Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jaki silnik elektryczny kupić?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2436 odpowiedzi w tym temacie

#541 OFFLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2177 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 09 czerwiec 2016 - 11:26

a co będziesz mierzył V czy A? są całe dyskusje czy ładować 1/10 natężenia czy 1/20, więc jak masz 100Ah to ładuj maksymalnie 10A, choć i 5A nie zaszkodzi tyle że dłużej potrwa.

 

tu masz różne tematy do poczytania

http://jerkbait.pl/t...ie-akumulatora/

http://jerkbait.pl/t...ra-raz-jeszcze/



#542 OFFLINE   PiotrekF

PiotrekF

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 273 postów

Napisano 09 czerwiec 2016 - 17:50

Chodzi mi dokładnie ile powinien mieć  V w pełni naładowane aku  :) Nie chcę sugerować się wskaźnikiem na prostowniku ale i asekurować się miernikiem  :) żeby wiedzieć przy jakim stanie odłączyć prostownik żeby nie przegiąć 



#543 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 09 czerwiec 2016 - 18:38

Chodzi mi dokładnie ile powinien mieć  V w pełni naładowane aku  :) Nie chcę sugerować się wskaźnikiem na prostowniku ale i asekurować się miernikiem  :) żeby wiedzieć przy jakim stanie odłączyć prostownik żeby nie przegiąć 

Mam prostownik do ładowania kwasiaków z dodatkowo wbudowanym voltomierzem.Jak było napięcie ładowania 14,2-14,4v i akumulator gazował wówczas odłączałem. Po ładowaniu powinien mieć ponad 13v



#544 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 09 czerwiec 2016 - 18:51

Chodzi mi dokładnie ile powinien mieć  V w pełni naładowane aku  :) Nie chcę sugerować się wskaźnikiem na prostowniku ale i asekurować się miernikiem  :) żeby wiedzieć przy jakim stanie odłączyć prostownik żeby nie przegiąć 

Różnie, zależnie od akumulatora miałem od 13,3 do 12,8 volta. A akumulatorów pewnie z 8 przerobiłem. I nie mierz tuż po ładowaniu bo to nic nie mówi tylko powiedzmy godzinkę po.  Nie sugeruj się wskaźnikiem tylko kup najtańszy voltomierz za kilka złotych, skalibruj go z jakimś porządnym i sprawdzaj aby pod obciążeniem nie spadło poniżej 11V. Cała wiedza.



#545 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 09 czerwiec 2016 - 21:44

Chodzi mi dokładnie ile powinien mieć  V w pełni naładowane aku  :) Nie chcę sugerować się wskaźnikiem na prostowniku ale i asekurować się miernikiem  :) żeby wiedzieć przy jakim stanie odłączyć prostownik żeby nie przegiąć 

Przy ładowaniu staraj się nie przekroczyć 15V. Biorąc pod uwagę błędy wskazań miernika, dla bezpieczeństwa zakończ ładowanie na 14,8V.

Chyba o to chodziło w pytaniu?


  • trout master lubi to

#546 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4459 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 10 czerwiec 2016 - 04:43

" Dodatkowo po wyprawie zmierzyłem napięcie aku i wynosi, 12,4 . Czy przy takim odczycie doładowujecie już aku czy spokojnie starczy na jeszcze jedną taką samą wyprawę. "


Jeszcze jedno należy dodać do tych rad ktore przedstawili koledzy wyżej.
"Jeżeli mierzysz napięcie po (czy podczas) wyprawy, rób to zawsze przy pełnym obciążeniu aku"!!! Silnik manetką na prędkość max i wtedy wiesz co należy zrobić z aku.

Ja ładuję po każdym pływaniu.

#547 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 10 czerwiec 2016 - 07:08

Święta racja. Napięcie bez obciążenia nic nam nie mówi. Akumulator może być prawie "pusty", a napięcie jest oki. Takie zjawisko występuje przy zarżniętych bateriach. Napięcie po ładowaniu masz  13,2V. Podłączasz silnik i po bardzo krótkim czasie wracasz na wiosłach.



#548 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4459 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 10 czerwiec 2016 - 11:34

"Napięcie po ładowaniu masz 13,2V. Podłączasz silnik i po bardzo krótkim czasie wracasz na wiosłach."

:D :D :D

#549 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 10 czerwiec 2016 - 12:18

Święta racja. Napięcie bez obciążenia nic nam nie mówi. Akumulator może być prawie "pusty", a napięcie jest oki. Takie zjawisko występuje przy zarżniętych bateriach. Napięcie po ładowaniu masz  13,2V. Podłączasz silnik i po bardzo krótkim czasie wracasz na wiosłach.

Tak miałem z 4-5 letnim SSB. Ładował się ładnie i trzymał po ładowaniu przez 1-2 tygodnie 13,1V-13,2 V. A na wodzie pół godziny i klops.

Od tego czasu każdy z moich aku badam co pewien czas pod obciążeniem 3 żarówek samochodowych 55W i wyniki zapisuję.


  • trout master lubi to

#550 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 23 czerwiec 2016 - 01:36

Mam zestaw jak kolega wyżej Osapian 55lbs (3lata) + kwasiak ZAP 110Ah Marine (5 lat). Od maja do października jestem na wodzie ok. 100-120 razy. Nie zdarzyło mi się, żeby mieć problemy nawet przy bardzo kiepskiej pogodzie (wiatr w oczy, fala 30-40cm) na łodzi 3,80m (cobein boats). Po każdym pływaniu akumulator jest podłączany do ładowarki automatycznej (Ctek) i zostawiany do rana (jesienią/zimą/wiosną włączam program recondition przy każdej dłuższej wizycie w garażu -1-2/miesiąc) - aku ma się dobrze. Prędkości osiągane w 2 osoby + kalmoty do spinningu (razem jest nas więc jakieś 250-300kg) wg GPS na echosondzie 6,5kmph przy pędzie na full. Najczęściej przemieszczanie do celu na 4 biegu, wtedy pobór prądu (po rozbujaniu łodzi do prędkości przelotowej) stabilizuje się na poziomie 12A. Przy obrzucaniu brzegów - płynięcie ciut szybciej niż dryf - pobór prądu 1,5-2A - śruba ledwie się obraca.



#551 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 23 czerwiec 2016 - 03:48

Trochę dziwne z tym poborem 12A na 4 biegu. Pozostaje już mały zakres na manetce do osiągnięcia max. prądu dla tego silnika jakim jest ponad 40A.Chyba że taki maximizer montowali.

#552 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 23 czerwiec 2016 - 07:41

Pierwszą swoją MK kupiłem grubo ponad 20 lat temu. Znalazłem ją w reklamie zamieszczonej w WW.

Po dwóch, trzech latach MK pokazały się w sklepie wędkarskim, tam gdzie mieszkam. Były też z maximizerem. Nie miałem pojęcia co to takiego.

Poprosiłem o wyjaśnienie z czym to się je sprzedawcę. Szok. Powiedział, że to takie urządzenie, że jak np. wyłączymy napęd, to energia z jaką płynie łódź jest wykorzystywana do ładowania akumulatora. Niedługo w tym wątku dojdziemy do wniosku, że sprzedawca ze sklepu wędkarskiego miał rację :)


  • Sebalos i trout master lubią to

#553 OFFLINE   RobertsWalters

RobertsWalters

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 105 postów
  • LokalizacjaWschowa
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:W

Napisano 23 czerwiec 2016 - 07:45

To była chyba wersja hybrydowa ,działa dokładnie jak mój Prius :).Brawo dla sprzedającego :)


  • Jozi lubi to

#554 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 23 czerwiec 2016 - 08:19

Akumulator powinno ładować się po każdym pływaniu. Im głębsze rozładowanie tym mniejsza ilość cykli które wytrzyma.

Poziom naładowania sprawdza się kilkanaście minut po odcięciu obciążenia, żeby aku miało czas dojść do siebie. Sprawdzając aku pod obciążeniem możesz tylko stwierdzić jak bardzo aku jest zasiarczony. Jeżeli spadek napięcia jest duży, to znaczy że rezystancja wewnętrzną aku też = trup lub dogorywa. To apropo uwagi o aku z 13,1v i kiepską pojemnością - zgodnie z prawem Ohma spora część energii idzie na grzanie elektrolitu, a zgodnie z drugim prawem Kirhoffa napięcie do dyspozycji to napięcie źródła pomniejszone o spadek napięcia na rezystancji wewnętrznej.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 23 czerwiec 2016 - 08:22


#555 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 23 czerwiec 2016 - 08:41

Psulku przemiły, że co? :)



#556 OFFLINE   delux64

delux64

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 487 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:delux

Napisano 23 czerwiec 2016 - 09:40

?...... :o



#557 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 23 czerwiec 2016 - 15:19

Trochę dziwne z tym poborem 12A na 4 biegu. Pozostaje już mały zakres na manetce do osiągnięcia max. prądu dla tego silnika jakim jest ponad 40A.Chyba że taki maximizer montowali.

Nie dziwne - tak mam ustawiony maximizer po rozmowie z właścicielem MC - od 0 do 4 mam bardzo powolny przyrost poboru prądu i prędkości płynięcia a od 4 do 5 reszta zakresu (na 5 jest ok. 48A) ponieważ z niego korzystam tylko wtedy, gdy spieszę się na zimne piwo, które żonka wyciąga z lodówki :)



#558 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 23 czerwiec 2016 - 19:00

Ten czwarty bieg w Osapianie, to pewnie odpowiednik 20% mocy MK zaznaczonej na manetce. W MK pomiędzy 20, a 100% mocy jest spora odległość na manetce. Oczywiście te biegi i procenty, to oznaczenia orientacyjne, nie moc rzeczywista. Ja sobie zaznaczyłem "bieg ekonomiczny" mazakiem na manetce, po wcześniejszych pomiarach amperażu.



#559 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 23 czerwiec 2016 - 19:15

Opisy na manetce traktuję poglądowo - wiem, że do znacznika 4 powoli rozpędzam motor, przekraczając ten znacznik zaczyna się ostry pobór prądu i daje kopa :). W MC byli zdziwieni, że mam taką preferencję do regulacji podobno większość zamawiających od razu chce dość szybko dostarczać moc i mieć więcej kręcenia w górnych rejestrach. Tak jak pisałem wcześniej między 4 a 5 płynę tylko, gdy mi się bardzo spieszy. Twoje "EKO" Januszu mam od 0 do 4..



#560 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 24 czerwiec 2016 - 06:21

Mariuszu, u mnie jest podobnie jak u Ciebie. Może z tym biegiem ekonomicznym źle się wyraziłem. Od zera do "ekonomicznej kreski" - oszczędny pobór prądu. Powyżej włącza się turbodoładowanie :)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych