Moje akumulatorki mają test żarówki. Świeci od 12.00 - voltomierz pokazuje 12,3V.Jeszcze jutro zjadę je ile się da, może tak do 11V i pod prostownik .
Silnik już mają zamówiony.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 19 marzec 2016 - 19:57
Moje akumulatorki mają test żarówki. Świeci od 12.00 - voltomierz pokazuje 12,3V.Jeszcze jutro zjadę je ile się da, może tak do 11V i pod prostownik .
Silnik już mają zamówiony.
Napisano 19 marzec 2016 - 20:08
Moje akumulatorki mają test żarówki. Świeci od 12.00 - voltomierz pokazuje 12,3V.Jeszcze jutro zjadę je ile się da, może tak do 11V i pod prostownik .
Silnik już mają zamówiony.
Józek, jaka moc żarówek? Ja sprawdzam na samochodowych 3 x 55A. Mam juz masę wyników na kilku akumulatorach.
Sprawdzam napięcie po 1,2,3 i ewentualnie 4 godzinach. Maksymalnie do 11V schodzę. Aku jakie testuję to Trojan 115. Banner 100, i dwa AGM-y po 70.
Test co miesiąc mniej więcej robię. W ten sposób wiem o nich wszystko.
Napisano 19 marzec 2016 - 20:40
Ja rozładowuję je by naładować i poprawić możliwości. Mam podłączoną 1 samochodową jakiś stary halogen coś 55Wat.
Tak od 12 w południe, rozładowuję małym ciągłym prądem.
Użytkownik Jozi edytował ten post 19 marzec 2016 - 20:41
Napisano 19 marzec 2016 - 21:04
Napisano 19 marzec 2016 - 21:15
Rozładowywanie i ładowanie nie jest korzystne dla aku.
Oj tam jedno rozładowanie im nie zaszkodzi. Również jestem ciekaw jak TY jakie są te akumulatorki .
Taka żarówka pobiera chyba ok 5A prądu.
Napisano 20 marzec 2016 - 15:08
Test co miesiąc mniej więcej robię. W ten sposób wiem o nich wszystko.
Andrzej, jak wszystko, to wiesz kiedy padną?
Ja jestem walnięty na punkcie sprzętu, ale Ty chyba jeszcze bardziej.
Użytkownik Pietruk edytował ten post 20 marzec 2016 - 15:10
Napisano 20 marzec 2016 - 15:47
Rozładowywanie i ładowanie nie jest korzystne dla aku.
Korzystne może i nie . Ale do tego stworzone
Napisano 20 marzec 2016 - 19:14
Korzystne może i nie . Ale do tego stworzone
Po rozładowaniu dały się naładować do 13,4V, a przed rozładowaniem tylko do 13,2V.
Schumacher pracował kilka godzin na 6A, następnie przełączyłem na 10A.
Użytkownik Jozi edytował ten post 20 marzec 2016 - 19:15
Napisano 20 marzec 2016 - 19:29
dla kwasiaka to nie jest wielki problem, jeszcze mniejszy dla żel czy AGM, ładowanie raz miesiącu to 12 cykli rocznie, kwasiak spokojnie wytrzyma 200-300 cykli
Napisano 20 marzec 2016 - 19:35
dla kwasiaka to nie jest wielki problem, jeszcze mniejszy dla żel czy AGM, ładowanie raz miesiącu to 12 cykli rocznie, kwasiak spokojnie wytrzyma 200-300 cykli
Czyli na 20 lat powinien być .
Mało używany i tak 8-9 lat jego max.
Napisano 20 marzec 2016 - 20:21
Czyli na 20 lat powinien być .
Mało używany i tak 8-9 lat jego max.
Tyle kwasiak nie wytrzyma w dobrej kondycji. Może Trojan którego uważam za najlepszego kwasiaka.
4-5 lat to max.
Napisano 20 marzec 2016 - 20:39
Andrzej, 8-9 lat to może żel jak będzie udany i dobrze pilnowany.
Napisano 20 marzec 2016 - 21:54
Napisano 20 marzec 2016 - 22:16
@Siarq
Zgadzam się z Tobę w pierwszej części wypowiedzi a dalej już nie więc zapytam.Ile markowych żelówek przerobiłeś że takie wnioski snujesz?
Napisano 20 marzec 2016 - 22:45
Napisano 20 marzec 2016 - 23:19
Ja moją Toyama 120NPG będę męczyć piąty rok (+-80 cykli ładowania rocznie) i jakoś nie zauważyłem aby aku znacząco straciło na właściwościach. A zdarzyło mi się pocisnąć nie jeden raz poniżej 11v
Żel czy AGM? Mi SSB 120AH AGM padł po pięciu latach.
Napisano 20 marzec 2016 - 23:31
Napisano 20 marzec 2016 - 23:51
Kolega ma 9 letni żel zakupiony z 8 letnią gwarancją jeszcze,ja mam 5 lat i około 300 cykli.Zgadza się nawet najlepszy żel czy AGM załatwisz w sezon,niewłaściwą obsługą .Jak wiesz jak to robić 500 cykli jest osiągalne.
Napisano 20 marzec 2016 - 23:59
Napisano 21 marzec 2016 - 00:07
Stary Trojan AGM 115 lub 130 Ah.
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych