...
Użytkownik w.d.wobler edytował ten post 20 styczeń 2014 - 20:49
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 12 styczeń 2014 - 21:04
...
Użytkownik w.d.wobler edytował ten post 20 styczeń 2014 - 20:49
Napisano 12 styczeń 2014 - 21:09
...
Użytkownik w.d.wobler edytował ten post 20 styczeń 2014 - 20:48
Napisano 12 styczeń 2014 - 21:12
Zgadzam się-smarujemy tym co nam odpowiada. W powyższym,dziwi jednak fakt,że ,,FACHOWY,, tutorial poleca oliwkę do kołowrotków spinningowych a o smarze ani słowa.
Tak jest. To jest tutorial dotyczący szybkiego, doraźnego smarowanka - do takiego smar nie jest potrzebny.
Napisano 12 styczeń 2014 - 21:17
...
Użytkownik w.d.wobler edytował ten post 20 styczeń 2014 - 20:48
Napisano 12 styczeń 2014 - 21:22
...
Użytkownik w.d.wobler edytował ten post 20 styczeń 2014 - 20:48
Napisano 14 styczeń 2014 - 20:23
Józek dobrze wiesz,że żaden filmik nie uczyni mistrza choć zawsze nawet stary wyga coś tam dla siebie znajdzie Liczy się praktyka,praktyka...
Witku wiem, ale od czegoś trzeba zacząć.To tak jak z sexem .
Napisano 15 styczeń 2014 - 10:04
...
Użytkownik w.d.wobler edytował ten post 20 styczeń 2014 - 20:47
Napisano 15 styczeń 2014 - 11:39
Napisano 03 luty 2014 - 14:28
@godski - ponowię pytanie kolegi pele76: czy masz jakieś informacje na temat zależności smarów shimano kołowrotkowych i rowerowych? tzn. wprost: czy ace 2 to to samo co dg10? Czekam na dg10 coby go wpakować do nowej stelki, na razie nie jest dostępny nawet u mefiego, jeśli informacja że dg10=ace 2 to można ten drugi nabyć stosunkowo łatwo (nawet taniej dodatkowo).
Napisano 03 luty 2014 - 14:48
Nie mam informacjii na temat tej zależności. DG04=Ace 2. Prawdopodobnie. Nie miałem tego DG aby porównać.
Napisano 03 luty 2014 - 17:14
Nie rozumiem takiego podejścia niektórych kolegów,mianowicie kupują kołowrotki za ponad 1500 złotych a szkoda im wydać 80 zł na smar-który zapewne starczy na długo
Napisano 03 luty 2014 - 17:15
Ja mam DG10 i DG06 i z tych dwóch, dwóch jeśli kupię jeszcze raz, to będzie to 06 O wiele bardziej miękki (chciałem twardszy ale nie potrzebuję jednak) i o wiele ładniej wycisza.
Napisano 04 luty 2014 - 13:32
mnie stella "przeraża" tym prawie całkowitym brakiem oporów. Wolę czuć lekki, stały, maślany oporek :-) i ma być cichutko jak makiem zasiał. Uważam, że lepiej dać gęstszy smar w mniejszej ilości. NIe miałem żadnego z tych dwóch Shimano, ale na wyczucie bym obstawiał jednak DG-10, DG-6 do lekkich młynków.
Odpowiada mi najbardziej Hot Sauce, ale zauważyłem (żadna to zresztą niespodzianka) że najlepiej się sprawdza przy serwisowaniu, rozebraniu młynka i dokładnym, całkowitym wytarciu dotychczasowego smalcu. Super przylega i trzyma się rewelacyjnie. Natomiast robi niespodzianki przy aplikacji "w otworek". Chyba nie za bardzo się lubi z oryginalnym smarem Shimano oraz z niebieskim Pennem, bo w tych konfiguracjach jego aplikacja nic nie dała. On widać jako adhezyjny chce przylegać do metalu a inne zatłuszczenie mu w tym przeszkadza.
Pele76: DG10 jest jakoś wyjątkowo twardy? Chcę go tylko na przekładnię.
ps. polecam wszystkim zamiast oliwki leciutki smarek Shimano w sprayu. Taki kisielek z tego wychodzi na powietrzu i według mnie super sprawdza się na ośkę i w otwarte ARB.
Użytkownik smokwelski edytował ten post 04 luty 2014 - 13:33
Napisano 04 luty 2014 - 14:06
mnie stella "przeraża" tym prawie całkowitym brakiem oporów. Wolę czuć lekki, stały, maślany oporek :-) i ma być cichutko jak makiem zasiał. Uważam, że lepiej dać gęstszy smar w mniejszej ilości. NIe miałem żadnego z tych dwóch Shimano, ale na wyczucie bym obstawiał jednak DG-10, DG-6 do lekkich młynków.
Odpowiada mi najbardziej Hot Sauce, ale zauważyłem (żadna to zresztą niespodzianka) że najlepiej się sprawdza przy serwisowaniu, rozebraniu młynka i dokładnym, całkowitym wytarciu dotychczasowego smalcu. Super przylega i trzyma się rewelacyjnie. Natomiast robi niespodzianki przy aplikacji "w otworek". Chyba nie za bardzo się lubi z oryginalnym smarem Shimano oraz z niebieskim Pennem, bo w tych konfiguracjach jego aplikacja nic nie dała. On widać jako adhezyjny chce przylegać do metalu a inne zatłuszczenie mu w tym przeszkadza.
Pele76: DG10 jest jakoś wyjątkowo twardy? Chcę go tylko na przekładnię.
ps. polecam wszystkim zamiast oliwki leciutki smarek Shimano w sprayu. Taki kisielek z tego wychodzi na powietrzu i według mnie super sprawdza się na ośkę i w otwarte ARB.
Zamówiłem u Mefiego DG6.Porównam go do Ace2 którym smarowałem stelki kolegom, sobie, ba nawet TPSW nie narzeka na owe smarowidło.Czy lekkie, może ale idealnie wycisza przekładnię miękko kręci.Nie mam problemu z dołożeniem smaru w maszynce więc nie muszę stosować jakiegoś twardego "towotu" na 2-3lata.Kręciek co roku powinien być obejrzany jak u niego ze smarowidłem, no chyba że "przeleżał" na półce to czas-okres można wydłużyć .
Napisano 04 luty 2014 - 14:17
Wreszcie ktoś porówna. Ten ACE2 to ten z Tacklewarehouse? To mój podstatawowy smar na przekładnie.
DG06 będzie prawdopodobnie twardszy, mniej oleisty. Daj znać jak dojdzie.
Napisano 04 luty 2014 - 17:20
Smokwawelski... jakby to? Smar w szpraju jest lekki, DG06 tak o połowę może bardziej twardy, a 10tka o połowę twardsza od 6tki Nie wiem jak to inaczej porównać.
Nasmarowałem 10tką jednego Aspire, a drugiego 06 i ten drugi chodzi o wiele ciszej, a opory mają porównywalne. Jakby tak był gdzieś DG08 to byłoby całkiem cacy.
Napisano 04 luty 2014 - 18:45
Witam,
Odnośnie smarowania Hot Sauce przez port bezpośrednio na przekładnie. W nowym Vańku 4000 zastosowałem ten patent (bo kołowrotek ten jest ponoć suchy). Za pomocą strzykawki i igły zapodałem 0,6 ml smaru, aplikując go w dziesięciu dawkach i kręcąc przekładnią po każdej aplikacji)
Wnioski.
1. Smar zastosowałem doraźnie, przed porządnym przesmarowaniem przez serwismena. Porządne smarowanie planuję za 2 lata.
2. Po smarowaniu zrobiłem test wsadzając kołowrotek do zamrażalki. Nie wiem jaka temperatura w środku panowała, ale po 5 godzinach próbowałem kręcić kołowrotkiem i niestety opór wzrósł drastycznie praktycznie uniemożliwiając łowienie. Z drugiej strony nasuwa się pytanie, kto używa takiego kołowrotka przy -15 st.C. Dlatego też dziś zrobię test przy - 2stC, które panują na dworzu, i które odzwierciedlają realną granicę łowienia na spining
Pozdrawiam.
Napisano 04 luty 2014 - 18:58
Witam,
Odnośnie smarowania Hot Sauce przez port bezpośrednio na przekładnie. W nowym Vańku 4000 zastosowałem ten patent (bo kołowrotek ten jest ponoć suchy). Za pomocą strzykawki i igły zapodałem 0,6 ml smaru, aplikując go w dziesięciu dawkach i kręcąc przekładnią po każdej aplikacji)
Wnioski.
1. Smar zastosowałem doraźnie, przed porządnym przesmarowaniem przez serwismena. Porządne smarowanie planuję za 2 lata.
2. Po smarowaniu zrobiłem test wsadzając kołowrotek do zamrażalki. Nie wiem jaka temperatura w środku panowała, ale po 5 godzinach próbowałem kręcić kołowrotkiem i niestety opór wzrósł drastycznie praktycznie uniemożliwiając łowienie. Z drugiej strony nasuwa się pytanie, kto używa takiego kołowrotka przy -15 st.C. Dlatego też dziś zrobię test przy - 2stC, które panują na dworzu, i które odzwierciedlają realną granicę łowienia na spining
Pozdrawiam.
Ciekawe, czy wzrost oporu spowoduje Hot Sauce czy też mieszanka jego z oryginalnym Smarem? I faktycznie, przy -15 test to przesada.
Napisano 04 luty 2014 - 19:07
.Ciekawe, czy wzrost oporu spowoduje Hot Sauce czy też mieszanka jego z oryginalnym Smarem? I faktycznie, przy -15 test to przesada.
Czemu?To test syberyjski
Napisano 04 luty 2014 - 19:25
Z informacji kolegów z forum wiem, że w środku jest suchy, więc nie ma co się wymieszać
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych