Witam,
i jeszcze jedno, może jest na Śląsku ktoś kto bawi się serwisem kręciołów shimano (przegląd, smarowanie itd.) i robi to naprawdę dobrze. Niestety autoryzowany serwis shimano trwa dość długo.
Chodzi mi o stare czarne serie tzn: aero 3010, super aero 3000 gt, super x 3000 gt itp. Ewnetulanie także w grę by wchodził twin power 2500fc.
pozdrawiam
krupin
#1 OFFLINE
Posted 10 December 2011 - 10:09
#2 OFFLINE
Posted 10 December 2011 - 11:12
Nie jest to zbyt trudne, wystarczy odrobina umiejętności(jak na czymś staniesz to można zawsze kogoś podpytać), raczej ciężko jest coś spierniczyć , drobne narzędzia, smarowidła. W sam raz zajęcie na długie zimowe wieczory.. a frajda i satysfakcja bezcenne
- georgerx likes this
#3 OFFLINE
Posted 10 December 2011 - 11:15
Jest Specem przez duże S od shimano.
Poszukaj jego nr był wielokrotnie podawany.
#4 OFFLINE
Posted 10 December 2011 - 11:22
- kostom63 and TomaszN. like this
#5 OFFLINE
Posted 10 December 2011 - 11:25
#6 OFFLINE
Posted 10 December 2011 - 11:29
i wilk syty i owca cała
#7 OFFLINE
Posted 13 January 2013 - 18:09
Witam Panowie,
Mam problem z Twin Powerem 2500, a właściwie jego łożyskiem oporowym. Kołowrotek pod wpływem mrozu "obraca się do tyłu".
Dziś z tej przyczyny straciłem rybę, zirytowało mnie to potwornie. Bardzo sobie cenię tą maszynkę i wolałbym dobre zdanie o nim zachować.
Ktoś spotkał się z podobnym problemem ? Wie jak ten problem rozwiązać ?
Pozdrawiam,
#8 ONLINE
Posted 13 January 2013 - 18:14
Tak, to dosc czesto wystepujaca przypadlosc w kolowrotkach Shimano w warunkach temperaturowych okolo zera a szczegolnie gdy niskim temperaturom towarzyszy duza wilgotnosc powietrza.
Polecam dokladne czyszczenie lozyska oporowego. Najlepiej rozebrac je na czesci.
Jesli to nie pomoze i nadal na zimnie bedzie przepuszczac pozostaje wymiana oporowki.
Pozdrawiam
Guzu
- andrew16 likes this
#9 OFFLINE
Posted 13 January 2013 - 21:05
W moim TP 4000 FA podczas dzisiejszego trociowania na mrozie (tem. około -7 stopni poniżej zera) też wystąpił problem - kołowrotek zaczął bardzo ciężko pracować. Już długo nim łowię i nigdy nie było takiej sytuacji. Przekładnia główna jest w dobrym stanie, smarowanie dosyć oszczędne, zimowe - jedyne co mi przychodzi do głowy to łożysko oporowe, nic innego nie mogło chyba powodować takich oporów. Co prawda oporówka nie przepuszczała do tyłu ale w domu, po rozgrzaniu wszystko wróciło do normy - miał ktoś podobną sytuację ?
#10 OFFLINE
Posted 13 January 2013 - 21:11
Tak, to dosc czesto wystepujaca przypadlosc w kolowrotkach Shimano w warunkach temperaturowych okolo zera a szczegolnie gdy niskim temperaturom towarzyszy duza wilgotnosc powietrza.
Polecam dokladne czyszczenie lozyska oporowego. Najlepiej rozebrac je na czesci.
Jesli to nie pomoze i nadal na zimnie bedzie przepuszczac pozostaje wymiana oporowki.
Pozdrawiam
Guzu
W zsadzie zgadzam śię,ale?
W niskich temperaturach można wziąc czynnik kurczliwośći materiału,ale nie aż do tego stopnia aby wystepowała ta dolegliwość.
Na podstawie mojego doswiadczenia sądzę że przyczyną może być nadmierne zaoliwienie kołowrotka,zarówno przez port (nie lać tam żadnego oleju ),
jak i tez nadmierne oliwienie ośi głównej.
Oliwka potem spływa po gwincie wałka głównego i dostaje śię na łożysko oporowe,tak samo jest z tym słynnym portem.jężeli znajdzie śię w obudowie kołowrotka zbyt duża ilośc oleju to rozrzedzi smar który przedostanie śię poprzeż łożysko główne bezpśrednio na łożysko oporowe.
I teraz bierzemy czynnik kurczliwośći materiału w niskich temp.( mikrony wystarczą ) plus wspomaganie olejowe i efekt mamy murowany.
Ja w swoich kręćkach nigdy nie mam takich problemów.a 100% to SHIMANO od Stelli do Twin Pawer (JDM )
Ale te uwagi w zasadzie dotyczą wszyskich kołowrotków nie tylko JDM
Pozdrawiam
Józef Lesniak
- Guzu, b_biba, guciolucky and 2 others like this
#11 OFFLINE
Posted 13 January 2013 - 21:17
Panie Józefie, a co Pan myśli o "moim" wyżej opisanym przypadku ?
#12 OFFLINE
Posted 13 January 2013 - 22:02
Tak, Józio spec i z nim trza gadać !
#13 OFFLINE
Posted 14 January 2013 - 08:35
Panie Józefie, a co Pan myśli o "moim" wyżej opisanym przypadku ?
Rozbierz kołowrotek, ściąg oporówkę, wymyj w benzynie destrakcyjnej i dobrze wysusz, bardzo cienko oliwić wałki.Powinno być ok.
Jak łowiłeś przy -7 było duże obkurczenie oporówki, a jeszcze do tego smar z oliwką i pewniak, że oporówka przepuści .
#14 OFFLINE
Posted 14 January 2013 - 11:32
Rozbierz kołowrotek, ściąg oporówkę, wymyj w benzynie destrakcyjnej i dobrze wysusz, bardzo cienko oliwić wałki.Powinno być ok.Jak łowiłeś przy -7 było duże obkurczenie oporówki, a jeszcze do tego smar z oliwką i pewniak, że oporówka przepuści .
Mr.Jozi zrobił to za mnie i tak należy postępować w przypadku kłopotów z łozyskiem oporowym, z tym że, i tu może być zaskoczenie ja nie aplikuję oliwki
na wałeczki łożyska oporowego ( wypraktykowane od lat i bez kłopotów obojętnie czy temp. w pluśie czy w minuśie ). Na obudowach łożyska oporowego jest wytłoczony napis" NO GREASE" - tzn.nie smarować i oliwić.
Materiały tam użyte są bardzo wysokiej jakośći i nie ma obawy że coś śię wytrze.Kłopoty zaczynają śie dopiero wtedy kiedy do łożyska dostanie śie duża ilość zanieczyszczeń i zaczyna śię proces "śćierania".
Wałeczkom nic szczególnego śię nie stanie za to najczęściej wyciera śie pierścien oporowy i sprężynki (same ich koncówki ) które już z mniejszą siłą dociskają wałeczki.
Jeżeli te rady moje i Mr.Joziego Panu nie pomogą i usterka będzie nadal występować to należałoby młynkowi przyjrzec się bliżej.
Pozdrawiam
- ergie1 likes this
#15 OFFLINE
Posted 15 January 2013 - 10:19
Dzięki Panowie za wskazówki, niemniej kołowrotek ląduje u Pana Józefa.
1 lutego drugie otwarcie sezonu, mam nadzieje, że wtedy korba mnie już nie zawiedzie.
#16 OFFLINE
Posted 18 January 2013 - 10:50
Witam.
Mam takie pytanko. Czy nie lepiej myć łożysko oporowe w benzynie lakowej? Nie pozostawia osadu(?) tylko mini tłusty film, bez porównania cieńszy niż po oszczędnym nawet smarowani oliwką...
#17 OFFLINE
Posted 18 January 2013 - 21:56
Nie wydaje mi się. Ten film olejowy bedzię kiepskiej jakości. Już lepiej ekstrakcyjna i dobrej klasy oliwka. Albo nie oliwić, co zamierzam od teraz za radą starszego kolegi czynić.
#18 OFFLINE
Posted 19 January 2013 - 00:06
Odkąd oliwy nie daję, syćko gro i hucy.
#19 OFFLINE
Posted 19 January 2013 - 01:07
Ostatnio podlałem nieco oporówkę Emblema i potrafi przepuścić. Od tej pory zakaz.
#20 OFFLINE
Posted 19 January 2013 - 11:46
Ostatnio podlałem nieco oporówkę Emblema i potrafi przepuścić. Od tej pory zakaz.
Tak,tak Panie Andrzeju,całkowity zakaz oliwienia oporówek jak również wlewania oliwki przez shimanowski port.
Co ciekawe? widziałem sporo łozysk oporowych strasznie zaoliwionych,ba na dodatek wysmarowanych i o dziwo łożyska w tej mazi pracowały poprawnie Zauważalne jest to szczególnie w starszej, czarnej serii Shimano.
Nowe serie młynków jak gdyby były bardziej wrażliwe na traktowanie je oliwką.
Ja w swoich kołowrotkach i klientów oczywiście nie aplikuje tam oliwki i wszysto cacy od wielu lat.
Pozdrawiam
Also tagged with one or more of these keywords: serwis, shimano
Sprzęt wędkarski →
Baitcasting →
19 Shimano Calcutta Conquest DC 101 2020Started by fijal87 , 25 Oct 2020 shimano, calcutta, conquest and 1 more... |
|
||
Answered
Sprzęt wędkarski →
Sprzęt motorowodny i elektronika wędkarska →
TOHATSU 25Started by allevoytek , 11 Jun 2018 naprawa, moduł, elektronika and 2 more... |
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Pinion gear do kołowrotka PennStarted by Vaymona , 29 May 2018 penn, serwis, części |
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Daiwa Certate 2506Started by Mateo1989 , 24 Feb 2017 daiwa, serwis, tuning |
|
||
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Daiwa Silver Creek vs Shimano Catana DX - pod pstrąga i okonia. Poszukuję opiniiStarted by Kondi , 24 Jan 2017 daiwa, silver, creek, shimano and 1 more... |
|