Nie widziałem na jerku tego mini manuala to wrzucam
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 17 marzec 2020 - 19:48
Nie widziałem na jerku tego mini manuala to wrzucam
Napisano 08 czerwiec 2020 - 13:43
a ktos wie , jaka moc ma ten silnik wyrazona w watach a nie w LBS ? na stornie znalazlem 80lbs-24V i 100lbs 36V a mnie bardziej moc interesuje
Napisano 08 czerwiec 2020 - 14:47
Napisano 08 czerwiec 2020 - 14:50
dziekuje , a gdzie te dane sa zawarte ? w karcie katalogowej ?
Napisano 08 czerwiec 2020 - 15:19
Użytkownik psulek edytował ten post 08 czerwiec 2020 - 15:19
Napisano 08 czerwiec 2020 - 15:29
Napisano 08 czerwiec 2020 - 17:39
Użytkownik psulek edytował ten post 08 czerwiec 2020 - 17:42
Napisano 08 czerwiec 2020 - 19:04
tylko garmin w ofercie ma 2 sruby , standardowa i na zielska. wiec wybory zbytnio nie ma
Napisano 13 czerwiec 2020 - 19:51
Napisano 15 czerwiec 2020 - 10:23
Jest tu jakiś użytkownik force, który testował ten silniki .na napięciu 36V vs 24 ? Jak komunikacja z ploterem się ma ? Wszystko pracuje jak powinno ?
Zacznę od tego, że używałem przez ostatnich kilka sezonów MG XI5 i MK Ulterra, od października na mojej łajbie zagościł Force.
Póki co działa bez zarzutów, a użytkowany jest bardzo często w różnych warunkach pogodowych.
Testowałem go przez pierwszy miesiąc na napięciu 24V przy moim Finvalu Fish PRO 505 dawał sobie świetnie radę, od listopada fruwa na 36V, akumulator 120Ah z wyjściem na 12V napędza silnik plus dwie Echomapy Garmina 10' i 12'.
Porównując szybkość 24V do 36V to "tylko" 2km/h więcej, na 24V było to max 7 km/h na 36V 9,3km/h
Nawigowanie z plotera bardzo fajnie działa, szczególnie funkcja "nawiguj do", testowałem to ostro przez ostatnie cztery dni na Turawie...
Wrażenia z użytkowania bardzo fajne, na pewno o wiele lepsze niż MG i MK, tylko brakuje wygodnej funkcji automatycznego opuszczania do wody.
Zainstalowany przetwornik UHD -54 bajka, ja dołożyłem jeszcze LVS12, do łowienia w vertikalu - super sprawa!!!
Bardzo wydajny, mało prądu żre.
Napisano 15 czerwiec 2020 - 11:17
Napisano 15 czerwiec 2020 - 14:04
A dlaczego wrażenia z użytkowania dużo lepsze niż MK/MG? Z tego co obserwuję jako Mikadziaki jesteście chyba jakoś skazani na Garmina, stąd tylko i wyłącznie wspaniałe opinie o tym sprzęcie. Brakuje ci metki "Przedstawiciel marki"
Napisano 15 czerwiec 2020 - 14:11
A dlaczego wrażenia z użytkowania dużo lepsze niż MK/MG? Z tego co obserwuję jako Mikadziaki jesteście chyba jakoś skazani na Garmina, stąd tylko i wyłącznie wspaniałe opinie o tym sprzęcie. Brakuje ci metki "Przedstawiciel marki"
Broń Boże nie bronię "Mikadziaków", ale niewiele jest uwag krytycznych o tym sprzęcie w ogóle- może wynikłe z jeszcze niewielu sprzedanych sztuk w porównaniu do innych brandów. Ktoś w USA skarży się, że silnik go chciał za burtę wyrzucić, ale potem sam dodał, że mógł przypadkowo nacisnąć przycisk, albo zbyt wysoka czułość pedału sterującego. Od MG ostatnio to nie trudno być lepszym- patrząc na niedziałanie w sieci tegoż.
Napisano 15 czerwiec 2020 - 14:42
@karokoszek , masz jakas wiedze odnosnie tego silnika? plywales na nim ? ja go tylko widzialem na targach i sam uzytkuje xi3, ktory wlasciwie spelnia swoje zadanie. Gdzies tam rozmawilame z gosciem ktorego znajomi maja 2szt force i ogolnie sa zadowleni. Jedyne co stekaja, to brak jakiegokolowiek wsparcia ze strony garmina jesli idzie o "nauke" funkcji . jednak tj ogolna bolaczka calej elektronik -sprzedac i sie Pan ucz ,w koncu jest instrukcja obslugi. Obiektywnych opini roznej masci zabawek, jest jak na lekarstwo, Fb leci propaganda a niewygodne posty sa z automatu kasowane. Na JB tez wyznawcy marek nie odpuszczaja chociaz posty zostaja Ja jestem po czesci "skazany" na strefe ciszy. Mam "krazownika" navy 6.0 , jednak po przesiadce z detki na lodke masa zrobila swoje i jego walory spadly do poziomu silnika 2-3kW. Xi3 ciagnie w porywach 4,5kmh , force 7-9 przy tych 2kw. Rachunek uzytkowy wychodzi mi na + dla force -szybciej + pelna integracja z ploterem bez kabli. W tych pieniadzach mozna MK nabyc wygodniejsza - sama sie wciagnie/opusci. Ale zas brak integracji z moim ploterem ,a echa wymieniac poki co nie bede. Odnosnie metek "przedstawiciela marki" to zostawmy to moderatorom. Nie wiem skad kolega Rafal i wsumie malo mnie to interesuje. Udzielil odpowiedzi na postawione pytanie , ktora w zanacznej mierze pokrywa sie z tymi , ktore uzyskalem gdzie indziej od uzytkownikow indywidualnych a nie troli marketingowych czy sklepow. Dla scislosci to nie tylko mikado dystrybuje garmina u nas.
Napisano 15 czerwiec 2020 - 15:21
Silnika nie znam, ale zabrakło mi argumentów dlaczego jest lepszy niż MK/MG. To, że Garmin się integruje z Garminem to sprawa oczywista, tak samo można zintegrować odpowiednie MK+HB tylko, że może być potrzebny kabelek - chociaż niekoniecznie. Funkcja "Nawiguj do" to chyba też żadne odkrycie.
Z tego postu wynika, że jest lepszy, bo się integruje z Garminami i ma przetwornik Garmina, czyli w zasadzie niewiele walorów użytkowych zostało przytoczonych.
MK ma prowadzenie do punktu, blokadę kursu, pływanie po określonej głębokości po mapie batymetrycznej, Auto Deploy, nagrywanie i odtwarzanie tras i sam nie wiem co tam jeszcze. Chodzi cicho, dobrze trzyma punkty, nie jest mocno prądożerna... w czym Garmin jest lepszy?
Napisano 15 czerwiec 2020 - 15:35
Silnika nie znam, ale zabrakło mi argumentów dlaczego jest lepszy niż MK/MG. To, że Garmin się integruje z Garminem to sprawa oczywista, tak samo można zintegrować odpowiednie MK+HB tylko, że może być potrzebny kabelek - chociaż niekoniecznie. Funkcja "Nawiguj do" to chyba też żadne odkrycie.
Z tego postu wynika, że jest lepszy, bo się integruje z Garminami i ma przetwornik Garmina, czyli w zasadzie niewiele walorów użytkowych zostało przytoczonych.
MK ma prowadzenie do punktu, blokadę kursu, pływanie po określonej głębokości po mapie batymetrycznej, Auto Deploy, nagrywanie i odtwarzanie tras i sam nie wiem co tam jeszcze. Chodzi cicho, dobrze trzyma punkty, nie jest mocno prądożerna... w czym Garmin jest lepszy?
To standardowe funkcje, ale jak ktoś miał echo garmina na łajbie, to do tej pory nici z integracji dziobówki były. No i to, że bez kabli spina się z echem - a to jest coś, co w dodatku działa - a nie jak w MG i N2K....
Napisano 15 czerwiec 2020 - 15:46
@siarq - akurat to automatyczne opuszczanie i podnoszenie może nastręczać trochę problemów, więc ja bym się nie martwił, że go nie ma.
Napisano 15 czerwiec 2020 - 15:59
Napisano 15 czerwiec 2020 - 17:27
@siarq - akurat to automatyczne opuszczanie i podnoszenie może nastręczać trochę problemów, więc ja bym się nie martwił, że go nie ma.
Miałem okazje ostatnio popływać Skyllą 500 z MG Xi3.
To sobie od razu porównałem z moją Skylla 440 i Ulterrą.
Xi3 jeśli chodzi o masę łodzi radził sobie doskonale jako zmiana miejscówki i przy średnim wietrze (większego nie było) i to koniec zalet. Dalej to już odstawiał jakieś dziwne tańce hulanki i swawole na kotwicy, a łażenie tam i z powrotem po takiej łodzi aby podnieść i opuścić silnik to jest fajne jak nic i nikogo nie ma na pokładzie. Inaczej to slalom między gratami i kolegami, chyba że mamy uczynnych kolegów i będą opuszczać i podnosić "kotwicę" za przysłowiowe "pifko"
Piszesz o problemach w silniku Ulterra, też gdzieś słyszałem, ale się nie spotkałem. Jak się zepsuje naprawię albo kupię drugi.
Fakt, przy wszystkich silnikach jest drugie dno - echo....
Użytkownik Pietruk edytował ten post 15 czerwiec 2020 - 17:28
Napisano 15 czerwiec 2020 - 17:46
Pietruk - nie rozumiem - jak bierzesz na pokład kotwicowego vel Siłownik Białkowy, to po krótkim przeszkoleniu powinien być w stanie podnieść i opuścić silnik . Ten bajer w Ulterra fajny, ale ludzie narzekali, że potrafi się przyciąć w niskiej temperaturze. Możliwe, że już coś tam poprawili.
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych