2 Łatwo przelać paliwo gruszką? Zaglądnij do pływaka, w mojej Y jak i S jak zamknie iglica to możesz skakać po gruszce szybciej pęknie niz puści.
Zaglądnąłem do komory pływakowej i okazało się że pływak nie domykał iglicy. Wygląda na to że się wygiął. Poprawiłem zamykanie przez naciągnięcie cienkiej koszulki (rurki) izolacyjnej na język pływaka, i teraz domyka. Warto wypalać paliwo na koniec pływania, by nie cisnęło na pływak i zaworek.
Gaźnik TK i prawie taki jak w Stormie F18, więc już wiem że gaźnik mojej Yamahy F13.5A wykonali Japończycy małymi rączkami Chińczyków.
Drugim problemem tych gaźników jest nieszczelność na połączeniu komory pływakowej z korpusem gaźnika - kiepska gumka a w dodatku guma w kontakcie z aluminium koroduje. Składając posmarowałem cieniutko silikonem do aluminium, czyli nie śmierdzącym octem.
Biała plastikowa przekładka izolująca od ciepła, pomiędzy kolektorem ssącym a gaźnikiem nie miała żadnych występów ograniczających moc, więc nadal nie wiem jak zgubili te 1.5HP by z 15HP zrobić 13,5HP. Nożem wyprofilowałem otwór w podkładce na stożkowy, bo kanał się rozszerza, może nieco poprawi moc. Dysza główna 104 o ile dobrze odczytałem te ostatnie 4, może ograniczyli dyszą paliwową?