Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Przyczepy SUSKI - opinie, uwagi, informacje

suski

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
329 odpowiedzi w tym temacie

#161 OFFLINE   Ardoro

Ardoro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 195 postów
  • LokalizacjaDolnośląskie

Napisano 20 październik 2022 - 23:09

A co tam jest gorszego ? Wskaż mi inna przyczepę resor + amortyzator na rynku albo taka która tak dobrze wybiera nierówności i nie skacze.
Z łożyskami nie mam problemów , nie wiem jakie macie osie ja mam SPP waterproof i nic się nie dzieje

Mam Suski niecały rok. Na razie łożysk nie sprawdzałem, ale na lekkich nierównościach słychać(i czuć) dobijanie do odbijaczy jakbym holował nadgabaryt. Po dołożeniu jednego pióra resora. Waga łódki 500-550 kg (alu.) Od producenta się dowiedziałem że to dziwne bo dużo cięższe łódki są wożone na tych przyczepkach. Pierwotnie miałem Gala i żałuję że musiałem ją zmienić ze względu na to że mi się nie mieściła w garażu.  


  • Krzysztof S. lubi to

#162 OFFLINE   selk

selk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 780 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Zbyszek

Napisano 21 październik 2022 - 05:43

Mam Suski niecały rok. Na razie łożysk nie sprawdzałem, ale na lekkich nierównościach słychać(i czuć) dobijanie do odbijaczy jakbym holował nadgabaryt. Po dołożeniu jednego pióra resora. Waga łódki 500-550 kg (alu.) Od producenta się dowiedziałem że to dziwne bo dużo cięższe łódki są wożone na tych przyczepkach. Pierwotnie miałem Gala i żałuję że musiałem ją zmienić ze względu na to że mi się nie mieściła w garażu.  

a te odbijacze gumowe co Ci zamontowali maja czubki fabryczne czy ścięte ?

spotkałem sie z sytuacja że tłumaczyli że trzeba je ścinac o jakiś centymetr samemu bo pracownicy o tym zapominają



#163 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 21 październik 2022 - 06:59

W mojej Tema Red mam oś Knott waterproof, pięć lat i spoko. Łożyska dwurzędowe i uszczelnienie z dwóch stron. Oś suskiego to własna produkcja i albo nie umieją montować (wciskać) łożysk albo mają źle zaprojektowaną oś na wodoszczelność . Bo z tego co widać to reklamacje mają na podłodziowe przyczepy a te jak wiadomo są zatapiane w wodzie -IMO

#164 OFFLINE   mario

mario

    Zaawansowany

  • Moderatorzy
  • 3533 postów
  • LokalizacjaP L

Napisano 21 październik 2022 - 07:04

A co tam jest gorszego ? Wskaż mi inna przyczepę resor + amortyzator na rynku albo taka która tak dobrze wybiera nierówności i nie skacze.
Z łożyskami nie mam problemów , nie wiem jakie macie osie ja mam SPP waterproof i nic się nie dzieje


Miałem na myśli choćby użytkowników opisujących swoje historie w tych postach na FB:
https://m.facebook.c...CBXKFczfu7V4Bxl

#165 OFFLINE   Ardoro

Ardoro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 195 postów
  • LokalizacjaDolnośląskie

Napisano 21 październik 2022 - 07:49

a te odbijacze gumowe co Ci zamontowali maja czubki fabryczne czy ścięte ?

spotkałem sie z sytuacja że tłumaczyli że trzeba je ścinac o jakiś centymetr samemu bo pracownicy o tym zapominają

Tak, wiem, też dostałem taką wskazówkę. Są ścięte. Mimo tego jest za mały luz 



#166 OFFLINE   dżemik

dżemik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 235 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 21 październik 2022 - 17:25

Miałem na myśli choćby użytkowników opisujących swoje historie w tych postach na FB:
https://m.facebook.c...CBXKFczfu7V4Bxl

 

Gdzieś już to pisałem, powtórzę -wszystkie koła powinny być (moim zdaniem) wyważane, choć paradoksalnie nie spotkałem się nawet w tych naprawdę drogich przyczepach aby producent to robił.

A wodniacy z tymi przyczepami latają czasami nawet "ostro" po autostradach i w sumie sam jestem ciekawy jakie ma przełożenie niewyważone koło na "wypranie" łożyska / uszczelniacza.

Nie mogę wyjść z podziwu, z jakiego powodu producenci przyczep tych kół nie wyważają -koszty sakramenckie ;) .

Osobiście rozmawiałem z przedstawicielem firmowych przyczep (norweskie przyczepy) o wyważaniu kół. Odpowiedź była taka: nie ma potrzeby gdyż z przyczepą i tak nie można jechać szybciej niż 80 / h -kapcie lecą...



#167 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 21 październik 2022 - 18:37

80km/h bo tyle pozwalają przepisy. To teoria bo sam latam więcej ,tak do setki , średnio około 90 tak aby mnie nie wyprzedzały ciężarówki . Druga sprawa to ,że w DE możesz zrobić   o ile przyczepa jest homologowana na tą prędkość i ma odpowiednie wyposażenie oraz odpowiedni samochód TÜV 100km/h  . Z taką podwyższoną prędkością można się poruszać po wyznaczonych drogach a na pozostałych tylko 80km/h. Na jedną z moich przyczep mam zrobiony i podczas badania diagnosta z Dekry nie sprawdzał ciężarków na kołach.



#168 OFFLINE   dżemik

dżemik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 235 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 21 październik 2022 - 19:42

To jest wszystko jasne, tylko moje wywody były w kierunku tych pourywanych kół i pozacieranych łożysk -na ile prawdopodobne jest aby bicie koła "rozpieprzyło" łożysko lub uszczelniacz. O ile te koła poodpadały rozrywając łożysko, bo być może odpadła felga przez śruby, czy odleciało z ośką....

 

Osobiście... (jeszcze o tym nie wiedziałem) odpadł mi odważnik czy ciężarek wyważający przednie koło w osobówce. Początkowo odnosiłem wrażenie że coś nie tak jest ze skrzynią biegów gdyż zmieniając biegi z II na III telepało samochodem. Okazało się że koło było niedoważone i przy prędkości ok. 40 / h najbardziej telepało.



#169 OFFLINE   KrystianS

KrystianS

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 66 postów
  • LokalizacjaŚlask
  • Imię:Krystian

Napisano 22 październik 2022 - 19:11

Mądra ta kobieta jest. Ciekawy jestem czy jak kolejny raz tę łożyska się posypią czy wyśle następne czy też powie , że zapewne zostały źle zamontowane. Dałbyś radę wstawić fotki tych łozysk.


Łożyska jakie wyslal mi suski są firmy PFI. zna ktoś tą firmę? Dziś wymieniłem, zobaczymy ile wytrzymają

#170 OFFLINE   highvoltage

highvoltage

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 253 postów
  • Imię:Krz

Napisano 22 październik 2022 - 19:52

A jaka miałeś os wcześniej ? Co masz na dekielku pod którym jest łożysko ?

#171 OFFLINE   KrystianS

KrystianS

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 66 postów
  • LokalizacjaŚlask
  • Imię:Krystian

Napisano 23 październik 2022 - 18:34

A jaka miałeś os wcześniej ? Co masz na dekielku pod którym jest łożysko ?


Tego nie wiem, tata mi to wymieniał.

#172 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1347 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 23 październik 2022 - 19:10

Wcześniej latałem z pontonem na towarowej. Miałem wibracje sprawdziłem koła i na jednym było 5gr a na drugim prawie 50... Przyczepka temared. Po zakupie następnej podłodziowej w oczekiwaniu na papiery zawiozłem koła do kolegi oba na 0. Montują tam chińskie gumy I zależy co trafisz. Sprawdzić zawsze można, ja do portu mam 6 do 10km ale zdarza się jechac 120 więc wolałem mieć sprawdzone...

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

#173 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1516 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 24 październik 2022 - 07:48

Wcześniej latałem z pontonem na towarowej. Miałem wibracje sprawdziłem koła i na jednym było 5gr a na drugim prawie 50... Przyczepka temared. Po zakupie następnej podłodziowej w oczekiwaniu na papiery zawiozłem koła do kolegi oba na 0. Montują tam chińskie gumy I zależy co trafisz. Sprawdzić zawsze można, ja do portu mam 6 do 10km ale zdarza się jechac 120 więc wolałem mieć sprawdzone...

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Moim zdaniem każde koło powinno się sprawdzić na wyważarce, szczególnie jak topimy często naszą przyczepę ( część zakładów wulkanizatorskich klei ołów do felgi - te nabijane też się gubi), mamy chińskie gumy , no i należy pamiętać że nasze przyczepy często stoją w jednym miejscu kilka miesięcy i opony od samego stania dostają po dupie.


  • Tresor i pawlo29 lubią to

#174 OFFLINE   Radbraw

Radbraw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1148 postów
  • LokalizacjaBug i bużyska

Napisano 01 grudzień 2022 - 12:08

https://m.youtube.co...h?v=FcEjizMjQvM
Jest alternatywa dla piast ,,suski,, ;)

Użytkownik Radbraw edytował ten post 01 grudzień 2022 - 12:09

  • golenia i Kozi81 lubią to

#175 OFFLINE   Apioo

Apioo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1226 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 13 grudzień 2022 - 21:19

Panowie jaka jest długość przyczepy Suski z maksymalnie schowanym dyszlem? Dziś rozmawiałem z Panią Suski i dostałem na maila ofertę na przyczepę 470cm na ramie o szerokości 155cm, byłem przekonany, że 470 to długość przyczepy, a tu się okazuje, że rama ma 470cm +dyszel co trochę mnie zmartwiło, bo garaż mam na 494cm długości :o



#176 OFFLINE   Sławek77

Sławek77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1371 postów
  • LokalizacjaWielkopolska

Napisano 13 grudzień 2022 - 21:22

Panowie jaka jest długość przyczepy Suski z maksymalnie schowanym dyszlem? Dziś rozmawiałem z Panią Suski i dostałem na maila ofertę na przyczepę 470cm na ramie o szerokości 155cm, byłem przekonany, że 470 to długość przyczepy, a tu się okazuje, że rama ma 470cm +dyszel co trochę mnie zmartwiło, bo garaż mam na 494cm długości :o


A nie ma możliwości aby suski zrobił ci krótszą?

#177 OFFLINE   Apioo

Apioo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1226 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 13 grudzień 2022 - 21:31

Jest możliwość skrócenia ramy, ale nie wiem ile minimalnie może wystawać dyszel-wydaje mi się, że możliwe jest jego schowanie tak by wystawał tylko zaczep haka, jeśli się mylę i jest to zły pomysł proszę o wyprowadzenie mnie z błędu. :)

 

Jeśli będę wiedział ile minimalnie może wystawać dyszel z zaczepem będę wiedział ile i czy w ogóle muszę brać krótsza ramę. Pani Suski powiedziała, że minimum 60-70cm musi wystawać, ale ze zdjęć i filmów w sieci widzę, że można tą wartość mocno zmniejszyć?

 

 

https://www.rob-tar....be2921638da.jpg



#178 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 966 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 13 grudzień 2022 - 22:22

W swojej przyczepie żeby przybliżyć przyczepę do haka obcinałem kwadrat od dziobnicy bo zaczepiałem klapą bagażnika , mam zaczep prawie przy ramię . wymiarów nie podam bo mam łódkę tylko 4m
  • Apioo lubi to

#179 OFFLINE   golenia

golenia

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 532 postów
  • LokalizacjaBiskupiec
  • Imię:Przemek

Napisano 14 grudzień 2022 - 11:29

Panowie jaka jest długość przyczepy Suski z maksymalnie schowanym dyszlem? Dziś rozmawiałem z Panią Suski i dostałem na maila ofertę na przyczepę 470cm na ramie o szerokości 155cm, byłem przekonany, że 470 to długość przyczepy, a tu się okazuje, że rama ma 470cm +dyszel co trochę mnie zmartwiło, bo garaż mam na 494cm długości :o

Ja mam przyczepę Suskiego z łamanym dyszlem. Kołko manewrowe mocujesz do ramy i dyszel można składać na przegubie w prawo/lewo. Zyskasz ok.60 cm miejsca w garażu.  Jak chcesz to podeśle Ci jakieś fotki


Użytkownik golenia edytował ten post 14 grudzień 2022 - 11:30

  • Piotrek Milupa, Apioo i Og2 lubią to

#180 OFFLINE   Piotrek Milupa

Piotrek Milupa

    Moderator Emeritus

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 8446 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotrek

Napisano 14 grudzień 2022 - 11:35

Ja mam przyczepę Suskiego z łamanym dyszlem. Kołko manewrowe mocujesz do ramy i dyszel można składać na przegubie w prawo/lewo. Zyskasz ok.60 cm miejsca w garażu.  Jak chcesz to podeśle Ci jakieś fotki

 

Przemek, jak dasz radę to pokaż to rozwiązanie 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych