Mam odpowiedź z serwisów : przy 50/60LBS lepiej zostać przy szczotach i mieć tani serwis czegoś co działa dobrze od lat, Mocne silniki 100+ LBS wyboru już nie ma 24V i bez szczotkowe.
Silniki Haswing Protruar
#121 OFFLINE
Napisano 03 październik 2021 - 12:00
#122 ONLINE
Napisano 03 październik 2021 - 16:56
Zupełnie nie rozumiem jak oceniać silnik po kosztach serwisu a nie zużycia prądu i kulturze pracy . Oprócz tego mam 5 letniego osapiana 45lbs ze szczotkami . 3 lata miał wycisk teraz ma emeryturę przy małym gumiaku i też śmiga .
#123 OFFLINE
Napisano 24 październik 2021 - 18:13
Witam,
może głupie pytanie ale pływam na tym silniku dopiero od niedawna, czy taki świszczący dżwiek jaki wydaje ten silnik to jego normalna praca czy mam się może czymś martwić?
#124 ONLINE
Napisano 12 listopad 2021 - 16:30
U mnie jest zdecydowanie ciszej
#125 OFFLINE
Napisano 14 listopad 2021 - 16:39
Panowie,
Pociągnę jeszcze wątek koyota.
Jaki silnik kupić HasWing Protruar 12V 1.0 65LBS czy HASWING Osapian 55Lbs MAX?
Cenowo wychodzą podobnie. Osapian ma 4 lata gwarancji plus można ją przedłużać. Protuar tylko dwa lata gwarancji.
#126 OFFLINE
Napisano 14 listopad 2021 - 17:04
#127 OFFLINE
Napisano 14 listopad 2021 - 17:48
Niby na 4 lata na wszystko w cenie. Potem co dwa lata robisz przegląd za 180 pln który przedłuża gwarancje o kolejne 2 lata.
https://www.mc-sklep...ncji-p-274.html
#128 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2021 - 14:45
Ukazał się nowy model Haswinga.. HASWING Protruar S 3.0 110Lbs 12V
czy ktoś może już coś powiedzieć na temat tego silnika?
Można znaleźć w necie za ok. 3900 zł
Może to jakaś tańsza alternatywa dla ePropulsion Spiryt 1.0 Plus.., zwłaszcza jak się dołoży jakiś Aku LiFePo4 120 Ah.
Co sądzicie?
#129 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2021 - 15:01
I na stronie podają prąd max 60A , jakąś inną matematykę oni tam znają.
Korekta na innej stronie podają jednak 900W mocy czyli 75A poboru , to też nie mało
Użytkownik esoxx87 edytował ten post 26 grudzień 2021 - 15:03
#130 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2021 - 15:12
Pytanie czy faktycznie będzie czuc te 110 lbs ? fajnie ze 12 V na maxa ty;ko na zawodach a tak lajcikowe pływanie wiadomo
#131 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2021 - 15:19
Silnik o mocy 1200W czyli pobór prądu 100A bo ładne tam kabelki będą a i ten akumulatorek godzina pływania i pa pa. Raczej dwie sztuki 120Ah minimum i to bez pływania na max.
I na stronie podają prąd max 60A , jakąś inną matematykę oni tam znają.
Korekta na innej stronie podają jednak 900W mocy czyli 75A poboru , to też nie mało
Nie mało.., ale już nie tak daleko z czasem pływania od ePropulrsion-a.., zwłaszcza jak dasz 120Ah.
Pytanie czy faktycznie będzie czuc te 110 lbs ? fajnie ze 12 V na maxa ty;ko na zawodach a tak lajcikowe pływanie wiadomo
A niech ma te 100 lbs, to i tak bardzo fajnie.., a w razie potrzeby można wykorzystać.
Mi bardziej chodzi o możliwą awaryjność tych silników i kulturę ich pracy.., (tak jak w pozostałych Protruarach.., ) bo ten raczej będzie mocno "wysilony."
Użytkownik ubot edytował ten post 26 grudzień 2021 - 15:26
#132 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2021 - 15:38
#133 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2021 - 15:50
Mi się jeszcze nie zdarzyło żebym w ciągu jednego dnia wędkowania pływał z maksymalną prędkością przez 2 godziny..
Na ePropulsion pływasz z max prędkością 1,15h i Ci co go mają to sobie raczej bardzo chwalą.
A jak już zmniejszysz prędkość to możesz znacznie dłużej..
No, ale ja staram się więcej łowić niż pływać.. Co kto lubi..
Użytkownik ubot edytował ten post 26 grudzień 2021 - 15:57
#134 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2021 - 16:22
Mi się jeszcze nie zdarzyło żebym w ciągu jednego dnia wędkowania pływał z maksymalną prędkością przez 2 godziny..
Na ePropulsion pływasz z max prędkością 1,15h i Ci co go mają to sobie raczej bardzo chwalą.
A jak już zmniejszysz prędkość to możesz znacznie dłużej..
No, ale ja staram się więcej łowić niż pływać.. Co kto lubi..
Skoro nie pływasz na max to kup 65lbs i nie zawracaj sobie głowy tym wynalazkiem
#135 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2021 - 16:31
Mam już taki (55/60 lbs).., ale myślę właśnie nada czymś mocniejszym, ale nie do tego by pływać na nim godzinami na maksimum.
Nie po to mi potrzebny mocniejszy elektryk.
Ty lubisz godzinami na max, a je niekoniecznie i raczej krótko, tylko w miarę potrzeb.
I właśnie do takich zastosowań ten silnik może się nadawać bardzo dobrze, zwłaszcza jak ktoś nie chce 24V.
Jedynie cena trochę hamuje moje "zapędy"...
Użytkownik ubot edytował ten post 26 grudzień 2021 - 16:37
#136 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2021 - 16:48
Mam już taki (55/60 lbs).., ale myślę właśnie nada czymś mocniejszym, ale nie do tego by pływać na nim godzinami na maksimum.
Nie po to mi potrzebny mocniejszy elektryk.
Ty lubisz godzinami na max, a je niekoniecznie i raczej krótko, tylko w miarę potrzeb.
I właśnie do takich zastosowań ten silnik może się nadawać bardzo dobrze, zwłaszcza jak ktoś nie chce 24V.
Jedynie cena trochę hamuje moje "zapędy"...
Jeżeli chcesz mocniejszy to najpierw musisz mieć odpowiedni zasobnik na energię, bo bez tego to możesz mieć i 300lbs silnik tylko co z tego jak pływasz nim tak samo jak 55. I podczas silnego wiatru czy w potrzebie szybkiej ewakuacji i tak nie wykorzystasz jego możliwości.
Do takiego silnika to trzeba minimum 2 akumulatory 100Ah Lifepo , inaczej to bez sensu , bo chyba że to jak z autem o pojemności 5l ale już na paliwo nie starcza i się jedzie 60km/h i zaraz wraca do domu.
#137 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2021 - 17:05
I tu masz rację, ale tylko częściowo..
Bo dla mnie stwierdzenie "szybka ewakuacja" to czas - kilkanaście, max. 20-30 minut.
A już na pewno nie godziny..
I do tego, przy tym silniku jeden Aku 120Ah LiFePo4 moim zdaniem wystarczy..
Ale ja nie łowię na wielkich akwenach gdzie do przystani mam kilkanaście i więcej km.
#138 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2021 - 18:07
Większy uciąg nie zawsze znaczy większa prędkość. Może jednak warto rozważyć 24V jeśli chcesz poczuć różnicę prędkości, choć szału i tak nie będzie.
#139 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2021 - 19:29
Wiem, i nie do końca chodzi mi o większą prędkość..
Bardziej oczekuje od ewentualnie mocniejszego silnika utrzymania mocy w mniej sprzyjających warunkach pogodowych.
Bo ten co mam gdy np: trochę mocniej powieje, to mam wrażenie że dla mojego pontonu (Kolibri 330 DSL) bywa czasem za słaby..
No ale to było na Aku GEL (105 Ah), zobaczymy jak będzie wiosną na LiFePo4..
#140 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2021 - 21:00
jezeli na sprawnym akumulatorze kwasowym , Twoj silnik nie wyrabia , to na akumulatorze litowym, rowniez nie wyrobi...na litowych akumulatorach uzyskasz mozliwosc wykorzystania pelnej pojemnosci AH , bez wzgledu na prad pobierany przez silnik. Druga rzecz jest taka , (pislame juz o tym nie raz), przy zlych warunkach plywanie na slabych elektrykach |(500-700W) to slabe rozwiazanie. Czy to bedzie haswing, haibo,mk, epropulsion itd. , nie ma znaczenia. Do utrzymania predkosci, pozycji potrzebna jest moc silnika i koniec tematu. Do eko slizgiu , dla lekkich jednostek ,trzeba duzo mocy min. 4kw-6kw,oraz odpowiedniej sruby - to generuje koszty duze . Rozdrabnianie sie , ze ten ma 55lbs a ten 60 a tamten 70lbs , tak na dobra sprawe nic nie wnosi , procz samopoczucia lepszego...
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych