ok, to ja za pytam po co nam Lifepo4? kosztowo kosmos aby napędzić silnik wymagający 24V, za porównywalne pieniądze (cena silnika na 24v i komplet lifepo4 do niego) zapłacimy minimum 6000zł, za podobną cenę (6500 zł) o połowę lżejszy Torqeedo (14kg z baterią) Travel 503, jak ktoś dorzuci 2000 zł to ma 1003C z dużym aku ważący łącznie 15kg!
Waga zestawu z lifepo4 to jak kolega napisał jedna bateria 12kg i silnik elektryczny ważący 8kg czyli zestaw pod 12V wychodzi 20kg, zwykły zestaw elektryk plus bateria lifepo4 jest o 1/3 cięższy do Torqeedo. Przy wersji silnika elektrycznego 24v, zestaw jest dwa raz cięższy niż Torqeedo a kosztuje tyle samo.
Jest wersja Torqeedo 403 i 403c do kajaków jeśli szukamy czegoś małego, niestety kosztuje od 7000 zł w górę
Należy pamiętać że aku ściągane z chin mogą mieć problem z naprawami gwarancyjnymi
Wg mnie gotowe silniki z wbudowanymi bateriami wtedy gdy zależy nam na napędzaniu średniej i dużej łodzi wędkarskiej gdzie i tak potrzebowałbym 24V, do małej łódki lub kajaka cenowo wyjdzie nam najtaniej mały elektryk 12V i bateria lifepo4, ale wagowo nadal będzie to cięższy zestaw niż Torqeedo, za to cenowo ze 3 razy tańszy.
Co do pojemności do 2x100Ah Lifepo4 wystarcza na 2h pływania na maksa na silniku typu Haswing 2HP 24v, a Torqeedo 1003C na baterii przy maksymalnej prędkości wytrzyma tylko godzinę, ale już testy producentów przy minimalnych prędkościach dawały bardzo zbliżony czas płynięcia (15h i 17h) przy 3-4km/h, i prawdopodobnie przy połowie obciążenia ten czas byłby porównywalny, zaś dla Torqeedo wyniósł jakieś 6h (dane producenta dla prędkości 5,5km/h).
Użytkownik wedkarski365 edytował ten post 17 kwiecień 2018 - 21:55