Kąty "patrzenia" przetworników livescope...
Livescope-comparison.jpg 97,1 KB 45 Ilość pobrań
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 05 luty 2020 - 09:48
Napisano 05 luty 2020 - 09:48
Dzięki za linki.
Wg nie montaż na silniku który pracuje jako kotwica to nieporozumienie.
Chyba że zakotwiczysz się na linie i wtedy będziesz kręcić silnikiem ...
Dwa prędkość obrotowa też ma znaczenie, bo przy silniku wydaje się mała, ale 20 m dalej to już jest duża - fizyka.
Stąd możesz nie zdążyć zobaczyć co jest daleko bo wąska wiązka tylko śmignie po obszarze skanowania.
Dlatego elektrycznie ma być wolno i już.
Ręcznie wiadomo, kręci się jak pasuje i zatrzymuje cofa się wg upodobań.
To takie moje nowe spostrzeżenia.
Oczywiście do obalenia
Napisano 05 luty 2020 - 10:00
Napisano 05 luty 2020 - 10:09
Pozioma szerokość wiązki decyduje o zakresie skanowanego obszaru. W niej masz 20stopni.
Napisano 05 luty 2020 - 21:07
ale ten pedal z tego linku ali to wyglada ...mega slabo , sama koncepcja ok
Napisano 24 luty 2020 - 09:54
Witam jak przyjdzie mi echo juz wkrtoce bde montowal przetwornik totalscan do lodki. Przejrzałem dokumentacje i nie spodziewałem sie ze ten przetwornik jest taki duzy (ca 30 cm długi).
Zalaczam zdjecia na jednym zaznaczylem punkty teoretycznego montazu.
1) zolty punkt "1" w ktorym wydaje mi sei teoretycznie molbym go zamontowac choc na logike spodzina bedzie zalaniac sygnal w sidevision - ale moglbym wtedy na stałe do pawęży podczepić
2)zolty punkt "2" to zanużenie znacznie głębiej przetwornika ale to juz tylko z zastosowaniem uchwytu pawężowego
Wydaje mi sie ze tylko opcja 2 wchodzi w gre, dobrze baniuje?
Napisano 24 luty 2020 - 11:46
Wariant 3- uchwyt pawężowy i przetwornik zamocowany odwrotnie, tj. schowany pod ponton. W echu zmieniasz sobie strony sonaru bocznego- bo w takim układzie są zamienione w realu i wszystko gra.
Napisano 24 luty 2020 - 14:24
Wariant 3- uchwyt pawężowy i przetwornik zamocowany odwrotnie, tj. schowany pod ponton. W echu zmieniasz sobie strony sonaru bocznego- bo w takim układzie są zamienione w realu i wszystko gra.
Dzieki! Zupelnie nie pomyslalem o takim wariancie a to takie oczywiste:)
Napisano 24 luty 2020 - 15:27
Użytkownik crizz100 edytował ten post 24 luty 2020 - 15:35
Napisano 24 luty 2020 - 15:46
Wszystko dobrze tylko jak przydzwonisz o coś to z hukiem
Ponton zapewne ma kil- więc przetwornik może być z boku. Dla bezpieczeństwa mozna podkleić specjalną kieszeń na dnie, w którą wejdzie przetwornik lub kawałek blachy - przedłużenie mocowania. Tu nie chodzi, by on wisiał pod kilem- wręcz przeciwnie- ma być dołożony do dna, ale odwrotnie. Poza tym stopa silnika jest na pierwszej linii w zbieraniu przeszkód....
Napisano 24 luty 2020 - 17:05
Napisano 24 luty 2020 - 20:17
To rozwiązanie Macieja jak najbardziej jest dla mnie spojne jesli bez problemu moge mirrora widokow sondy zrobic. Dokladnie tak jak pisze Maciej sonda "przeklejona" wrecz od spodu, mocowanie do pawezy na jakims profilu "demontowalnym" zrobi sie bez problemu - jedyne zagrozenie dla przetwornika tylko w chwili sciagania lodki na brzeg, ladowaniu na brzegu. Jak bym mial w cos przydzwonic "tfu, tfu" to przetwornik bylby najmniejszym problemem - po to montuje tez echo aby sie przed tym uchronic Sam przetwornik ma calkiem hydrodynamiczny kszalt wiec specjalnych oporow nie bedzie a ten ponton potrzebuje nieduzych predkosci do plyniecia w slizgu wiec przetwornik tak zamocowany w tym miejscu bedzie caly czas pod woda. Fakt ze z obecna sruba mozna plynac okolo 45km/h wiec to mocowanie bedzie musialo byc solidne jak szybko bedzie chcialo sie doplynac do oddalonych znacznie od siebie miejscowek. Generalnie sprytne rozwiazanie w przypadku takiej lodki i dosc waskiej pawezy. Sonda bedzie tez miala "czysty" widok i mniej zaklocen powierzchniowych zdala od spodziny i sruby - tak mi sie przynajmniej wydaje.
Napisano 24 luty 2020 - 20:24
Rosjan podpatruję, to ich fanaberia. Tam świat pływadeł dzieli się na pontony=kombinacje albo duże alu- gdzie silnik jest na pantografie i tego problemu nie ma.
W USA jest manufaktura, która wytwarza transducer-shieldy, czyli wycinane cnc aluminiowe profile, które pozwalają bić na boki przetwornikowi a chronią go od dołu. Niestety, jak każda manufaktura, customowe zabawki są drogie, pewnie z 200$ sobie liczą.
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 24 luty 2020 - 20:25
Napisano 24 luty 2020 - 20:47
Napisano 24 luty 2020 - 21:27
@Piotr dla zrozumienianjakie opory id.na przetwornik , weź przy V 20-30km wsadź pięść do.wody i utrzymaj w miejscu
przyznaje poplynalem troche...niemniej jednak rozwiazanie Macieja rokuje oczywiscie dla rozsadnych spacerowych predkosci bo w sumie jakos nie widze innego rozwiazania. Przy mojej konfiguracji - ponton + silnik 30 hp (ktory swoje wazy)- pantograf nie wchodzi w gre.
Napisano 24 luty 2020 - 21:35
Mam zamontowany przetwornik tak jak radzi Maciej i wszystko działa. Prędkość jaką max pływałem to około 22 km/h i nic złego się nie dzieje. U mnie jest to zamontowane na sztycy z Boriki tak że sam przetwornik idzie od razu przy podłodze pontonu.
Napisano 24 luty 2020 - 21:47
Sam bym kupił taki awtomat:
https://www.youtube....eature=emb_logo
A tutaj "kieszonka" na język blaszany- by ducer siedział stabilnie przy dnie:
IMG_20190728_151633.jpg 66,36 KB 32 Ilość pobrań
Wklejanie filmów z miniaturą to dla mnie czarna magia, albo 1 z 10- że się uda. Dlaczego??
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 24 luty 2020 - 21:48
Napisano 24 luty 2020 - 21:48
Napisano 24 luty 2020 - 22:02
Ja nie odradzam sposobu jaki podał.Maciek... bo sam tak.mialem, i prócz montaż i na dziobie, to miałem sztyce, uchwyty na stałe, borika chyba wszytsko prócz rammount. Schowane pod dętke jest ok , borika.na sztycy z xdcr wielkości 3w1 poniżej lini dna detki i prędkości 20kmh jest stabilnie?? Proszę Cię nie żartuj
Przetwornik gt 52 i jest stabilnie, jest tak zrobione że idzie za pawężą od razy pod podłogę i przez to uchwyt opiera się dodatkowo na końcu pawęży a przetwornik jest wsparty o podłogę.
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych