na jakich zbiornikach chcemy pływać i czym i mamy rozwiązanie.  Np w kajaku może lepiej dopłacić ze 3000 zł do napędu nożnego niż inwestować w silnik i aku. Każdy ma inne potrzeby, możliwości. napisałem, że jeśli priorytetem jest waga to są lżejsze rozwiązania niż lifepo4, szczególnie do większych silników wymagających 24V i więcej



#225 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 18 kwiecień 2018 - 05:42

@wedkarski365 - ceny masz nie aktualne Lifepo4 24V/100Ah z ładowarką to koszt około 4 tys. W tym wszystkim chodzi głownie o wagę akumulatora.

 

Tak dla sprecyzowania - akumulatory do Torgeedo czy Travel mają pojemność 18Ah lub 30Ah cena 2 tys i 4 . Nie wiem co i do czego chcesz porównywać, bo do 100Ah Lifepo4

za 2 tys . ma się to nijak. :)



#226 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaL

Napisano 18 kwiecień 2018 - 05:52

@wedkarski365 - ceny masz nie aktualne Lifepo4 24V/100Ah z ładowarką to koszt około 4 tys. W tym wszystkim chodzi głownie o wagę akumulatora.

 

Tak dla sprecyzowania - akumulatory do Torgeedo czy Travel mają pojemność 18Ah lub 30Ah cena 2 tys i 4 . Nie wiem co i do czego chcesz porównywać, bo do 100Ah Lifepo4

za 2 tys . ma się to nijak. :)

jest co porównywać,

a) cenę za aku Lifepo4 przyjąłem najtańszego czyli chińskiego, przy cenach w Polsce wychodzi jeszcze korzystniej na rzecz Torqeedu czy podobnych

b ) fakt, że Torqeedo ma mniejsza pojemność 1003c to 31Ah, ale też mniejsze zużycie o czym pisałem, zużywa na maksymalnym obciążeniu ok 30A, zaś silniki typu Haswing 2Hp ciągną po 50-60A. Torqeedo używany na połowie swoich możliwości co wg producenta jest ok 5,5km/h da radę płynąc do 6h cZyli zużywa jakieś 5A. Wersja 503 z aku 11h przy maksymalnym wykorzystaniu pobiera  jakieś 15Ah. NIe tylko pojemnosc się liczy ale tez ile pobiera odbiornik

 

celem mojego wpisu było pokazanie, że są gotowe rozwiązania cenowo i wagowo porównywalne z lifepo4 a do niektórych rozwiązań nawet znacząco lżejsze i kosztujące tyle samo


Użytkownik wedkarski365 edytował ten post 18 kwiecień 2018 - 05:55


#227 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 18 kwiecień 2018 - 06:12

Torqeedo 1003 to kosiarka.
2.masz dedykowane i drogie baterie.
3.masz tam aku typu lipoly a nie lifepo4.
4.jesli z zintegrowaną bateria to taniej i ciszej wychodzi epropulsion spirit 1.0 , testowałem, posiadam i śmiem twierdzić ,że tj 1-liga tego typu konstrukcji.
5.nie porównujemy silników 1 ligi(torqeedo .epropulsion czy karwin) z silnikami pokroju haswing/Haibo itp. -dzieli je przepaść jakościową i finansowa
Ceny aku lit w naszym kraju są... za duże. Ale to się niebawem zmieni. Porównywanie kwasa i lifepo4 to nieporozumienie. Zarówno wydajnosciowo jak i wagowo. Przelicz koszt cyklu porzadnego kwasa( trakcyjnego siap/panosonic/Europower) i lifpo4.
Ci , co za kazdym razem targaja graty do domu/garazu , (tak jak ja) maja serdecznie dość tych atrakcji z masą bajzlu.

Użytkownik siarq edytował ten post 18 kwiecień 2018 - 06:29


#228 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaL

Napisano 18 kwiecień 2018 - 07:19

@siarq

 

zgoda co do 2,3 prawdopodobnie do 4, i na pewno do 5, ale jak przeczytałem ten wątek to w pogoni za niska wagą zaczęliśmy dryfować jak w tym memie

 

dlatego napisałem, że są gotowe rozwiązania posiadające niższą wagę i porównywalną cenę, też nie znoszę dźwigania ciężkiego aku i rozważam kosztowne acz lżejsze rozwiązanie. z drugiej strony rehabilitacja po dźwiganiu 2x100Ah kosztuje rocznie też nie mało



#229 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 18 kwiecień 2018 - 09:07

Analizowałem sprawę lifepo4 i wyszło mi podobnie - albo silnik 12vi + pakiet , albo silnik typu epropulsion 1.0. W pierwszym przypadku jest powiedzmy drożej, ale dużo lżej, w drugim wypadku jest szybciej i drożej.  Żadne warianty pośrednie nie wchodzą w grę z przyczyn ekonomicznych , czyli odpadają lifepo4 24V i 2hp czy coś w ten deseń.



#230 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 kwiecień 2018 - 09:42

Dziwne pytanie może ale średnio znam się na nowych technologiach w akumulatorach. Czy taki akumulator litowo - jonowy za niecałe 1500 zł z ładowarka będzie dużo gorszy od lifepo4 i sporo lepszy od porządnego kwasiaka ?

Jest ponad 500 złotych tańszy od lifepo4.

Podejrzanie niska waga -tylko 5 kg ????

 

https://pl.aliexpres...bdef9944e&tpp=1


Użytkownik godski edytował ten post 18 kwiecień 2018 - 09:43


#231 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 18 kwiecień 2018 - 09:47

Liony mają mniej cykli życia, różni różnie podają -ale np w epropulsion jest 500cykli, w tym pakiecie podają 1200. Patrz na czas ładowania - przy 3A ładowarce to 30godzin, czyli tak czy siak musiałbyś dokupić coś mocniejszego do ładowania - jeżeli pływasz intensywnie.

Andrzej, to trzeba sprawdzić- waga 5kg dla 40ah jest spoko, ale nie wiem ostatecznie za co płacisz te baksy - 40 czy 100ah.

Prądowe charakterystyki ogniw są zbliżone, lifepo4 ponoć są bezpieczniejsze - chodzi o stabilność i podatność na sensacje wybuchowe. W relacji cena/prąd wygrywają Liony


Użytkownik Maciej_K edytował ten post 18 kwiecień 2018 - 09:50


#232 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 kwiecień 2018 - 10:00

Liony mają mniej cykli życia, różni różnie podają -ale np w epropulsion jest 500cykli, w tym pakiecie podają 1200. Patrz na czas ładowania - przy 3A ładowarce to 30godzin, czyli tak czy siak musiałbyś dokupić coś mocniejszego do ładowania - jeżeli pływasz intensywnie.

Andrzej, to trzeba sprawdzić- waga 5kg dla 40ah jest spoko, ale nie wiem ostatecznie za co płacisz te baksy - 40 czy 100ah.

Prądowe charakterystyki ogniw są zbliżone, lifepo4 ponoć są bezpieczniejsze - chodzi o stabilność i podatność na sensacje wybuchowe. W relacji cena/prąd wygrywają Liony

To 100 Ah tak więc coś z ta waga nie tak. Ciekawe czy ta ładowarka w standardzie to tylko 3A daje. Mało.

Ilość cykli to nie problem, Problemem jest czas ładowania a pewnie po zakupie mocniejszej ładowarki cena zbliży sie do LifePo4.



#233 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 18 kwiecień 2018 - 10:57

ten opis tego aku lipoly z ali..., Chinczki to sa czarodziej marketingowi :) piszac o rozladowaniach 3-5C a prad ciagly 100A dla 100ah = 1C Tam napewno by trzabylo inna ladowarke, bo 3A to katastrofa.... lipoly jak juz Maciek napisal sa lzejsze sporo od lifpo4 , maja duzo wieksze prady rozladowania i mniejsza ilosc cykli. Modelarze na tym smigaja zazwyczaj. dla naszych zastosowan prad ciagly 80A jest wystarczajacy przy 12V czy 24V.

 

Analizowałem sprawę lifepo4 i wyszło mi podobnie - albo silnik 12vi + pakiet , albo silnik typu epropulsion 1.0. W pierwszym przypadku jest powiedzmy drożej, ale dużo lżej, w drugim wypadku jest szybciej i drożej.  Żadne warianty pośrednie nie wchodzą w grę z przyczyn ekonomicznych , czyli odpadają lifepo4 24V i 2hp czy coś w ten deseń.

to sie zgadza... procz torqeedo 2.0 ktory kosztuje krocie , nic sesnownego dla 24V i lifepo4 niema... 2hp haswinga = 1.0 spirit , ktory jest duzo cichszy , masywniejszy i wykonczony solidnie. Wada epropulsion 1.0 jest dedykowane i drogie aku jesli sie chce miec druga sztuke na zapas. koszt 4000-4500zl. mozna to przeskoczyc kupujac szybka ladowarke ( do full w 2h- 1000zl) , i ladowac na detce z innej bateri poprzez przetwornice. wyjdzie taniej. tak czy siak ,w tej technologii jest przyszlosc.



#234 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 19 kwiecień 2018 - 07:19

Tak czy siak. Era kwasów się kończy.

Tak jak skończyły się komórkowe telefony wielkości cegły.

 

Na dziś już obniżona cena o 1000 zł. Jest to dużo , a będzie jeszcze niżej :)



#235 OFFLINE   VonJa

VonJa

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 70 postów
  • Imię:Krzysiek

Napisano 19 kwiecień 2018 - 08:42

Szału z kolejnym spadkiem cen moim zdaniem nie będzie.. Jest taaaaaaaaki popyt na lit i inne pierwiastki ziem rzadkich w zwiazku z boomem w rozwoju elektromobilnosci i elektroniki użytkowej.

#236 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 19 kwiecień 2018 - 09:18

Szału nie ma. Ale można pogonić kota pepikom i naszym teraźniejszym mistrzom cenowym :)

#237 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 19 kwiecień 2018 - 09:40

Szału z kolejnym spadkiem cen moim zdaniem nie będzie.. Jest taaaaaaaaki popyt na lit i inne pierwiastki ziem rzadkich w zwiazku z boomem w rozwoju elektromobilnosci i elektroniki użytkowej.

Też tak sądzę. Poza tym ogniwa li...będą highendowym dobrem, z założenia droższym. Wiekszość ludzi będzie i tak używała pb w skali globalnej. Zupełnie inna sprawą są marże dystrybutorów, które są .....powszechnie znane jako wysokie.



Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka

#238 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 19 kwiecień 2018 - 09:43


Wg mnie gotowe silniki z wbudowanymi bateriami wtedy gdy zależy nam na napędzaniu średniej i dużej łodzi wędkarskiej gdzie i tak potrzebowałbym 24V, do małej łódki lub kajaka cenowo wyjdzie nam najtaniej mały elektryk 12V i bateria lifepo4, ale wagowo nadal będzie to cięższy zestaw niż Torqeedo, za to cenowo ze 3 razy tańszy.

Co do pojemności do 2x100Ah Lifepo4 wystarcza na 2h pływania na maksa na silniku typu Haswing 2HP 24v, a Torqeedo 1003C na baterii przy maksymalnej prędkości wytrzyma tylko godzinę, ale już testy producentów przy minimalnych prędkościach dawały bardzo zbliżony czas płynięcia (15h i 17h) przy 3-4km/h, i prawdopodobnie przy połowie obciążenia ten czas byłby porównywalny, zaś dla Torqeedo wyniósł jakieś 6h (dane producenta dla prędkości 5,5km/h).

 

Trochę się nie zgodzę z Twoją teorią.

Problemem silników Torqueedo czy Epropulsion są zintegrowane baterie. Ich pojemności są nikłe - nie możesz dodać /dokupić na starcie większej baterii tylko zakupić dodatkowe (cholernie drogie) kolejne aku o tej samej śmiesznie małej pojemności. Dla Torqeedo ceny baterii to 5 do 30tys ! Rozpatrywałem przesiadkę na takiego gotowca, ale nie wierzę w papierowe zasięgi tak samo jak w papierowe spalanie samochodów.

Haswing jest głośny, ale chyba cichszy od Torqueedo - przy czym kosztuje śmiesznie mało (kupowałem za 2,5k). Teraz dobrałem do zestawu LiFePo4 160Ah za niecałe 7tys i mam zestaw, którym bez problem cały dzień będę pływał i pokonam masę kilometrów czego na Torqueedo czy Epropulsionie nie zrobisz.

Pływanie na minimalnej prędkości na pewno wydłuża żywotność baterii, ale zabiera przyjemność wędkowania do zachodu słońca skoro do domu masz 6km. Wracając nocą przez 2-3h żeby oszczędzić baterię - dziękuję. Na Haswingu wrócę w 40-45 min dzięki LiFePo4, które nie zmiękną / przestaną oddawć moc po paru minutach (to robi każdy kwasiak).



#239 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 19 kwiecień 2018 - 09:47

Szału z kolejnym spadkiem cen moim zdaniem nie będzie.. Jest taaaaaaaaki popyt na lit i inne pierwiastki ziem rzadkich w zwiazku z boomem w rozwoju elektromobilnosci i elektroniki użytkowej.

Zgadza się - podobno Chiny są jedynym rejonem świata, gdzie jest dostępny Lit. Ceny trochę zejdą, ale po co je obniżać skoro jest się monopolistą ?

Jeśli świat będzie fikał chińczykom to skończą się samochody elektryczne i inne "litowe' urządzenia zanim wejdą w fazę popularności. Popatrzcie też na magazyny energii z elektrowni przydomowych - większość ma wewnątrz LiFePo4.



#240 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaL

Napisano 19 kwiecień 2018 - 09:52

Trochę się nie zgodzę z Twoją teorią.

(...) - przy czym kosztuje śmiesznie mało (kupowałem za 2,5k). Teraz dobrałem do zestawu LiFePo4 160Ah za niecałe 7tys i mam zestaw, którym bez problem cały dzień będę pływał i pokonam masę kilometrów czego na Torqueedo czy Epropulsionie nie zrobisz.

Pływanie na minimalnej prędkości na pewno wydłuża żywotność baterii, ale zabiera przyjemność wędkowania do zachodu słońca skoro do domu masz 6km. Wracając nocą przez 2-3h żeby oszczędzić baterię - dziękuję. Na Haswingu wrócę w 40-45 min dzięki LiFePo4, które nie zmiękną / przestaną oddawć moc po paru minutach (to robi każdy kwasiak).

Ok, te 160Ah to jaka waga? i czy to 160Ah w 24V czy w 12V?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych