Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

MotorGuide Xi3 / Xi5


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1642 odpowiedzi w tym temacie

#581 OFFLINE   zander79

zander79

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 56 postów
  • Lokalizacja...na rybach
  • Imię:Grzegorz

Napisano 28 październik 2019 - 21:40

Czy to są silniki bezszczotkowe?



#582 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 29 październik 2019 - 08:20

Czy aktualizacja firmware silnikow odbywa sie poprzez echo ?



#583 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 29 październik 2019 - 09:31

Czy aktualizacja firmware silnikow odbywa sie poprzez echo ?

Jeżeli silnik cię o to prosi- nie zgadzaj się, na wszelki wypadek. Po co masz odsyłać silnik do serwisu. Niech poprawią firmware najpierw. 

Oprogramowanie serwisowe to inna historia- wgrywają je z pamięci usb, przez specjalny interfejs. 



#584 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 29 październik 2019 - 10:05

To skąd mam wiedzieć czy ja akurat nie mam formwareu jakiegoś który wymaga aktualizacji bo inaczej echo nie będzie chciało gadac z silnikiem. Kupiłem kabelki w sobotę bedec probowal to przetestować widziałem na filmach że e-cho samo aktualizuje silnik. Są też jakieś jednorazowe urządzenia ale to tematy sprzed kilku lat wiec pewnie nieaktualne.

Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka

#585 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 29 październik 2019 - 11:57

To skąd mam wiedzieć czy ja akurat nie mam formwareu jakiegoś który wymaga aktualizacji bo inaczej echo nie będzie chciało gadac z silnikiem. Kupiłem kabelki w sobotę bedec probowal to przetestować widziałem na filmach że e-cho samo aktualizuje silnik. Są też jakieś jednorazowe urządzenia ale to tematy sprzed kilku lat wiec pewnie nieaktualne.

Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka

Jeżeli działa- nic nie zmieniaj. To w zasadzie reguła przy ostatnich update od Lowrance/Simrad. Więcej szkody niż pożytków. 



#586 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1584 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 29 październik 2019 - 20:54

Maciek nie przekonuj.

Zaraz będzie zapytanie jak to odwrócić :)



#587 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 29 październik 2019 - 20:57

Sęk w tym, że może nie być powrotu. U mnie skończyło się to długim pobytem silnika w serwisie i wymianą modułu głónego i gps. 

Wróble coś ćwierkają o nowym sofcie, może przy następnych wersjach firmware do echa sprawa się ustabilizuje. 

Żeby nie było- mój silnik też prosi o aktualizację.  Zanim ją zrobię(?), to poczekam na koniec sezonu i zadzwonię do serwisu parkerowego. 



#588 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 03 listopad 2019 - 00:09

Aby podłączyć echo Lowrance z Xi3 trzeba również użyć dodatkowego akumulatora Na szynie NMEA 2000 czy można to ominąć?
Nie wiem czy łączyć wszystkie trójniki?

#589 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 03 listopad 2019 - 06:06

Kolego, w necie wszystko jest opisane i pokazane na schematach, filmach yt. 

NMEA2000 ma swoje zasilanie, może być wpięte do tego samego akumulatora co ekran- najlepiej z osobnym włącznikiem- w razie, gdyby nie wykrywało ci silnika w sieci- wylączasz ją i ponownie włączasz. To jeden z partyzanckich sposobów radzenia sobie z problemami softowymi xi3/xi5

 

 

a tutaj podłączenie Gateway kit:



#590 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 03 listopad 2019 - 08:57

To co jest w necie to widziałem, ale z tego co widziałem również to to że po włączeniu silnika jest komunikacja.
Co do accu dodatkowego to rozumiem jeśli chce podłączyć inne urządzenia, ja się zastanawiam czy komunikacja z silnikiem bez dodatkowego accu zadziała. Nie mam aktualnie możliwości sprawdzenia dlatego się pytam.

#591 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 03 listopad 2019 - 12:20

Sieć MNEA ma zestaw zasilający. Właśnie po to ,by silnik był widoczny na liście urządzeń w echu. 

Jeżeli pokazują zestaw startowy MMEA i zasady podłączenia- to trzeba tak robić. Tutaj niewiele można wykombinować.  

Skoro masz akumulator do echosondy, wpięcie weń zasilania NMEA nie będzie żadnym problemem.

Nie kombinuj, by potem nie było problemów.


Użytkownik Maciej_K edytował ten post 03 listopad 2019 - 12:21


#592 OFFLINE   sledzix

sledzix

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 161 postów
  • LokalizacjaSępopol

Napisano 03 listopad 2019 - 22:13

Koledzy gdzie dostane przedłużenie kabla przetwornika w Xi5 bo za krotki żeby podpiąć pod echo?

#593 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 11 listopad 2019 - 14:47

Wczoraj z userem Pajczi byliśmy na wodzie z moim xi3 i jego xi5 wczesnej serii produkcyjnej. Jest dowód namacalny , że silniki zachowują się różnie w tej samej sieci nmea2000, w tym samym echu - czyli moim Evo3. 

Otóż xi5 od Piotra działa wyśmienicie, zanim zapodaliśmy testową trasę i waypointy- skalibrowaliśmy go zgodnie z instrukcją i osiowo i kompas. Wszystko działało bardzo spoko.

Natomiast Gateway Piotra ma jakąś usterkę, bo xi5 na nim został wykryty tylko raz w moim echu, w różnych kolejnościach podlączeń itp. Po tym szczęśliwym i przypadkowym - z racji prób podłączenia,-  wykryciu silnika popłynął sobie radośnie dalej ignorując zadane waypointy. 

Za to mój xi3 oferuje moc wrażeń dodatkowych w tych samych warunkach softowo/echowo: gubienie trasy- karuzela już na pierwszym punkcie trasy,  karuzela po dotarciu na waypointa wskazanego z mapy. No i do tego od niedawna znowu zaczął się domagać aktualizacji. Może jak lód się pokaże to go zaktualizuję, pewnie czeka go podróż do Parkerów po tym. 

 

Inna historia była z hds12 gen3, którą testowaliśmy również wczoraj- nie wykrywała w ogóle silnika, czy to na moim Gateway, sieci, czy na piotrowym osprzęcie. Soft wgrany 18.2, czyli pewnie ostatni do gen3 i srogi zwód, że to nie działa jak trzeba. 

W obu echach silnik był widoczny w liście urządzeń wywołanej w menu systemu. 


  • nurek28 i SkiDivPL lubią to

#594 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 12 listopad 2019 - 20:55

Ja po weekendzie spędzonym na wodzie z XI5 czy XI3 i HDS LIVE (sparowane po sieci NMEA200) mam dość MotorGuide na jakiś dłuższy czas i śmiało mogę powiedzieć że wyleczyłem się z tej firmy do uporania się z problem w 100%... 

Płacąc za silnik od 6 tyś złotych i więcej powinno się oczekiwać czegoś więcej...  Wypiszę kilka problemów z którymi miałem do czynienia.

1) Brak połączenia z GPS silnika XI5 i XI3

2) Nie łączenie się silnika w sieci NMEA2000

3) Echo (HDS LIVE 7" i 12") nie widzi silnika w sieci 

4) Echo (HDS LIVE 7" i 12") nie widzi sieci od czasu do czasu

5) Cholernie długi czas na połączenie się dziobówki z echem zarówno na oprogramowaniu 18.3 jak i 19.1

 

6) Notoryczne wołanie aktualizacji i wywalanie przez to z sieci

7) Nawet po kalibracji silnik potrafi obkręcić kabel aż trzeszczy

8) Silnik wykonuje dziwne zwroty na wodzie - można wypaść z łódki. 

9) Po wpięciu silnika do jednego aku z echem wychodzą dziwne plamy na ekranie w obrazowaniu 2D.

 

Kupując nowy silnik w zestawie z echo za 20 kilka tysięcy to chciało by się wymagać czegoś więcej jak wspomnianych przeze mnie dziwnych akcji.

 

Żeby nie było tak strasznie to silnik bez wpięcia w sieć NMEA2000 działa normalnie, kotwiczy i nawet pływa.

Utrzymanie łodzi ALU 5m na 55 LBS nie sprawia żadnego problemu.

W moim odczuciu ktoś ewidentnie nie chce rozwiązać problemu lub ten problem go przerósł . 

 

To by było na tyle :)

Pozdrawiam

@Cabage


  • Piotrek Milupa i Sonary i mapy lubią to

#595 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 12 listopad 2019 - 20:57

I to właśnie mnie wstrzymuje z tematem... , bo zaraz się.okaze że chinczyk haswing bije.mg...

Użytkownik siarq edytował ten post 12 listopad 2019 - 20:57


#596 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 12 listopad 2019 - 21:01

Ja po weekendzie spędzonym na wodzie z XI5 czy XI3 i HDS LIVE (sparowane po sieci NMEA200) mam dość MotorGuide na jakiś dłuższy czas i śmiało mogę powiedzieć że wyleczyłem się z tej firmy do uporania się z problem w 100%...

Płacąc za silnik od 6 tyś złotych i więcej powinno się oczekiwać czegoś więcej... Wypiszę kilka problemów z którymi miałem do czynienia.

1) Brak połączenia z GPS silnika XI5 i XI3
2) Nie łączenie się silnika w sieci NMEA2000
3) Echo (HDS LIVE 7" i 12") nie widzi silnika w sieci
4) Echo (HDS LIVE 7" i 12") nie widzi sieci od czasu do czasu
5) Cholernie długi czas na połączenie się dziobówki z echem zarówno na oprogramowaniu 18.3 jak i 19.1

6) Notoryczne wołanie aktualizacji i wywalanie przez to z sieci
7) Nawet po kalibracji silnik potrafi obkręcić kabel aż trzeszczy
8) Silnik wykonuje dziwne zwroty na wodzie - można wypaść z łódki.
9) Po wpięciu silnika do jednego aku z echem wychodzą dziwne plamy na ekranie w obrazowaniu 2D.

Kupując nowy silnik w zestawie z echo za 20 kilka tysięcy to chciało by się wymagać czegoś więcej jak wspomnianych przeze mnie dziwnych akcji.

Żeby nie było tak strasznie to silnik bez wpięcia w sieć NMEA2000 działa normalnie, kotwiczy i nawet pływa.
Utrzymanie łodzi ALU 5m na 55 LBS nie sprawia żadnego problemu.

W moim odczuciu ktoś ewidentnie nie chce rozwiązać problemu lub ten problem go przerósł .

To by było na tyle :)
Pozdrawiam
@Cabage

Choć nie lubię sytuacji opisanej tutaj, bo z autopsji znam, to z całą pewnością post jak najbardziej. Może w końcu ktoś z prostafu Parker Poland się odezwie, nie ważne czy pod firmowym, czy prywatnym nickiem.

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

#597 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 12 listopad 2019 - 21:02

Adam wulgaryzmy cisną mi się na usta jak nie wiem, większego gówna dawno nie widziałem. Nie za te pieniądze , bez wsparcia technicznego . Żeby było ciekawie człowiek który kupił nowy silnik i odkrył problem na swój koszt musi odsyłać silnik do Dystrybutora (Parker Poland). Mało tego, po kilku tygodniach dystrybutor nie wiele zdziałał....

Żal, dno i 10 metrów mułu....



#598 OFFLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2177 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 12 listopad 2019 - 21:07

Jeszcze chińczyk nie bije, bo działa tylko z telefonu/tabletu i nie ma pilota iNMEA. MK za to kosztuje chyba trochę więcej niz MG a do tego te podziały że MG to Lowrance, a MK to Humminbird. Nowe silniki Garmin i Lowrance to raz że cena dwa że 24V. Nie ma taniej alternatywy dla sieci NMEA

#599 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 12 listopad 2019 - 21:11

Jeszcze chińczyk nie bije, bo działa tylko z telefonu/tabletu i nie ma pilota iNMEA. MK za to kosztuje chyba trochę więcej niz MG a do tego te podziały że MG to Lowrance, a MK to Humminbird. Nowe silniki Garmin i Lowrance to raz że cena dwa że 24V. Nie ma taniej alternatywy dla sieci NMEA

Korpo pilnują biznesu, nawet programy do mapowania są przypisane do brandu.


Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

#600 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 12 listopad 2019 - 21:14

A co oni mogą? Skoro są dystrybutorem i sprzedają to co dostają? $ sie zgadza, a niedogodnosci to fanaberie użytkowników... ot sytuacja. Poza tym Nie słyną z życzliwości . Pionierstwo kosztuje , a czasem.przerasta... marketing się zgadza A klient w D. Standard pl. Dla tego też, dla.samej kotwicy jestem chyba ku temu , aby kupić chińczyka.badz.mk . Za dużo razy pionierem bylem:)
  • Pietruk lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych