Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Storm


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2113 odpowiedzi w tym temacie

#1121 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 28 grudzień 2020 - 23:43

 

2 Łatwo przelać paliwo gruszką? Zaglądnij do pływaka, w mojej Y jak i S jak zamknie iglica to możesz skakać po gruszce szybciej pęknie niz puści.

Zaglądnąłem do komory pływakowej i okazało się że pływak nie domykał iglicy. Wygląda na to że się wygiął. Poprawiłem zamykanie przez naciągnięcie cienkiej koszulki (rurki) izolacyjnej na język pływaka, i teraz domyka. Warto wypalać paliwo na koniec pływania, by nie cisnęło na pływak i zaworek.

Gaźnik TK i prawie taki jak w Stormie F18, więc już wiem że gaźnik mojej Yamahy F13.5A wykonali Japończycy małymi rączkami Chińczyków.

Drugim problemem tych gaźników jest nieszczelność na połączeniu komory pływakowej z korpusem gaźnika - kiepska gumka a w dodatku guma w kontakcie z aluminium koroduje. Składając posmarowałem cieniutko silikonem do aluminium, czyli nie śmierdzącym octem.

Biała plastikowa przekładka izolująca od ciepła, pomiędzy kolektorem ssącym a gaźnikiem nie miała żadnych występów ograniczających moc, więc nadal nie wiem jak zgubili te 1.5HP by z 15HP zrobić 13,5HP. Nożem wyprofilowałem otwór w podkładce na stożkowy, bo kanał się rozszerza, może nieco poprawi moc. Dysza główna 104 o ile dobrze odczytałem te ostatnie 4, może ograniczyli dyszą paliwową?



#1122 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 29 grudzień 2020 - 00:13

Tylko jak bardzo odbiega Chinol od Ori stalowej lub dobrego producenta.

(...)

Nie twierdzę że Chińczyk będzie zły, ale czy śruba będzie dobrze wyważona ( to że osiągi podobne nie znaczy że dobra) i nie zrobi nam większych szkód. Może dowiemy się po jakimś czasie lub nie bo kto normalny zagląda do spodziny czy zębatki się nie wycierają lub jak często ktoś wymieni olej lub zwróci uwagę na mniejszą / większą ilość wody w oleju ze spodziny lub ilość opiłek ?

Być może to skrajny przykłady, ale w pierwszej kolejności użytkowania byle jak zrobionej śruby poleci uszczelniacz ( nie od razu) ale co za tym idzie pojawi się woda w spodzinie.

Covid-19 pokazał że produkty sprzedawane pod zachodnimi markami są w istocie produktami chińskimi, a z faktami nie da się dyskutować. Ja kupiłem śrubę amerykańską wyprodukowaną w Korei  :D 

Czy chińskie śruby z zachodnim logo są lepsze?- możliwe że tak.

Jak sprawdzić wyważenie?

oznakować łopatki pisakiem np:1,2,3. zamontować centrycznie na ośce z dobrym łożyskiem i zakręcić parę razy. Jak będzie uparcie stawać z jedną łopatką w dół - to znaczy że cięższa, jeśli jednak będzie stawać w różnych pozycjach, to wyważona. Można też kręcić w wiertarce i sprawdzić czy drga.

Zwiększone drgania silnika to też sygnał niewyważenia, ale ja się nie spotkałem z czymś takim.

Uszkodzenia uszczelniacza przez śrubę to już sobie nie wyobrażam, może łożyska to tak ale nie uszczelniacz.



#1123 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1429 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 29 grudzień 2020 - 09:37

, więc nadal nie wiem jak zgubili te 1.5HP by z 15HP zrobić 13,5HP. 

Ale dlaczego mieli by to robić? Czy milion razy trzeba napisać że wszystkie są oznaczone 18 a w PL dodaje się tylko wlepki i tabliczkę jakiej życzy sobie klient?

Koledze 25 4T okleili 2 lata temu jako 10KM. Wystarczy telefon, ale uwaga jeden gość mówi że wszystkie są takie same, drugi chce 140zł za "odblokowanie" Tak przynajmniej było w moim przypadku. 


  • woochu lubi to

#1124 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 29 grudzień 2020 - 10:26

Ale dlaczego mieli by to robić? Czy milion razy trzeba napisać że wszystkie są oznaczone 18 a w PL dodaje się tylko wlepki i tabliczkę jakiej życzy sobie klient?

Koledze 25 4T okleili 2 lata temu jako 10KM. Wystarczy telefon, ale uwaga jeden gość mówi że wszystkie są takie same, drugi chce 140zł za "odblokowanie" Tak przynajmniej było w moim przypadku. 

 

Dokładnie tak.

 

2T - 13.5 ,15 , 18 km - to jest jeden silnik o mocy 15km tylko różnie oklejony na czapie i oznaczony na tabliczce znamionowej .

 

13.5 - aby śmigać bez patentu

15 - prawdziwa moc

18 - ściema 


  • woochu i Tresor lubią to

#1125 OFFLINE   woochu

woochu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 77 postów
  • LokalizacjaInowrocław
  • Imię:Wojtek

Napisano 29 grudzień 2020 - 11:04

Ale dlaczego mieli by to robić? Czy milion razy trzeba napisać że wszystkie są oznaczone 18 a w PL dodaje się tylko wlepki i tabliczkę jakiej życzy sobie klient?
Koledze 25 4T okleili 2 lata temu jako 10KM. Wystarczy telefon, ale uwaga jeden gość mówi że wszystkie są takie same, drugi chce 140zł za "odblokowanie" Tak przynajmniej było w moim przypadku.


Tak jak wcześniej pisałem na na większości części w swoim stormie 13.5 mam wybity numer zaczynający się na "T15" widać to odrazu na chociażby pokrywie silnika. Także resztę można sobie dopowiedzieć :-) zresztą ile by nie miał 13 10 czy 15 to ja z moją jednostką jestem w pełni zadowolony z osiągów i myślę że większość użytkowników też.
  • Tresor lubi to

#1126 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 29 grudzień 2020 - 14:40

Umiarkowany ciężar łódki znakomicie upraszcza wybór silnika.

Raz tylko potrzebowałem pełnej mocy silnika, czyli te 15HP.



#1127 OFFLINE   woochu

woochu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 77 postów
  • LokalizacjaInowrocław
  • Imię:Wojtek

Napisano 06 styczeń 2021 - 15:26

Jak by kogoś interesowało to przyszła dostawa stormów :-) są w niej srebrne 13.5 w nowej cenie.

http://bezwiosel.pl/...ez-patentu.html

#1128 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1429 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 06 styczeń 2021 - 19:51

Jak by kogoś interesowało to jestem w trakcie serwisu zimowego.

1 Filtr paliwa rozpadł mi się w rekach. Cieszę się ze w domu nie na wodzie. 

2 Klin pompy wody jest z ze zwykłej stali zamiast z nierdzewki więc skorodował dość mocno po 46mth i 6mc w słodkiej wodzie.

3 Oring na zmianie biegów jest zbyt luźny i pojawił się lekka emulsja w przekładni (na 20mth było czysto)

 

Ruscy na swym kanale dobrze znanym od zawsze powtarzali o tych bolączkach chinoli (punkt 2 i 3), dziwi mnie że importer nic z tym nie zrobił, koszt klina to są grosze, problem oringu załatwia podkładka z nierdzewki za niepoliczalne grosze...

Jak skończę sklecę jakiś film z całości.


  • woochu lubi to

#1129 OFFLINE   woochu

woochu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 77 postów
  • LokalizacjaInowrocław
  • Imię:Wojtek

Napisano 06 styczeń 2021 - 20:38

Jak by kogoś interesowało to jestem w trakcie serwisu zimowego.
1 Filtr paliwa rozpadł mi się w rekach. Cieszę się ze w domu nie na wodzie.
2 Klin pompy wody jest z ze zwykłej stali zamiast z nierdzewki więc skorodował dość mocno po 46mth i 6mc w słodkiej wodzie.
3 Oring na zmianie biegów jest zbyt luźny i pojawił się lekka emulsja w przekładni (na 20mth było czysto)

Ruscy na swym kanale dobrze znanym od zawsze powtarzali o tych bolączkach chinoli (punkt 2 i 3), dziwi mnie że importer nic z tym nie zrobił, koszt klina to są grosze, problem oringu załatwia podkładka z nierdzewki za niepoliczalne grosze...
Jak skończę sklecę jakiś film z całości.


O kurde 😳 to żeś trochę nastraszył tymi informacjami . Mnie bardzo interesuje. Ten temat i z niecierpliwością czekam na film 🤐teraz dałeś mi do myślenia czy nie zwalić swojej spodziny i poprawić punkt 2 i 3

#1130 OFFLINE   sero1975

sero1975

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Sergiusz

Napisano 06 styczeń 2021 - 21:09

Ja spodzinę będę zrzucał obowiązkowo .

#1131 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15680 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 styczeń 2021 - 21:17

Teraz zróbmy małe podsumowanie co jest nie tak ze Stormami (głównie najpopularniejszymi 13,5/15/20 KM 2T) bazując na wcześniejszych wpisach i wpisach z FB. Pamiętajmy że piszemy o praktycznie nowych silnikach z niewielkimi przebiegami.

Powiedzmy że to mało istotne wady i można je tanim kosztem usunąć tylko co z tego? Nie każdy ma czas i ochotę na majsterkowanie.

 

- filtr paliwa kiepskiej jakości

- klin marnej jakości

- oring jak wyżej

- korozja wskutek zastosowania słabej anody

- marny gażnik

- linia paliwowa i gruszka marna i najlepiej do wymiany na markową

- cieniutkie zawleczki śruby

- wióry w zbiorniku

- wypływ wody do wymiany

- wymiana oleju co 20 MTG ???

- łącznik cięgła biegów kiepskiej jakości

 

Pod uwagę wziąłem tylko posty po 20.09.2020 . Mało tego?


  • Norbert 78 lubi to

#1132 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 06 styczeń 2021 - 21:28

Brzmi abstrakcyjnie...trzeba chyba odrazu 2szt brać- 1 na czesci
  • godski lubi to

#1133 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1429 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 06 styczeń 2021 - 21:38

Zapłaciłem za silnik 4000. Koszt naprawy tych niedociągnięć max 500zł (100 zbiornik, 300 linia paliwowa). To 4500. Nowa Yamaha 15KM to ok 10000-12000. Można kupić 2 i jeszcze zostanie kilka tysięcy.
Ja jestem zadowolony. :)

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Tresor edytował ten post 06 styczeń 2021 - 21:44

  • godski lubi to

#1134 OFFLINE   Seki

Seki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 244 postów
  • LokalizacjaZachód

Napisano 06 styczeń 2021 - 21:42

No nie tak do końca, bo korozja czy gaźnik to nie są małe rzeczy. To jest silnik dla kogoś kto lubi grzebać i ma czas. Osoba bez pojęcia o mechanice powiosluje kilka razy i sprzeda.

#1135 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1429 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 06 styczeń 2021 - 21:47

Z gaźnikiem najmniejszych problemów. W środku wszystko sterylnie czyste. W filtrze znalazłem 1 włos. Po za tym żadnego paprocha osadów itp. Dbam o olej i paliwo.
Być może kruciec ułamalem przez nie uwagę. Przy pierwszym serwisie Yamahy ułamałem kruciec od pompy paliwa wiec może to moje za duże ręce...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Tresor edytował ten post 06 styczeń 2021 - 21:47


#1136 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15680 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 styczeń 2021 - 21:49

Zapłaciłem za silnik 4000. Koszt naprawy tych niedociągnięć max 500zł (100 zbiornik, 300 linia paliwowa). To 4500. Nowa Yamaha 15KM to ok 10000-12000. Można kupić 2 i jeszcze zostanie kilka tysięcy.
Ja jestem zadowolony. :)

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Nie porównuj do Yamahy 15T tylko raczej do jej kopii Selvy 15 KM która bankowo jest lepsza od Storma a nie kosztuje 10-12 tys.



#1137 OFFLINE   Seki

Seki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 244 postów
  • LokalizacjaZachód

Napisano 06 styczeń 2021 - 21:51

Nie mam tego silnika, sugerowałem sie postem kolegi @godski. Obserwuje temat z ciekawości, bo nie zdecydowałem się na Storma... chociaż lubię grzebać i sam serwisuje.

Obawiałbym się trochę, szczególnie po tym klinie, który jakby nie patrzeć jest ważny. Pytanie gdzie jeszcze zaoszczędzili i kiedy wyjdzie bokiem.

#1138 OFFLINE   woochu

woochu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 77 postów
  • LokalizacjaInowrocław
  • Imię:Wojtek

Napisano 06 styczeń 2021 - 21:55

Z gaźnikiem najmniejszych problemów. W środku wszystko sterylnie czyste. W filtrze znalazłem 1 włos. Po za tym żadnego paprocha osadów itp. Dbam o olej i paliwo.
Być może kruciec ułamalem przez nie uwagę. Przy pierwszym serwisie Yamahy ułamałem kruciec od pompy paliwa wiec może to moje za duże ręce...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka


Ale filtr ci się połamał przy demontażu tak ? Czy ta siatka w środku się rozleciała bo była.tal kiepskiej jakosci ? Bo już się pogubiłem 🤐 ja jak spuszczałem paliwo swojego również wyciągnąłem ten filtr w całości żeby zlać z Niego paliwo ewentualne paprochy . . I dał radę :-).wskoczył na swoje miejsce. tak ok twoim poście przeglądam o co chodzi z tą podkładka pod oring cięgna biegów i za bardzo. Nie wiem jak to przykleić jak tam płyta przychodzi fajnie jak. Byś to pokazał jak będziesz to ogarniał na fotce. Lub na wspomnianym filmie będe wdzięczny

#1139 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1429 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 07 styczeń 2021 - 07:20

Przespałem się i na spokojnie przemyślałem. W filtrze odpadł jeden kruciec, stało się to w momencie gdy nie mogłem odkręcić kopułki, nałożyłem klucz nasadowy i zamiast złapać w imadle za kwadrat trzymałem to w łapie. Coś musiało puścić. :) Wkleiłem to na silikon do silników, pewnie by trzymało ale to nie po mojemu, zamówiłem nowy filtr. 

Godski cięgno biegów jest dobre otwór jest za głęboki o 1mm, wystarczy wsadzić 1mm podkładkę wtedy podstawa dociska oring który lepiej uszczelnia.

Klin zamówiłem ori Yamahy nie chce mi się czekać na alli.

Na grupie na FB jest juz 167 osób większość ma Stormy (nie jeden już od 3-4 lat), reszta planuje kupić. Nie mają jakiś większych problemów. Podejrzewam że temat klina i oringa jest załatwiany na pierwszym zimowym przeglądzie wymaganym przez Importera. Ja poprostu wsadziłem tam swoje łapska za cenę utraty gwarancji. Ale jestem na tyle pewny silnika że się nie boję.

.

Wojtek nie mogę znaleźć filmu gdzie ruscy omawiają sprawę oringu tu masz na kawałku jak załatwiają temat. Szybko i bezkosztowo:

.

https://youtu.be/HG061rXHlxQ?t=516



#1140 OFFLINE   woochu

woochu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 77 postów
  • LokalizacjaInowrocław
  • Imię:Wojtek

Napisano 07 styczeń 2021 - 07:45

Przespałem się i na spokojnie przemyślałem. W filtrze odpadł jeden kruciec, stało się to w momencie gdy nie mogłem odkręcić kopułki, nałożyłem klucz nasadowy i zamiast złapać w imadle za kwadrat trzymałem to w łapie. Coś musiało puścić. :) Wkleiłem to na silikon do silników, pewnie by trzymało ale to nie po mojemu, zamówiłem nowy filtr. 

Godski cięgno biegów jest dobre otwór jest za głęboki o 1mm, wystarczy wsadzić 1mm podkładkę wtedy podstawa dociska oring który lepiej uszczelnia.

Klin zamówiłem ori Yamahy nie chce mi się czekać na alli.

Na grupie na FB jest juz 167 osób większość ma Stormy (nie jeden już od 3-4 lat), reszta planuje kupić. Nie mają jakiś większych problemów. Podejrzewam że temat klina i oringa jest załatwiany na pierwszym zimowym przeglądzie wymaganym przez Importera. Ja poprostu wsadziłem tam swoje łapska za cenę utraty gwarancji. Ale jestem na tyle pewny silnika że się nie boję.

.

Wojtek nie mogę znaleźć filmu gdzie ruscy omawiają sprawę oringu tu masz na kawałku jak załatwiają temat. Szybko i bezkosztowo:

.

https://youtu.be/HG061rXHlxQ?t=516

 

i to jest kwestia tej podkładki pod tym oringiem co na filmie?  :D to szok naprawdę , jak przyjdzie do ciebie klin i będzie pasował to poprosił bym cię o numer :-) bo  chyba wole to zrobić przed sezonem niż po sezonie się zdziwić . . .


  • Tresor lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych