#41 OFFLINE
Napisano 08 maj 2010 - 17:21
Mycie w jakichkolwiek rozpuszczalnikach (wd-40, benzyna ekstrakcyjna) itp. jest wysoce ryzykowne. Umycie czymś takim zamkniętego łożyska jest raczej równoznaczne z jego zniszczeniem, a przy 10, 11, 12 łożyskach w kołowrotku, nie jest to trudne. Smar się rozpuszcza i wypływa.
Stary smar można po prostu zetrzeć na sucho szmatką i patyczkami do uszu. Nawet jeżeli jakaś drobna jego część zmiesza się z nowym, to ileż to będzie, 1-2%? Myślę że to wartość pomijalna.
Generalnie staram się smar z wnętrza usuwać na sucho, otwarte łożyska płuczę pod bieżącą wodą (pod kranem, tylko obowiązkowo zamykamy korek w wannie czy umywalce!) i zakrapiam oliwką.
Myślę że większość z nas jest przewrażliwiona na punkcie konserwacji kołowrotków. Jestem ciekaw, jak to wygląda w USA. Chyba niewielu z wędkarzy choć raz w życiu otwiera swoje kołowrotki. Raz w roku do serwisu i multik musi objechać cały sezon na jednym smarze.
Ja rozbieram i czyszczę co kwartał lub częściej, kiedy jest potrzeba i obowiązkowo przed zimowym leżakowaniem. Oliwkę uzupełniam częściej, bo szybciej ucieka.
Najlepsza jest profilaktyka. Można nie odkładać kołowrotka na piasek czy ziemię i dodatkowo, po każdym łowieniu płukać go szybko pod kranem (tak z resztą zaleca shimano w instrukcji).
pozdrawiam
#42 OFFLINE
Napisano 24 lipiec 2010 - 21:04
.... jesli potrzebujesz czegos dobrego i na dodatek w aerosolu to proponuje cos takiego
Witajcie
Czy do kompletu pasowała by oliwka tego samego producenta
jeżeli tak to jaka była by odpowiednia do smarowania łożysk :
http://www.johansson-ab.com/pl/products/olej_molibdenowy.php
http://www.johansson...ucts/oil616.php
http://www.johansson...ts/t_oil166.php
jak można przeczytać każdy jest po prostu super tylko który będzie najlepszy
#43 OFFLINE
Napisano 04 maj 2011 - 16:41
Jaki alternatywny do malibdenowego smar do przekładni głównej spinnDaiwy.
PS. smar ABU (biały silikonowy)się nie nadaje za gęsty i przekładnia ciężej pracuje
#44 OFFLINE
Napisano 04 maj 2011 - 17:03
A jak za gęsty, to się trochę rozrzedza olejem bazowym (czyli takim jaki jest w smarze) i już jest rzadszy-miękciejszy...
#45 OFFLINE
Napisano 04 maj 2011 - 19:16
Nasz szanowny kolega w masce pisał również o mobilithach!!!
Panie Tomaszku jaki ostatnio jest na warsztacie 220,460, proszę koledze podpowiedzieć na czym ostatnio daiwki kręcą u szanownego kolegi .
#46 OFFLINE
Napisano 04 maj 2011 - 20:05
#47 OFFLINE
Napisano 04 maj 2011 - 22:00
Jesli to nie sekret to czym i jak najlepiej rozrzedzic smar - taka np 460tke o NLGI 1.5 ?
Dzieki za info
#48 OFFLINE
Napisano 05 maj 2011 - 17:24
Może to jest optimum..? W każdym razie jest git..
#49 OFFLINE
Napisano 07 maj 2011 - 20:11
Teraz jest OK.
Wniosek, nie tylko podzespoły i technologia ważne, ważne by monter wiedział co i jak ma robić.
#50 ONLINE
Napisano 07 maj 2011 - 21:09
ten był OK.... ale się kończyWitam
Jaki alternatywny do malibdenowego smar do przekładni głównej spinnDaiwy.
PS. smar ABU (biały silikonowy)się nie nadaje za gęsty i przekładnia ciężej pracuje
Załączone pliki
#51 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2012 - 10:33
#52 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2012 - 17:48
- hory lubi to
#53 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2012 - 19:09
#54 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2012 - 19:13
#55 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2012 - 19:14
Użytkownik range1970 edytował ten post 19 listopad 2012 - 19:15
#56 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2012 - 19:33
#57 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2012 - 19:35
#58 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2012 - 20:08
- Garbus lubi to
#59 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2012 - 20:42
#60 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2012 - 20:56
Pozdrawiam
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kołowrotek, serwis
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych