W przypadku konstrukcji Finvala większa masa tej łodzi bierze się z tego że całość wewnątrz jest zrobiona ze sklejki .Czyli konstrukcja aluminiowa a na to sklejka a to zawsze będzie cięższe .Co do certyfikacji oczywiście masa jest podana przez producenta więc jest to kwestia uczciwości nic więcej .

Łodzie aluminiowe
#1361
OFFLINE
Napisano 06 luty 2025 - 18:26
- Guzu lubi to
#1362
OFFLINE
Napisano 06 luty 2025 - 21:40
Kozi81, on 04 Feb 2025 - 20:52, said:
No to "ogromna" różnica. Ale fachmany, "znafcy" i inni guru piszą twardo że 4mm to krążownik, pancernik, Titanic, łódź w uj ciężka, potrzeba wielkich paliwożernych silników bo inaczej nie da rady pływać... I inne idiotyzmy. Aż chce się cytować Piłsudskiego o narodzie i ludziach. Ja sobie jeszcze odpuszczę...
No to jak to jest z tymi pancernikami ?
#1363
OFFLINE
#1364
OFFLINE
Napisano 07 luty 2025 - 20:00
Prawda jest taka że dla łodzi do 5 metrów w zupełności wystarczy blacha gr 3 mm na dnie i 2 mm na burtach .Blacha gr 4 mm na dnie to jest bardzo dużo dlaczego ? Tak grubej blachy używa się w łodziach morskich do 6,5 m gdzie siły działające na kadłub są naprawdę ogromne .Przebijanie się przez duże fale na dużych prędkościach czy nawet transport bo taka łódź waży ponad 2 tony i na wybojach na dno przenoszone są uderzenia tej masy .Zasada jest prosta grubość poszycia wzrasta wraz z masą i wielkością .Większość producentów używa blachy 3mm do większości elementów całe wnętrza sa z 3mm ponieważ jest to grubość która ma dobrą wytrzymałość i zarazem dobrze się spawa .
Ogólnie polskie produkcje to pancerniki tak samo jak Ukraińskie z tą różnicą że oni wewnątrz dają sklejkę która jest ciężka i co roku zwiększa swoją masę mimo że w nazwie ma wodoodporna .Czy ciężar ma znaczenie na pływalność ? .Tak ma w szczególności w małych łodziach które mają małą wyporność dla łodzi do 4 metrowej różnica 30 kg to bardzo dużo dla 460 50 czy 70 kg tez jest odczuwalna ale już mniej bo mamy więcej mocy na pawęży .Dla łodzi powyżej 5 metrów to już nie bo wyporność takiej jednostki jest na tyle duża że nie odczuwa się znacząco zwiększenia masy nawet o 100 kg .
To tak w telegraficznym skrócie bo do tego dochodzą zagadnienia związane z masą na pawęży a ilością mocą silnika .Bardzo ważna kwestia śruba a w zasadzie jest dobór oraz wysokość posadowienia silnika na pawęzy co jest związane z płytą kawitacyjną .
Idealne są dwusuwy mała masa duża moc to jest coś co z małej łodzi może zrobić wodolot przy małym silniku .
- Enio i Warciany lubią to
#1365
OFFLINE
Napisano 12 luty 2025 - 19:45
Po co to już ci napisałem .Jeżeli przejdziemy na nitowanie to nic nie stoi na przeszkodzie żeby zastosować nawet 1.5 mm Przy spawaniu 3 mm to optymalna grubość 4 mm to już grube przegięcie .
- highvoltage lubi to
#1366
OFFLINE
Napisano 12 luty 2025 - 20:14
tomi78, on 12 Feb 2025 - 18:45, said:
Po co to już ci napisałem .Jeżeli przejdziemy na nitowanie to nic nie stoi na przeszkodzie żeby zastosować nawet 1.5 mm Przy spawaniu 3 mm to optymalna grubość 4 mm to już grube przegięcie .
Przeczytałem ze zrozumieniem ale ty chyba nie . Nie odniosłeś się w ogóle do kręgosłupa łodzi co w mojej opinii jest dość istotną kwestią.
Żeby nie było to nie podważam jakości ani łodzi AMON ani TANGIRI, cieszę się że nasz rynek się rozwija w tym kierunku i szczerze kibicuję.
#1367
OFFLINE
Napisano 28 luty 2025 - 06:08
Witam Towarzystwo.
Mam możliwość nabycia za fajne pieniążki łódkę ze stajni TANGIRI - ORTIZ 420.
Przeważnie będzie użytkowana na jeziorach, może raz na rok na Zalewie Wiślanym czy Zatoce Puckiej.
Czy ona się nadaje na takie akweny ???
Na co patrzeć przy "oględzinach" ???
Pozdrawiam Brać Wędkarską.
#1368
OFFLINE
Napisano 28 luty 2025 - 16:05

Użytkownik womaly23 edytował ten post 28 luty 2025 - 16:07
#1369
OFFLINE
Napisano 01 marzec 2025 - 19:38
Jaroufo,
Pływam swoją 420tką po martwej Wiśle, czasami wyplynę na zatokę. Kilka razy w roku jestem w Szwecji na różnych jeziorach, w tym na takich kilkanaście tysięcy hektarów. Pływam najczęściej we 2 osoby, zdarza się i we 4 (2 dorosłych, 2 dzieci). Łódka jest jedną z bardziej j optymalnych do łowienia, silnik minimum 40km.
Sprawdzić spawy, sprawność pomp, elektryki, łożyska w przyczepie...
#1370
OFFLINE
Napisano 16 marzec 2025 - 19:04
#1371
OFFLINE
Napisano 17 marzec 2025 - 09:48
Sprawdzić spawy, sprawność pomp, elektryki, łożyska w przyczepie...[/quote]. Sprawdzić spawy?
#1372
OFFLINE
#1373
OFFLINE
#1374
OFFLINE
Napisano 18 marzec 2025 - 09:16
jz1337, on 16 Mar 2025 - 18:04, said:
Witam. Posiada ktoś łódź ze stajni vinka boats? Jakieś opinie?
Nie podam Ci żadnych opinii z użytkowania mimo, że pływam już drugą. Bo to moja produkcja. Mogę Ci za to opowiedzieć o samej budowie czy technicznych rzeczach. Jak jest zbudowana, itp. Jeśli oczywiście Cię to interesuje.
#1375
OFFLINE
Napisano 18 marzec 2025 - 09:26
wykrzyknik, on 18 Mar 2025 - 08:16, said:
Nie podam Ci żadnych opinii z użytkowania mimo, że pływam już drugą. Bo to moja produkcja. Mogę Ci za to opowiedzieć o samej budowie czy technicznych rzeczach. Jak jest zbudowana, itp. Jeśli oczywiście Cię to interesuje.
Fajnie że jest producent. To może ja zapytam. Jaki jest cel tego, że burta na dziobie jest jakby wyższa a w kierunku rufy się obniża? Chlapanie?
Wśród pl producentów nie spotkałem się z taką konstrukcją kadłuba i stąd zaciekawienie. Pamętam że jak zamawiałem Bremę, to zaraz po moim zamówieniu wystawiłeś na OLX 430 za kwotę będącą w zasięgu mojego budżetu. Trochę plułem sobie wtedy w brodę
Użytkownik rower26 edytował ten post 18 marzec 2025 - 09:30
- wykrzyknik lubi to
#1376
OFFLINE
Napisano 18 marzec 2025 - 09:38
- rower26 i Tresor lubią to
#1377
OFFLINE
Napisano 18 marzec 2025 - 12:54
#1378
OFFLINE
Napisano 18 marzec 2025 - 13:29
#1379
OFFLINE
Napisano 19 marzec 2025 - 12:53
#1380
OFFLINE
Napisano 19 marzec 2025 - 12:54
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych