Właśnie że nie, zgodnie z pismem do Marka możesz - w dowodzie samochodu masz maksymalna masę całkowitą przyczepy a nie dopuszczalną.
zresztą zmieniaj może to dla Ciebie lepsze rozwiązanie.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 06 maj 2019 - 17:44
Właśnie że nie, zgodnie z pismem do Marka możesz - w dowodzie samochodu masz maksymalna masę całkowitą przyczepy a nie dopuszczalną.
zresztą zmieniaj może to dla Ciebie lepsze rozwiązanie.
Napisano 06 maj 2019 - 19:05
Właśnie że nie, zgodnie z pismem do Marka możesz - w dowodzie samochodu masz maksymalna masę całkowitą przyczepy a nie dopuszczalną.
zresztą zmieniaj może to dla Ciebie lepsze rozwiązanie.
,, w dowodzie samochodu masz maksymalna masę całkowitą przyczepy ,,- jest 700 a maksymalna masę całkowitą przyczepy jest - 750 i kuziwa o te 50 kg chodzi
Napisano 06 maj 2019 - 19:18
Weź dowód od przyczepy i przeczytaj DOKŁADNIE jak nazywa się ten parametr określony jako 750 kg a potem jeszcze raz co przed chwila napisałeś i leć po browara odbiorę przy najbliższej okazji - tylko przeczytaj
Napisano 06 maj 2019 - 19:26
Panowie dla viatola liczą się dwie wielkości DMC pojazdu i DMC przyczepy jeżeli suma przekracza 3,5T to musisz mieć viatola nie ważne czy jedziesz sam z pustą przyczepą czy na full i załadowaną przyczepą (masa własna+ładunek=DMC przyczepy)
Przekład DMC auta 2950 to przyczepa o max. DMC 550 oczywiście zawsze możesz ciągnąc przyczepą np. z DMC 750 tylko na krajówkach autostradach musisz mieć viatoll
Napisano 06 maj 2019 - 19:31
A co do przyczepy to możesz ciągnąć każdym autem tz. przyczepę lekką do 750kg pod warunkiem że rzeczywista masa przyczepy nie przekracza masy pojazdu ciągnącego
Użytkownik Banzaiq edytował ten post 06 maj 2019 - 19:34
Napisano 06 maj 2019 - 19:55
Weź dowód od przyczepy i przeczytaj DOKŁADNIE jak nazywa się ten parametr określony jako 750 kg a potem jeszcze raz co przed chwila napisałeś i leć po browara odbiorę przy najbliższej okazji - tylko przeczytaj
F1 maksymalna masa całkowita 750 F2 750 G 210 . Dawaj na priv telefon to Ci zrobię zdjęcie homologacji OK
Napisano 06 maj 2019 - 20:00
Napisano 06 maj 2019 - 20:10
Syn ma Seata 2 litry i już ma 750 , a moje auto ma 1. 6 l i ma 700 , i miałem z tym problem . Jak by miały hamulec najazdowy nie ma problemu a tak jest . Zależy na kogo trafisz
Użytkownik pawlo29 edytował ten post 06 maj 2019 - 20:14
Napisano 06 maj 2019 - 20:34
F2 dopuszczalna masa całkowita, w dowodzie auta masz napisane że możesz ciągnąć przyczepę o maksymalnej wadze 700kg(i tak mówi ustawa o rzeczywistej wadze), pokaż mi gdzie w dowodzie przyczepy jest rzeczywista waga (w danej chwili kiedy jedziesz) przyczepy. Jest tylko maksymalna waga i dopuszczalna, żeby policjant na drodze mógł określić wagę musi cię zważyć i koniec. Zacznij rozróżnić dwa parametry z dowodu rzeczywistą wagę i dopuszczalną.
Ja opieram się na odpowiedzi GIT którą zamieściłem. Jak masz możliwość (zważ się) to zmniejsz DMC na 600 kg, większość dużych 4x4 ma DMC 2800 - 2900 kg będziesz jechał bez viatola.
Napisano 06 maj 2019 - 20:47
Napisano 06 maj 2019 - 20:57
Chłopie na drodze odpinasz przyczepę , bo dowód nie pozwala Ci ją ciągnąc , a jak zobaczą że jest przeciążona przyczepa i w tedy Cię zważą Masz DODATKOWĄ PAJĘ . Jedyne co można to F1 zbić na 600 ,co zamierzam zrobić . Ty opierasz się na kimś , a ja dowiadywałem się u ludzi którzy Cię zatrzymają i zakażą dalszej jazdy , widać bałeś się zadzwonić i na własne uszy to usłyszeć . Jak będziesz widział drogówkę zapytaj się co i jak i z nimi dyskutuj , bo ja już wysiadam z tłumaczeniem
Napisano 06 maj 2019 - 21:38
Przykład pierwszy
Robiąc prawko kat E do B podczas kursu było pytanie te o którym teraz rozmawiamy. Instruktor wyraźnie powiedział ,,żeby przed podpięciem przyczepy sprawdzić wpisy w DR pojazdu ( poz. O1 - z ham. poz. O2 - bez ham) a następnie sprawdzić jaki mamy wpis w DR przyczepy czyli jej DMC . Można zapiąć przyczepę o takim samym wpisie lub mniejszym . Zapięcie przyczepy w większych wartościach grozi nam konsekwencjami , nawet jak będzie ta przyczepa pusta.
Przykład drugi
Ciągnąłem pustą lawetę ( MW 650 kg DMC 2000 kg ) Passatem ,który miał w poz O1 -1500 kg a w POZ. O2 -700 kg. Trafiłem na kontrolę i byłem do tyłu 200 PLn.
Mało tego, lawetę chcieli odholować ew. jak ktoś przyjedzie odpowiednim samochodem to mogą odstąpić . Dzwoniłem przy nich do kumpla i słyszeli ,że do około godziny podjedzie.
Wracając do tego pisma to ciekawi mnie czemu nikt nie podpisał się z imienia i nazwiska ? o pieczątce nie wspominając.
Poza tym wydrukowanie tego pisma nic nam nie da. Zresztą jest to bardzo ogólnikowo opisane bez podania konkretnego art. i punktu w tejże ustawie z dnia 20 czerwca 1997 roku.
Napisano 06 maj 2019 - 21:43
Chłopie dzisiaj rozmawiałem z 3 policjantami z drogówki i chłopie mieli takie zdanie jak ten od Ciebie, ale chłopie jak im zwróciłem uwagę na czytanie ze zruzimieniem to chłopie wiesz co się dzialo? Prostytutki zapiekankiChłopie na drodze odpinasz przyczepę , bo dowód nie pozwala Ci ją ciągnąc , a jak zobaczą że jest przeciążona przyczepa i w tedy Cię zważą Masz DODATKOWĄ PAJĘ . Jedyne co można to F1 zbić na 600 ,co zamierzam zrobić . Ty opierasz się na kimś , a ja dowiadywałem się u ludzi którzy Cię zatrzymają i zakażą dalszej jazdy , widać bałeś się zadzwonić i na własne uszy to usłyszeć . Jak będziesz widział drogówkę zapytaj się co i jak i z nimi dyskutuj , bo ja już wysiadam z tłumaczeniem
Użytkownik womaly23 edytował ten post 06 maj 2019 - 21:59
Napisano 06 maj 2019 - 22:01
Użytkownik womaly23 edytował ten post 06 maj 2019 - 22:13
Napisano 06 maj 2019 - 23:30
womaly23, ale przecież są przepisy , które to jasno określają w PL i jest tam jak byk napisane jak to należy interpretować , to co piszesz jest logiczne, ale moim zdaniem nie jest prawdą i ITD w tym przypadku nie jest wykładnią i chyba w sądzie marne szanse są , aby wygrać z upartym Policjantem.
PKT 5 wszystko jasno określa
DziennikUstaw–7–Poz.20222)
5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć :
a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość,
b ) 750kg.
Czyli w skrócie DMC przyczepy nie może przekroczyć MMC w dowodzie rej. pojazdu.
Jest to trochę nie logiczne , ale na to wygląda ,że takie mamy prawo.
i cały dokument do wglądu str 7 pkt.5
http://prawo.sejm.go...O/D20162022.pdf
Użytkownik Carlos* edytował ten post 06 maj 2019 - 23:35
Napisano 06 maj 2019 - 23:38
Użytkownik womaly23 edytował ten post 06 maj 2019 - 23:48
Napisano 06 maj 2019 - 23:46
Nie jestem prawnikiem , ale jasno jest to chyba określone ,że można przeczytać że zrozumieniem
Jak pisałem wcześniej jest to mało logiczne, ale dużo jest takich przepisów w PL i nie powinno to nikogo dziwić.
Tak na chłopski rozum to jasne jest ,że jak podpinasz przyczepkę której masa własna + ładunek nie przekraczają MMC w dowodzie rej. pojazdu to powinno być to w zgodzie z dopuszczeniem producenta pojazdu , ale mamy przepis taki jaki mamy.
Napisano 07 maj 2019 - 00:06
Dwa tygodnie temu zostałem uświadomiony przez wypożyczalnię przyczep, gdy pożyczyłem przyczepę o DMC = 750kg, że taka przyczepa + MeneL czyli mercedes W163 (DMC 2870kg) wymaga viaToll'a - obsługa poprosiła o DR auta i udzieliła cennej informacji (przejazd bez viaToll to podobno 3k za kurs). Wystarczy, że DMC auta + DMC przyczepy przekracza 3500kg nawet o 1kg i viaToll
Odchudzanie przyczepy pod łódź się nie uda ponieważ producent wystawił homologację i nabił tabliczkę o DMC.
Swoją drogą w ubiegłym roku ważyłem sempera 440, ze spaliną (suzi 20KM), dziobowym, akumulatorami, paliwem etc na przyczepie - wynik dokladne 750kg !
Napisano 07 maj 2019 - 00:17
@Carlos*
Coś jest jednak na rzeczy, spójrz na artykuł wcześniej, tam też pojawia się maksymalna masa ciągniona dla przyczepy z hamulcem. Z tego wniosek że nie jest to parametr określony w O1 ani O2 przyczepy, tylko jakaś cecha określona przez producenta. W takim razie trzeba ustalić, co to jest ta maksymalna masa ciągniona i gdzie ją znaleźć, bo dla przyczepy hamowanej mamy analoginczny zapis:
- nie może przekroczyć maksymalnej masy ciągnionej
- DMC pojazdu
- wartości znamionowej urzadzenia sprzęgającego
- 3500kg
A dla niehamowanej?:
- nie może przekroczyć połowy maksymalnej masy ciągnionej lub połowy dmc pojazdu, stosować mniejszą wartość
- lub 750kg
Więc pytanie - co to jest ta maksymalna masa ciągniona, bo wygląda na to, żadne z DMC wpisanych w dowodzie samochodu.
Użytkownik psulek edytował ten post 07 maj 2019 - 00:18
Napisano 07 maj 2019 - 06:28
maksymalna masa ciągniona to wg mnie maksymalna masa całkowita. To pierwsze określenie "maksymalna masa ciągniona" pochodzi z DYREKTYWY 97/27/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 22 lipca 1997 r. odnosząca się do mas i wymiarów niektórych kategorii pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz zmieniająca dyrektywę 70/156/EWG
Nasz ustawodawca skopiował niektóre sformułowania z dyrektywy do ustawy jednak w rozporządzeniu z dnia 11 grudnia 2017r.w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych nie ma już określeń z ustawy i dyrektywy w zakresie maksymalnej masy ciągnionej a jest tylko maksymalna masa całkowita. Wnioskując na podstawie tych trzech aktów prawnych (dyrektywa, ustawa i rozporządzenie) należy przyjąć iż to co mamy w dowodzie rejestracyjnym samochodów w polach O1 i O2 czyli maksymalna masa całkowita to jest to samo co maksymalna masa ciągniona o której mówi dyrektywa i ustawa. Jeśli ktoś chce to wyprostować to jest od kilku lat ustawa o petycjach i można pisać do właściwego ministerstwa wskazując, że stosują niespójną nomenklaturę i wskazać żądanie jej ujednolicenia np. w interesie publicznym.
Dla urozmaicenia dodam że znak B-18 odnosi się do rzeczywistej masy całkowitej pojazdu czyli trzeba wiedzieć ile waży w danej chwili pojazd lub zespół pojazdów którym się poruszamy
znak.jpg 12,16 KB 10 Ilość pobrań
Użytkownik wedkarski365 edytował ten post 07 maj 2019 - 06:38
0 użytkowników, 12 gości, 0 anonimowych