Dwie osie napędzane raczej pomagają ruszyć a nie się zatrzymać, ABS nie skraca drogi hamowania (w stosunku do "analogowego" kierowcy umiejącego hamować) a raczej pomaga zachować sterowność i np. ominąć przeszkodę. Zima -opony zimowe, lato - letnie. Żadne systemy i opony nie zastąpią zdrowego rozsądku. Możliwość szkolenia z jazdy w tym płyta poślizgowa - fajna rzecz , choć teraz droga (mówię o fachowych instruktorach) Mi dużo dał tygodniowy kurs doskonalenia jazdy, ale fundowała firma i naprawdę parę razy w życiu mi się wyniosiona z tego wiedza i umiejętności.
Opony do samochodu
#61 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2023 - 13:00
#62 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2023 - 14:01
Dokładnie tak samo robię, jak ostatnio wymieniałem letnie to gość się pytał czy zabieram stare do odsprzedania :-) i jeszcze wszystko zależy jakie auto i jak kto jeździ. Dla niektórych „dobrze się jeździ” to dla innych deficyt przyczepności. Ja tam lubię jak mam się na czym „oprzeć” w zakręcie i czuje kiedy puszcza. I jeszcze jedno odnośnie tych 10 czy 15 lat - na takiej twardej oponie która odparowała wszystko to co ją miało zmiękczać to zaraz wszystko będzie leciało w zawieszeniu i wnętrze zacznie hałasować. Opona to pierwsza amortyzacja, nie tylko przyczepńość.To ja chyba coś źle robię dwa komplety opon, max 5 lat. I to taki max maxów.
Letnie raczej po 4 już na śmietnik
#63 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2023 - 14:05
Szkolenia z jazdy chyba nigdy tanie nie były, tylko skoro odnośnie opon często słyszę, że nie ma co oszczędzać, bo życie jest bezcenne, to tak samo można powiedzieć o szkoleniach.
- Darek_W lubi to
#64 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2023 - 14:07
szkolenia na płycie trzeba powtarzać co jakiś czas, jedno na życie trochę nie wystarczy. Synowi wykupiłem szkolenie w Poznaniu po 6 miesiącach od zrobienia prawka - pomimo że się ścigał w kartingu i ma licencje. Teraz są zwykle jednodniowe te szkolenia jakieś dłuższe oczywiście można ale według mnie lepiej powtarzać co jakiś czas.Dwie osie napędzane raczej pomagają ruszyć a nie się zatrzymać, ABS nie skraca drogi hamowania (w stosunku do "analogowego" kierowcy umiejącego hamować) a raczej pomaga zachować sterowność i np. ominąć przeszkodę. Zima -opony zimowe, lato - letnie. Żadne systemy i opony nie zastąpią zdrowego rozsądku. Możliwość szkolenia z jazdy w tym płyta poślizgowa - fajna rzecz , choć teraz droga (mówię o fachowych instruktorach) Mi dużo dał tygodniowy kurs doskonalenia jazdy, ale fundowała firma i naprawdę parę razy w życiu mi się wyniosiona z tego wiedza i umiejętności.
#65 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2023 - 14:10
jak kupowałem voucher to kosztowało chyba 800PLNSzkolenia z jazdy chyba nigdy tanie nie były, tylko skoro odnośnie opon często słyszę, że nie ma co oszczędzać, bo życie jest bezcenne, to tak samo można powiedzieć o szkoleniach.
#66 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2023 - 16:55
Może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób napęd na cztery koła ma przewagę nad napędem na jedną oś w kwestii drogi hamowania? Najlepiej w sposób z grubsza zgodny z prawami fizyki i w miarę łopatologicznie, żebym był w stanie zrozumieć.
na drogę hamowania nie ma żadnego...
ale tak naprawdę istotne jest wpływ na to czy walniesz w przeszkodę przed tobą czy też nie... a tu wpływ ten jest spory - auto super trzyma się drogi:) ja zwykle wolę wręcz dodać gazu i ominąć przeszkodę niż hamować... osobówką bym tego nie zaryzykował...
co do szkoleń - można się uczyć w warunkach kontrolowanych lub w rzeczywistym poślizgu... płacisz lub ryzykujesz, że zapłacisz więcej... na 100% więcej nauczysz się z rzeczywistego poślizgu... niestety im nowszy i lepszy samochód tym masz mniejszy wpływ na to co się dzieje jeśli już dojdzie do poślizgu:(
mała wskazówka: jak wpadniesz w poślizg, warto celowo zawadzić o pobocze, tam łatwiej złapać przyczepność...
osobiście nie bardzo widzę sens używania zimówek, na mokrym to kiepska przyczepność, a w pl drogi są raczej mokre niż zaśnieżone... przynajmniej przez kilka ostatnich lat... sam używam mt-ków cały sezon i nieraz wyciągałem auta na zimówkach nie dające rady podjechać pod górkę...
ps. zawsze warto zapłacić nawet sporo więcej za możliwie dobre opony...
Użytkownik czarny1 edytował ten post 20 marzec 2023 - 16:57
#67 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2023 - 17:01
Kiedyś tez takie zjawisko jak gwałtowne hamowanie występowało a nie było wtedy abs i innych wspomagaczy . Nie twierdze ze zimówki są złe lub niepotrzebne. Ale uważam ze świeże i dobre wielosezony są lepszym rozwiązaniem niż 10 letnie zimówki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
I tak też od 2 lat pomykam, na wielosezonowych. Zmienię pewnie z dwa a nie, jak wcześniej byłoby, za 5-6 lat.
#68 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2023 - 18:19
I tak też od 2 lat pomykam, na wielosezonowych. Zmienię pewnie z dwa a nie, jak wcześniej byłoby, za 5-6 lat.
Waldku a co polecasz?
Też jestem przed dylematem wielosezonowe ?
Pozdrawiam
Danek
#69 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2023 - 19:05
- Biesan, Wojtek B., range1970 i 3 innych osób lubią to
#70 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2023 - 19:50
nigdzie nie napisałem, że sa lepsze... pisałem, że ja je wybrałem i jest to optymalny wybór DLA MNIE... czego nie rozumiesz?
OGÓLNIE: zimówką w błocie od razu się zakopię; a mt w sniegu nie... na lód nie ma dobrych opon - trzeba łańcuchy... po autostradach, gdzie mt-ki faktycznie nie pasują nie jeżdżę... w terenie regularnie - praca... na rybki - ideał
#71 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2023 - 22:53
Nie więcej niż 20 tyś.A jaki robisz przebieg rocznie?
Po 4 sezonach, to bieżnika już prawie nie ma.
#72 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2023 - 06:24
Czyli po 30-40 tys km, a klocki hamulcowe ile wytrzymują?
Użytkownik witeg edytował ten post 21 marzec 2023 - 06:24
#73 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2023 - 07:40
Pozdrawiam cię kolego
#74 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2023 - 09:01
Na podstawie MOICH doświadczeń nigdy nie wyjechał bym na oponach Mt na ośnieżoną drogę, jest to po prostu nie bezpieczne.
Bez przesady mam MT założone na jeepie i po śniegu zapiernicza aż miło, opony wgryzają się w śnieg idealnie problem zaczyna się kiedy śnieg jest ubity i zaczyna być na nim lód, jazda jest wtedy bez trzymanki
#75 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2023 - 12:50
Nie polecam. Nie mogę, bo moja znajomość tematu jest niewielka. Polegałem na opinii znajomego wulkanizatora.Waldku a co polecasz?
Też jestem przed dylematem wielosezonowe ?
Pozdrawiam
Danek
Przy okazji. W zamierzchłym nieco czasie kupiłem eskort, wyposażonego w komplet Continentali (letnich). W 7 roku używania 3 z 4 opon dosyały niezłe "buły" od wewnętrznej nocznej strony, nad bieżnikiem.
Uznałem wówczas, że ważniejsza jast data produkcji i czas używania, niż marka. Nie oznacza to, że mam rację ale ja robię ostatnio niewiele, ok. 10 tys. km rocznie.
Użytkownik popper edytował ten post 21 marzec 2023 - 12:59
#76 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2023 - 12:53
Kolego mialem takie i takie opony i wiem jaka różnica jest między mt-kami a zimówka, na śniegu a zwłaszcza na podjezdzie pod górkę. Na podstawie MOICH doświadczeń nigdy nie wyjechał bym na oponach Mt na ośnieżoną drogę, jest to po prostu nie bezpieczne.
Pozdrawiam cię kolego
to tak jakbyś napisał, że na wielosezonowych nie da się wyjechać z garażu... ale na których?
jest więcej niz jedna opona mt, różnią się nie tylko mieszanką ale też bieżnikiem... widocznie te które miałeś były kiepskie, przynajmniej na śnieg... u mnie jest niewielki problem z hamowaniem, natomiast po dodaniu gazu pełna kontrola...
#77 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2023 - 17:11
Użytkownik rózgaś edytował ten post 21 marzec 2023 - 17:12
- Rampampam lubi to
#78 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2023 - 06:46
- Miro 85 lubi to
#79 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2023 - 20:58
#80 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2023 - 22:21
Użytkownik guciolucky edytował ten post 22 marzec 2023 - 22:22
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych