Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Opony do samochodu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
165 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Alaryk

Alaryk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 881 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Jarek

Napisano 18 marzec 2023 - 09:52

Mam CrossClimate SUV i jestem w miarę zadowolony. Nie są to sportowe więc na deszczu na zakręcie bez szaleństw ale za to zimą super no i na slipach. Zauważyłem jednak że mają delikatne te lamelki i latem jak jest bardzo gorąco to się zużywają. Teraz będę wymieniał i zastanawiam się czy brać CrossClimat 2 czy Vredestain Quatrack Pro które już wcześniej miałem przy innym aucie i one zauważalnie wolniej się zużywają. Różnica około 200 złna sztuce.

Też jestem z nich b. zadowolony, ale jeżdżę z reguły zgodnie z przepisami, więc nie wiem jak sprawują się w normalnej u nas jeździe.



#22 OFFLINE   Mariusz1990

Mariusz1990

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 12 postów
  • LokalizacjaOlsztynek
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:Nalewajko

Napisano 18 marzec 2023 - 13:54

Dziękuję za wyczerpujące wypowiedzi. 🙂👍
  • Siksa lubi to

#23 OFFLINE   psd27

psd27

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1039 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 18 marzec 2023 - 21:51

A czemu nie chcesz mieć kolego letnich i zimowych opon? Na SUVie na zimę mam założone Michalinę PILOT ALPINE 5 SUV i spisują się super. Na terenówce mam Yokohama Geolander, które są oponami całorocznymi i w zimę, na śniegu/błocie widać, ze lekko gubią przyczepność w zakrętach i zdecydowanie gorzej hamują, niż zimówki. Oba samochody maj napęd 4x4. Dodam, ze w poprzednim samochodzie „cywilnym” na lato tez miałem Micheliny Pilot Sport i tez je sobie bardzo chwaliłem.
  • tomi101 i Darek_W lubią to

#24 OFFLINE   Darek_W

Darek_W

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 560 postów
  • LokalizacjaJózefosław
  • Imię:Dariusz

Napisano 18 marzec 2023 - 22:19

Bo jezeli chodzi o zimówki to są Michelin Pilot Alpine i jest reszta :-) na lato mam w służbowym Pilot Sporty 4 - i żeby fajnie trzymały muszą troszkę się rozgrzać. I trzeba pilnować ciśnienia.

#25 OFFLINE   Biesan

Biesan

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1136 postów

Napisano 19 marzec 2023 - 06:42

Jak ktoś ma cały rok jesienną aurę z lekkimi przymrozkami to polecam wielosezonowe Pirelli Carrier All Seazon, ale nie na prawdziwą zimę tylko opony zimowe. Zwykła zimowa Dębica jest dużo lepsza od wielosezonowej, niejednokrotnie sprawdzone nie tylko przeze mnie.
  • S.N. i Darek_W lubią to

#26 OFFLINE   elmo

elmo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 491 postów

Napisano 19 marzec 2023 - 06:59

Opony wielosezonowe sa w dwoch technologiach - zaleznie jaka jest opona / guma bazowa.
Albo utwardza sie opone zimową, aby nie sypała sie w lato (ten typ to taka jakby "pierwsza generacja" i jest to wiekszosc opon wielosezonowych).
Albo opone letnią sie zmiękcza, aby zimą trzymała (to stosunkowo nowsza droga produkcji, ponoc o lepszych parametrach)
Artukuł https://autokult.pl/...09154931083393a

#27 OFFLINE   Robert.B

Robert.B

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 188 postów
  • LokalizacjaGórka
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:B

Napisano 19 marzec 2023 - 08:03

Opony wielosezonowe są jak jedna wędka do wszystkiego. Niby da się , ale......

#28 OFFLINE   S.N.

S.N.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4679 postów
  • LokalizacjaMazowieckie. Lubelskie.
  • Imię:Sławek
  • Nazwisko:Nikt

Napisano 19 marzec 2023 - 08:12

Bo jezeli chodzi o zimówki to są Michelin Pilot Alpine i jest reszta :-) na lato mam w służbowym Pilot Sporty 4 - i żeby fajnie trzymały muszą troszkę się rozgrzać. I trzeba pilnować ciśnienia.


Może sobie być i michelin pilot alpine, ale jeśli będą one powiedzmy 5 letnie to takie np. roczne nokiany wrd4 zakładając porównywalny stan opon i tak będą się lepiej spisywać, ale o tym na pewno każdy wie.
  • Biesan i md30 lubią to

#29 OFFLINE   PePe.

PePe.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1441 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 19 marzec 2023 - 08:42

Pirelli Scorpion VERDE All Season, prawie 60 tysi przejechane na X5 śnieg po pachy, lód i inne dają dalej radę, w 4 lata zużyte 1.5mm bieżnika !  :) wiadomo zimowe to zimowe ale jak komuś się nie chce wymieniać to polecam  ;)



#30 OFFLINE   Biesan

Biesan

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1136 postów

Napisano 19 marzec 2023 - 09:00

X5 z napędem na 4 koła to nie to samo co opel corsa czy mondeo z napędem na dwa koła.

PS.
Mam Auto firmowe na wielosezonowych Pirelli i prywatne na tanich zimówkach, pochodzę z Bieszczad i mogę z przekonaniem powiedzieć że nie ma porównania.
Mówię tu o oponach nowych. Temat ambitny lecz skończy się tak samo jak wszystkie na tym forum.
,,Moja racja jest mojsza niż twojsza i wiem lepiej niż producent przewidział"

Użytkownik mepps edytował ten post 19 marzec 2023 - 09:06


#31 OFFLINE   PePe.

PePe.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1441 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 19 marzec 2023 - 09:11

Nie no myślałem że piszecie o autach na ryby 4x4 a nie do sklepu  :D jak napęd na jedną oś to tylko zima w zimie i nie ma o czym gadać  ;)


  • Pluszszcz lubi to

#32 ONLINE   witeg

witeg

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • Imię:Witek

Napisano 19 marzec 2023 - 09:40

Coś w tej najmojszej racji jest.

Zimowa opona w warunkach zimowych, a letnia w warunkach letnich sprawdzą się lepiej od wielosezonowej podobniej klasy i wyprodukowanej w podobnym czasie. Z tym nie ma co dyskutować, ale...

Od kilku(nastu?) lat na większej części naszego kraju czas, w którym ewidentnie potrzebne są zimowe opony liczy się w dniach, a nie w tygodniach czy miesiącach. Chyba najdłużej poruszamy się w warunkach przejściowych poza optimum zarówno dla opon letnich jak i zimowych, nierzadko zdarzają się też epizody, że pada śnieg jak mamy jeszcze/już opony letnie, albo okresy z temperaturą w okolicach 20stopni w listopadzie, czy marcu, kiedy mamy zimówki.

Robiąc 10-20 tysięcy km rocznie dwa komplety opon zużywamy po ilu latach? 10? 15? Czy nowa wielosezonówka będzie dużo gorsza od 10letniej zimówki?

 

Zupełnie inaczej do tematu powinien podchodzić ktoś, kto mieszka np. w Wielkopolsce, porusza się drogami w miarę sprawnie odśnieżanymi, a inaczej ktoś, kto mieszka w Bieszczadach i jeździ drogami piątej kolejności odśnieżania. Inaczej ktoś, kto robi powyżej 50 tys. km rocznie i musi jechać niezależnie od pogody, inaczej robiący 15 tys. km rocznie i generalnie jak któregoś dnia nie pojedzie, to świat się nie zawali.

Dla jednego lepsze będą wielosezonówki wymieniane w sensownych interwałach, drugi powinien mieć dwa komplety kół i dobry zestaw narzędzi, żeby w razie czego przed wyjazdem zmienić koła samemu, nie czekając w kolejce u wulkanizatora.


Użytkownik witeg edytował ten post 19 marzec 2023 - 09:42


#33 OFFLINE   psd27

psd27

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1039 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 19 marzec 2023 - 12:03

Zgadzam z kolegą wyżej, ze nie ma jednej „prawdy objawionej” w tym temacie. Mieszkam w Warszawie i, jak już napisałem, na terenówce mam opony wielosezone nieco bardziej dostosowane do jeżdżenia w lekkim terenie. Oczywiście jeżdżę ta terenówką tez spokojniej, bo zakładam, ze z definicji hamuje gorzej, niż „cywilne” samochody. Zgadzam się tez, ze nawet, jeśli jest dużo bieżnika, 7-8letnia opona zimowa już nie trzyma tak, jak nowa. Nawet, jeśli założymy, ze producenci dbają o swoje interesy mówiąc, ze po 5 latach opony należy wymienić, wydaje się logiczne, ze guma twardnieje i opona traci parametry.
Przypomnę tylko, ze rozmowę zaczął kolega, który opony może dostać niejako w ramach „benfitu” z firmy, zatem zastanowiłbym się, czy nie wolałbym w tym przypadku posiadać 2 kompletów. Nie wiem, gdzie kolega mieszka i po jakim terenie jeździ.

#34 ONLINE   witeg

witeg

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • Imię:Witek

Napisano 19 marzec 2023 - 13:09

@psd27 zauważ, że nawet nie wspomniałem o kosztach. Pisałem jedynie o sprawach mających wpływ na to kiedy konkretne opony będą lepsze, bezpieczniejsze, pomijając zupełnie ekonomię, no można ewentualnie podciągnąć pod to dłuższy okres eksploatacji i starzenie opon, jednak równie dobrze pasuje on do dbania o zmniejszanie śladu węglowego.

Pomijanym aspektem jest nasz klimat, tak jak pisałem, dni kiedy mamy typowo zimowe drogowe jest kilka w roku, warunki zdecydowanie letnie (wysoka temperatura powodująca gorsze sprawowanie się miękkich mieszanek gumy) to trzy - cztery miesiące, pozostałe 8-9 miesięcy to warunki pomiędzy, kiedy to właśnie opona wielosezonowa powinna się sprawować najlepiej.

Jak jest biało na drodze, zimówka jest oczywistym wyborem, tylko większość z nas mieszka w miejscach, gdzie drogi białe są przez pół dnia, lub dzień, a potem znów jest czarno. I tu mam pytanie jak na czarnym wypadają wielosezonówki w porównaniu do zimówek w przedziale -10 - +10 stopni Celsjusza? Czy wręcz 0 - +10? Bo takie są typowe warunki zimowe w Polsce.



#35 OFFLINE   Mariusz1990

Mariusz1990

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 12 postów
  • LokalizacjaOlsztynek
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:Nalewajko

Napisano 19 marzec 2023 - 14:25

Oczywiście rozważam opcję wielosezonów ze względu na koszty. Mieszkam w Warmińsko-Mazurskim. Na tą chwilę mam już 5 letnie opony zimowe. W tamtym roku jeszcze spisywały się dobrze ale w tym roku jeżdżę jak na nartach więc muszę jeździć dużo ostrożniej. Myślę że gorzej nie mógę trafić. 😂😂😂 Na szczęście dojazd do łowisk mam w miarę dobry ponieważ te auto nie nadaję się ani w teren ani na wyścigi. Kolega Witeg super wyjaśnił temat 🙂

#36 OFFLINE   krokop

krokop

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 558 postów
  • LokalizacjaHannover
  • Imię:Zbigniew

Napisano 19 marzec 2023 - 16:15

Czolem Kierowcy,

Jezdze( Niemcy Zachodnie) na letnich (goodyear eagle f1 asymmetric 5 235/45/r17) i zimowych ( Goodyear Ultra Grip Performance 235/45/r17) od 9 lat z Audi z 3.0 tdi quattro. Gdy je po 3 latach sprzedaje nadal maja 5 mm bierznika.
Polecam, mega jakosc i wlasciwosci jezdne.

Panowie nie Ma co oszczedzac na oponach, to chyba Najwazniejszy czynnik bezpieczenstwa!

Pozdrawiam Zbigniew

Użytkownik krokop edytował ten post 19 marzec 2023 - 16:16

  • BOB lubi to

#37 OFFLINE   peresada

peresada

    Tug is the Drug....

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaBow River

Napisano 19 marzec 2023 - 16:32

Moim zdaniem opony typu all weather ( ze symbolem płatka śniegu) bezbłędnie działają cały rok. Nawet tu gdzie mieszkam.
Z zimą trwająca 6 miejscy :-)
Pod warunkiem że mamy auto z napędem na 4 koła. Jeździe tak od 6 lat. Kilka razy mailem okazję jechać zima przez dwa górskie pasma które rozdzielają Calgary i Vancouver w naprawdę ciężkich warunkach na nieodśnieżonych drogach i nigdy nie miałem żadnych problemów. Uzywam nokianow i koreańskich khumo. Obie marki bardzo dobre i je polecam
Pozdrowka

Sent from my SM-G781W using Tapatalk

#38 OFFLINE   karkoszek

karkoszek

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1834 postów
  • LokalizacjaGryfino
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:Lures.pl

Napisano 19 marzec 2023 - 16:47

Droga hamowania na śniegu a4 allroad quattro to jakiś dramat. W zakrętach wylatuję z drogi. Opony wielosezonowe Bridgestone. Poza tym śniegiem jest ok.

#39 OFFLINE   para bellum

para bellum

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 postów

Napisano 19 marzec 2023 - 16:50

A ja tak do końca przekonany nie jestem, dwa razy w roku stracić godzinkę i zapłacić te cale 100 złociszy, za to glowa spokojniejsza.
  • Voldemort lubi to

#40 OFFLINE   peresada

peresada

    Tug is the Drug....

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaBow River

Napisano 19 marzec 2023 - 17:13

Droga hamowania na śniegu a4 allroad quattro to jakiś dramat. W zakrętach wylatuję z drogi. Opony wielosezonowe Bridgestone. Poza tym śniegiem jest ok.

Opona wielosezonowa to nie to samo co opona all weather. Opona all weather to zasadniczo opona zimowa z trochę twardszej gumy żeby za bardzo nie zużywała się latem. Opony all weather nie są oczywiście tak samo dobre jak pożądane ( pisze porządne) zimówki ale z mojego doświadczenia to dobry kompromis.
U mnie to działa bardzo dobrze. Zima mamy dużo śniegu i temp. do -40

Sent from my SM-G781W using Tapatalk




Użytkownicy przeglądający ten temat: 6

0 użytkowników, 6 gości, 0 anonimowych