Panowie mam problem z silnikiem 40hp 3cylindry 2016r
Objawia się on gasnieciem motoru na rozgrzanym silniku po przejechaniu w ślizgu.
Zaczyna nierówno chodzić lub gasnie. Po ponownym zapaleniu problemu nie ma.
Czasem gdy nierówno pracuje i dam gazu to się zadławi, strzeli z wydechu i albo zgaśnie albo jedzie dalej.
Co może być przyczyną
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Przyczyny takiego zachowania silnika mogą być różne, ja zaczął bym od sprawdzenia świec - czy są w kolorze kawy z mlekiem (izolator wewnętrzny świecy) i czy są to świece o odpowiedniej wartości cieplnej. Powinno być NGK DPR6EA‑9 lub Champion RA8HC. Odstęp elektrod ok 0,9mm. Czy przewody zapłonowe są prawidłowo osadzone na końcówkach świec?
Drugim możliwym powodem gaśnięcia może być nieszczelna linia paliwowa. Pompa paliwa w silniku może się zapowietrzać po przez nieszczelne złączki paliwowe. Może też być chwilowe zawieszanie się zaworka w gruszce.
Kolejne przyczyny to rozrząd. kiedy były regulowane luzy zaworowe? Na zimnym silniku luz jeszcze minimalny jest, a po zagrzaniu zawory są podparte i brak szczelności. Tym samym silnik na wolnych obrotach mocno rozgrzany gaśnie. Pasek rozrządu dawno nie wymieniany może mieć wpływ na zmianę kąta ustawienia wałka rozrządu względem wału korbowego i tym samym zmienia się charakterystyka pracy silnika.
Jakie obroty silnik utrzymuje po zagrzaniu? powinno być ok 800-850 obr/min.
Filtry paliwa były wymieniane? Są dwa - jeden widoczny - wstępny przed pompą mechaniczną z wymiennym wkładem filtra. Drugi niewidoczny filtr wysokiego ciśnienia jest ukryty na dole silnika i do jego bezproblemowej wymiany trzeba zdjąć osłony boczne ze stopy. Filtr jest na złączkach i się go wymienia.
Mam taki sam silnik tylko z 2004 roku i sam go serwisuje.