12 km odpada bo nie mam patentu a obecna sytuacja wskazuje ,że ciężko będzie go zrobić choć myślałem o tym
Po weekendzie skontaktuję się ze sklepem bezwioseł i zobaczymy co powiedzą .
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 12 maj 2020 - 09:04
12 km odpada bo nie mam patentu a obecna sytuacja wskazuje ,że ciężko będzie go zrobić choć myślałem o tym
Po weekendzie skontaktuję się ze sklepem bezwioseł i zobaczymy co powiedzą .
Napisano 12 maj 2020 - 09:08
12 km odpada bo nie mam patentu a obecna sytuacja wskazuje ,że ciężko będzie go zrobić choć myślałem o tym
Po weekendzie skontaktuję się ze sklepem bezwioseł i zobaczymy co powiedzą .
Bez patentu w PL można pływać silnikami o mocy do 9,9 KW czyli 13,5KM. Na 12 KM nie musisz mieć patentu
Napisano 12 maj 2020 - 09:17
Czy w wypadku Storma 13,5 jest sens kupować świece irydowe? Na zwykłych pracuje bez zarzutu. Boję się, że lepsze okaże się gorsze od dobrego
Jeśli jedyną czynnością będzie wymiana świec na irydowe, to nie zauważysz różnicy, prócz tego świece dłużej żyją niż 20 godzin pracy, zwłaszcza irydowe.
Jeśli tylko chcesz mieć na zapas to proponuję odpowiednik z wystającym izolatorem BP7HS lub wersję z rezystorem BPR7HS jeśli chcesz mniej siać zakłóceń radiowych, to są zwykłe świece niklowe.
Świece irydowe mają poprawiać zapłon trudniejszej mieszanki, z propanem-butanem lub z benzyną ale uboższej. Czyli gdybyś chciał nieco zmniejszyć spalanie benzyny przez minimalne (1% do 2%) zubożenie mieszanki na wysokich obrotach. Trzeba jednak umieć wyregulować gaźnik/zmniejszyć dyszę główną, zależnie od konstrukcji gaźnika. Wersja dla kombinatorów i hobbystów
Leszku dziękuję Ci za istotną dla mnie wypowiedź .Wybór chyba padnie jednak na 4t . Wprawdzie w trolingu nie łowię ale zależy mi oprócz przenoszenia się z punktu A do punktu B na powolnym przeczesywaniu dna z prędkością 1-2 km/h. Te dwie stówki jakoś przeżyję rocznie ,).
Jest jakaś szansa dorobienia ładowania aku w takim 4t ?
Poza okresem docierania nie ma konieczności każdorazowej wymiany filtra oleju, prócz tego może go w danym modelu nie być.
Napisano 12 maj 2020 - 09:47
Napisano 12 maj 2020 - 09:53
Wprawdzie w trolingu nie łowię ale zależy mi oprócz przenoszenia się z punktu A do punktu B na powolnym przeczesywaniu dna z prędkością 1-2 km/h. Te dwie stówki jakoś przeżyję rocznie ,).
Minimalna prędkość to 3-4 km/h w 2T/4T . Aby płynąć wolniej potrzebujesz spowalniaczy albo elektryka.
Napisano 12 maj 2020 - 17:50
Dzięki panowie za rozjaśnienie sprawy . Dostałem te uwagi na które liczyłem
Napisano 12 maj 2020 - 19:13
Użytkownik womaly23 edytował ten post 12 maj 2020 - 19:14
Napisano 12 maj 2020 - 19:55
Nie musisz zakładać oryginału cewki żeby zrobić ładowanie, można coś dobrac
Pewnie tak, ale nie jestem biegły w tym temacie więc szukałem żeby pasowało plug and play.
3AA-06023-0.jpg 41,54 KB 15 Ilość pobrań
Obecnie temat nie aktualny zmieniam pływadło i silnik już zmienił właściciela.
Napisano 12 maj 2020 - 21:52
12 km odpada bo nie mam patentu a obecna sytuacja wskazuje ,że ciężko będzie go zrobić choć myślałem o tym
Po weekendzie skontaktuję się ze sklepem bezwioseł i zobaczymy co powiedzą .
Tak poważnie to nie wierzę w te 12 KM tak jak w 7 KM w Stormie. Pojemność skokowa podobna jak w przypadku starszych i bardziej renomowanych marek czyli ok. 210 cm3 a zakładam że chińczycy nie wycisną więcej niż tamci bo i skąd? Bez turbin ciężko o większą moc z tej samej pojemność.
Posiadacze 7KM skarżą się że w porównaniu do droższych silników 5-6 KM wcale nie czuć tej większej mocy.
Napisano 12 maj 2020 - 22:34
Kiedy rozważałem, czy nie kupić tej "dwunastki", też to zauważyłem. Jeśli wszystko jest skopiowane, to i moc jest skopiowana.
Mimo to uważam że 10Hp to niezła moc, wystarczy na łódkę o masie całkowitej do 300kg.
W niedzielę pływałem zestawem 280kg z motorkiem 6Hp i jeszcze sobie radził, choć pełnego ślizgu oczywiście nie było.
Napisano 13 maj 2020 - 06:52
Tak nawiązując do kopiowania poniżej link do filmiku jak działają chińskie fabryki. W 10 min 15 sek filmu widać "biuro konstrukcyjne" i częściowo rozłożoną Yamaha F20
https://www.youtube....C_WXcwxHko&t=4s
I strona z ofertą silników tego producenta, można domniemywać że tam powstały nasze Caprale i Stormy
https://anqidi.en.al....387d3277IbDsJp
Napisano 13 maj 2020 - 08:43
Tak nawiązując do kopiowania poniżej link do filmiku jak działają chińskie fabryki. W 10 min 15 sek filmu widać "biuro konstrukcyjne" i częściowo rozłożoną Yamaha F20
https://www.youtube....C_WXcwxHko&t=4s
I strona z ofertą silników tego producenta, można domniemywać że tam powstały nasze Caprale i Stormy
\Patrząc na ofertę wyglądają kubek w kubek jak stormy
Napisano 13 maj 2020 - 08:50
\Patrząc na ofertę wyglądają kubek w kubek jak stormy
Dokładnie i też mają zawyżoną moc
Napisano 13 maj 2020 - 09:11
Dokładnie i też mają zawyżoną moc
Ciekawi mnie na jakiej podstawie twierdzicie, że moc jest zawyżona? Ktoś z Was robił testy lub ma do nich dostęp?
Napisano 13 maj 2020 - 09:47
Obejrzałem filmik i powiem jako gość który liznął nieco mechaniki ,że zrobił na mnie pozytywne wrażenie . I tak na chłopski rozum jeżeli coś jest kopią czegoś w skali 1 do 1 to i moce powinny być podobne .
Napisano 13 maj 2020 - 09:50
Ciekawi mnie na jakiej podstawie twierdzicie, że moc jest zawyżona? Ktoś z Was robił testy lub ma do nich dostęp?
No niestety nie robił, ale twierdzę tak na podstawie swoich przemyśleń. Jeżeli Yamaha produkuje silnik F9.9 o mocy 9,9 hp i pojemności 212 ccm pewnie przeprowadzała testy i ma na to potwierdzenie. Storm ten sam silnik oznaczył jako 12 hp przy tej samej pojemności, to jest zwiększenie mocy o 20%. W silniku wolnossącym niedoładowanym jest to niemożliwe.
Silnik Yamaha F20 starszy model o pojemności 362 ccm ma moc 20 hp, kopia tego silnika Storm F25 ma już moc 25 hp ( nie podaję pojemności Storma bo na stronie są babole, proszę użyć choćby kalkulatora do wyliczania pojemności na podstawie średnicy i skoku tłoka. Tutaj podana pojemność przez sprzedawcę nie pokrywa się z wyliczeniami ). To samo tyczy się Storma F18, który jest kopią Yamahy F15 o pojemności 323 cmm, Yamaha wypuszczała jeszcze na rynek silniki na tym bloku ze zmniejszoną mocą czyli F9.9 i F13.5.
I tak jeszcze dodając Yamaha F25 w dwóch cylindrach ma pojemność 498 ccm piszę oczywiście o starszym modelu na gaźniku
Użytkownik GrzesM edytował ten post 13 maj 2020 - 09:59
Napisano 13 maj 2020 - 10:18
Stosując ten tryb myślenia np. do przemysłu motoryzacyjnego możemy dojść do dziwnych wniosków. Np. ten sam silnik stosuje kilku producentów i każdy podaje inną moc - czy to oznacza, że tylko u jednego jest prawidłowa?
Nie twierdzę, że moce STORMA są prawidłowe ale uważam, że wyciąganie wniosków na podstawie przeglądania internetu jest zbyt daleko idące.
A co z ekologią? Cześć markowych producentów obniżała moc gaźnikowych modeli aby spełniać normy emisji spalin - uważasz, że chińczyk łamiący prawa autorskie i kopiujący markowy silnik przejmuje się emisją spalin? Sądzę, że upraszczają konstrukcję (potaniają) i to może mieć wpływ na moc.
W przypadku modelu, którego ja używam 2T 13,5KM jestem pewien, że modele 13,5, 15 i 18KM różnią się tylko naklejką bo ja swój dostałem w pudle opisanym jako 18KM i flamastrem było to przekreślone i napisane 13,5KM
Moim zdaniem jedynym sposobem aby sprawdzić jak jest naprawdę do test na wodzie na identycznej łódce oryginału i podróbki.
Napisano 13 maj 2020 - 10:33
Stosując ten tryb myślenia np. do przemysłu motoryzacyjnego możemy dojść do dziwnych wniosków. Np. ten sam silnik stosuje kilku producentów i każdy podaje inną moc - czy to oznacza, że tylko u jednego jest prawidłowa?
Nie twierdzę, że moce STORMA są prawidłowe ale uważam, że wyciąganie wniosków na podstawie przeglądania internetu jest zbyt daleko idące.
A co z ekologią? Cześć markowych producentów obniżała moc gaźnikowych modeli aby spełniać normy emisji spalin - uważasz, że chińczyk łamiący prawa autorskie i kopiujący markowy silnik przejmuje się emisją spalin? Sądzę, że upraszczają konstrukcję (potaniają) i to może mieć wpływ na moc.
W przypadku modelu, którego ja używam 2T 13,5KM jestem pewien, że modele 13,5, 15 i 18KM różnią się tylko naklejką bo ja swój dostałem w pudle opisanym jako 18KM i flamastrem było to przekreślone i napisane 13,5KM
Moim zdaniem jedynym sposobem aby sprawdzić jak jest naprawdę do test na wodzie na identycznej łódce oryginału i podróbki.
Co do przemysłu motoryzacyjnego tak stosują te same silniki, ale mogą zmienić układ dolotowy, układ wydechowy, zastosować ostrzejsze wałki rozrządu tym samym zmienić czasy otwarcia zaworów. Teraz większość silników benzynowych posiada turbosprężarki, można dostarczyć więcej powietrza, i paliwa poprzez zastosowanie wtrysków. To wszystko ma wpływ na moc.
Ale to są wielkie firmy motoryzacyjne. A na załączonym wcześniej filmie widzisz jak to wygląda, rozbierają oryginał kopiują części i składają jako swoje silniki.
Użytkownik GrzesM edytował ten post 13 maj 2020 - 10:37
Napisano 13 maj 2020 - 11:45
A może liczą moc na wale i stąd 18KM ? Przekładnia kątowa ma duże straty a chyba norma dla zaburtowców pokazuje moc na śrubie.
A co do wielkich firm i że niby tylko one mogą zwiększać moc. Dobry tuner w garażu wyciągną by sporo z tego silnika. Większe porty w cylindrze, większa dawka, polerowane doloty, wolny wydech, zwiększone sprężanie... Ale tu nie chodzi o te 3 KM więcej tylko o długowieczność.
Napisano 13 maj 2020 - 13:43
Tak nawiązując do kopiowania poniżej link do filmiku jak działają chińskie fabryki. W 10 min 15 sek filmu widać "biuro konstrukcyjne" i częściowo rozłożoną Yamaha F20
https://www.youtube....C_WXcwxHko&t=4s
I strona z ofertą silników tego producenta, można domniemywać że tam powstały nasze Caprale i Stormy
Na tym filmiku widać jak kobitka zamotała się z jedną śrubą ... Klucz pneumatyczny już "odbił" swoją siłą a następnie dokrecenie ręczne kluczem dynamometrycznym. Tyle tylko ,że pewnie źle załapała gwint i śruba wystaje. Potem coś chyba zatrybiła bo ręcznym kręciła kręciła i kręciła .Śrubę wymieniła ale ciekawe czy gwintu nie uwaliła ??????
Od 3,38 minuty
https://www.youtube....C_WXcwxHko&t=4s
Użytkownik M a r a s edytował ten post 13 maj 2020 - 13:46
1 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych