Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Która pracownia wedkarska , waszym zdaniem .... :)


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
204 odpowiedzi w tym temacie

#141 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • Lokalizacjakielce

Napisano 18 maj 2013 - 22:21

Ale jak pracownia upadnie to ewidencja jest i na tej podstawie papier można wystawić w każdej chwili i w tym przypadku X-rods powinien tak zrobić ,jak ktoś wystawia papier to pewnie nie prowadzi ewidencji ,bo to tak jak z każdym innym produktem ,ja przyjąłem taki system ,a tak na marginesie to kartę gwarancyjna powinien dawać dystrybutor lub producent ,bo wydrukowana karta gwarancyjna przez pracownie to żaden dokument,no bo np pracownia upadnie to gościu sam sobie wydrukuje kartę jak gwarancja sie skończy,po prostu taki kwitek jest nie wiarygodny dla producenta i jesli w Polsce nie było by juz dystrybutora to sadze ze gwarancja nie była by uznana   



#142 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 18 maj 2013 - 22:25

............


Użytkownik Wilk_ edytował ten post 18 maj 2013 - 22:40


#143 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • Lokalizacjakielce

Napisano 18 maj 2013 - 22:35

Paragon również jest gwarancja a zgodnie z Polskim prawem gwarancja jest 2 lata ,ale na blanki jest 5lat lub tag-zwana dożywotnia,przecież jak ide do sklepu i kupuje buty to dostaje paragon i pani informuje przy kasie ile jest gwarancji nie dajac zadnego kwitu gwarancyjnego czyli ze co ze oszukują,nie robią to zgodnie z prawem  



#144 OFFLINE   MIKUL

MIKUL

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 215 postów

Napisano 18 maj 2013 - 22:56

Tag = dla mnie hit. Odjechałem... bez przesady.

#145 OFFLINE   BazyL

BazyL

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 5421 postów
  • Imię:Kamil

Napisano 18 maj 2013 - 23:03

praktyki stosowane przez niektóre pracownie w stylu gwarancja tylko z kartą gwarancyjną lub tylko dla pierwszego właściciela są niezgodne z obowiązującymi przepisami, a spora cześć zapisów w tychże gwarancjach również jest niezgodna z prawem, a w szczególności z ustawą i rozporządzeniem w sprawie zapisów niedozwolonych w umowach

 

nie musiałem jeszcze żadnej udowadniać jest niewiedzy lub celowego ograniczania praw konsumenckich, ale niektórym taka lekcja by się przydała

 

ps. paragon też nie jest konieczny do egzekwowania gwarancji czy to na zasadach ogólnych czy na podstawie niezgodności z umową - potrzebny jest "dowód zakupu" / zawarcia umowy sprzedaży

 

co nie zmienia faktu, że moim zdaniem do każdej wędki powinna być dawana karta gwarancyjna (z zapisami zgodnymi z prawem) i wtedy klient może sam ocenić i zadecydować czy zgłasza roszczenie na podstawie tej karty gwarancyjnej czy na podstawie "niezgodności przedmiotu z umową"


Użytkownik bazyloss edytował ten post 18 maj 2013 - 23:04


#146 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • Lokalizacjakielce

Napisano 18 maj 2013 - 23:09

Bo producent pisze dożywotnia-----------------a potem zonk  bo okazuje się ze do produkcji danego modelu ,dlatego tag-zwana bo jest ewidentny błąd w gwarancji co podkreśliłem w pisowni ,można było nazwać ze to klasyczny wałek ,aluzje paniał ?



#147 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • Lokalizacjakielce

Napisano 18 maj 2013 - 23:16

praktyki stosowane przez niektóre pracownie w stylu gwarancja tylko z kartą gwarancyjną lub tylko dla pierwszego właściciela są niezgodne z obowiązującymi przepisami, a spora cześć zapisów w tychże gwarancjach również jest niezgodna z prawem, a w szczególności z ustawą i rozporządzeniem w sprawie zapisów niedozwolonych w umowach

 

nie musiałem jeszcze żadnej udowadniać jest niewiedzy lub celowego ograniczania praw konsumenckich, ale niektórym taka lekcja by się przydała

 

ps. paragon też nie jest konieczny do egzekwowania gwarancji czy to na zasadach ogólnych czy na podstawie niezgodności z umową - potrzebny jest "dowód zakupu" / zawarcia umowy sprzedaży

 

co nie zmienia faktu, że moim zdaniem do każdej wędki powinna być dawana karta gwarancyjna (z zapisami zgodnymi z prawem) i wtedy klient może sam ocenić i zadecydować czy zgłasza roszczenie na podstawie tej karty gwarancyjnej czy na podstawie "niezgodności przedmiotu z umową"

Jeśli trzymać sie tak prawa to pracownie nie produkują blanków wiec nie mogą wydać gwarancji bo to nie zgodne z prawem ,mogą wydać gwarancje na prace którą wykonano



#148 OFFLINE   BazyL

BazyL

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 5421 postów
  • Imię:Kamil

Napisano 18 maj 2013 - 23:57

Sorry Piotrze, ale chyba musisz więcej poczytać, nie ważne czy produkują czy nie - sprzedają konsumentowi, tyle wystarczy

jak pracowania ma dochodzić swoich praw u producenta to ich problem, zmiany prawne w EU właśnie to miały na celu, klient reklamuje u sprzedawcy i tyle

dlatego zawsze lepiej jest reklamować u sprzedawcy (i najlepiej na podstawie niezgodności przedmiotu z umową, co daje większe mozliwości w zakresie zwrotu/wymiany) i samemu nigdy nic nie odsyłać do serwisów fabrycznych



#149 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • Lokalizacjakielce

Napisano 19 maj 2013 - 00:17

Tak masz racje ale to gwarancja gotowego produktu ,natomiast na blank gwarancje daje producent ,tak samo rozpatrywanie gwarancji jest przez producenta lub dystrybutora kwestia umowy miedzy nimi ,w wielu sprawach są kwestie sporne np;kij się łamie dystrybutor uznaje ze wada blanku, daje nowy  blank ale ja muszę kij zbudować od nowa bez żadnej dopłaty od strony klienta bo on tez winny nie był  ,mojej winy w tym nie było a mimo to ponoszę konsekwencje ,zastanawiam sie kto pokrył by koszta budowy domu jak pustaki okazały by się lipne



#150 ONLINE   Friko

Friko

    SUM

  • Super moderatorzy
  • 18617 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 19 maj 2013 - 01:19

A czy gwarancja jest obowiązkowa ? Bo z tego co się orientuję, to nie. Producent lub sprzedawca może, ale nie musi udzielić gwarancji ;)

 

Dochodzenie uprawnień z tytułu niezgodności z umową to zupełnie inna sprawa.

 

krzysiek jest dobry w te klocki, to by wam to szczegolowo wyjasnil



#151 OFFLINE   krzychun

krzychun

    Giełda rulez

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2190 postów
  • LokalizacjaWieluń
  • Imię:Krzysiek

Napisano 19 maj 2013 - 05:55

Tak masz racje ale to gwarancja gotowego produktu ,natomiast na blank gwarancje daje producent ,tak samo rozpatrywanie gwarancji jest przez producenta lub dystrybutora kwestia umowy miedzy nimi ,w wielu sprawach są kwestie sporne np;kij się łamie dystrybutor uznaje ze wada blanku, daje nowy  blank ale ja muszę kij zbudować od nowa bez żadnej dopłaty od strony klienta bo on tez winny nie był  ,mojej winy w tym nie było a mimo to ponoszę konsekwencje ,zastanawiam sie kto pokrył by koszta budowy domu jak pustaki okazały by się lipne

Piotrek, ja kupuję od Ciebie wędzisko, Ty kupujesz od producenta blank. Gwarancja na blank jest dla Ciebie, mnie de facto nie powinna interesować. Jeżeli producent dał na blanka 5 lat, a Ty na wędzisko 2, to mnie ta 5 nie dotyczy, chyba, że mi ja przekażesz z dobrej woli.

 

Z uszkodzonym blankiem z winy producenta. Powinieneś żądać zwrotu nakładów. My tak robimy w firmie.



#152 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 19 maj 2013 - 06:26

Tak czy owak cieszę się, że zadałem to pytanie: sprawa okazała się nie taka prosta, koro fachowcy mają pole do dyskusji - i cieszę się, że sprawiłem sobie kij, który raczej nie okaże się wadliwy - widzę, że mógłby być problem. Mam nadzieję, że firma jest porządna i pomimo braku pisemnej gwarancji okazałoby się, że nie mój :)



#153 OFFLINE   popper

popper

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9507 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Waldek

Napisano 19 maj 2013 - 07:09

........................

 

nie musiałem jeszcze żadnej udowadniać jest niewiedzy lub celowego ograniczania praw konsumenckich, ale niektórym taka lekcja by się przydała

 

ps. paragon też nie jest konieczny do egzekwowania gwarancji czy to na zasadach ogólnych czy na podstawie niezgodności z umową - potrzebny jest "dowód zakupu" / zawarcia umowy sprzedaży

 

co nie zmienia faktu, że moim zdaniem do każdej wędki powinna być dawana karta gwarancyjna (z zapisami zgodnymi z prawem)............

W mojej ocenie, jest to potrzebne (czasami) w przypadkach dalszej odsprzedaży.

Wówczas najczęściej padają pytania o gwarancje i serwis.

W mojej praktyce klienta, dwukrotnie reklamowałem, dwukrotnie nie miałem na patyk gwarancji "na papierze". W obydwu przypadkach gwarancje były załatwione "od ręki" a dla mnie z pozytywnym skutkiem.

Przypomina mi się również, że w nie tak odległej dyskusji, po upadku/czy też zawieszeniu funkcjonowania XRods, kiedy to Pan I.Matuszewski złożył deklarację, w mojej ocenie nie do przebicia, przejmując niektóre zobowiązania XRods, na swoją pracownię.

Bez papieru :) 

Jak widać nie zawsze papier jest konieczny, co mnie akurat bardzo cieszy. Takie podejście do sprawy jest wyżej cenione (przeze mnie) niż papier  ;) 

Światek pracowni nie jest wielki, i te kilka, które pracują na siebie, wypracowują sobie również markę. Marka, w dużej mierze zależna jest od naszych opinii a te opierają się m.in o podejście do klienta w takich przypadkach.

Nie twierdzę tu, że wydanie/ czy udzielenie pisemnej gwarancji jest niepotrzebne. Większości ludzi daje subiektywne poczucie bezpieczeństwa.

Jednak, w przypadkach spornych zawsze jest jakaś korespondencja, z ustaleń budowy wędziska. No i oczywiście jest gdzieś tam wpłata, za przedmiot marzeń.

To też, tak sądzę, jest swego rodzaju gwarancja, w przypadku gdy sprawa trafi do sądu, co zresztą chyba jeszcze się nie zdarza.

Co do terminów.

Lubiłem Daniela, lubiłem u lubię wędki z XRods ale co się naczekałem, to moje :lol: Tak długich okresów oczekiwania nigdy nie zafundowało mi FC. W innych pracowniach nie miałem jeszcze okazji budować ale.....wszystko przede mną.

 Posiadam za to wędziska z dwu innych pracowni, bez pisemnej gwarancji. Jakoś mnie to specjalnie nie martwi :)



#154 OFFLINE   krzychun

krzychun

    Giełda rulez

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2190 postów
  • LokalizacjaWieluń
  • Imię:Krzysiek

Napisano 19 maj 2013 - 07:35

Panowie, trzeba brać wszystkie papiery. Jak jest dobrze, to problemów nie ma, jeżeli coś się w relacjach popsuję, to tylko będą kłopoty przez te braki.

Z drugiej strony, jeżeli i tak pracownia daje gwarancję bez papieru, to co za problem ten papier wystawić? Z papierem wszystkie domysły się kończą.

Ja bez papierów odebrałem raz i więcej tego nie zrobię. I co ważne, papierach (dla mnie) musi być napisane wędzisko, nie komponenty plus montaż.


  • Wilk_ lubi to

#155 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 19 maj 2013 - 08:01

Krzychun, ja bardzo dbam o sprzęt, blank jest dobry, więc pewnie nic się nie wydarzy, ale do paragonu poprosiłem, już po otrzymaniu wędki, jakąś specyfikację, gdzie ma być wyszczególnione, że taki blank, takie przelotki, takie nici... I od razu lepiej spałem, Nie znam się na biznesie, ale znam przedsiębiorców i wszyscy mówią mi jeno: papier! W razie kłopotów tylko on coś gwarantuje, więc bierz go zawsze!



#156 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 19 maj 2013 - 09:21

Tak czytam i się zastanawiam ile jest tych wad fabrycznych a ile naszej winy.Tak po mojemu to conajmniej 95% z reguły to wina wędkarza.Transport wędek bez pokrowców, szarpanie przy zaczepach, różego rodzaju uderzanie kijem w łódkę, itp przypadki złego traktowania.Z czasem to lubi zaprocentować pęknięciem blanku np. przy rzucie czy przy zacięciu.To są podstawowe przyczyny uszkodzeń!!!!!

Widzę nieraz w dziale sprzedam porysowane złącze kija - o czym to świadczy, o niechlujstwie wędkarza.Bić się wypada w piersi i to mocno.....



#157 OFFLINE   BazyL

BazyL

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 5421 postów
  • Imię:Kamil

Napisano 19 maj 2013 - 10:01

Friko - gwarancja wg przepisów UE jest obowiązkowa i obligatoryjna

 

Piotrze, teoretycznie zgodnie z prawem mógłbyś domagać się od producenta blanku zwrotu poniesionych kosztów materiałów



#158 OFFLINE   krzychun

krzychun

    Giełda rulez

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2190 postów
  • LokalizacjaWieluń
  • Imię:Krzysiek

Napisano 19 maj 2013 - 10:20

Tak czytam i się zastanawiam ile jest tych wad fabrycznych a ile naszej winy.Tak po mojemu to conajmniej 95% z reguły to wina wędkarza.Transport wędek bez pokrowców, szarpanie przy zaczepach, różego rodzaju uderzanie kijem w łódkę, itp przypadki złego traktowania.Z czasem to lubi zaprocentować pęknięciem blanku np. przy rzucie czy przy zacięciu.To są podstawowe przyczyny uszkodzeń!!!!!

Widzę nieraz w dziale sprzedam porysowane złącze kija - o czym to świadczy, o niechlujstwie wędkarza.Bić się wypada w piersi i to mocno.....

Ale co to zmienia?



#159 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 19 maj 2013 - 10:34

Ale co to zmienia?

A zmienia to, że szukamy jak najlepszych gwarancji a z reguły zonk wędce sami robimy a szukamy możliwości darmowej naprawy.Życie....



#160 ONLINE   Friko

Friko

    SUM

  • Super moderatorzy
  • 18617 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 19 maj 2013 - 10:54

Friko - gwarancja wg przepisów UE jest obowiązkowa i obligatoryjna

 

Moim zdaniem - nie. "Przepisy UE" o których piszesz dotyczą niezgodności z umową a nie gwarancji i zostały wprowadzone w Ustawie i szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.