Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie
TECH

Jakie arbory pod uchwyt kolowrotka

tech-rb uchwyt

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Friko

Friko

    SUM

  • Super moderatorzy
  • 18683 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 30 marzec 2014 - 11:08

Distal dobrze przenosi drgania. Ale o demontazu uchwytu raczej zapomnij przy distalu.

#22 ONLINE   Tomek Wielgus

Tomek Wielgus

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 521 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 30 marzec 2014 - 11:25

Ja używam kleju  epoksydowego szybkiego Den Braven dostępnego w marketach budowlanych-  ale tu również zapomnij o demontażu ;)



#23 OFFLINE   Fatso

Fatso

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2683 postów
  • LokalizacjaWarszawa, Choszczówka
  • Imię:Michał

Napisano 30 marzec 2014 - 11:44

Epoksydowy, dwuskładnikowy, długowiążący. Długowiążące są zwykle bardziej elastyczne od szybkich. Choćby i Dragon uniwersalny...



#24 OFFLINE   Meme

Meme

    booom

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3094 postów
  • LokalizacjaWarszawa - Tarchomin
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Oświeciński

Napisano 08 sierpień 2014 - 06:48

odkopie temat - ktoś robił porównianie ? Zatanawiam sie nad zrobieniem aluminiowego arboru - pod uchwyt - oczywiscie ponawiercanego aby zbij jak najwiecej masy itp

czy moze gra  nie warta świeczki i montować na gafitowych ? 


Użytkownik meme174 edytował ten post 08 sierpień 2014 - 06:49


#25 OFFLINE   no name

no name

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1172 postów

Napisano 08 sierpień 2014 - 07:07

Tak, to jest ciekawe zagadnienie. Zwykle między taśmy papierowe wciska się dość sporo kleju epoksydowego, który po wyschnięciu jest bardzo twardy. Jeśli wędka schnie w pozycji pionowej to wypełni on dokładnie przestrzeń między blankiem i uchwytem i wydaje mi się, że to on jest przede wszystkim odpowiedzialny za transmisję drgań. Zawsze wydawało mi się, że taśmy są po tego aby klej nie spłynął na sam dół uchwytu oraz po to by uchwyt znajdował się w osi blanku. Z drugiej strony czuje, że zamocowanie uchwytu na precyzyjnie wykonanych pierścieniach aluminiowych dało by lepszą transmisję drgań. Muszę kiedyś spróbować :).


Mam jeden kijek w ktorym zostaly zastosowane pierscienie aluminiowe wytoczone na wymiar i byl to strzal w dziesiatke.Na moje oko to taki pierscien duzo lepiej przenosi drgania niz tasma.W innej wedce ktora nabylem juz gotową uchwyt zamontowano na pierscianiach tytanowych i tu transmisja drgan jest niesamowita.Tylko osobiscie nie mam mozliwosci zeby takie pierscienie tytanowe wykombinowac.

#26 OFFLINE   Meme

Meme

    booom

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3094 postów
  • LokalizacjaWarszawa - Tarchomin
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Oświeciński

Napisano 08 sierpień 2014 - 07:31

Rozumiem ze zastosowano pare pierscieni a nie 1 po calej dlugosci ? :)

#27 OFFLINE   no name

no name

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1172 postów

Napisano 08 sierpień 2014 - 07:57

3 szt rozmieszczone ;)

#28 OFFLINE   krzychun

krzychun

    Giełda rulez

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2196 postów
  • LokalizacjaWieluń
  • Imię:Krzysiek

Napisano 08 sierpień 2014 - 08:00

Jezli juz oko, to ja bym nic sztywnego i twardego nie kładł tam. Tak na oko, oczywiście.


Użytkownik krzychun edytował ten post 08 sierpień 2014 - 08:12

  • Meme lubi to

#29 OFFLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4978 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 08 sierpień 2014 - 08:04

Ja tam mam przykre doświadczenia w połączeniu metal-plastyk-węgiel(blank) w jednej wędce. Wszystko zawsze było OK do momentu pierwszych zimnych dni a potem wkur....nie. Wszystko się rozklejało albo klikało jakby nie było umocowane. Wydaje mi się że to wina wykorzystania różnych materiałów o różnych parametrach kurczliwości i reakcji na niskie temperatury .  .Dodam dla jasności że wykorzystywałem uchwyty metalowe wykonane z Aluminium i Fosforo-brązu o takich średnicach że nie trzeba było stosować podkładu i wklejane były bezpośrednio na blank . Po kilku kosztownych próbach ponownego wklejania przyszedł czas po rozum do głowy i darowanie sobie takich fanaberii. Bardzo pięknie to wygląda ale najlepiej jak sobie leżakuje w domu w pokrowcu i zbytnio się nie eksploatuje a w szczególności w okresach zimnych gdzie panują duże różnice temperatur pomiędzy domem a miejscem połowu ;) .

Zaznaczam że wędki budowane były w pracowniach i to znanych ;) . Od chwili kiedy darowałem sobie takie wynalazki , wku....nie jak ręką odjął zanikło :)  :D. No chyba że ja takiego pecha mam ;)  no i zawsze można powiedzieć że w obecnych czasach technika i nauka daleko posunęły się do przodu w sprawie "klejów" .



#30 OFFLINE   Marcin1

Marcin1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 267 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Dudziński

Napisano 19 marzec 2016 - 10:38

Witam Panowie,

 

Trochę odgrzeję temat, ale po cóż zakładać nowy, kiedy mój jest (wydaje mi się) znacznie z nim związany.

Jako, że i mnie dopadła w końcu choroba rodbuildingowa, postanowiłem złożyć sobie kijek z już rozebranego przeze mnie do gołego grafitu seryjniaka 0-3 g (niestety realnie 1-6, ale ciut podszlifowałem cały blank i delikatność blanku wzrosła). Jednak do rzeczy... Zakupiłem do niego uchwyt Fuji SKSS 16 oraz dedykowany do niego insert aluminiowy w BRC. Tutaj rodzi się moje pytanie do doświadczonych kolegów. W jaki sposób zastosować arbory pod ten uchwyt? W jakich miejscach i jakiej szerokości mają być te arbory? Dać 2 (jeden pod część górną i jeden pod dolną z nakrętką), czy też 3 (2 poprzednie tak samo i trzeci pod insert aluminiowy), czy może jeszcze inaczej?

Dodam, że foregripu brak, jedynie szczątkowy rear, gdyż wędkę i tak będę trzymał za sam uchwyt, arbory będą zrobione z połamanej Catany BX.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam,

Marcin



#31 OFFLINE   Del Toro

Del Toro

    Ekspert

  • Moderatorzy
  • 8027 postów
  • LokalizacjaLondyn, UK

Napisano 19 marzec 2016 - 11:41

Dwa arbory wystarcza, pod insertem nic nie zakladaj.



#32 OFFLINE   Marcin1

Marcin1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 267 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Dudziński

Napisano 19 marzec 2016 - 11:42

Dzięki za odpowiedź.
Po centymetrze starczy?

#33 OFFLINE   Del Toro

Del Toro

    Ekspert

  • Moderatorzy
  • 8027 postów
  • LokalizacjaLondyn, UK

Napisano 19 marzec 2016 - 11:51

Powinno wystarczyc, ewentualnie pod ten element z nakretka mozesz dac pol centa dluzszy, to przeciez wedeczka do 6g, wiec wielkich przeciazen bym sie nie spodziewal :)

Dobrze skleic, arbory wytoczyc tak zeby wchodzily na wcisk, i bedzie chulac :)


  • Hubertus i Marcin1 lubią to

#34 OFFLINE   Marcin1

Marcin1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 267 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Dudziński

Napisano 19 marzec 2016 - 12:14

Dobrze, że spytałem, bo pewnie bym wcisnął ten trzeci pod insert  :ph34r:



#35 OFFLINE   Paavo

Paavo

    Casting Illuminati

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1616 postów
  • LokalizacjaKanta-Hämee - Southern Finland
  • Imię:Paweł

Napisano 19 marzec 2016 - 12:35

A ja napiszę tak,wszystko zależy jak głęboko pracuje blank w dolniku,przy sztywnym dolniku w miejscu rękojeści  można zamocować uchwyt na 2 arborach,przy bardziej miękkim lepiej podeprzeć insert (o ile jest miejsce) np: na środku lub podtoczyć głebiej arbory,aby insert siedział na nich na 1,5-2cm.Teraz skończyłem dość ''miękkiego'' szklaka i arbory musiały praktycznie wypełniać całość uchwytu,połączenie uchwyt-rękojeść (korek) też musiało być wmocnione (usztywnione),a wszystko po to aby uniknąć wyginania się rękojeści czy to podczas wyrzutu czy holu.


  • Friko i JanuszD lubią to

#36 OFFLINE   Marcin1

Marcin1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 267 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Dudziński

Napisano 19 marzec 2016 - 13:06

Kijek z racji swojego cw (myślę, że po podszlifowaniu wychodzi około 1-5g) oraz długości - 152 cm pracuje bardzo głęboko. Jest to mod-fast przechodzący w pełną parabolę pod obciążeniem. Mówisz zatem, że warto podeprzeć w takim egzemplarzu uchwyt i insert większą ilością arborów? To se wybrałem pierwszy kijek do zrobienia :D Czuję, że będą poprawki i kilka podejść do tego tematu...

 

Insert dokładnie taki, więc będzie gdzie podeprzeć:

https://www.sklep.br...-SK16-C130/1056


Użytkownik Marcin1 edytował ten post 19 marzec 2016 - 13:07


#37 OFFLINE   Paavo

Paavo

    Casting Illuminati

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1616 postów
  • LokalizacjaKanta-Hämee - Southern Finland
  • Imię:Paweł

Napisano 19 marzec 2016 - 13:24

Kijek z racji swojego cw (myślę, że po podszlifowaniu wychodzi około 1-5g) oraz długości - 152 cm pracuje bardzo głęboko. Jest to mod-fast przechodzący w pełną parabolę pod obciążeniem. Mówisz zatem, że warto podeprzeć w takim egzemplarzu uchwyt i insert większą ilością arborów? To se wybrałem pierwszy kijek do zrobienia :D Czuję, że będą poprawki i kilka podejść do tego tematu...

 

Insert dokładnie taki, więc będzie gdzie podeprzeć:

https://www.sklep.br...-SK16-C130/1056

Jaką średnicę ma blank w sekcji w której chcesz zamontować uchwyt?Jak rozumiem to chcesz zrobić rękojesć w stylu jednoręcznym z powiedzmy 15-18cm reargripem,bo przy tej długosci i samej akcji blanku nie widzę innego wyjścia.



#38 OFFLINE   Marcin1

Marcin1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 267 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Dudziński

Napisano 19 marzec 2016 - 13:31

Blank ma w miejscu uchwytu około 6mm średnicy, więc przepaść spora między blankiem a uchwytem. Już wstępnie ustalałem długość i ustawienia komponentów, wyszło mi koło 25 cm od szczytu uchwytu (fore nie będzie) do samego dołu dolnika.



#39 OFFLINE   Paavo

Paavo

    Casting Illuminati

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1616 postów
  • LokalizacjaKanta-Hämee - Southern Finland
  • Imię:Paweł

Napisano 19 marzec 2016 - 15:08

Blank ma w miejscu uchwytu około 6mm średnicy, więc przepaść spora między blankiem a uchwytem. Już wstępnie ustalałem długość i ustawienia komponentów, wyszło mi koło 25 cm od szczytu uchwytu (fore nie będzie) do samego dołu dolnika.

Przy 6mm blanku i insercie o śr.wewnetrznej 13mm to zrobiłbym to tak,że dałbym arbory z PCV (białe) długie,pierwszy długość przedniej części uchwtu +1cm podtoczone do 13mm dla insertu,drugi długość tulejki z gwintem +1cm dla insertu.Uchwyt będzie dobrze i sztywno siedział na blanku...unikniesz niespodzianek w postaci ''chrupania i trzeszczenia'',a masa całości niewiele wzrośnie.SKSS to taki trochę chochlikowaty uchwyt,zwłaszcza bez insertu i nie wklejony ściśle (ciasne arbory) i sztywno lubi raczyć nas później wk..wiającymi dziwiękami.


  • Marcin1 lubi to

#40 OFFLINE   Del Toro

Del Toro

    Ekspert

  • Moderatorzy
  • 8027 postów
  • LokalizacjaLondyn, UK

Napisano 19 marzec 2016 - 16:25

Nie wiem jak wy kleicie tego SKSS  :lol: Troche ich mam, zeden nie trzeszczy  :D


  • mrWhite7 lubi to





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tech, tech-rb, uchwyt

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych