Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Smarowanie kołowrotka

kołowrotek serwis

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1020 odpowiedzi w tym temacie

#921 OFFLINE   S.N.

S.N.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4678 postów
  • LokalizacjaMazowieckie. Lubelskie.
  • Imię:Sławek
  • Nazwisko:Nikt

Napisano 25 marzec 2017 - 10:49

rozumiem,że trzeba się jeszcze bardziej przyłożyć tzn. więcej  siły ? :)

 

Tak i w odpowiednim kierunku ;)


Użytkownik SlawekNikt edytował ten post 25 marzec 2017 - 10:49


#922 OFFLINE   jtk53

jtk53

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 29 postów
  • Lokalizacjawarszawa
  • Imię:jan
  • Nazwisko:cieslak

Napisano 25 marzec 2017 - 10:56

kierunki mam raczej opanowane.(40 lat w wodociągach warszawskich jako monter)

brakowało informacji o lewym gwincie.

dzięki wielkie za pomoc,jeśli się uda to napiszę.

przy okazji jeszcze jedno,czasem wpada plecionka pod nakrętkę hamulca.

można coś zaradzić?



#923 OFFLINE   tomaszGD

tomaszGD

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 159 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Kot

Napisano 25 marzec 2017 - 11:40

kierunki mam raczej opanowane.(40 lat w wodociągach warszawskich jako monter)

brakowało informacji o lewym gwincie.

dzięki wielkie za pomoc,jeśli się uda to napiszę.

przy okazji jeszcze jedno,czasem wpada plecionka pod nakrętkę hamulca.

można coś zaradzić?

Ten model tak ma, u mnie i u kolegi z łódki zdarzyło się to kilka razy. Pozostaje kontrola linki przy zamykaniu kabłąka, chyba że ktoś ma jakiś patent to chętnie zastosuję :)



#924 OFFLINE   jtk53

jtk53

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 29 postów
  • Lokalizacjawarszawa
  • Imię:jan
  • Nazwisko:cieslak

Napisano 25 marzec 2017 - 12:01

czyli czekamy cierpliwie na rozwiązania. ;)



#925 OFFLINE   GregorS

GregorS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 717 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Grzegorz

Napisano 25 marzec 2017 - 13:21

czyli czekamy cierpliwie na rozwiązania. ;)

Poszukaj na forum, gdzieś  pisałem co z tym robić i wstawiałem foto



#926 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2307 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 25 marzec 2017 - 13:49

Tą śrubę 5cio-groszówką odkręcaj. Często lubi łepek pęknąć i nie pokaleczysz jej :-)
( Oczywiście jeśli nie masz tak szerokiego śrubokręta).

Użytkownik przemo_w edytował ten post 25 marzec 2017 - 13:58


#927 OFFLINE   G_rzegorz

G_rzegorz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1345 postów
  • LokalizacjaKujawsko pomorskie
  • Imię:Grzegorz

Napisano 25 marzec 2017 - 14:08

Przemek no jak tak można? A gdzie "kultura techniczna"? ;)


  • Majo i przemo_w lubią to

#928 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2307 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 25 marzec 2017 - 14:26

Przemek no jak tak można? A gdzie "kultura techniczna"? ;)

Kultura jest taka że nie kaleczysz śrubki :-) . Na fotce wyżej widać też zadziory a z racji jej wielkości to rzuca się w oczy i nieładnie wygląda.
Pamiętasz temat tej pękniętej śrubki po serwisie jednego pana? Nie było szerokiego śrubokręta to się wąskim odkręcało, efekty znamy ( pomijam czy wiedział o lewym gwincie).....wystarczyło użyć 5 groszy:-)
Ps. Lepszy od 5 groszy jest ten element nad oporówką z Daiwy :-)))))

Użytkownik przemo_w edytował ten post 25 marzec 2017 - 14:43

  • G_rzegorz lubi to

#929 OFFLINE   jtk53

jtk53

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 29 postów
  • Lokalizacjawarszawa
  • Imię:jan
  • Nazwisko:cieslak

Napisano 25 marzec 2017 - 15:43

szacun dla przemo. :)

pięciogroszówka wymiata !!!!!!!!!!!!!

sprawa rolki załatwiona.

co do zakleszczania plecionki pod pokrętłem w dragonie to czytałem na jakimś forum ,że trzeba coś zeszlifować ale nie mogę tego znależć.



#930 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2307 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 25 marzec 2017 - 17:27

Raczej dla @nieaktywnego bo to on ten patent kiedyś mi podrzucił :-) Może i prymitywnie ale skutecznie :-)

#931 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4459 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 25 marzec 2017 - 18:21

Poobserwuj kiedy ta plecionka wpada. Przy zginaniu (zamykaniu) kabłąka czy później, podczas zwijania. Możliwe że ramie kamblaka jest nie domknięte (za słaba sprężyna, brud na osi, za duże naprężenia na drucie kabłąka które powodują rozwarcie lub zwarcie na zawiasach i zbyt duży opór z którym sprężyna nie daje rady).
Jeżeli po wciągnięciu plecionki uda ci się domknąć jeszcze kabłąk w dół to musisz pokombinować.

#932 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 25 marzec 2017 - 23:30

piszę pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość.

mam problem z rozkręceniem rolki kabłąka w team dragon 920i.

mimo użycia dużej siły ta duża śruba nawet nie drgnie .

proszę o pomoc i jakieś porady.

pozdrowienia dla forumowiczów.

Zamiast tego pisania wystarczyło spojrzeć na napis na śrubie i po kłopocie i bez niszczenia śruby.Co prawda po angielsku i nie wszyscy potrafią sobie przetłumaczyć - termin LOCK oznacza zamykanie,a więc zakręcanie i aby odkręcić należy postąpić odwrotnie. Jest zastosowany "lewy" gwint.

 

"5" groszy jako kluczyk do odkręcenia tej śruby to nie jest najlepsze rozwiązanie. Może czasem się sprawdzić w lekkich przypadkach. Przy mocno zapieczonej śrubie nie da rady. Potrzeba coś specjalnego.



#933 OFFLINE   jtk53

jtk53

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 29 postów
  • Lokalizacjawarszawa
  • Imię:jan
  • Nazwisko:cieslak

Napisano 25 marzec 2017 - 23:44

mnie się udało z 5-cio groszówką a ten napis na śrubie cokolwiek starty.

kołowrotek ma już swoje lata ale schemat i papiery się zachowały i nic tam nie ma o lewym gwincie.

sądzę,że generalnie jest to rzadkość i powinni o tym wspomnieć.

każda rada na tym forum wzbogaca moją wiedzę za co wszystkim dziękuję. ;)



#934 OFFLINE   jtk53

jtk53

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 29 postów
  • Lokalizacjawarszawa
  • Imię:jan
  • Nazwisko:cieslak

Napisano 29 marzec 2017 - 18:44

trochę nie w temacie ale nie wiem gdzie się podłączyć.

przy konserwacji starszej team daiwa 2508 nie spojżałem na schemat i uszkodziłem "dupkę" w tymże kołowrotku.

czy ktoś wie gdzie i czy można ją dokupić?

na schemacie jest oznaczona jako nr.31 i nazywa się Rear Cover :(



#935 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1803 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 30 marzec 2017 - 07:26

trochę nie w temacie ale nie wiem gdzie się podłączyć.

przy konserwacji starszej team daiwa 2508 nie spojżałem na schemat i uszkodziłem "dupkę" w tymże kołowrotku.

czy ktoś wie gdzie i czy można ją dokupić?

na schemacie jest oznaczona jako nr.31 i nazywa się Rear Cover :(

To ta z podwójną korbą? Jeśli tak to jest problem z częściami. Chciałem coś kiedyś zamówić do niej u Mefisto i okazało się, że części brak.



#936 OFFLINE   slava

slava

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 379 postów
  • LokalizacjaŁomianki
  • Imię:Sławek

Napisano 30 marzec 2017 - 09:01

Cześć,

trochę z innej beczki - czy smar ma datę przydatności? Czy traci swoje właściwości leżakując zamknięty (nowy) w oryginalnym opakowaniu?

 

Pozdrawiam,

Sławek



#937 OFFLINE   Majo

Majo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1095 postów

Napisano 30 marzec 2017 - 18:39

Najpierw trzeba poprawnie nasmarować,a nie pisać bzdety.To jakaś paranoja,smar zmięknie i 34 obroty  ;) . Nigdy nie liczyłem i dziwię się. Tak jakoś jest że ci przewrażliwieni na punkcie pracy kołowrotków maja się źle,bo potrafią się doszukać nawet maleńkich niedoskonałości w wykonaniu poszczególnych elementów,które i tak nie maja wpływu na nic.

To są bardzo nieszczęśliwi ludzie.   Współczuję. 

:doh:

Wpis miał charakter sarkastyczny, ale cóż niektórzy muszą na siłę udowadniać swoją ,,pro-wiedzę". Smutne musi być branie wszystkiego na serio. Współczuję. :)


  • homax i didi lubią to

#938 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 30 marzec 2017 - 19:20

:doh:

Wpis miał charakter sarkastyczny, ale cóż niektórzy muszą na siłę udowadniać swoją ,,pro-wiedzę". Smutne musi być branie wszystkiego na serio. Współczuję. :)

Jest to dział w którym nie ma miejsca na sarkazm, pan takimi wpisami może wprowadzić niektórych ludzi w błąd. Jeśli już coś piszemy to piszemy konkretnie,a na komedie jest miejsce w dziale Jerkbait się śmieje.


Użytkownik Józef Lesniak edytował ten post 30 marzec 2017 - 19:23


#939 OFFLINE   Marecki1983

Marecki1983

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 165 postów
  • LokalizacjaZGL zach-pom.
  • Imię:Marek
  • Nazwisko:eM.

Napisano 30 marzec 2017 - 21:39

Cześć,

trochę z innej beczki - czy smar ma datę przydatności? Czy traci swoje właściwości leżakując zamknięty (nowy) w oryginalnym opakowaniu?

 

Pozdrawiam,

Sławek

Ja ostatnio kupując 3 opakowania zadałem takie pytanie sprzedającemu,to zapewnił że wg. jego wiedzy nic ze smarem stać się nie powinno. Tylko pytanie, jak długi ma być ten "czas leżakowania"...



#940 OFFLINE   woblery L.E.

woblery L.E.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1229 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Radek

Napisano 11 kwiecień 2017 - 12:28

Właściwości smaru mogą znacznie zmienić się w czasie przechowywania, np. w wyniku narażenia na działanie powietrza/tlenu, oddziaływania temperatury, światła, wody, wilgoci i innych zanieczyszczeń lub oddzielania oleju. W związku z tym smary należy przechowywać w chłodnym, suchym, zamkniętym pomieszczeniu i nie wystawiać ich na działanie promieni słonecznych. Smary należy przechowywać w oryginalnych pojemnikach, które powinny być zamknięte aż do czasu użycia danego środka. Po użyciu pojemniki należy natychmiast zamknąć.
Maksymalny zalecany czas przechowywania smarów to dwa lata, a olejów – dziesięć lat. Czas ten dotyczy właściwych warunków składowania oraz ochrony przed oddziaływaniem nadmiernej lub zbyt niskiej temperatury.
Upłynięcie zalecanego czasu przechowywania smaru lub oleju nie oznacza, że są one niezdatne do użycia. Należy sprawdzić, czy środek smarny nadal spełnia odpowiednie wymagania i specyfikacje

  • palibrzuch, tomaszGD i Bander lubią to





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kołowrotek, serwis

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych