jaka osiagasz predkosc na silniku , ktory posiadasz ?
Na haswingu osapianie max 55/60lbs na stojącej wodzie i flaucie max na tej dętce to 5,5km/h
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 12 kwiecień 2023 - 21:25
jaka osiagasz predkosc na silniku , ktory posiadasz ?
Napisano 11 maj 2023 - 09:40
Miałem Ospiana Max55 - 5-5,5km/h na łodzi 4m
Teraz Protuar 2.0 85 - 6,5-6,7
SIlnik dużo większy, statecznik/płetwa pod silnikiem metalowa na stałe , śruba tez z 5cm większa.
Napisano 11 maj 2023 - 10:24
Miałem Ospiana Max55 - 5-5,5km/h na łodzi 4m
Teraz Protuar 2.0 85 - 6,5-6,7
SIlnik dużo większy, statecznik/płetwa pod silnikiem metalowa na stałe , śruba tez z 5cm większa.
2.0 też hałasuje jak 1.0?
Napisano 13 maj 2023 - 06:15
Miałem ten problem, wynika on głównie z wibracji śruby.
W ramach reklamacji "bez odsyłania silnika" dostałem drugą śrubę
Bardzo ważne jest przetestowanie śruby na sucho przekręcam co 90' i sprawdzam okazało się że podkładając "listek taśmy klejącej w rowek pod klina" udało się prawidłowo ustawić tą stara śrubę
Mam też Caymana 55 perfekcja i cisza
Napisano 13 maj 2023 - 07:15
Jak padnie mi Protuar 1.0 65 lbs to w grę wchodzi zakup
zwykłej szczotkowej MinnKoty 65 lbs na 12 V .
Już kiedyś pisałem pływałem obok łódki napędzanej takim silnikiem .
Zero bulgotania śruby i silnika pełny relaks .
Zero wycia regulatora i szumu zębatek .
Napisano 13 maj 2023 - 23:55
Napisano 14 maj 2023 - 07:13
Konrado bez problemu da sobie radę.
Liczy się też waga łódki i jej szerokość .
Moja krypa 390 cm x 180 cm waży z załogą 450 kg i bez problemu Protuar 1,0 65 lbs pływa 6 km/h .
Będzie Pan zadowolony .
Podobno w obecnie sprzedawanych siadają łożyska przy śrubie , ale nie ma problemu z wymianą .
Dobry zakup za te pieniądze .
Napisano 14 maj 2023 - 22:17
Napisano 15 maj 2023 - 07:29
No to Ci podpowiem. Wigry 355 + dziobak + protuar 1.0 + aku AGM 100 + aku agm 26 + 2 osoby + trochę kg dodatkowego sprzętu - max do 5,5 km/h. Prędkość przelotowa tak trochę powyżej połowy manetki jakieś 3,8 - 4,2 km/h.
Napisano 15 maj 2023 - 08:44
U mnie końcówka dodawania obrotów nie działa .
Od 80% manetki silnik nie zwiększa obrotów .
Czytałem że to norma . Nie zwracam na to uwagi .
Diody które pokazują rozładowanie akumulatora to lipa .
Mam ładowarkę która pokazuje ilość energii pobranej w czasie ładowania .
Akumulator 120 Ah pobrał silnik 65 A/h a diody pokazywały że akumulator ma 100% .
Dolna dioda od początku nie świeci .
Bardzo duży wpływ na prędkość ma szerokość łódki i
jej zanurzenie .
Tak jak napisał zaru max 5-6 km/h .
To są tanie i dobre silniki i trzeba pływać .
Napisano 15 maj 2023 - 16:18
Napisano 16 maj 2023 - 10:51
U mnie końcówka dodawania obrotów nie działa .
Od 80% manetki silnik nie zwiększa obrotów .
Czytałem że to norma . Nie zwracam na to uwagi .
Diody które pokazują rozładowanie akumulatora to lipa .
Mam ładowarkę która pokazuje ilość energii pobranej w czasie ładowania .
Akumulator 120 Ah pobrał silnik 65 A/h a diody pokazywały że akumulator ma 100% .
Dolna dioda od początku nie świeci .
Bardzo duży wpływ na prędkość ma szerokość łódki i
jej zanurzenie .
Tak jak napisał zaru max 5-6 km/h .
To są tanie i dobre silniki i trzeba pływać .
Ja pływam na aku Lifepo4 i diody na silniku nie są zadnym wskaźnikiem bo one chyba po prostu pokazuja jakieś zakresy napięcia z aku a to jest bardzo mało miarodajne. Najlepiej patrzeć na apkę akumulatora. Na swoim Protruar 1.0 i łodce 3,8m (95kg) mogę pływać z tym aku 3 dni i większość w trollingu.
Prędkość max 6,7km/h.
Napisano 17 maj 2023 - 09:21
Napisano 17 maj 2023 - 10:30
Użytkownik siarq edytował ten post 17 maj 2023 - 10:31
Napisano 17 maj 2023 - 12:26
Napisano 04 sierpień 2023 - 13:55
Pytanie kompletnego laika - jakie są różnice użytkowe między haswing protruar 3.0 110lbs 12v, a 24v, oczywiście oprócz konieczności stosowania aku o innym napięciu?
I z czego może wynikać taka duża różnica w cenie, na niekorzyść wersji 12v.
Z góry dzięki za wyjaśnienie.
Napisano 04 sierpień 2023 - 14:55
Napisano 04 sierpień 2023 - 22:13
Napisano 05 sierpień 2023 - 09:20
A to nie jest tak że maxymizer oszczędza prąd? Wydaje mi się że oszczędza. No o komforcie pływania na płynnej regulacji vs biegi to nawet nie podlega dyskusji.
Z tym oszczędzaniem jest tak, że masz po prostu pośrednią regulację obrotów, mocy, prędkości- a nie skokową. Niestety, zwykle towarzyszy temu sianie po elektronice pokładowej, trzeba uziemiać ekrany dodatkowo, ferrytowe filtry stosować itp.
Napisano 14 sierpień 2023 - 21:40
Pytanie kompletnego laika - jakie są różnice użytkowe między haswing protruar 3.0 110lbs 12v, a 24v, oczywiście oprócz konieczności stosowania aku o innym napięciu?
I z czego może wynikać taka duża różnica w cenie, na niekorzyść wersji 12v.
Z góry dzięki za wyjaśnienie.
Poza wymienionymi wyżej przez Kolegów problemami z 12v dodam jeszcze jedną rzecz. Jak już chce wydać ok 4,5 kafla to nawet nie myśl o Protruar 3.0 i bierz wersję G 5.0. 2,5 kW robi robotę. Wiem doskonale bo rok temu stałem przed wyborem nowego elektryka i też z początku myślałem o 3.0 12v. Tylko po co? 900W kontra 2500, fakt że z 2 aku. Ale teraz mam sprzęt który obsłuży każdy ponton czy łódkę. Moja Gala f300 ze wzmocnionym listwami gumowymi dnem idzie 8,2-8-3 km/h a jak ją zabrałem na Drużno to w 3 osoby byliśmy na równi z jednostkami pływającymi na spalinach po 2,5-3 KM. Nawet były śmieszne pytanka co to za sprzęt ;-) I jeszcze jedna rzecz. Warto zainwestować te ok 5 kafla w lifepo4
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych