Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Przyczepa do łodzi


  • Please log in to reply
2536 replies to this topic

#861 OFFLINE   Carlos*

Carlos*

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 26 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 07 May 2019 - 07:30

@psulek

 

w pkt.4 w artykule o którym wspominasz jest wpis o dopuszczalnej masie całkowitej ciągniętej przyczepy z hamulcem a nie o maksymalnej masie ciągniętej.

To oznacza , że dosłownie dotyczy to parametru określonego w polu O1 w dowodzie rej. pojazdu.

 

a)wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego

 

b ) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu

 

c)maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

 

d)3500kg

 

Dla mnie jest wszystko jasne pkt. "C" wyjaśnia wszystko.

Musisz wziąć jeszcze pod uwagę , że informacje o przyczepie z hamulcem nie dotyczą tylko aut osobowych jak w przypadku pkt.5

Parametr maksymalnej masy całkowitej dla przyczepy z hamulcem określa producent pojazdu i jest wpisany w polu O1 w dowodzie rej. pojazdu.

Zapewne jeśli ten parametr nie jest określony trzeba stosować inne pkt. "A" ,"B" lub "D"


Edited by Carlos*, 07 May 2019 - 07:31.


#862 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Posted 07 May 2019 - 08:26

Dwa tygodnie temu zostałem uświadomiony przez wypożyczalnię przyczep, gdy pożyczyłem przyczepę o DMC = 750kg, że taka przyczepa + MeneL czyli mercedes W163 (DMC 2870kg) wymaga viaToll'a - obsługa poprosiła o DR auta i udzieliła cennej informacji (przejazd bez viaToll to podobno 3k za kurs). Wystarczy, że DMC auta + DMC przyczepy przekracza 3500kg nawet o 1kg i viaToll :(

Odchudzanie przyczepy pod łódź się nie uda ponieważ producent wystawił homologację i nabił tabliczkę o DMC.

Swoją drogą w ubiegłym roku ważyłem sempera 440, ze spaliną (suzi 20KM), dziobowym, akumulatorami, paliwem etc na przyczepie - wynik dokladne 750kg !

 

Świeze info od przyjaciela sprzed kilku dni. 

 

Trasa Szczecin -Bielsko Biała i powrót do Szczecina . Pojazd Mercedes Sprinter + przyczepa 750 kg. Kolega pojechał bez Viatola i po paru dniach polecony w skrzynce opiewający na kwotę 500 zł.  Gdzieś tam poczytał ,że może załapać się na "amnestie" :) pod warunkiem ,że zainstaluje Viatola. Viatola już ma, pisemko napisał  i teraz czeka na dalszy ciąg sprawy.

 

Na początku jak Viatol zaistniał na naszych drogach to za przejazd pod bramką naliczania opłat bez urządzenia kara wynosiła 3 tysie. 3 tysie za każdą bramkę , powiedzmy siedem bramek razy trzy !!! i nie było zmiłuj się. 


Edited by M a r a s, 07 May 2019 - 08:56.


#863 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 posts
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Posted 07 May 2019 - 13:42

Dwa tygodnie temu zostałem uświadomiony przez wypożyczalnię przyczep, gdy pożyczyłem przyczepę o DMC = 750kg, że taka przyczepa + MeneL czyli mercedes W163 (DMC 2870kg) wymaga viaToll'a - obsługa poprosiła o DR auta i udzieliła cennej informacji (przejazd bez viaToll to podobno 3k za kurs). Wystarczy, że DMC auta + DMC przyczepy przekracza 3500kg nawet o 1kg i viaToll :(

Odchudzanie przyczepy pod łódź się nie uda ponieważ producent wystawił homologację i nabił tabliczkę o DMC.

Swoją drogą w ubiegłym roku ważyłem sempera 440, ze spaliną (suzi 20KM), dziobowym, akumulatorami, paliwem etc na przyczepie - wynik dokladne 750kg !

To tak z ciekawości, ile waży Semper na sucho i ile Twoja przyczepa?



#864 Guest_Drac_*

Guest_Drac_*
  • Guests

Posted 07 May 2019 - 23:12

Producent wprowadza "modyfikacje przyczepy" i wystawia dokument zmieniający dmc (ok 200 zł) oraz montujesz nową tabliczkę.
Jedziesz na stację kontroli pojazdów, robią foty, ogladają - wystawiają papier ze jest ok - 86 zł jak dobrze pamiętam.
Nastepnie z tymi dwoma zaswiadczeniami - od producenta przyczepy (lub innej firmy która wprowadziła zmiany w przyczepie) oraz od stacji kontroli pojazdów jedziemy do wydziału komunikacji. Płacimy chyba 78 zł i dostajemy dowód rejestracyjny tymczasowy - juz ze zmienionym dmc przyczepy.

No i po tym wszystkim dmc zestawu mieści sie w strategicznych 3500 kg :)

#865 OFFLINE   SzymusS

SzymusS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,061 posts
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Łukasz

Posted 08 May 2019 - 05:45

Producent wprowadza "modyfikacje przyczepy" i wystawia dokument zmieniający dmc (ok 200 zł) oraz montujesz nową tabliczkę.
Jedziesz na stację kontroli pojazdów, robią foty, ogladają - wystawiają papier ze jest ok - 86 zł jak dobrze pamiętam.
Nastepnie z tymi dwoma zaswiadczeniami - od producenta przyczepy (lub innej firmy która wprowadziła zmiany w przyczepie) oraz od stacji kontroli pojazdów jedziemy do wydziału komunikacji. Płacimy chyba 78 zł i dostajemy dowód rejestracyjny tymczasowy - juz ze zmienionym dmc przyczepy.

No i po tym wszystkim dmc zestawu mieści sie w strategicznych 3500 kg :)

Jak producent wystawia papiery na inne dmc, to wystarczy z nimi udać się do urzędu. To komplet dokumentow. Już nie trzeba na stację kontroli
W każdym razie u mnie tak było

Jak masz SAMa wtedy czeka Ciebie wizyta na stacji

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Edited by SzymusS, 08 May 2019 - 05:45.


#866 OFFLINE   AdamCh

AdamCh

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 906 posts
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Adam

Posted 08 May 2019 - 07:32

Producent wprowadza "modyfikacje przyczepy" i wystawia dokument zmieniający dmc (ok 200 zł) oraz montujesz nową tabliczkę.
Jedziesz na stację kontroli pojazdów, robią foty, ogladają - wystawiają papier ze jest ok - 86 zł jak dobrze pamiętam.
Nastepnie z tymi dwoma zaswiadczeniami - od producenta przyczepy (lub innej firmy która wprowadziła zmiany w przyczepie) oraz od stacji kontroli pojazdów jedziemy do wydziału komunikacji. Płacimy chyba 78 zł i dostajemy dowód rejestracyjny tymczasowy - juz ze zmienionym dmc przyczepy.

No i po tym wszystkim dmc zestawu mieści sie w strategicznych 3500 kg :)

 

Masz dobrego producenta :)

Mój Cemermann nie chciał tego zrobić.

W swoim fajnym Foresterze mam na haku tylko 500kg bez hamulca.

Przyczepę miałem z DMC 750, chciałem zrobić tak jak piszesz ale producent nie chciał tego zrobić.

Musiałem zainstalować hamulec...



#867 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 968 posts
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Posted 08 May 2019 - 11:28

Od 2013 wprowadzili homologacje EUROPEJSKĄ  i po tym czasie jak producent chce może zmienić  DMC 750  na mniejszy  , ja mam 2007  rok ,   trzy sztuki i jest problem chyba zostaje jazda z partyzanta  :ph34r:



#868 Guest_Drac_*

Guest_Drac_*
  • Guests

Posted 08 May 2019 - 15:33

Jak producent wystawia papiery na inne dmc, to wystarczy z nimi udać się do urzędu. To komplet dokumentow. Już nie trzeba na stację kontroli
W każdym razie u mnie tak było

Jak masz SAMa wtedy czeka Ciebie wizyta na stacji

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Byłem w urzędzie z nadzieją że się przesliznę bez stacji kontroli pojazdów.
Nie przeszło pomimo dłuższej gadki z miłą panią.
Papier od producenta plus potwierdzenie od stacji były obowiązkowe.

I to nie SAM. Duzy producent.

Edited by Drac, 08 May 2019 - 15:34.


#869 OFFLINE   SzymusS

SzymusS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,061 posts
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Łukasz

Posted 08 May 2019 - 15:47

Byłem w urzędzie z nadzieją że się przesliznę bez stacji kontroli pojazdów.
Nie przeszło pomimo dłuższej gadki z miłą panią.
Papier od producenta plus potwierdzenie od stacji były obowiązkowe.

I to nie SAM. Duzy producent.

To miałeś pecha lub ja farta ;)

U mnie producent wystawil wszystkie nowe papiery, komplet jak przy pierwszej rejestracji, plus pismo dlaczego to zrobił - i wszystko poszło sprawnie

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

#870 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 posts
  • LokalizacjaL

Posted 08 May 2019 - 17:37

a ja poległem bo przyczepka SAM, a nie znalazłem rzeczoznawcy który "na oko" zwiększy mi DMC z 390 np na 500kg



#871 Guest_Drac_*

Guest_Drac_*
  • Guests

Posted 22 May 2019 - 22:29

Proponuję przyczepę od tsuski z Radomia ul. Kozienicka 200+ . Ja pod łódkę 4.3 zapłaciłem 3.2 do rejestracji, 3rolki kilowe, winda czy kołyska jak kto woli z dwoma rolkami, plozy, wciagarka itd na resorach + amorek, trep do chodzenia po całej długości :)


Ups nie tu miało to pójść, sorry

http://jerkbait.pl/t...odzi/?p=1950109

 

 

Jak się sprawdza rozwiązanie płozy plus rolki pod łódkę?

Mam przyczepę z płozami i rolką dospawaną do płozy.

pod ponton super, ale będzie łódka.

zamówiłem rolki kilowe plus rufową.

planuję zostawić płozy w obniżonej pozycji do wysokości błotników, aby łódka miała oparcie po bokach.

 

Planuję tak:

łódeczka wjeżdża po rolkach i na nich stoi.

płozy są ułożone minimalnie niżej i są tam dla stabilności - są rozsunięte maxymalnie szeroko,

oraz wspomagają wciąganie łódki na przyczepę - rolki przy płozach pełnić mają rolę bocznych.

 

wypali? 

dojadą rolki to fotki zrobię.

jak nie wyjdzie - będę miec płozy do sprzedania :)


Edited by Drac, 22 May 2019 - 22:31.


#872 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Posted 23 May 2019 - 06:32

Jak będziesz miał minimalny luz to po spięciu pasami łódka przechyli się na jedną ze stron i teraz czy w czasie jazdy nie będzie się gibać na drugą stronę ? 

Wydaje mi się ,że tego luzu właśnie nie powinno być -IMO 

Ale jak już wszystko skręcisz to daj znać jak to wyszło w praniu czyli załadunek ,rozładunek i transport , powodzenia :)   



#873 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,818 posts
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Posted 23 May 2019 - 06:33

Będzie działać, ja tak miałem przy poprzedniej łódce. Jak stała na przyczepie to luz między dnem a płozą miał około 2 mm. Jak spinałem pasami to przechylała się minimalnie na jedną stronę.

#874 OFFLINE   Robert Dorado

Robert Dorado

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 707 posts
  • LokalizacjaSwarzędz
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:"kazik"

Posted 23 May 2019 - 14:04

https://www.ebay.de/...0?ul_noapp=true

i po robocie.



#875 OFFLINE   horac

horac

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 295 posts

Posted 23 May 2019 - 15:58

http://jerkbait.pl/t...odzi/?p=1950109

 

 

Jak się sprawdza rozwiązanie płozy plus rolki pod łódkę?

 

 

 

Nie sprawdza, plozy sprzedaj, one nigdy nie pomagaja wciagac lodki, wrecz przeciwnie sa cholernym oporem. Tylko wozek

z kolek pompowanych na tylniej belce przyczepy i boczne rolki badz kolka. Rolka kilowa/dziobowa i dwie po bokach z przodu

 

Ja mam wozek z 4 kolek pompowanych. W dwoch przednich w wozku pekly detki i w bocznych kolkach ktore naprowadzaja

centralnie lodke na przyczepe tez pekly. W niczym to nie przeszkadza. Jedyne co po wyjechaniu z lodka trzeba dodac gazu i nagle przychamowac

zeby lodka na dziobnicy siadla. Przez to ze kolka sa sflaczale, to stabilnosc jest zwiekszona w czasie jazdy bo nie ma szans ruszyc nawet lodzi. Przy slipowaniu

tez jest latwiej.. bo po odpieciu wciagarki lodka sama nie zjedzie, trzeba ja lekko pchnac i jest pelna kontrola.



#876 OFFLINE   Jacques

Jacques

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 106 posts
  • LokalizacjaPodlasie
  • Imię:Jacek

Posted 23 May 2019 - 17:20

Nie sprawdza, plozy sprzedaj, one nigdy nie pomagaja wciagac lodki, wrecz przeciwnie sa cholernym oporem. Tylko wozek

z kolek pompowanych na tylniej belce przyczepy i boczne rolki badz kolka. Rolka kilowa/dziobowa i dwie po bokach z przodu

 

Ja mam wozek z 4 kolek pompowanych. W dwoch przednich w wozku pekly detki i w bocznych kolkach ktore naprowadzaja

centralnie lodke na przyczepe tez pekly. W niczym to nie przeszkadza. Jedyne co po wyjechaniu z lodka trzeba dodac gazu i nagle przychamowac

zeby lodka na dziobnicy siadla. Przez to ze kolka sa sflaczale, to stabilnosc jest zwiekszona w czasie jazdy bo nie ma szans ruszyc nawet lodzi. Przy slipowaniu

tez jest latwiej.. bo po odpieciu wciagarki lodka sama nie zjedzie, trzeba ja lekko pchnac i jest pelna kontrola.

 

ciekawe rozwiązanie, możesz pokazać na zdjeciu



#877 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 posts
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Posted 23 May 2019 - 18:00

Nie sprawdza, plozy sprzedaj, one nigdy nie pomagaja wciagac lodki, wrecz przeciwnie sa cholernym oporem. Tylko wozek

z kolek pompowanych na tylniej belce przyczepy i boczne rolki badz kolka. Rolka kilowa/dziobowa i dwie po bokach z przodu

 

Ja mam wozek z 4 kolek pompowanych. W dwoch przednich w wozku pekly detki i w bocznych kolkach ktore naprowadzaja

centralnie lodke na przyczepe tez pekly. W niczym to nie przeszkadza. Jedyne co po wyjechaniu z lodka trzeba dodac gazu i nagle przychamowac

zeby lodka na dziobnicy siadla. Przez to ze kolka sa sflaczale, to stabilnosc jest zwiekszona w czasie jazdy bo nie ma szans ruszyc nawet lodzi. Przy slipowaniu

tez jest latwiej.. bo po odpieciu wciagarki lodka sama nie zjedzie, trzeba ja lekko pchnac i jest pelna kontrola.

 

Każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady, płozy docenisz przy cięższej łodzi.



#878 Guest_Drac_*

Guest_Drac_*
  • Guests

Posted 23 May 2019 - 20:20

Wychodzi że w niczym mi te plozy nie pomogą.
Rolki kilowe jadą.
Rozejrze sie za bocznymi.

Czy potrzebuje ktos dwie plozy z rolkami? :)

#879 OFFLINE   horac

horac

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 295 posts

Posted 23 May 2019 - 20:35

Tak to wyglada, to patent kolegi z forum nurek28, ale sprawdza się znakomicie

#880 OFFLINE   Jacques

Jacques

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 106 posts
  • LokalizacjaPodlasie
  • Imię:Jacek

Posted 24 May 2019 - 07:24

dzięki horac za fotkę

kołyska z kółkami mi się podoba :)