Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

MotorGuide Xi3 / Xi5


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1642 odpowiedzi w tym temacie

#1601 OFFLINE   Maciejb

Maciejb

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów
  • LokalizacjaWojkowice
  • Imię:Maciej
  • Nazwisko:Bąk

Napisano 17 maj 2024 - 12:18

Witam, mam problem z moim xi5, włączając silnik i dając mu „full” obroty po jakiejś chwili silnik samoczynnie się rozłącza, znikają wszystkie kontrolki, nie da się nim nic zrobić. Po jakieś chwili około 30-60 sekundach silnik samoczynnie się włącza a po następnej minucie łapie sygnał GPS i można z niego normalnie korzystać. Stało mi się to parokrotnie i tylko i wyłącznie na maksymalnych obrotach pracy silnika.

Pytanie czy ktoś z was miał taki problem i ewentualnie jak sobie z tym poradzić. Dodam, że silnik już nie jest na gwarancji.

Pozdrawiam

#1602 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1121 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 17 maj 2024 - 15:56

Akumulator sprawdzony ? od źródła zasilania bym zaczął :)



#1603 OFFLINE   Maciejb

Maciejb

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów
  • LokalizacjaWojkowice
  • Imię:Maciej
  • Nazwisko:Bąk

Napisano 17 maj 2024 - 16:26

Aku nowy sprawdzony, w poniedziałek wymienię jeszcze bezpiecznik bo to też mi przyszło na myśl, ale chciałem też zapytać grono kolegów, bo silniki znane i jakby nie patrzeć nie raz obarczone wadami różnymi :)

#1604 OFFLINE   Hudzik

Hudzik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 64 postów

Napisano 18 maj 2024 - 16:23

Dzień dobry, dzisiaj 2-letnia dziobówka Motorguide Xi3 uległa awarii, a mianowicie śruba przestała kręcić, gps łapie i kręci kolumną. Podejrzewam spalenie, ale może ktoś miał podobny problem , czy znajdują się tam jakiekolwiek bezpieczniki.?

#1605 OFFLINE   Mateusz458

Mateusz458

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 26 postów

Napisano 27 maj 2024 - 10:40

Witam, mam problem z moim xi5, włączając silnik i dając mu „full” obroty po jakiejś chwili silnik samoczynnie się rozłącza, znikają wszystkie kontrolki, nie da się nim nic zrobić. Po jakieś chwili około 30-60 sekundach silnik samoczynnie się włącza a po następnej minucie łapie sygnał GPS i można z niego normalnie korzystać. Stało mi się to parokrotnie i tylko i wyłącznie na maksymalnych obrotach pracy silnika.

Pytanie czy ktoś z was miał taki problem i ewentualnie jak sobie z tym poradzić. Dodam, że silnik już nie jest na gwarancji.

Pozdrawiam

Jak tam kolego wiesz jaka może byc tego przyczyną że się wyłącza przy pełnym gazie ? U mnie w xi3 tak samo się dzieje dosyć często to odłączam silnik od Aku i z powrotem podłączam i działa

#1606 OFFLINE   Maciejb

Maciejb

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów
  • LokalizacjaWojkowice
  • Imię:Maciej
  • Nazwisko:Bąk

Napisano 30 maj 2024 - 18:06

No właśnie ostatnio zrobiłem pewien test i założyłem bezpiecznik 50A i mi go spaliło, wcześniej miałem 60A automatyczny i go wybija praktycznie za każdym razem w momencie kiedy silnik pracuje na najwyższych obrotach, ale go nie spala. Planuje kupic jeszcze inni bezpiecznik i przejrzeć jeszcze raz dokładnie instalacje wtyczki itp. Jesli będzie to samo, ściągnę silnik i dam go do innej łódki na innej wtyczce i sprawdzę w ten sposób i wtedy wykluczę ewentualne wady czy to silnika czy instalacji :).

#1607 OFFLINE   Maciejb

Maciejb

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów
  • LokalizacjaWojkowice
  • Imię:Maciej
  • Nazwisko:Bąk

Napisano 30 maj 2024 - 18:08

Jeszcze dodam, że dzwoniłem do serwisu MG, ale chyba miałem pecha, bo połączyłem się z kimś kto pracuje tam krótko i nie wiedział nic o takich problemach, w przyszłym tygodniu zadzwonię jeszcze raz może coś więcej ustalę.

#1608 OFFLINE   bartekmaj

bartekmaj

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 152 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Bartek
  • Nazwisko:Majewski

Napisano 30 maj 2024 - 18:12

Ja kiedyś Xi5 miałem podłączony pod automatyczny bezpiecznik chyba ok 80A ( nie wiem na ile on realnie tyle miał ).
Przy maksymalnej prędkości po chwili mi się rozłączał i musiałem chwilę poczekać żeby go znowu włączyć.

Z racji że byłem na majówce to go wyrzuciłem i zrobiłem normalny hebel który jest do tej pory.
Wszystko działa poprawnie , mam grube kable.

Użytkownik bartekmaj edytował ten post 30 maj 2024 - 18:13


#1609 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 30 maj 2024 - 18:20

Dzień dobry, dzisiaj 2-letnia dziobówka Motorguide Xi3 uległa awarii, a mianowicie śruba przestała kręcić, gps łapie i kręci kolumną. Podejrzewam spalenie, ale może ktoś miał podobny problem , czy znajdują się tam jakiekolwiek bezpieczniki.?

Sprawdź przewody pod czapką 151bcd37a3c7b9fb866d71f98dc8abba.jpg

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

#1610 OFFLINE   Mateusz458

Mateusz458

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 26 postów

Napisano 16 czerwiec 2024 - 06:50

Witam mam pytanko jaki kupić akumulator do silnika dziobowego xi3

#1611 OFFLINE   AdrianMa

AdrianMa

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 198 postów
  • LokalizacjaNakło nad Notecią
  • Imię:Adrian

Napisano 16 czerwiec 2024 - 08:28

Witam mam pytanko jaki kupić akumulator do silnika dziobowego xi3

100ah w zupełności wystarczy

#1612 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 932 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 16 czerwiec 2024 - 10:53

Witam, mam problem z moim xi5, włączając silnik i dając mu „full” obroty po jakiejś chwili silnik samoczynnie się rozłącza, znikają wszystkie kontrolki, nie da się nim nic zrobić. Po jakieś chwili około 30-60 sekundach silnik samoczynnie się włącza a po następnej minucie łapie sygnał GPS i można z niego normalnie korzystać. Stało mi się to parokrotnie i tylko i wyłącznie na maksymalnych obrotach pracy silnika.

Pytanie czy ktoś z was miał taki problem i ewentualnie jak sobie z tym poradzić. Dodam, że silnik już nie jest na gwarancji.

Pozdrawiam

Zanim zaczniesz rozbierać przewody sprawdź też czy coś się nie nawinęło pod śrubę. U siebie w obu elektrykach ostatnio zdjąłem śruby przy okazji smarowania i ... z obu wyciągnąłem jakieś dziesiątki metrów plecionek. Warto tam czasem zajrzeć bo syfu w wodzie pełno a jak przetrze uszczelnienia to grubsza awaria.


Użytkownik Qh_ edytował ten post 16 czerwiec 2024 - 10:53


#1613 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 932 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 16 czerwiec 2024 - 10:55

Sprawdź przewody pod czapką 151bcd37a3c7b9fb866d71f98dc8abba.jpg

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

Tak patrzę, Myślę ile to pracuje i chyba też rozbiorę i doizoluję zanim się przetrą. O sprzęt trzeba czasem zadbać to będzie służył 2 x dłużej.



#1614 OFFLINE   Maciejb

Maciejb

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów
  • LokalizacjaWojkowice
  • Imię:Maciej
  • Nazwisko:Bąk

Napisano 19 czerwiec 2024 - 14:38

Koledzy, wracając do tematu mojej ix5 i rozłączania prądu przy max obrotach usterka zlokalizowana i naprawiona. Winna była wtyczka „attwood” ( ciekawe, bo raczej ludzie uważają ją za dobrą ). W tej chwili instalacja wygląda następująco: przewód czarny bezpośrednio do akumulatora, a na czerwonym bezpiecznik automatyczny i podłączenie do Aku. Zero wtyczek itp itd. Przewody tym razem ogarnąłem porządna zaciskarką, a nie lutownicą ( myślę że to pewniejsza opcja niż lut ). Dziś byłem na wodzie i wszystko działa jak należy. Może komuś się przyda takie info. Pozdrawiam.
  • Sonary i mapy lubi to

#1615 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4810 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 19 czerwiec 2024 - 14:59

Ja od 5 lat ponad- używam wtyczek RemaAnderson - tych czarnych w najmniejszym rozmiarze, do 80A. Nigdy żadnych incydentów nie miałem- czy to z motorgajdem czy z minnkotami. 



#1616 OFFLINE   Mateos_74

Mateos_74

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 139 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:N

Napisano 19 czerwiec 2024 - 19:58

również używam andersona - czerwonych do 50A przez ponad 6 lat do motorguide (zaciskane i lutowane) i nigdy nie miałem żadnych problemów. Nigdy nawet się nie zagrzały



#1617 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 932 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 19 czerwiec 2024 - 20:01

Tez myślałem o wtyczce, nawet kupiłem. Dziobówkę mam na płycie, więc … założyłem bolce odkręcane :D  z jednej strony aku podłączone przez wyłącznik na śrubę a w bakiście na kotwicę dziobówka na nakrętki ręczne. Działa, kable się nie walają bo jest go na wierzchu pare cm.

 

Co do połączeń. Nie lubię zaciskanych. Nawet jak zaciskam zalutowuję dodatkowo. Lut zapobiega utlenianiu/korozji połączenia. W zaciskanym potrafi się zadziać w tak mokrym środowisku jak Łódź.



#1618 OFFLINE   Mateos_74

Mateos_74

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 139 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:N

Napisano 19 czerwiec 2024 - 21:23

Tez myślałem o wtyczce, nawet kupiłem. Dziobówkę mam na płycie, więc … założyłem bolce odkręcane :D  z jednej strony aku podłączone przez wyłącznik na śrubę a w bakiście na kotwicę dziobówka na nakrętki ręczne. Działa, kable się nie walają bo jest go na wierzchu pare cm.

 

Co do połączeń. Nie lubię zaciskanych. Nawet jak zaciskam zalutowuję dodatkowo. Lut zapobiega utlenianiu/korozji połączenia. W zaciskanym potrafi się zadziać w tak mokrym środowisku jak Łódź.

ja w łodzi daje dodatkowo termokurcz z klejem  i nic się nie dzieje
 



#1619 OFFLINE   invictus

invictus

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 54 postów
  • LokalizacjaŚroda Wlkp
  • Imię:Łukasz

Napisano 23 czerwiec 2024 - 19:40

Witam. Mam problem z Xi3. W zeszłym roku na gwarancji wymieniona płyta główna oraz moduł GPS przez Parkera. Silnik już po gwarancji. Przy małym wietrze wszystko jest ok, natomiast przy dużym wietrze po chwili od zakotwiczenia zaczyna kręcić koła w prawo, po około 2 obrotach przewód naciąga się na maksa i po chwili przestaje działać. Robione pozycjonowanie M112 oraz kalibracja M111. Może macie jakieś pomysły ? Normalnie ręce opadają

#1620 OFFLINE   invictus

invictus

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 54 postów
  • LokalizacjaŚroda Wlkp
  • Imię:Łukasz

Napisano 30 czerwiec 2024 - 14:07

Ogarnąłem temat. Silnik w końcu działa tak jak powinien. Zdjąłem czapkę, zaizolowałem przewody plusowe i minusowe oraz umieściłem je najdalej jak to było możliwe od modułu GPS. Jestem po dwóch dniach testów, działa elegancko.
  • Mateos_74 i Blackstarpro lubią to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych