Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Daiwa Exist 3012 Hyper Custom


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
126 odpowiedzi w tym temacie

#81 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14881 postów
  • LokalizacjaOwczarnia, PL
  • Imię:Daniel

Napisano 29 lipiec 2013 - 08:37

@Lewyspec,

 

Odnosnie Existow : pewnych rzeczy nie przeskoczysz . Przekladnia hyper digi gear to pinion z nierdzewnej stali (a nie z brazu jak Shimano). Twardosc stali ma swoje plusy . Przede wszystkim trwalosc wynikajaca z powolnosci zuzycia. Ma tez swoje minusy. Tolerancja na spasowanie tak by to pracowalo bez czucia przekladni i bylo "maslo" jest naprawde niewielka. Stad problemy z powtarzalnoscia i praca tych z przekladnia HC dla wielu wyczulonych jest "nie do przyjecia".

 

Jak poradzil Patryk : chcesz miec najwieksza mozliwa zawartosc masla w masle siegaj po Stelle JDM...

 

Pozdrawiam i milego krecenia

 

Guzu



#82 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 29 lipiec 2013 - 09:16

Guzu, on 29 Jul 2013 - 07:37, said:

@Lewyspec,

 

Odnosnie Existow : pewnych rzeczy nie przeskoczysz . Przekladnia hyper digi gear to pinion z nierdzewnej stali (a nie z brazu jak Shimano). Twardosc stali ma swoje plusy . Przede wszystkim trwalosc wynikajaca z powolnosci zuzycia. Ma tez swoje minusy. Tolerancja na spasowanie tak by to pracowalo bez czucia przekladni i bylo "maslo" jest naprawde niewielka. Stad problemy z powtarzalnoscia i praca tych z przekladnia HC dla wielu wyczulonych jest "nie do przyjecia".

 

Jak poradzil Patryk : chcesz miec najwieksza mozliwa zawartosc masla w masle siegaj po Stelle JDM...

 

Pozdrawiam i milego krecenia

 

Guzu

Chyba tyle w temacie różnic S i D górnopółkowych.


  • stella lubi to

#83 OFFLINE   fedx

fedx

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 348 postów
  • Lokalizacjawwa

Napisano 29 lipiec 2013 - 13:12

Może do przekładni które stosowane są w modelach typu HC należało by dobrać smar o jakiś szczególnych właściwościach ? Próbował ktoś takiego rozwiązania ? Może różnica w kulturze pracy dwóch egzemplarzy które posiada @lewyspec wynika z zastosowania w nich różnych smarowideł ?



#84 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14881 postów
  • LokalizacjaOwczarnia, PL
  • Imię:Daniel

Napisano 29 lipiec 2013 - 13:17

fedx, on 29 Jul 2013 - 12:12, said:

Może do przekładni które stosowane są w modelach typu HC należało by dobrać smar o jakiś szczególnych właściwościach ? Próbował ktoś takiego rozwiązania ? Może różnica w kulturze pracy dwóch egzemplarzy które posiada @lewyspec wynika z zastosowania w nich różnych smarowideł ?

 

To z pewnoscia zagadnienie wazne. Bo rzadko ktory smar dobrze trzyma sie tych przekladni.

Mialem okazje ogladac kilka roznych kolowrotkow z przekladniami HC. Rowniez kilka Stelli widzialem w srodku.

To sa dwie rozne konstrukcje, porownywanie ich to tak jak jezdzenie autem z dieslem a benzyna...



#85 OFFLINE   fedx

fedx

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 348 postów
  • Lokalizacjawwa

Napisano 29 lipiec 2013 - 13:20

@Guzu może więc Daiwa Molibden ? Sam zastanawiam się nad doborem smaru do mojej HC :)


Użytkownik fedx edytował ten post 29 lipiec 2013 - 13:20


#86 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14881 postów
  • LokalizacjaOwczarnia, PL
  • Imię:Daniel

Napisano 29 lipiec 2013 - 13:37

fedx, on 29 Jul 2013 - 12:20, said:

@Guzu może więc Daiwa Molibden ? Sam zastanawiam się nad doborem smaru do mojej HC :)


Nie mialem, Nie sprawdzilem .



#87 OFFLINE   fedx

fedx

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 348 postów
  • Lokalizacjawwa

Napisano 29 lipiec 2013 - 13:49

A coś innego byś polecił ? Smar który dobrze współpracuje z tymi przekładniami i może poprawić "kulturę" pracy ?



#88 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14881 postów
  • LokalizacjaOwczarnia, PL
  • Imię:Daniel

Napisano 29 lipiec 2013 - 13:56

Jezdze na Timken Syntethic Grease. Czerwony taki.

Nie powiem, ze jest idealny do tych HC.
Ale innych nie mialem okazji (motywacji) sprobowac, ten daje rade.



#89 OFFLINE   krzychun

krzychun

    Giełda rulez

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2205 postów
  • LokalizacjaWieluń
  • Imię:Krzysiek

Napisano 29 lipiec 2013 - 14:03

Pewnie jestem w błędzie, ale smar smaruje a nie kasuje luzy czy też podnosi klasę wykonania. Oczywiście można go nałożyć "pod wieko" ale to tylko zamaskuje problem a nie go rozwiąże (to plus kasowanie luzów do zera jest popularne, gdy ktoś chce zrobić ze zjechanego kołowrotka lajk nju -  i tak jest tutaj na forum).

Moi zdaniem Guzu napisał skąd ta "wulgarna" praca przekładni bierze (i tu raczej nacisk na materiał nie na obróbkę imo).



#90 OFFLINE   blackabyss

blackabyss

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 926 postów

Napisano 29 lipiec 2013 - 14:05

pingvinas, on 29 Jul 2013 - 06:27, said:

Kolego,jeżeli nie widziałeś kołowrotka i paragonu kiedy kupiony,to po co piszesz bez sensowne  komentarze .

Noo i sie zaczelo..

Nie widzialem tego kokretnego modelu, ktory kupil lewyspec, ale jesli zaufac mu co tu pisze na temat pracy tego exista to.. ja bym go odsylal i tak tez koledze radze. Bo jesli od "nowosci" czuc bardzo przekladnie, to sa dwa wyjscia:

1. Jest to zwykly shit sprzedawany w "super promocjach" jakosciowo odbiegajacy od pierwowzoru ( czesc parti zawsze jest gorszej jakosci, bo ktos czegos nie dopilnowal, albo zwyczajnie zostaly tansze-gorsze materialy uzyte)

2. Nie jest nowy, jest mnostwo zabiegow, ktore sprzedajacy moze zastosowac, mozna katowac sprzet i pozniej kupic drugi taki sam i powymieniac bebechy itd. itd.

 Trzeciego wyjscia nie widze, chyba ze Ty znasz jakies ?

 

Ps. czy ty Ty sprzedales tego exista lewemu !?


  • Bury knives i Hipolos lubią to

#91 OFFLINE   pingvinas

pingvinas

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaSochaczew
  • Imię:Giedrius

Napisano 29 lipiec 2013 - 14:52

Tak,ja sprzedałem ten kołowrotek kupiony

E.Leclercu w Warszawie i jest nowy


Użytkownik pingvinas edytował ten post 29 lipiec 2013 - 14:53


#92 OFFLINE   pingvinas

pingvinas

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaSochaczew
  • Imię:Giedrius

Napisano 29 lipiec 2013 - 15:10

Mozna oddać do serwisu bo jest na gwarancji i po dwóch miesiącach  wróci z Niemiec z opisem ze te modele tak majom.A kto  nie widzial  kołowrotka niech nie pisze bzdur typu podmienione bebechy.



#93 OFFLINE   witoldn

witoldn

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 227 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Witek

Napisano 29 lipiec 2013 - 15:45

Guzu, on 29 Jul 2013 - 12:17, said:

To z pewnoscia zagadnienie wazne. Bo rzadko ktory smar dobrze trzyma sie tych przekladni.

Mialem okazje ogladac kilka roznych kolowrotkow z przekladniami HC. Rowniez kilka Stelli widzialem w srodku.

To sa dwie rozne konstrukcje, porownywanie ich to tak jak jezdzenie autem z dieslem a benzyna...

To ja dodam trochę informacji z "pierwszej ręki", bo chyba jestem pierwszym właścicielem tej maszynki :-)

 

Kołowrotek po zakupie przesmarowany smarem Mobilgrease 28. Smar chyba nienajgorszy, bo jak sam Mobil podaje to pełny syntetyk do zastosowań lotniczych (ok 350 zł za puszkę 2 kg). Ale może nie pasuje do tej przekładni - tego już niestety nie powiem. 

 

Kołowrotek nigdy od czasu przyjazdu ze sklepu nie "chodził" jak Stella - bo moim zdaniem NIE MIAŁ PRAWA tak chodzić! A to z dwóch powodów: materiału przekładni i technologii wykonania przekładni.

 

1. W Exiscie HC jest pinion stal + koło główne mosiądz i oba elementy są wykonane metodą obróbki skrawaniem.

2. W Stelli FE jest pinion mosiądz + koło główne stop aluminium z uszlachetnioną powierzchnią - kute na zimno.

3. W Stelli SW jest pinion stal + koło główne stop aluminium z uszlachetnioną powierzchnią - kute na zimno.

 

Samo Shimano opisując swój wynalazek zastosowany w tych Stellach, pod hasłem "Paladin Gear" podaje, że dobierając materiał przekładni szukano KOMPROMISU pomiędzy wytrzymałością mechanizmu i płynnością pracy. 

 

Wg mnie Daiwa nie szukała kompromisu.

Poprostu zastosowała przekładnię bezkompromisową!!!

Postawiła na wytrzymałość mechanizmu (no bo czy ktoś zaprzeczy, że Saltiga jest bezkompromisowa ..., a ta przekładnia jest z Saltigi).

 

Ot. Coś za coś. 

 

Jeśli dla kogoś ta inna praca wynikająca moim zdaniem z zamierzonej BEZKOMPROMISOWOŚCI Daiwy jest nie do przeżycia - pozostaje zmienić stajnie.

 

Miałem Exista HC i Stellę FE. Teraz mam tylko SW i gdyby nie kryzys do kieszeni zaglądający chętnie widziałbym u siebie do pary kołowrotek o 100 gr lżejszy od SW i z przekładnią, której na pewno Stella SW by się nie powstydziła (i mówię tu o wersji "PG" Stelli SW, jeśli chodzi o rozmiary zębisk :-)


Użytkownik witoldn edytował ten post 29 lipiec 2013 - 16:06

  • Guzu, popper i krzychun lubią to

#94 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 29 lipiec 2013 - 16:32

patu, on 28 Jul 2013 - 16:43, said:

Ubaw to mianem jak pływałem po rzece za swoim sprzętem...a moją opinię dotycząca kołowrotków znasz:P...jestes wrażliwy na dźwięki dochodzące z wewnątrz młynka-odpuść Daiwe...

 

To co, nurkowałeś, tak?  



#95 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6985 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 29 lipiec 2013 - 16:49

...no prawie...z wody wystawał tylko łeb i szyja...zestaw wymacalem stopami w dywanie z faszyny i badyli z domieszką iłu...

#96 OFFLINE   blackabyss

blackabyss

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 926 postów

Napisano 29 lipiec 2013 - 17:16

witoldn, on 29 Jul 2013 - 14:45, said:

To ja dodam trochę informacji z "pierwszej ręki", bo chyba jestem pierwszym właścicielem tej maszynki :-)

 

Kołowrotek po zakupie przesmarowany smarem Mobilgrease 28. Smar chyba nienajgorszy, bo jak sam Mobil podaje to pełny syntetyk do zastosowań lotniczych (ok 350 zł za puszkę 2 kg). Ale może nie pasuje do tej przekładni - tego już niestety nie powiem. 

 

Kołowrotek nigdy od czasu przyjazdu ze sklepu nie "chodził" jak Stella - bo moim zdaniem NIE MIAŁ PRAWA tak chodzić! A to z dwóch powodów: materiału przekładni i technologii wykonania przekładni.

 

1. W Exiscie HC jest pinion stal + koło główne mosiądz i oba elementy są wykonane metodą obróbki skrawaniem.

2. W Stelli FE jest pinion mosiądz + koło główne stop aluminium z uszlachetnioną powierzchnią - kute na zimno.

3. W Stelli SW jest pinion stal + koło główne stop aluminium z uszlachetnioną powierzchnią - kute na zimno.

 

Samo Shimano opisując swój wynalazek zastosowany w tych Stellach, pod hasłem "Paladin Gear" podaje, że dobierając materiał przekładni szukano KOMPROMISU pomiędzy wytrzymałością mechanizmu i płynnością pracy. 

 

Wg mnie Daiwa nie szukała kompromisu.

Poprostu zastosowała przekładnię bezkompromisową!!!

Postawiła na wytrzymałość mechanizmu (no bo czy ktoś zaprzeczy, że Saltiga jest bezkompromisowa ..., a ta przekładnia jest z Saltigi).

 

Ot. Coś za coś. 

 

Jeśli dla kogoś ta inna praca wynikająca moim zdaniem z zamierzonej BEZKOMPROMISOWOŚCI Daiwy jest nie do przeżycia - pozostaje zmienić stajnie.

 

Miałem Exista HC i Stellę FE. Teraz mam tylko SW i gdyby nie kryzys do kieszeni zaglądający chętnie widziałbym u siebie do pary kołowrotek o 100 gr lżejszy od SW i z przekładnią, której na pewno Stella SW by się nie powstydziła (i mówię tu o wersji "PG" Stelli SW, jeśli chodzi o rozmiary zębisk :-)

Odnosnie Twojego pkt. 3 to wczesniejsze modele gwiazdy sw mialy pinion mosiezny.

Jeszcze na temat tej "BEZKOMPROMISOWOSCI" ;) faktycznie daiwa ma twardsze, a co za tym idzie drozsza przekladnie. Oczywiste jest, ze wycinanie na obrabiarkach numerycznych jest bardziej kosztowne od wszelkiego odlewu cisnieniowego.

Ale.. sama koncepcja mechanizmu posuwu szpuli opartym na walku slimakowym jest drozsza, od kol zebatych z mimosrodem.Tym bardziej, ze glowne kolo i pinon przezyja kazdy inny element kolowrotka ;)  to taki troche przyrost formy nad trescia - przynajmniej na wodach jakich bywam.

Jesli mialbym mowic o bezkompromisowych konstrukcjach daiwy to predzej bym sie odniosl do starych rozwiazan - tych wlasnie na walku slimakowym.



#97 OFFLINE   krzychun

krzychun

    Giełda rulez

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2205 postów
  • LokalizacjaWieluń
  • Imię:Krzysiek

Napisano 29 lipiec 2013 - 17:34

witoldn, on 29 Jul 2013 - 14:45, said:

1. W Exiscie HC jest pinion stal + koło główne mosiądz i oba elementy są wykonane metodą obróbki skrawaniem.

 

3. W Stelli SW jest pinion stal + koło główne stop aluminium z uszlachetnioną powierzchnią - kute na zimno.

To ja się dopytam, bo pomiędzy 1 i 3 różnicy większej nie widzę.

1. Da się zrobić taką odkuwkę ze stopu aluminium, ażeby nie trzeba było jej obrabiać stratnie przed zastosowaniem w przekładni??? O uszlachetnionej powierzchni było wcześniej (Black Almite), ale ona podobno tłumi i zmniejsza tarcie, nie ma wpływu na chropowatość pow.

2. Wiemy, że są różne stopu al i mosiądzu, nie wiemy jakie w ww. Dlaczego zatem "ząbkuje" Daiwa a S. nie, skoro obrobić skrawaniem można dużo dokładniej niż kuć na zimno. Stopy tutaj chyba nie mają znaczenia (bo oba gwarantują  stosunkowo miękko pracę).

Czy nie wychodzi zatem, że za prace masło S odpowiada uszlachetnianie pow.? No tak, a co gdy powierzchnia ta zostanie starta (co, sadzać po zdjęciach, zachodzi dosyć szybko). Praca nadal jest maślana? Nie wiem. A są Stelle które z miały Black... i z czasem zaczęły ząbkować.

A czy Twin Powery ząbkują?

 

Czy ktoś zajechał Stelle? (oczywiście nie w Pl, bo tutaj do ciężki robót zakłada się Slamera... chociaż raz ktoś napisał, że zajechał dwie, to go od czci i wiary  odsądzili).

 

Mi to się coś wydaję, że brak ząbkowania Steli dosyć mocno okupione jest trwałością (twardością jednego ze stopów).



#98 OFFLINE   blackabyss

blackabyss

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 926 postów

Napisano 29 lipiec 2013 - 18:07

krzychun, on 29 Jul 2013 - 16:34, said:

To ja się dopytam, bo pomiędzy 1 i 3 różnicy większej nie widzę.

1. Da się zrobić taką odkuwkę ze stopu aluminium, ażeby nie trzeba było jej obrabiać stratnie przed zastosowaniem w przekładni??? O uszlachetnionej powierzchni było wcześniej (Black Almite), ale ona podobno tłumi i zmniejsza tarcie, nie ma wpływu na chropowatość pow.

2. Wiemy, że są różne stopu al i mosiądzu, nie wiemy jakie w ww. Dlaczego zatem "ząbkuje" Daiwa a S. nie, skoro obrobić skrawaniem można dużo dokładniej niż kuć na zimno. Stopy tutaj chyba nie mają znaczenia (bo oba gwarantują  stosunkowo miękko pracę).

Czy nie wychodzi zatem, że za prace masło S odpowiada uszlachetnianie pow.? No tak, a co gdy powierzchnia ta zostanie starta (co, sadzać po zdjęciach, zachodzi dosyć szybko). Praca nadal jest maślana? Nie wiem. A są Stelle które z miały Black... i z czasem zaczęły ząbkować.

A czy Twin Powery ząbkują?

 

Czy ktoś zajechał Stelle? (oczywiście nie w Pl, bo tutaj do ciężki robót zakłada się Slamera... chociaż raz ktoś napisał, że zajechał dwie, to go od czci i wiary  odsądzili).

 

Mi to się coś wydaję, że brak ząbkowania Steli dosyć mocno okupione jest trwałością (twardością jednego ze stopów).

krzychun .. chlopie.. zadajesz tyle pytan, na ktore spora czesc dzieci w przedszkolu by Ci rozsadnie odpowiedziala :)

 

Po primo. za zabkowanie daiwy odpowiadaja przede wszystkim dobrane twarde jak hu.. materialy

Po drugie. za zabkowanie daiwy odpowiada koncepcja posuwu szpuli oparta na kolach zebatych + mimosrod.

 

Zadna stella nie zabkuje, nawet te ktore nia maja czarnej czy zlotej powloki ( wbrew temu co napisales, ciezko jest zuzyc te czarna powloke przy normalnej eksploatacji) Stelle 98 F nie mialy tej powloki, a pracuja bardzo plynnie( choc brakuje im do nowszych generacji, lub odpowiednikow jdm)

Jak juz zetrzesz te powloke to kolowrotek czy to stella TP czy inny zmienia nieco swoja prace, ktos napisal kiedys jakby lapala piaseczek - cos w tym jest, ale zabkowanie daiwy jest bardziej odczuwalne ;)

Zadna daiwa ktora ma posow szpuli oparty na walku slimakowym nigdy nie zabkowala.

Aha i jeszcze jedno dzis nie wyobrazam sobie orania bez stelli sw.


Użytkownik blackabyss edytował ten post 29 lipiec 2013 - 18:10

  • homax lubi to

#99 OFFLINE   stella

stella

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 286 postów
  • LokalizacjaPolska Północna
  • Imię:Tadeusz

Napisano 29 lipiec 2013 - 18:10

fedx, on 29 Jul 2013 - 12:20, said:

@Guzu może więc Daiwa Molibden ? Sam zastanawiam się nad doborem smaru do mojej HC :)

 

Nic nie daje ten smar, stosowałem go certatki i infinity. Pomogło, gdy całkowicie przeszedłem na stelki, nawet te starsze... :)


  • blackabyss lubi to

#100 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6985 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 29 lipiec 2013 - 18:10

...a widział ktoś kiedyś zajechaną na amen Stellę...miałem niemal wszystkie modele ,zarówno nowe jak i z niewiadomymi przebiegami...wszystkie kręciły dobrze lub bardzo dobrze także z tą małą trwałością bym nie przesadzał...
  • blackabyss lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

1 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych


    Rajfel