Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Łodzie aluminiowe


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1380 odpowiedzi w tym temacie

#1341 OFFLINE   mickeN

mickeN

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów

Napisano 25 styczeń 2025 - 20:30

highvoltage, on 25 Jan 2025 - 13:16, said:

Jeżeli płynąć na "pełnym gwizdku" gdzieś daleko od brzegu przydzwonisz konkretnie w skałę to poszycie łódki będzie najmniejszym problemem. Wystrzeli Cię jak z procy, a czy nie uderzysz o coś głową to już się okaże. Więc argumenty o wytrzymałości na skały to chyba jak ktoś bez głowy wpływa między kamienie i wali o nie - pierwsze co to i tak spodzine/śrubę uszkodzi. Dobrze przetloczona blacha 2mm czy spawane 3mm jest wystarczające na każdą wodę czy to w Polsce czy Skandynawii - pomijając ewentualnie wody morskie gdzieś w Norwegii. Ale pytanie czy to jest łódka do pływania w Polsce i okolicach czy na morze Norweskie. Można pływać i kutrem po Wiśle ale czy to ma sens ?

Takim tokiem myślenia to riverfoxem można pływać tylko po rzekach :D

Dajcie już spokój, na filmie widać jak łódź pięknie płynie na 50km, a jak na blache 4mm to waga wyszła super, gdzie w podobnych rozmiarach i przy materiale 3mm łodzie ważą sporo więcej.
Niedługo zamierzam odwiedzić stajnie, a jeśli będzie możliwośc to z chęcią zobaczę jakąś jednostkę na wodzie.


  • elpojo i Biesan lubią to

#1342 OFFLINE   haukii

haukii

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 48 postów
  • LokalizacjaGarwolin
  • Imię:K
  • Nazwisko:.

Napisano 02 luty 2025 - 12:17

Każdy niech wybiera co chce z jak woli pływać na wielkim paliwożernym silniku ciężka łódka to jego sprawa. Zawsze to stabilniej na drodze jak się ciągnie przyczepę ważąca 200kg więcej. A jak ktoś szuka sensu w tym to jednak wybierze coś bardziej optymalnego waga lodzi-moc silnika.
  • MIGOTKA lubi to

#1343 OFFLINE   marioligi

marioligi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 317 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 luty 2025 - 11:55

Podstawowe pytanie jak wzrasta waga łodzi przy zastosowaniu blachy 4mm....



#1344 OFFLINE   tomchaf11

tomchaf11

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 369 postów
  • LokalizacjaSIEDLCE

Napisano 03 luty 2025 - 12:09

Jak kogoś stać na łódz to go i stać na paliwo.

Można i na elektryku pływać 

Po co te rozważania  każdy podczepić silnik jaki uważa 



#1345 OFFLINE   marioligi

marioligi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 317 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 luty 2025 - 12:54

Też tak uważam. Tym bardziej, że podejrzewam waga nie wzrośnie wybitnie przy 4mm....



#1346 OFFLINE   kruz

kruz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 776 postów
  • LokalizacjaFMI
  • Imię:Krzysztof

Napisano 03 luty 2025 - 13:55

marioligi, on 03 Feb 2025 - 11:54, said:

Też tak uważam. Tym bardziej, że podejrzewam waga nie wzrośnie wybitnie przy 4mm....

 

Nie mam zielonego pojęcia ile m2 blachy zużywa się na produkcję takiej łodzi ale jeśli jest ich, powiedzmy 15, to waga w stosunku do łodzi z blachy 3mm, będzie większa coś koło 40 kg. I mało i dużo.


Użytkownik kruz edytował ten post 03 luty 2025 - 13:57


#1347 OFFLINE   FISH

FISH

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 623 postów
  • LokalizacjaWłodawa

Napisano 03 luty 2025 - 16:08

Pomiędzy łodzią wykonaną z blachy 3 a 4mm teoretycznie będzie różnica w wadze około 20%.

#1348 OFFLINE   Amator

Amator

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 20 postów
  • LokalizacjaPłock
  • Imię:Andrzej
  • Nazwisko:Śliwa

Napisano 03 luty 2025 - 18:00

Raczej 33,33333%

Użytkownik Amator edytował ten post 03 luty 2025 - 18:01


#1349 OFFLINE   highvoltage

highvoltage

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 388 postów
  • Imię:Krz

Napisano 03 luty 2025 - 18:03

Coś się kalkulacje nie zgadzają raczej 33% w stosunku do blachy 3mm.
Czyli przy łodzi z 3mm wazacej 300kg mamy łódkę 400kg z blachy 4mm. No ale kto co lubi, jak ktoś chce zapłacić za ten dodatkowy materiał i go ciągać nad wodę to tylko jego wybór.

#1350 OFFLINE   kruz

kruz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 776 postów
  • LokalizacjaFMI
  • Imię:Krzysztof

Napisano 03 luty 2025 - 19:54

highvoltage, on 03 Feb 2025 - 17:03, said:

Coś się kalkulacje nie zgadzają raczej 33% w stosunku do blachy 3mm.
Czyli przy łodzi z 3mm wazacej 300kg mamy łódkę 400kg z blachy 4mm. No ale kto co lubi, jak ktoś chce zapłacić za ten dodatkowy materiał i go ciągać nad wodę to tylko jego wybór.

 

Masz racje, że to jest 33% ale łódka to nie jest chyba sama blacha aluminiowa ? Pytam, nie żebym się chciał kłócić 

 

Gdyby łódka była z samego aluminium to możliwe, że na jej wyprodukowanie idzie  32 m2 blachy ? No bo ile ten winyl, kilka kabli i jakaś pompa zęzowa mogą ważyć .. 


Użytkownik kruz edytował ten post 03 luty 2025 - 19:55

  • psd27 lubi to

#1351 OFFLINE   highvoltage

highvoltage

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 388 postów
  • Imię:Krz

Napisano 03 luty 2025 - 20:25

Ja się tylko odnoszę do porównania 3mm vs 4mm tak obrazowo , ten sam wymiar łódki , taka samą ilość blachy. To jest plus 33% , czyli jak wyżej całkiem dużo. Pytanie w jakim celu ? Osprzęt to co innego , można przyjąć że jest taki sam

#1352 OFFLINE   highvoltage

highvoltage

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 388 postów
  • Imię:Krz

Napisano 04 luty 2025 - 23:02

Kozi81, on 04 Feb 2025 - 20:52, said:

No to "ogromna" różnica. Ale fachmany, "znafcy" i inni guru piszą twardo że 4mm to krążownik, pancernik, Titanic, łódź w uj ciężka, potrzeba wielkich paliwożernych silników bo inaczej nie da rady pływać... I inne idiotyzmy. Aż chce się cytować Piłsudskiego o narodzie i ludziach. Ja sobie jeszcze odpuszczę...


Jakbys cokolwiek o technice wiedział to byś się orientował że jak coś się projektuje i wykonuje to tak żeby to było optymalne, ale domniemuje że z inżynieria wspólnego masz nic to i wypisujesz takie rzeczy. Uzasadnij mi sens stosowania 4mm blachy poza tym że miernemu spawaczowi jest łatwiej to pospawać niż cieńszy materiał. Chyba że całość jest właśnie MIG spawana to wtedy jasne, grubszy materiał tańsza i szybsza metoda spawania - dla producenta ma to sens. I tak klient zapłaci za ten dodatkowy material. Zamów sobie z 5mm ale wciskaj ludziom kitu że ciezsza łódka jest niby w czymś lepsza.

Użytkownik highvoltage edytował ten post 04 luty 2025 - 23:22


#1353 OFFLINE   highvoltage

highvoltage

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 388 postów
  • Imię:Krz

Napisano 05 luty 2025 - 11:21

marioligi, on 05 Feb 2025 - 09:16, said:

Uważam , że taki wzrost wagi w niczym nie przeszkadza, nie powoduje drastycznego wzrostu zużycia paliwa etc.. Uważam też, że nic w tym złego jeżeli producentowi łatwiej się spawa :) a klient otrzymuje finalnie pewniejszy produkt :) - nie widziałem Amona "na żywo" .
Skylla(od modelu 420) jest budowana z takich grubości blach - jakoś nie widzę setek roztrzęsionych wędkarzy.
Jedyne co nie podoba mi się w Amonie to sterówka ale to moje subiektywne odczucie.

Wzrost o ile? Dopiero jak ktoś zważy taka łódkę to będzie wiadomo, deklarować można wszystko wiesz jak działają producenci, usłyszysz taka bajkę jaka chcesz. Z technicznego punktu widzenia +30% wagi to bardzo dużo. Ciekawe czemu znani światowi producenci robią te łódki lżejsze z cieńszej blachy, pewnie się nie znają na temacie

Użytkownik highvoltage edytował ten post 05 luty 2025 - 11:37


#1354 OFFLINE   Marcin1991

Marcin1991

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 961 postów
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:.

Napisano 05 luty 2025 - 11:51

Ale ty mówisz o 30% wieszej wadze ogólnej. A różnica jest tu tylko w materiale poszycia a nie ogólnym łódki.

#1355 OFFLINE   highvoltage

highvoltage

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 388 postów
  • Imię:Krz

Napisano 05 luty 2025 - 13:37

Marcin1991, on 05 Feb 2025 - 10:51, said:

Ale ty mówisz o 30% wieszej wadze ogólnej. A różnica jest tu tylko w materiale poszycia a nie ogólnym łódki.

To tak żeby unaocznić różnice porównując 1-1 bo jak inaczej, każdy m2 będzie ważył 30% więcej niezależnie czy zrobimy z tego łódkę długości 4m czy 8m
Burty , dno i rufa zapewne też, no nic poczekamy na kogoś kto kupi i napisze ile waży w rzeczywistości jako całość i będzie można porównywać.

Użytkownik highvoltage edytował ten post 05 luty 2025 - 13:38


#1356 OFFLINE   highvoltage

highvoltage

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 388 postów
  • Imię:Krz

Napisano 05 luty 2025 - 14:58

Tangiri 450 jest deklarowane jako wykonane w całości z 3mm

Użytkownik highvoltage edytował ten post 05 luty 2025 - 14:58


#1357 OFFLINE   CORNEL

CORNEL

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 234 postów

Napisano 05 luty 2025 - 15:01

Wszystkie zależy od wykończenia, moja tangiri waży 270kg (kadłub) a normalna 240kg.



#1358 ONLINE   KrystianS

KrystianS

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 69 postów
  • LokalizacjaŚlask
  • Imię:Krystian

Napisano 06 luty 2025 - 13:26

Apropo tangiri, moją tangiri strin 460 z pełnym obladowaniem tj 3 akumulatory lifepo4, dwie osoby (każda 100 kg) torby z przynętami itp na silniku yamaha 30km 2suw płynę 38-40 km/h i wchodzi w ślizg momentalnie

#1359 OFFLINE   tomi78

tomi78

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1198 postów
  • LokalizacjaCieszyn

Napisano 06 luty 2025 - 17:13

Witam wszystkich jako producent łodzi Tangiri .Nasze łodzie mają podaną masę do certyfikacji z wykładziną i ważą tyle ile jest napisane po uzbrojeniu całkowitym masa zwiększa się o dodatki ,kable ,konsole itp .Łódź Amon 460 przy szerokości 210 cm i grubości dna 4mm na pewno nie waży 350 kg bo to jest po prostu nie możliwe .Prosty przelicznik jeżeli przy dł 460 i szer 186 łódz waży 350 kg  to 25 cm szersza waży o min 40 kg więcej plus dodatkowo większa masa dna bo jest z 4 mm, różnica masy o grubość 1 mm  to około 18-20 kg .Razem mamy około 60 kg więcej czyli masa  460 przy szerokości 210 i gr dna 4 mm to około 420 kg mogę się mylić o 10 kg plus minus .

Co do zasadności używania blachy gr 4 mm na dnie tak małych łodzi to nie ma żadnych powodów po za tymi że jest mniejsze sfalowanie i zniekształcenie od temperatury przy spawaniu .   Blacha 3mm  na dnie przyspawana do kratownicy i wzdłużników oraz redany na zewnątrz to konstrukcja której nie jesteśmy w stanie zniszczyć .


  • Guzu lubi to

#1360 OFFLINE   kruz

kruz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 776 postów
  • LokalizacjaFMI
  • Imię:Krzysztof

Napisano 06 luty 2025 - 17:33

tomi78, on 06 Feb 2025 - 16:13, said:

Witam wszystkich jako producent łodzi Tangiri .Nasze łodzie mają podaną masę do certyfikacji z wykładziną i ważą tyle ile jest napisane po uzbrojeniu całkowitym masa zwiększa się o dodatki ,kable ,konsole itp .Łódź Amon 460 przy szerokości 210 cm i grubości dna 4mm na pewno nie waży 350 kg bo to jest po prostu nie możliwe .Prosty przelicznik jeżeli przy dł 460 i szer 186 łódz waży 350 kg  to 25 cm szersza waży o min 40 kg więcej plus dodatkowo większa masa dna bo jest z 4 mm, różnica masy o grubość 1 mm  to około 18-20 kg .Razem mamy około 60 kg więcej czyli masa  460 przy szerokości 210 i gr dna 4 mm to około 420 kg mogę się mylić o 10 kg plus minus .

Co do zasadności używania blachy gr 4 mm na dnie tak małych łodzi to nie ma żadnych powodów po za tymi że jest mniejsze sfalowanie i zniekształcenie od temperatury przy spawaniu .   Blacha 3mm  na dnie przyspawana do kratownicy i wzdłużników oraz redany na zewnątrz to konstrukcja której nie jesteśmy w stanie zniszczyć .

AMEN

 

Dla informacji tylko, Finval 470 nowa łódź, nowy projekt

Długość 470 (10 cm więcej niż Amon)

Szerokość 198 (12 cm mniej niż Amon) 

Więc sporo mniej materiału na całości

Grubość poszycia 2 i 3 mm 

 

Waga deklarowana przez producenta - 440 kg 

 

To może ta nasza polska certyfikacja odbywa się tak, że nikt tego nie waży tylko wpisuje się w certyfikat to co producent zadeklaruje. Papier wszystko przyjmie 


Użytkownik kruz edytował ten post 06 luty 2025 - 17:40

  • Guzu lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych