Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki ePropulsion Spirit 1.0 - informacje, uwagi, opinie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
300 odpowiedzi w tym temacie

#241 OFFLINE   wook-wlkp

wook-wlkp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Łukasz

Napisano 10 grudzień 2022 - 09:40

Ja mam jeszcze jedno pytanie przyszłościowo.

W pontonie moja wysokość pawęży wynosi 40 cm, więc z techniki wynika że górna krawędź śmigła będzie 8,5 cm poniżej pawęży.

 

Pytanie brzmi, jaka może być maksymalna wysokość pawęży, do której pasuje kolumna S?

Sądzę, że za kilka sezonów pewnie kupię jakąś łajbę, i zastanawiam się czy już w tym momencie mogę o tym pomyśleć, tak by już nie zmieniać elektryka.

 

https://mc-sklep.pl/...us/Spirit L.JPG

 

Dajcie znać ;).


Użytkownik wook-wlkp edytował ten post 10 grudzień 2022 - 09:40


#242 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 10 grudzień 2022 - 09:54

Jak kupisz lodke z paweza L to epropulsiony z stopa S będą za krótkie, przerabiałem to u siebie
Jak do detki dasz L to jest.bardzo długie i będziesz musiał na plytkiej wodzie bardzo uważać. Jak kupisz lajbe to zmień silnik i tyle

Użytkownik siarq edytował ten post 10 grudzień 2022 - 10:07


#243 OFFLINE   wook-wlkp

wook-wlkp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Łukasz

Napisano 10 grudzień 2022 - 10:16

Jak kupisz lodke z paweza L to epropulsiony z stopa S będą za krótkie, przerabiałem to u siebie
Jak do detki dasz L to jest.bardzo długie i będziesz musiał na plytkiej wodzie bardzo uważać. Jak kupisz lajbe to zmień silnik i tyle

Kumam, ok.



#244 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 10 grudzień 2022 - 11:05

@Czechofil - nie ma żaden eporpoulsion czegoś takiego , tak samo jak nie mają silniki spalinowe. Tu nie ma regulowanej kolumny góra/dół jak w standardowych silnikach elektrycznych. Jest trym i pozycja transportowa. Miałem dwa spiryty - zero problemow , dwa navy 6.0 - pierwszy bubel serwisowy i ogólnie lipa konstrukcyjna - bardzo głośny, drugi navy 6.0 evo - tip-top , zero zastrzezen ( no może ciezkie jedynie).
Moim zdaniem spiryt / torqeedo ,Karwiny,aqumot - to są całkiem inne konstrukcje niż tradycyjne 12/24v. Mają swoje zalety i wady jak.kazdy silnik. Za markę i jakość się placi wszędzie. Prostym rozumowaniem każdy z nich zda egzamin i będzie pchał.lodke , więc można wogole.kupic silnik za 1000zl i kwasa za 300 - też plywac będzie i mnóstwo $ zaoszczędzić


Moim zdaniem brak tej regulacji to kolejna wada Spirita vs klasyczne elektryki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#245 OFFLINE   wook-wlkp

wook-wlkp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Łukasz

Napisano 10 grudzień 2022 - 11:10

To mnie troche zaniepokoiło, innymi słowy czy przy pawęży (ponton) 40 cm, da się podnieść silnik z wody, nie trzaskając 'gazem' o dno ?



#246 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 10 grudzień 2022 - 11:13

To mnie troche zaniepokoiło, innymi słowy czy przy pawęży (ponton) 40 cm, da się podnieść silnik z wody, nie trzaskając 'gazem' o dno ?


Pytanie do użytkowników jak dużo jest regulacja trymu. Np w małej spalinie mam 2 pozycje shallow drive i każda unosi silnik o 9cm - czyli w sumie mogę go unieść o 18cm (Storm 13,5)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#247 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 10 grudzień 2022 - 11:40

Trym to nie unoszenie silnika , a odchylenie od pawezy - jest chyba 3 czy 4 pozycje jeśli dobrze pamietam, w jakiej spalinie możesz regulować uniesienie silnika do góry?? Możesz mi to pokazać na jakimś filmie yt?

#248 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 10 grudzień 2022 - 11:45

Trym to nie unoszenie silnika , a odchylenie od pawezy - jest chyba 3 czy 4 pozycje jeśli dobrze pamietam, w jakiej spalinie możesz regulować uniesienie silnika do góry?? Możesz mi to pokazać na jakimś filmie yt?

Jest dzwignia przestawiajaca skokowo silnik, taki mały wihajster przy kolumnie silnika, który działa jak masz bieg do przodu włączony. 



#249 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 10 grudzień 2022 - 12:16

Trym to nie unoszenie silnika , a odchylenie od pawezy - jest chyba 3 czy 4 pozycje jeśli dobrze pamietam, w jakiej spalinie możesz regulować uniesienie silnika do góry?? Możesz mi to pokazać na jakimś filmie yt?


Wpisz sobie na YT shallow drive i będziesz miał setki filmików - każda spalina bez power trym ma taka funkcje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#250 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 10 grudzień 2022 - 12:37

i to zmienia wysokosc (pionowa) sruby wzgledem dna ?? czy odchylenie od pawezy? bo na yt to pokazuja jako odchylenie a nie unoszenie

W spirytach mozesz ustawic silnik pod katem 45 stopni i masz shallow water... , nie bronie epropulsiona , ale tj zwykly trym. w splinach sa dostepne takie :"sanki" elektryczno/ hydrauliczne, nie wiem jak to sie nazywa  , ktorymi mozna uznosic i opuszczac silnik + trym odchylenia. zwykle silniki spalinowe masz poprostu trymowanie  i tyle w temacie 


Użytkownik siarq edytował ten post 10 grudzień 2022 - 12:53


#251 OFFLINE   wook-wlkp

wook-wlkp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Łukasz

Napisano 10 grudzień 2022 - 13:00

Adam, tak, chodzi o to czy Spirita można wytrymować tak (np na potrzeby parkowania), aby kolumna silnika była równolegle do wody ?:)

Oczywiście nie chodzi o unoszenie pionowe silnika do góry ;).

 

Adam, jesteś bardzo precyzyjny, i bardzo dobrze ;).



#252 OFFLINE   wook-wlkp

wook-wlkp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Łukasz

Napisano 10 grudzień 2022 - 13:03

Dobra, chodzi o to, czy Spirita można zablokowac w pozycji tak jak obrazuje to strona 25 instrukcji?

 

https://www.epropuls...-2021122701.pdf



#253 OFFLINE   wook-wlkp

wook-wlkp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Łukasz

Napisano 10 grudzień 2022 - 13:10

Wg instrukcji, można zablokować silnik w pozycji 75', ale faktycznie tak jak napisał jeden z Kolegów, jak ktoś ma bakiste, to nie podniesie w ten sposób silnika - tak sie przynajmniej wydaje, moge się mylić.



#254 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 10 grudzień 2022 - 13:28

i to zmienia wysokosc (pionowa) sruby wzgledem dna ?? czy odchylenie od pawezy? bo na yt to pokazuja jako odchylenie a nie unoszenie

W spirytach mozesz ustawic silnik pod katem 45 stopni i masz shallow water... , nie bronie epropulsiona , ale tj zwykly trym. w splinach sa dostepne takie :"sanki" elektryczno/ hydrauliczne, nie wiem jak to sie nazywa  , ktorymi mozna uznosic i opuszczac silnik + trym odchylenia. zwykle silniki spalinowe masz poprostu trymowanie  i tyle w temacie 

Adam, to popodnosi silnik "po skosie" ale powoduje, że dół silnika względem dna idzie do góry o 9cm przy każdym z dwóch stopni i można bez ryzyka uderzenia śrubą wpłynąć na płytszą wodę. Jak na w zeszłym roku w marcu miałem dylemat czy kupić Spirita nie kupiłem go właśnie z tego powodu, że nie jest przystosowany do pływania po płytkiej wodzie. Widziałem jak znajomy się męczył przy płytkim brzegu



#255 OFFLINE   wook-wlkp

wook-wlkp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Łukasz

Napisano 10 grudzień 2022 - 15:14

Dobra, ten film rozwiał moje wątpliwości,

https://www.youtube....h?v=yp5752yx07M

 

Ale fakt, nie ma opcji etapowego tiltowania, albo w wodzie, albo w górze.



#256 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 10 grudzień 2022 - 15:23

Dobra, ten film rozwiał moje wątpliwości,
https://www.youtube....h?v=yp5752yx07M

Ale fakt, nie ma opcji etapowego tiltowania, albo w wodzie, albo w górze.


Dla właśnie brak tego dyskredytuje ten silnik do zastosowań wędkarskich


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#257 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 10 grudzień 2022 - 15:51

Nie wiem po jakich wodach plywacie , mnie to nigdy nie przeszkadzalo. jak mam 30cm wody pod kilem to biore pagaj i dobijam do brzegu , podobnie jak odplywam. nie plywam po wodach o glebokosci 0,5m lowiac...



#258 OFFLINE   ORKA

ORKA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 170 postów
  • Lokalizacjasarnów
  • Imię:grzegorz

Napisano 10 grudzień 2022 - 16:08

Dla właśnie brak tego dyskredytuje ten silnik do zastosowań wędkarskich

Moim zdaniem to o czym piszesz zdecydowanie nie dyskredytuje tego silnika jeśli chodzi o zastosowania wędkarskie .
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Użytkownik ORKA edytował ten post 10 grudzień 2022 - 16:28


#259 OFFLINE   cudak

cudak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów

Napisano 16 styczeń 2023 - 03:40

Ja cały czas się zastanawiam nad epropulsion czy zestaw elektryk + LiFePo4 (patrząc na moje wcześniejsze wpisy to już długo myślę 🤣😂)

Jestem zapalonym wędkarzem i oczywiście nie zgadzam się z opinią, że brak tzw. "opuszczania" silnika (przy normalnym elektryku) dyskwalifikuje spirita do celów wędkarskich. Jeśli kończymy pływanie to podpływając do brzegu, rozpędzamy się, przekręcamy, przechylamy i tyle. Rozumiem kolegę o co mu chodzi z tym "podnoszeniem elektryka", ale ja również nigdy nie pływam po wodzie płytszej niż 1 metr (oczywiście pomijam początek i koniec pływania). Rozumiem także sytuację z bakistą z tyłu i faktycznie może to być trochę niewygodne. Ale wtedy silnik przekręcamy, przechylamy i po kłopocie. Może kolega nie wie, że tak można? Reasumując dla mnie jest to pomijalne przy wyborze.

Ja bardziej zastanawiam się nad kupnem spirita bez baterii i dokupienia od razu dedykowanej LiFePo4, czyli E40. Oczywiście trzeba także dokupić przewód i ładowarkę. Nie jest już to tak mobilne. Ale jak ktoś ma łódkę i chce zamontować taki akumulator na stałe to warte rozważenia. Dochodzi trochę kasy, ale mamy 2kW energii w technologii LiFePo4. Co dla niektórych może także rozwiązać problem małej ilości cykli w baterii z zestawu. Reasumując mamy elektryka + LiFePo4 czyli w pewnym sensie wybór jest ten sam 😁

Dobre LiFePo4 jest ciężko kupić. Kilka dobrych lat bawiłem się w karawaning i miałem kilka przygód. Bardziej mi chodzi o nieuczciwość ludzi. W tym przypadku sprzedawców i pseudo serwisantów. Można kupić z zagranicy, ale w przypadku ewentualnego serwisu pojawia się problem (wysyłka, czas reklamacji, itp.) Można także samemu zrobić i nie jest to jakieś spacjalnie trudne. Jednak znowu kłania się uczciwość sprzedawców, bo ogniwa są różne 🥴 Dlatego obecnie ciężko u mnie z zaufaniem do innych. Ale to jest odrębną historia, raczej nie na temat 😁

Użytkownik cudak edytował ten post 16 styczeń 2023 - 04:03


#260 OFFLINE   Kokot

Kokot

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 371 postów

Napisano 16 styczeń 2023 - 08:09

Ja cały czas się zastanawiam nad epropulsion czy zestaw elektryk + LiFePo4 (patrząc na moje wcześniejsze wpisy to już długo myślę )

Jestem zapalonym wędkarzem i oczywiście nie zgadzam się z opinią, że brak tzw. "opuszczania" silnika (przy normalnym elektryku) dyskwalifikuje spirita do celów wędkarskich. Jeśli kończymy pływanie to podpływając do brzegu, rozpędzamy się, przekręcamy, przechylamy i tyle. Rozumiem kolegę o co mu chodzi z tym "podnoszeniem elektryka", ale ja również nigdy nie pływam po wodzie płytszej niż 1 metr (oczywiście pomijam początek i koniec pływania). Rozumiem także sytuację z bakistą z tyłu i faktycznie może to być trochę niewygodne. Ale wtedy silnik przekręcamy, przechylamy i po kłopocie. Może kolega nie wie, że tak można? Reasumując dla mnie jest to pomijalne przy wyborze


Masz rację, dla mnie także na początku było to kłopotliwe jak przesiadłem się z minn koty na epropulsiona, ale kilka wyjazdów i do wszysykiego można sie przyzwyczaić. Jak podpływam pod slip to na chwilkę trochę więcej gazu, a potem wyłączam i podnoszę. Nie ma z tym problemów. Lekkość zestawu, mobilność, moc i zasięg wynagradzają wszytsko. Mam go dwa sezony na małopolskich zaporówkach gdzie nie raz jest sporo km do przepłynięcia i mogę szczerze polecić.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych