To żebyś się nie rozczarował ;-)Nie silnik zakupiłem jakiś miesiąc temu i echo tydzień temu przygotowuje wszystko do sezonu
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Uchwyt / mocowanie przetwornika echosondy
#381 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2018 - 21:39
#382 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2018 - 21:42
Utrzyma duży przetwornik przy 30-40 km/h?
Testowałeś?
Jeszcze testów nie było. Jak przyjedzie klient po łódź to wezmę do testów z gt40. Chyba że sprzedam wcześniej echo. Ale miałem bez tej prowadnicy 2 lata z tym przetwornikiem i było ok. Tylko musiał być na Linii wody ale powyżej dna.
#383 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2018 - 21:43
Oj... a o jakie rozczarowanie chodzi ??To żebyś się nie rozczarował ;-)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#384 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2018 - 21:47
Pokaż
Mało zgrabnie, ale sens przekażu może wejdzie
Jeśli czujnik umieścisz poniżej tej lini wody - jak pontgon czy łódka stoi na wodzie, to pawęż zawsze w jakiejś części będzie pod wodą.
Zatem czujnik powinien być poniżej tej linii, ale nie powinien być niżej niż dno łódki/pontonu. Ponieważ nie wystaje poniżej dna łodzi, nie ma prawa mieć wpływu na myszkowanie itp. Po prostu nie może
Fizyka mu nie pozwala - stestowane na 5 jednostkach z czego dwie to pontony.
InkedInkedInked4_LI.jpg 873,79 KB 38 Ilość pobrań
#385 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2018 - 21:47
O zakłócenia... Zawsze będziesz miał śnieg. Na bocznym sonarze jedna strona będzie niewidoczna. Również i zwykły sonar pokazuje siano. Jak chcesz mieć piękny obraz, to albo przetwornik poniżej śruby, albo bok burt, albo przód. Przy dużych prędkościach, żadne rozwiązanie nie wchodzi w rachubę jak pawęż. Czyli śnieg, a jak zamontujesz zbyt wysoko, to i w ślizgu, na fali straci sygnał...Oj... a o jakie rozczarowanie chodzi ??
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Dano. lubi to
#386 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2018 - 21:50
Zgadzam się. Jaki silnik masz założony, jakie obciążenie, jakie prędkości? Gdybym wkręcił przetwornik na takiej wysokości, to w pojedynkę byłby dobre 5 cm nad wodą.masz rację, ale przy dużym silniku i obciążeniu łodzi.Mało zgrabnie, ale sens przekażu może wejdzie
Jeśli czujnik umieścisz poniżej tej lini wody - jak pontgon czy łódka stoi na wodzie, to pawęż zawsze w jakiejś części będzie pod wodą.
Zatem czujnik powinien być poniżej tej linii, ale nie powinien być niżej niż dno łódki/pontonu. Ponieważ nie wystaje poniżej dna łodzi, nie ma prawa mieć wpływu na myszkowanie itp. Po prostu nie może
Fizyka mu nie pozwala - stestowane na 5 jednostkach z czego dwie to pontony.
InkedInkedInked4_LI.jpg
#387 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2018 - 21:55
Jakieś małe niedopatrzenie/nieporozumienie powstało ja mam silnik ale nie spaline tylko Elektryk Haibo dość mocny 65 LBS ale o ślizgu nie ma mowy 🤪 wiec może te zakłócenia będą niezbyt duże co ?O zakłócenia... Zawsze będziesz miał śnieg. Na bocznym sonarze jedna strona będzie niewidoczna. Również i zwykły sonar pokazuje siano. Jak chcesz mieć piękny obraz, to albo przetwornik poniżej śruby, albo bok burt, albo przód. Przy dużych prędkościach, żadne rozwiązanie nie wchodzi w rachubę jak pawęż. Czyli śnieg, a jak zamontujesz zbyt wysoko, to i w ślizgu, na fali straci sygnał...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#388 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2018 - 21:56
#389 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2018 - 21:58
Dzięki mimo wszystko za zainteresowanie pozdrawiamNie pływam na elektryku... Sorki, nie pomogę :-(
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#390 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2018 - 21:59
A różnie bywało: ponton 330 i 6 kucy, ale też i łajba 500 kilo z 70 kg silnikiem z tyłu.Zgadzam się. Jaki silnik masz założony, jakie obciążenie, jakie prędkości? Gdybym wkręcił przetwornik na takiej wysokości, to w pojedynkę byłby dobre 5 cm nad wodą.masz rację, ale przy dużym silniku i obciążeniu łodzi.
nie miało znaczenia, ale zawsze działało.
Jak możesz mieć czujnik 5 cm nad wodą? Umieść go w przestrzeni, która jest pod wodą. Bo jest. Nie spotkałem jednostki, która nie ma tej przestrzeni zanurzonej zawsze pod wodą. Chyba, ze wpływasz pontonem 420, masz elektryka i cały szpej wrzucasz na przód. Albo łajba waży 60 kg coś jak stara mewa itp. i do kompletu siedzisz na dziobie.
Albo nic nie ważysz, silnik też nic, aku nic, linia nic no i Ty też nic Wtedy mozesz być z tyłu i jednostka nie zanurzy sie ni centymetra :-)
Użytkownik Dano. edytował ten post 31 styczeń 2018 - 22:08
#391 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2018 - 22:07
Jakieś małe niedopatrzenie/nieporozumienie powstało ja mam silnik ale nie spaline tylko Elektryk Haibo dość mocny 65 LBS ale o ślizgu nie ma mowy wiec może te zakłócenia będą niezbyt duże co ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie bojsa grażdanin..... Ja pływam z przetwornikiem na pędniku silnika zamocowanym, na haswingu 55max. Daje radę i nawet sporo map na tym robię. Co prawda nie robiłem porównania z ducerem inaczej montowanym, ale nie ma jakiś tam wielkich problemów z zakłóceniami. Gdyby były, to w handlu nie byłoby tylu przetworników do montażu na silnikach - a są
#392 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2018 - 22:11
PokażęA różnie bywało: ponton 330 i 6 kucy, ale też i łajba 500 kilo z 70 kg silnikiem z tyłu.
nie miało znaczenia, ale zawsze działało.
Jak możesz mieć czujnik 5 cm nad wodą? Umieść go w przestrzeni, która jest pod wodą. Bo jest. Nie spotkałem jednostki, która nie ma tej przestrzeni zanurzonej zawsze pod wodą. Chyba, ze wpływasz pontonem 420, masz elektryka i cały szpej wrzucasz na przód. Albo łajba waży 60 kg coś jak stara mewa itp. i do kompletu siedzisz na dziobie.
Albo nic nie ważysz, silnik też nic, aku nic, linia nic no i Ty też nic Wtedy mozesz być z tyłu i jednostka nie zanurzy sie ni centymetra :-)
Daj kilka dni ;-)
#393 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2018 - 22:20
Pokażę
Daj kilka dni ;-)
Spoko :-)
Najwyżej będę sie dziwował :-)
Pozdrawiam
Daniel
#394 OFFLINE
Napisano 01 luty 2018 - 00:06
Dzięki mimo wszystko za zainteresowanie pozdrawiam
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nieśmiało zauważę, że w komplecie masz bloczek i instrukcję jak zamontować to do silnika elektrycznego... Może warto spróbować.
#395 OFFLINE
Napisano 01 luty 2018 - 06:39
Haibo jako silnik bezszczotkowy ma taką konstrukcje, że nie da się zamocować przetwornika na obudowie stojana brak miejsca, za krótki korpus.Nieśmiało zauważę, że w komplecie masz bloczek i instrukcję jak zamontować to do silnika elektrycznego... Może warto spróbować.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Użytkownik rafuss edytował ten post 01 luty 2018 - 06:40
#396 OFFLINE
Napisano 05 luty 2018 - 23:50
Witam,
jak myślicie,czy można wkleić przetwornik do aluminiowego kadłuba?..
To byłoby chyba najskuteczniejszym sposobem na pozbycie się problemów z zakłóceniami,a i innymi problemami związanymi z pawężowym montażem..
Mam pewne pomysły,ale chętnie skorzystałbym z Waszych opinii bądż doświadczeń..przetwornik to XNT 9 20 T Humminbirda..
pozdrawiam Darek
#397 OFFLINE
Napisano 06 luty 2018 - 07:45
Aluminium dosyć skutecznie tłumi wysyłane impulsy. Na początek spróbuj znaleźć miejsce w które uda się nalać trochę wody aby chociaż częściowo zatopić przetwornik, przycisnąć go do dna łodzi jakimś woreczkiem ze żwirem (aby nie uciekał) i jazda na wodę sprawdzić co widać. Jak będzie ok, to klej epoksydowy i kleić.
#398 OFFLINE
Napisano 06 luty 2018 - 12:26
Myślałem o czymś na kształt litery T przykreconej w tych otworach. Sprawdzi się to czy te rączki będą za miękkie? Prędkość max 30km/h przetwornik mały od HooK 4.
#399 OFFLINE
Napisano 06 luty 2018 - 13:54
Dzięki za spostrzeżenia..
#400 OFFLINE
Napisano 06 luty 2018 - 15:25
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych