Czy to są silniki bezszczotkowe?
MotorGuide Xi3 / Xi5
#581 OFFLINE
Napisano 28 październik 2019 - 21:40
#582 Guest_Michal Sz_*
Napisano 29 październik 2019 - 08:20
Czy aktualizacja firmware silnikow odbywa sie poprzez echo ?
#583 OFFLINE
Napisano 29 październik 2019 - 09:31
Czy aktualizacja firmware silnikow odbywa sie poprzez echo ?
Jeżeli silnik cię o to prosi- nie zgadzaj się, na wszelki wypadek. Po co masz odsyłać silnik do serwisu. Niech poprawią firmware najpierw.
Oprogramowanie serwisowe to inna historia- wgrywają je z pamięci usb, przez specjalny interfejs.
#584 Guest_Michal Sz_*
Napisano 29 październik 2019 - 10:05
Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka
#585 OFFLINE
Napisano 29 październik 2019 - 11:57
To skąd mam wiedzieć czy ja akurat nie mam formwareu jakiegoś który wymaga aktualizacji bo inaczej echo nie będzie chciało gadac z silnikiem. Kupiłem kabelki w sobotę bedec probowal to przetestować widziałem na filmach że e-cho samo aktualizuje silnik. Są też jakieś jednorazowe urządzenia ale to tematy sprzed kilku lat wiec pewnie nieaktualne.
Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka
Jeżeli działa- nic nie zmieniaj. To w zasadzie reguła przy ostatnich update od Lowrance/Simrad. Więcej szkody niż pożytków.
#586 OFFLINE
Napisano 29 październik 2019 - 20:54
Maciek nie przekonuj.
Zaraz będzie zapytanie jak to odwrócić
#587 OFFLINE
Napisano 29 październik 2019 - 20:57
Sęk w tym, że może nie być powrotu. U mnie skończyło się to długim pobytem silnika w serwisie i wymianą modułu głónego i gps.
Wróble coś ćwierkają o nowym sofcie, może przy następnych wersjach firmware do echa sprawa się ustabilizuje.
Żeby nie było- mój silnik też prosi o aktualizację. Zanim ją zrobię(?), to poczekam na koniec sezonu i zadzwonię do serwisu parkerowego.
#588 Guest_Michal Sz_*
Napisano 03 listopad 2019 - 00:09
Nie wiem czy łączyć wszystkie trójniki?
#589 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2019 - 06:06
Kolego, w necie wszystko jest opisane i pokazane na schematach, filmach yt.
NMEA2000 ma swoje zasilanie, może być wpięte do tego samego akumulatora co ekran- najlepiej z osobnym włącznikiem- w razie, gdyby nie wykrywało ci silnika w sieci- wylączasz ją i ponownie włączasz. To jeden z partyzanckich sposobów radzenia sobie z problemami softowymi xi3/xi5
a tutaj podłączenie Gateway kit:
#590 Guest_Michal Sz_*
Napisano 03 listopad 2019 - 08:57
Co do accu dodatkowego to rozumiem jeśli chce podłączyć inne urządzenia, ja się zastanawiam czy komunikacja z silnikiem bez dodatkowego accu zadziała. Nie mam aktualnie możliwości sprawdzenia dlatego się pytam.
#591 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2019 - 12:20
Sieć MNEA ma zestaw zasilający. Właśnie po to ,by silnik był widoczny na liście urządzeń w echu.
Jeżeli pokazują zestaw startowy MMEA i zasady podłączenia- to trzeba tak robić. Tutaj niewiele można wykombinować.
Skoro masz akumulator do echosondy, wpięcie weń zasilania NMEA nie będzie żadnym problemem.
Nie kombinuj, by potem nie było problemów.
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 03 listopad 2019 - 12:21
#592 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2019 - 22:13
#593 OFFLINE
Napisano 11 listopad 2019 - 14:47
Wczoraj z userem Pajczi byliśmy na wodzie z moim xi3 i jego xi5 wczesnej serii produkcyjnej. Jest dowód namacalny , że silniki zachowują się różnie w tej samej sieci nmea2000, w tym samym echu - czyli moim Evo3.
Otóż xi5 od Piotra działa wyśmienicie, zanim zapodaliśmy testową trasę i waypointy- skalibrowaliśmy go zgodnie z instrukcją i osiowo i kompas. Wszystko działało bardzo spoko.
Natomiast Gateway Piotra ma jakąś usterkę, bo xi5 na nim został wykryty tylko raz w moim echu, w różnych kolejnościach podlączeń itp. Po tym szczęśliwym i przypadkowym - z racji prób podłączenia,- wykryciu silnika popłynął sobie radośnie dalej ignorując zadane waypointy.
Za to mój xi3 oferuje moc wrażeń dodatkowych w tych samych warunkach softowo/echowo: gubienie trasy- karuzela już na pierwszym punkcie trasy, karuzela po dotarciu na waypointa wskazanego z mapy. No i do tego od niedawna znowu zaczął się domagać aktualizacji. Może jak lód się pokaże to go zaktualizuję, pewnie czeka go podróż do Parkerów po tym.
Inna historia była z hds12 gen3, którą testowaliśmy również wczoraj- nie wykrywała w ogóle silnika, czy to na moim Gateway, sieci, czy na piotrowym osprzęcie. Soft wgrany 18.2, czyli pewnie ostatni do gen3 i srogi zwód, że to nie działa jak trzeba.
W obu echach silnik był widoczny w liście urządzeń wywołanej w menu systemu.
- nurek28 i SkiDivPL lubią to
#594 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2019 - 20:55
Ja po weekendzie spędzonym na wodzie z XI5 czy XI3 i HDS LIVE (sparowane po sieci NMEA200) mam dość MotorGuide na jakiś dłuższy czas i śmiało mogę powiedzieć że wyleczyłem się z tej firmy do uporania się z problem w 100%...
Płacąc za silnik od 6 tyś złotych i więcej powinno się oczekiwać czegoś więcej... Wypiszę kilka problemów z którymi miałem do czynienia.
1) Brak połączenia z GPS silnika XI5 i XI3
2) Nie łączenie się silnika w sieci NMEA2000
3) Echo (HDS LIVE 7" i 12") nie widzi silnika w sieci
4) Echo (HDS LIVE 7" i 12") nie widzi sieci od czasu do czasu
5) Cholernie długi czas na połączenie się dziobówki z echem zarówno na oprogramowaniu 18.3 jak i 19.1
6) Notoryczne wołanie aktualizacji i wywalanie przez to z sieci
7) Nawet po kalibracji silnik potrafi obkręcić kabel aż trzeszczy
8) Silnik wykonuje dziwne zwroty na wodzie - można wypaść z łódki.
9) Po wpięciu silnika do jednego aku z echem wychodzą dziwne plamy na ekranie w obrazowaniu 2D.
Kupując nowy silnik w zestawie z echo za 20 kilka tysięcy to chciało by się wymagać czegoś więcej jak wspomnianych przeze mnie dziwnych akcji.
Żeby nie było tak strasznie to silnik bez wpięcia w sieć NMEA2000 działa normalnie, kotwiczy i nawet pływa.
Utrzymanie łodzi ALU 5m na 55 LBS nie sprawia żadnego problemu.
W moim odczuciu ktoś ewidentnie nie chce rozwiązać problemu lub ten problem go przerósł .
To by było na tyle
Pozdrawiam
@Cabage
- Piotrek Milupa i Sonary i mapy lubią to
#595 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2019 - 20:57
Użytkownik siarq edytował ten post 12 listopad 2019 - 20:57
#596 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2019 - 21:01
Choć nie lubię sytuacji opisanej tutaj, bo z autopsji znam, to z całą pewnością post jak najbardziej. Może w końcu ktoś z prostafu Parker Poland się odezwie, nie ważne czy pod firmowym, czy prywatnym nickiem.Ja po weekendzie spędzonym na wodzie z XI5 czy XI3 i HDS LIVE (sparowane po sieci NMEA200) mam dość MotorGuide na jakiś dłuższy czas i śmiało mogę powiedzieć że wyleczyłem się z tej firmy do uporania się z problem w 100%...
Płacąc za silnik od 6 tyś złotych i więcej powinno się oczekiwać czegoś więcej... Wypiszę kilka problemów z którymi miałem do czynienia.
1) Brak połączenia z GPS silnika XI5 i XI3
2) Nie łączenie się silnika w sieci NMEA2000
3) Echo (HDS LIVE 7" i 12") nie widzi silnika w sieci
4) Echo (HDS LIVE 7" i 12") nie widzi sieci od czasu do czasu
5) Cholernie długi czas na połączenie się dziobówki z echem zarówno na oprogramowaniu 18.3 jak i 19.1
6) Notoryczne wołanie aktualizacji i wywalanie przez to z sieci
7) Nawet po kalibracji silnik potrafi obkręcić kabel aż trzeszczy
8) Silnik wykonuje dziwne zwroty na wodzie - można wypaść z łódki.
9) Po wpięciu silnika do jednego aku z echem wychodzą dziwne plamy na ekranie w obrazowaniu 2D.
Kupując nowy silnik w zestawie z echo za 20 kilka tysięcy to chciało by się wymagać czegoś więcej jak wspomnianych przeze mnie dziwnych akcji.
Żeby nie było tak strasznie to silnik bez wpięcia w sieć NMEA2000 działa normalnie, kotwiczy i nawet pływa.
Utrzymanie łodzi ALU 5m na 55 LBS nie sprawia żadnego problemu.
W moim odczuciu ktoś ewidentnie nie chce rozwiązać problemu lub ten problem go przerósł .
To by było na tyle
Pozdrawiam
@Cabage
Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka
#597 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2019 - 21:02
Adam wulgaryzmy cisną mi się na usta jak nie wiem, większego gówna dawno nie widziałem. Nie za te pieniądze , bez wsparcia technicznego . Żeby było ciekawie człowiek który kupił nowy silnik i odkrył problem na swój koszt musi odsyłać silnik do Dystrybutora (Parker Poland). Mało tego, po kilku tygodniach dystrybutor nie wiele zdziałał....
Żal, dno i 10 metrów mułu....
#598 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2019 - 21:07
#599 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2019 - 21:11
Korpo pilnują biznesu, nawet programy do mapowania są przypisane do brandu.Jeszcze chińczyk nie bije, bo działa tylko z telefonu/tabletu i nie ma pilota iNMEA. MK za to kosztuje chyba trochę więcej niz MG a do tego te podziały że MG to Lowrance, a MK to Humminbird. Nowe silniki Garmin i Lowrance to raz że cena dwa że 24V. Nie ma taniej alternatywy dla sieci NMEA
Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka
#600 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2019 - 21:14
- Pietruk lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych