#21 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2014 - 11:08
#22 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2014 - 11:25
Ja używam kleju epoksydowego szybkiego Den Braven dostępnego w marketach budowlanych- ale tu również zapomnij o demontażu
#23 ONLINE
Napisano 30 marzec 2014 - 11:44
Epoksydowy, dwuskładnikowy, długowiążący. Długowiążące są zwykle bardziej elastyczne od szybkich. Choćby i Dragon uniwersalny...
#24 OFFLINE
Napisano 08 sierpień 2014 - 06:48
odkopie temat - ktoś robił porównianie ? Zatanawiam sie nad zrobieniem aluminiowego arboru - pod uchwyt - oczywiscie ponawiercanego aby zbij jak najwiecej masy itp
czy moze gra nie warta świeczki i montować na gafitowych ?
Użytkownik meme174 edytował ten post 08 sierpień 2014 - 06:49
#25 OFFLINE
Napisano 08 sierpień 2014 - 07:07
Tak, to jest ciekawe zagadnienie. Zwykle między taśmy papierowe wciska się dość sporo kleju epoksydowego, który po wyschnięciu jest bardzo twardy. Jeśli wędka schnie w pozycji pionowej to wypełni on dokładnie przestrzeń między blankiem i uchwytem i wydaje mi się, że to on jest przede wszystkim odpowiedzialny za transmisję drgań. Zawsze wydawało mi się, że taśmy są po tego aby klej nie spłynął na sam dół uchwytu oraz po to by uchwyt znajdował się w osi blanku. Z drugiej strony czuje, że zamocowanie uchwytu na precyzyjnie wykonanych pierścieniach aluminiowych dało by lepszą transmisję drgań. Muszę kiedyś spróbować .
Mam jeden kijek w ktorym zostaly zastosowane pierscienie aluminiowe wytoczone na wymiar i byl to strzal w dziesiatke.Na moje oko to taki pierscien duzo lepiej przenosi drgania niz tasma.W innej wedce ktora nabylem juz gotową uchwyt zamontowano na pierscianiach tytanowych i tu transmisja drgan jest niesamowita.Tylko osobiscie nie mam mozliwosci zeby takie pierscienie tytanowe wykombinowac.
#26 OFFLINE
Napisano 08 sierpień 2014 - 07:31
#27 OFFLINE
Napisano 08 sierpień 2014 - 07:57
#28 OFFLINE
Napisano 08 sierpień 2014 - 08:00
Jezli juz oko, to ja bym nic sztywnego i twardego nie kładł tam. Tak na oko, oczywiście.
Użytkownik krzychun edytował ten post 08 sierpień 2014 - 08:12
- Meme lubi to
#29 OFFLINE
Napisano 08 sierpień 2014 - 08:04
Ja tam mam przykre doświadczenia w połączeniu metal-plastyk-węgiel(blank) w jednej wędce. Wszystko zawsze było OK do momentu pierwszych zimnych dni a potem wkur....nie. Wszystko się rozklejało albo klikało jakby nie było umocowane. Wydaje mi się że to wina wykorzystania różnych materiałów o różnych parametrach kurczliwości i reakcji na niskie temperatury . .Dodam dla jasności że wykorzystywałem uchwyty metalowe wykonane z Aluminium i Fosforo-brązu o takich średnicach że nie trzeba było stosować podkładu i wklejane były bezpośrednio na blank . Po kilku kosztownych próbach ponownego wklejania przyszedł czas po rozum do głowy i darowanie sobie takich fanaberii. Bardzo pięknie to wygląda ale najlepiej jak sobie leżakuje w domu w pokrowcu i zbytnio się nie eksploatuje a w szczególności w okresach zimnych gdzie panują duże różnice temperatur pomiędzy domem a miejscem połowu .
Zaznaczam że wędki budowane były w pracowniach i to znanych . Od chwili kiedy darowałem sobie takie wynalazki , wku....nie jak ręką odjął zanikło . No chyba że ja takiego pecha mam no i zawsze można powiedzieć że w obecnych czasach technika i nauka daleko posunęły się do przodu w sprawie "klejów" .
#30 OFFLINE
Napisano 19 marzec 2016 - 10:38
Witam Panowie,
Trochę odgrzeję temat, ale po cóż zakładać nowy, kiedy mój jest (wydaje mi się) znacznie z nim związany.
Jako, że i mnie dopadła w końcu choroba rodbuildingowa, postanowiłem złożyć sobie kijek z już rozebranego przeze mnie do gołego grafitu seryjniaka 0-3 g (niestety realnie 1-6, ale ciut podszlifowałem cały blank i delikatność blanku wzrosła). Jednak do rzeczy... Zakupiłem do niego uchwyt Fuji SKSS 16 oraz dedykowany do niego insert aluminiowy w BRC. Tutaj rodzi się moje pytanie do doświadczonych kolegów. W jaki sposób zastosować arbory pod ten uchwyt? W jakich miejscach i jakiej szerokości mają być te arbory? Dać 2 (jeden pod część górną i jeden pod dolną z nakrętką), czy też 3 (2 poprzednie tak samo i trzeci pod insert aluminiowy), czy może jeszcze inaczej?
Dodam, że foregripu brak, jedynie szczątkowy rear, gdyż wędkę i tak będę trzymał za sam uchwyt, arbory będą zrobione z połamanej Catany BX.
Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Marcin
#31 OFFLINE
Napisano 19 marzec 2016 - 11:41
Dwa arbory wystarcza, pod insertem nic nie zakladaj.
#32 OFFLINE
Napisano 19 marzec 2016 - 11:42
Po centymetrze starczy?
#33 OFFLINE
Napisano 19 marzec 2016 - 11:51
Powinno wystarczyc, ewentualnie pod ten element z nakretka mozesz dac pol centa dluzszy, to przeciez wedeczka do 6g, wiec wielkich przeciazen bym sie nie spodziewal
Dobrze skleic, arbory wytoczyc tak zeby wchodzily na wcisk, i bedzie chulac
- Hubertus i Marcin1 lubią to
#34 OFFLINE
Napisano 19 marzec 2016 - 12:14
Dobrze, że spytałem, bo pewnie bym wcisnął ten trzeci pod insert
#35 OFFLINE
Napisano 19 marzec 2016 - 12:35
A ja napiszę tak,wszystko zależy jak głęboko pracuje blank w dolniku,przy sztywnym dolniku w miejscu rękojeści można zamocować uchwyt na 2 arborach,przy bardziej miękkim lepiej podeprzeć insert (o ile jest miejsce) np: na środku lub podtoczyć głebiej arbory,aby insert siedział na nich na 1,5-2cm.Teraz skończyłem dość ''miękkiego'' szklaka i arbory musiały praktycznie wypełniać całość uchwytu,połączenie uchwyt-rękojeść (korek) też musiało być wmocnione (usztywnione),a wszystko po to aby uniknąć wyginania się rękojeści czy to podczas wyrzutu czy holu.
- Friko i JanuszD lubią to
#36 OFFLINE
Napisano 19 marzec 2016 - 13:06
Kijek z racji swojego cw (myślę, że po podszlifowaniu wychodzi około 1-5g) oraz długości - 152 cm pracuje bardzo głęboko. Jest to mod-fast przechodzący w pełną parabolę pod obciążeniem. Mówisz zatem, że warto podeprzeć w takim egzemplarzu uchwyt i insert większą ilością arborów? To se wybrałem pierwszy kijek do zrobienia Czuję, że będą poprawki i kilka podejść do tego tematu...
Insert dokładnie taki, więc będzie gdzie podeprzeć:
https://www.sklep.br...-SK16-C130/1056
Użytkownik Marcin1 edytował ten post 19 marzec 2016 - 13:07
#37 OFFLINE
Napisano 19 marzec 2016 - 13:24
Kijek z racji swojego cw (myślę, że po podszlifowaniu wychodzi około 1-5g) oraz długości - 152 cm pracuje bardzo głęboko. Jest to mod-fast przechodzący w pełną parabolę pod obciążeniem. Mówisz zatem, że warto podeprzeć w takim egzemplarzu uchwyt i insert większą ilością arborów? To se wybrałem pierwszy kijek do zrobienia Czuję, że będą poprawki i kilka podejść do tego tematu...
Insert dokładnie taki, więc będzie gdzie podeprzeć:
Jaką średnicę ma blank w sekcji w której chcesz zamontować uchwyt?Jak rozumiem to chcesz zrobić rękojesć w stylu jednoręcznym z powiedzmy 15-18cm reargripem,bo przy tej długosci i samej akcji blanku nie widzę innego wyjścia.
#38 OFFLINE
Napisano 19 marzec 2016 - 13:31
Blank ma w miejscu uchwytu około 6mm średnicy, więc przepaść spora między blankiem a uchwytem. Już wstępnie ustalałem długość i ustawienia komponentów, wyszło mi koło 25 cm od szczytu uchwytu (fore nie będzie) do samego dołu dolnika.
#39 OFFLINE
Napisano 19 marzec 2016 - 15:08
Blank ma w miejscu uchwytu około 6mm średnicy, więc przepaść spora między blankiem a uchwytem. Już wstępnie ustalałem długość i ustawienia komponentów, wyszło mi koło 25 cm od szczytu uchwytu (fore nie będzie) do samego dołu dolnika.
Przy 6mm blanku i insercie o śr.wewnetrznej 13mm to zrobiłbym to tak,że dałbym arbory z PCV (białe) długie,pierwszy długość przedniej części uchwtu +1cm podtoczone do 13mm dla insertu,drugi długość tulejki z gwintem +1cm dla insertu.Uchwyt będzie dobrze i sztywno siedział na blanku...unikniesz niespodzianek w postaci ''chrupania i trzeszczenia'',a masa całości niewiele wzrośnie.SKSS to taki trochę chochlikowaty uchwyt,zwłaszcza bez insertu i nie wklejony ściśle (ciasne arbory) i sztywno lubi raczyć nas później wk..wiającymi dziwiękami.
- Marcin1 lubi to
#40 OFFLINE
Napisano 19 marzec 2016 - 16:25
Nie wiem jak wy kleicie tego SKSS Troche ich mam, zeden nie trzeszczy
- mrWhite7 lubi to
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tech, tech-rb, uchwyt
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przelotki węglowe Daiwa AGS?Napisany przez Mekamil , 12 wrz 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Modyfikacja wędki dwuskładowej na sześcioskładową.Napisany przez OskarEL , 07 sty 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Rodbuilding a prawoNapisany przez Wojtek Zwolski , 16 gru 2022 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przeróbka spinningu na castingNapisany przez zayl990 , 03 lut 2012 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przelotka szczytowa o wiekszej średnicyNapisany przez Bolesław , 12 lis 2021 tech-rb, przelotki |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych