Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Storm


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2113 odpowiedzi w tym temacie

#1141 ONLINE   sero1975

sero1975

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Sergiusz

Napisano 07 styczeń 2021 - 09:41

Łukasz chodzi o dodanie podkładki która jest pokazana na filmie w czasie  8,37min ?



#1142 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1429 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 07 styczeń 2021 - 11:21

Dokładnie mają film na którym pokazują najczęstsze problemy Kitajskich silników. Niestety cyrlicę już lekko zapomniałem i nie idzie mi dobrze szukanie.
Z tego co mówili to są dobre silniki i latają bezproblemowo długie lata tylko trapią ich 2 główne bolączki.
1 Rdzewiejący klin.
2 Ten oring, wchodzi za głęboko i nie dociska pręta zmiany biegów. Podniesienie go o milimetr sprawia że podstawa pompy go ściska i dzięki temu uszczelnia dokładnie cięgło. Dodali że nowsze wersje nie mają już tych problemów, jak widać te na rynek PL nadal mają (mój silnik jest produkcji grudzień 2019). Ale kupując ten silnik byłem na to przygotowany i między innymi dlatego chciałem zrobić samemu przegląd.
Zaglądałem też do cylindrów, po za odrobiną nagaru na środku tłoka (myślę żę to po docieraniu i się wypali z czasem) wszystko lśni, żadnych rys, na ściankach cylindrów, widać ślady honowania bez najmniejszej ryski czy zużycia. Kompresja na obu też identyczna.
08c87d76a21199b039d6c217f3d4a91d.jpg

Użytkownik Tresor edytował ten post 07 styczeń 2021 - 11:27


#1143 OFFLINE   algeroth82

algeroth82

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 202 postów
  • LokalizacjaNowa Sól
  • Imię:Andrzej

Napisano 07 styczeń 2021 - 11:51

Teraz zróbmy małe podsumowanie co jest nie tak ze Stormami (głównie najpopularniejszymi 13,5/15/20 KM 2T) bazując na wcześniejszych wpisach i wpisach z FB. Pamiętajmy że piszemy o praktycznie nowych silnikach z niewielkimi przebiegami.
Powiedzmy że to mało istotne wady i można je tanim kosztem usunąć tylko co z tego? Nie każdy ma czas i ochotę na majsterkowanie.

- filtr paliwa kiepskiej jakości
- klin marnej jakości
- oring jak wyżej
- korozja wskutek zastosowania słabej anody
- marny gażnik
- linia paliwowa i gruszka marna i najlepiej do wymiany na markową
- cieniutkie zawleczki śruby
- wióry w zbiorniku
- wypływ wody do wymiany
- wymiana oleju co 20 MTG ???
- łącznik cięgła biegów kiepskiej jakości

Pod uwagę wziąłem tylko posty po 20.09.2020 . Mało tego?

A ja włożę łyżkę dziekciu do Twojego wpisu: a czy markowe silniki się nie psują i nie mają wad fabrycznych? Na przykładzie aut (bo tu mam większe doświadczenie) kolegi nowy mercedes trafił do serwisu po 2 tysiącach kilometrów ze względu na fabryczny feler i stał tam pół roku. Mój przykład (a jeżdżę autami generalnie nowymi - odbieram z salonu i wymieniam co 3 lata) w peugeotcie po 40k kilometrów w większości w trasie padło sprzęgło - wymienione na gwarancji bo był to feler tego modelu potwierdzony przez fabrykę. Przy 70k zablokowały się hamulce. Kolejny przykład - opel - po roku użytkowania zostałem wezwany na serwis w celu wymiany całego układu hamulcowego bo był feler fabryczny. Podsumowując - wady są wszędzie - powstaje pytanie czy o nich wiemy i ile kosztuje ich ewentualne usunięcie
  • delux64, M a r a s i Tresor lubią to

#1144 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15680 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 07 styczeń 2021 - 12:06

A ja włożę łyżkę dziekciu do Twojego wpisu: a czy markowe silniki się nie psują i nie mają wad fabrycznych? Na przykładzie aut (bo tu mam większe doświadczenie) kolegi nowy mercedes trafił do serwisu po 2 tysiącach kilometrów ze względu na fabryczny feler i stał tam pół roku. Mój przykład (a jeżdżę autami generalnie nowymi - odbieram z salonu i wymieniam co 3 lata) w peugeotcie po 40k kilometrów w większości w trasie padło sprzęgło - wymienione na gwarancji bo był to feler tego modelu potwierdzony przez fabrykę. Przy 70k zablokowały się hamulce. Kolejny przykład - opel - po roku użytkowania zostałem wezwany na serwis w celu wymiany całego układu hamulcowego bo był feler fabryczny. Podsumowując - wady są wszędzie - powstaje pytanie czy o nich wiemy i ile kosztuje ich ewentualne usunięcie

Oczywiście że się psują ale generalnie takie duperele jak wyżej nie maja miejsca i nie są na tyle powtarzalne. Wymiana gruszki paliwowej i linii w nowym silniku bo oryginał do bani ??? Wióry w zbiorniku ???? itp. 

Wybacz ale samochód jest dużo bardziej złożonym mechanizmem niż silnik 2T (sprzegło, hamulce itd) i w tym drugim po dłuższym czasie produkcji - a pewnie trzepany jest wiele lat bez istotnych zmian - nie powinno mieć miejsca. Świadczy tylko bardzo źle o producencie.



#1145 OFFLINE   woochu

woochu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 77 postów
  • LokalizacjaInowrocław
  • Imię:Wojtek

Napisano 07 styczeń 2021 - 12:27

Dokładnie mają film na którym pokazują najczęstsze problemy Kitajskich silników. Niestety cyrlicę już lekko zapomniałem i nie idzie mi dobrze szukanie.
Z tego co mówili to są dobre silniki i latają bezproblemowo długie lata tylko trapią ich 2 główne bolączki.
1 Rdzewiejący klin.
2 Ten oring, wchodzi za głęboko i nie dociska pręta zmiany biegów. Podniesienie go o milimetr sprawia że podstawa pompy go ściska i dzięki temu uszczelnia dokładnie cięgło. Dodali że nowsze wersje nie mają już tych problemów, jak widać te na rynek PL nadal mają (mój silnik jest produkcji grudzień 2019). Ale kupując ten silnik byłem na to przygotowany i między innymi dlatego chciałem zrobić samemu przegląd.
Zaglądałem też do cylindrów, po za odrobiną nagaru na środku tłoka (myślę żę to po docieraniu i się wypali z czasem) wszystko lśni, żadnych rys, na ściankach cylindrów, widać ślady honowania bez najmniejszej ryski czy zużycia. Kompresja na obu też identyczna.
08c87d76a21199b039d6c217f3d4a91d.jpg

 

Cylindry wyglądają jak nowe  :)

 

Chyba namówiłeś mnie do ściągnięcia spodziny przed sezonem , mój jest produkcji 2020 zobaczymy czy coś się zmieniło w porównaniu z 2019. 



#1146 ONLINE   sero1975

sero1975

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Sergiusz

Napisano 07 styczeń 2021 - 12:29

Andrzej to naprawdę są duperele które za parę złotych można wymienić i cieszyć się bezproblemową eksploatacją . Mam używam i jestem zadowolony . Kumpel ma używa i też jest zadowolony .Masz rację producent powinien poprawić te kilka szczegółów i tutaj dziwi mnie bierność chłopaków z bezwioseł .Co nie zmienia faktu że to naprawdę dobry wyrób w relacji cena/jakość .



#1147 OFFLINE   algeroth82

algeroth82

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 202 postów
  • LokalizacjaNowa Sól
  • Imię:Andrzej

Napisano 07 styczeń 2021 - 12:30

Oczywiście że się psują ale generalnie takie duperele jak wyżej nie maja miejsca i nie są na tyle powtarzalne. Wymiana gruszki paliwowej i linii w nowym silniku bo oryginał do bani ??? Wióry w zbiorniku ???? itp.
Wybacz ale samochód jest dużo bardziej złożonym mechanizmem niż silnik 2T (sprzegło, hamulce itd) i w tym drugim po dłuższym czasie produkcji - a pewnie trzepany jest wiele lat bez istotnych zmian - nie powinno mieć miejsca. Świadczy tylko bardzo źle o producencie.

No to tu byś się zdziwił. Yamaha przez długi czas nie poprawiła wady właśnie w silniku którego kopia jest omawiany storm 15hp.

A swoją drogą sprawdziłeś w swojej linii paliwowej czy czegoś nie było? Czy przyjąłeś to jako pewnik?
Wymieniłeś prawdę mówiąc mnóstwo rzeczy - większość z nich albo nie ma znaczenia, albo ma znaczenie pedantyczne, albo jest to jednostkowy przypadek który może zdarzyć się również w markowym sprzęcie.

Dwie z nich są tylko istotne tj. Klin i uszczelka pod cięgnem (do ogarnięcia za Maks 50 PLN)

#1148 ONLINE   sero1975

sero1975

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Sergiusz

Napisano 07 styczeń 2021 - 12:33

No to tu byś się zdziwił. Yamaha przez długi czas nie poprawiła wady właśnie w silniku którego kopia jest omawiany storm 15hp.

A swoją drogą sprawdziłeś w swojej linii paliwowej czy czegoś nie było? Czy przyjąłeś to jako pewnik?
Wymieniłeś prawdę mówiąc mnóstwo rzeczy - większość z nich albo nie ma znaczenia, albo ma znaczenie pedantyczne, albo jest to jednostkowy przypadek który może zdarzyć się również w markowym sprzęcie.

Dwie z nich są tylko istotne tj. Klin i uszczelka pod cięgnem (do ogarnięcia za Maks 50 PLN)

Dorzuciłbym na upartego jeszcze linię paliwową .Tak dla świętego spokoju :)



#1149 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 07 styczeń 2021 - 14:07

Znów się zaczyna ...

 

Mam tego Storma i dobrze się z nim czuje. Jak na razie pali i pływa i nic się nie dzieje.

 

Jak wyjdą tłoki z korbowodem bokiem to obiecuję ,że zapodam film. Jeden film o beznadziejnym złomie a drugi jak go utopie na 40 metrach. :)   


  • godski, algeroth82 i Tresor lubią to

#1150 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 07 styczeń 2021 - 14:24

Te wszystkie wpisy o tym że tylko słaby klin, kijowe obsadzenie oringu a tak to wszystko super jak w szwajcarskim zegarku.
Ludzie obudźcie się. Jak producent nie dba o technologię w takich detalach jak głupi klin czy obsadzenie oringu, to jak to się ma do zachowania technologi przy wykonaniu stopów użytych do układu Tłokowo korbowego+cylinder i cała reszta. Czy to o to chodzi by kupić i wszystko przekładać od Yamahy?

#1151 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 07 styczeń 2021 - 14:38

Tak czytam i czytam ja bym tych chinoli nie uogólniał, myślę że to zależy jaka manufaktura składa dany silnik. A jest ich tam dużo. W prawdzie Storma nie miałem i nie mam, ale miałem Caprala 9.8 4T, od wiosny 2017( Storma jeszcze wtedy nie było na rynku) do wiosny 2020. Żadnej z uwag wymienionej przez kolegę Tresora w moim silniku nie zauważyłem, czyli klin nie korodował, nie wiem jak wygląda w stormie, w Capralu na wale było wypłaszczenie a klin to był wałeczek. Uszczelnienie cięgna biegów było takie samo jak na zdjęciu kolegi Tresora. Spodzina szczelna przez 3 lata przebieg 80 godzin. A co do wiórów, w Capralu nie było. Ale powiem Wam robiłem teraz serwis swojego tohatsu 30 HP i w odstojniku filtra wstępnego znalazłem mały wiórek koloru zbiornika paliwa.

#1152 ONLINE   sero1975

sero1975

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Sergiusz

Napisano 07 styczeń 2021 - 14:45

Maras ma rację .Bez sensu jest wciąż udowadnianie niektórym ,że storm nadaje się do pływania . Zwłaszcza ,że 99% słyszało gdzieś od teścia,kumpla ,barmana czy księdza po kolędzie ,że storm to samo zło i badziewie a silnik ten widzieli jedynie na zdjęciu .

 

Proponuję całkowicie ignorować tego typu wypowiedzi .


  • M a r a s i GrzesM lubią to

#1153 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15680 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 07 styczeń 2021 - 14:54

Maras ma rację .Bez sensu jest wciąż udowadnianie niektórym ,że storm nadaje się do pływania . Zwłaszcza ,że 99% słyszało gdzieś od teścia,kumpla ,barmana czy księdza po kolędzie ,że storm to samo zło i badziewie a silnik ten widzieli jedynie na zdjęciu .

 

Proponuję całkowicie ignorować tego typu wypowiedzi .

A kto pisze że się nie nadaje do pływania? Kto mówi że to samo zło ? Nie widzę takich wpisów. 

Cena czyni uda i potrafimy przymknąć oko na przywary. 

Sam bym na nim pływał gdyby nie znalazły sie dodatkowe $$ na coś lepszego i docelowego.


Użytkownik godski edytował ten post 07 styczeń 2021 - 15:02

  • sero1975, algeroth82 i M a r a s lubią to

#1154 OFFLINE   algeroth82

algeroth82

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 202 postów
  • LokalizacjaNowa Sól
  • Imię:Andrzej

Napisano 07 styczeń 2021 - 15:03

A kto pisze że się nie nadaje do pływania? Kto mówi że to samo zło ? Nie widzę takich wpisów.
Cena czyni uda i potrafimy przymknąć oko na przywary.

Masz rację - najważniejsze aby plusy przeważyły minusy, ale nie zawsze to jest cena. Ja potrzebowałem silnika 2t ze względu na wagę i sposób transportu, a markowe silniki nie są sprzedawane w tej technologii. Decydując się czy kupić używany silnik z nieznanymi przywarami, czy kupić silnik na gwarancji dla mnie decyzja była jedna.

#1155 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15680 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 07 styczeń 2021 - 15:16

Masz rację - najważniejsze aby plusy przeważyły minusy, ale nie zawsze to jest cena. Ja potrzebowałem silnika 2t ze względu na wagę i sposób transportu, a markowe silniki nie są sprzedawane w tej technologii. Decydując się czy kupić używany silnik z nieznanymi przywarami, czy kupić silnik na gwarancji dla mnie decyzja była jedna.

Nowe 2T markowe możesz kupić, trzeba trochę pogłówkować tyle że z gwarancją słabo.

 

Co do wagi to nie ma co przesadzać, nowe silniki 20 KM Suzuki , Tohatsu ważą 43 kg a Storm 13-15 KM 36 kg - różnica nie jest wcale duża a mocy więcej.

Różnica w cenie też się deko zniweluje jak dodasz olej i większe zużycie paliwa.

Dla kazdego cos dobrego..



#1156 OFFLINE   woochu

woochu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 77 postów
  • LokalizacjaInowrocław
  • Imię:Wojtek

Napisano 07 styczeń 2021 - 19:03



Szukałem aż znalazłem filmik o bolączkach które Łukasz mówił , fajnie opisane z numerami części . Tylko zastanawia mnie ten smar który daje na oring a niektórzy kładą go dosłownie wszędzie np na wirnik pompy to jest smar np taki ?

https://allegro.pl/o...source=facebook

#1157 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 07 styczeń 2021 - 19:19

Wirnik pompy wody nie jest z gumy olejoodpornej i ten smar który pokazujesz raczej nie będzie mu służył. Do wirników są specjalne smary, albo zwykła wazelina przy montażu.



#1158 ONLINE   sero1975

sero1975

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Sergiusz

Napisano 07 styczeń 2021 - 19:45

Andrzeju ( @Godski ) jest jedna rzecz która mnie mocno dręczy . Od samego pojawienia się tej marki na rynku jest ona bardzo mocno atakowana ze chińskie i że jak chińskie to be. Nie ma żadnych ataków na inne marki . A pozostałe marki podobnie się psują o czym są wpisy na tym forum .

#1159 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1429 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 07 styczeń 2021 - 19:46

Ja stosuję podobny smar. Dajesz go wszędzie bo aluminium jest agresywne strasznie się gryzie ze stalą. Zobacz ile ruskie używają palnika... To był jeden z powodów dlaczego chciałem nowy silnik, wszystkie śruby odkrecam ze spokojem. Yamahe która miałem urywała się co 4...
Smarowałem nim wirnik i nic mu nie jest. A wirnik ma już 2 rok bo kolega twierdzi ze sprawdzał jest miękki wiec zmieniać nie będzie.
Edit. Czy ja dobrze usłyszałem ze czasem nie ma termostatu żeby było taniej?na telefonie nie mam tłumaczenia..
Edit nr 2. U mnie jest hihi
.
1fc4514c1363e9d8f97bba2b0ab570da.jpg

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
a0a787ba71790551c8f9f3c95cea415a.jpg

Użytkownik Tresor edytował ten post 07 styczeń 2021 - 20:06


#1160 OFFLINE   perch22

perch22

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 332 postów
  • LokalizacjaMazury
  • Imię:Jan

Napisano 07 styczeń 2021 - 20:08

Tak czytam i czytam ja bym tych chinoli nie uogólniał, myślę że to zależy jaka manufaktura składa dany silnik. A jest ich tam dużo. W prawdzie Storma nie miałem i nie mam, ale miałem Caprala 9.8 4T, od wiosny 2017( Storma jeszcze wtedy nie było na rynku) do wiosny 2020. Żadnej z uwag wymienionej przez kolegę Tresora w moim silniku nie zauważyłem, czyli klin nie korodował, nie wiem jak wygląda w stormie, w Capralu na wale było wypłaszczenie a klin to był wałeczek. Uszczelnienie cięgna biegów było takie samo jak na zdjęciu kolegi Tresora. Spodzina szczelna przez 3 lata przebieg 80 godzin. A co do wiórów, w Capralu nie było. Ale powiem Wam robiłem teraz serwis swojego tohatsu 30 HP i w odstojniku filtra wstępnego znalazłem mały wiórek koloru zbiornika paliwa.

Witam czytam i myślę że silnik każdy kupuje pod kontem tego ile czasu będzie pływał w sezonie (80 godzin przez 3 lata) ,ja robię jakieś 120 moto-godzin w sezonie jest to przeważnie zmiana miejscówek w pogoni za okoniem  i dla tego stawiam na silniki markowe.


Użytkownik perch22 edytował ten post 07 styczeń 2021 - 20:10





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych