Warto przypomnieć, po raz kolejny, że... Kołowrotki nowoczesne, z zwłaszcza te najdroższe, przewyższają technologią i jakością wykonania nawet najlepsze i najbardziej skomplikowane mechanizmy stosowane w samochodach, maszynach rolniczych i budowlanych. Temperatury, warunki o raz obciążenia podczas pracy kołowrotka są nieporównywalnie bardziej wymagające. Dlatego też, żaden smar, choćby z najwyższej półki, opracowywany, przez lata, w tajnych laboratoriach, marek takich jak Mobil, Shell, nasz rodzimy Orlen, nie nadają się. Koniec kropka. No!
Konserwacja sprzętu - smary i smarowanie
#321 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2013 - 20:41
- MaleX, krzychun i Peesx lubią to
#322 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2013 - 20:59
Fakt - źle to zacytowałem,za co przepraszam Panie Krzysztofie.
Ale meritum pozostaje bez zmian.
Pozdrawiam z całym szacunkiem
Józef Lesniak
#323 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2013 - 21:29
Może pora zrozumieć, że ani Daiwa - sraiwa ani Shimano - srano, smaru nie produkują. Ot, kupują u jakiegośc producenta odpowiednie mazidło i konfekcjonują pod swoją marką x kilkaset procent marży. Przecie to proste jak drut i jasne jak słońce. Dlatego byle przyzwoite smarowidło z normalnego sklepu jest w gruncie rzeczy tak samo dobre jak te jedynie słuszne " oryginały " daiwo - shimanowe. Tyle że onanizm rzecz fajna, nie? Trudno czasem utrzymać rączki na kołderce.
#324 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2013 - 21:35
Warto przypomnieć, po raz kolejny, że... Kołowrotki nowoczesne, z zwłaszcza te najdroższe, przewyższają technologią i jakością wykonania nawet najlepsze i najbardziej skomplikowane mechanizmy stosowane w samochodach, maszynach rolniczych i budowlanych. Temperatury, warunki o raz obciążenia podczas pracy kołowrotka są nieporównywalnie bardziej wymagające. Dlatego też, żaden smar, choćby z najwyższej półki, opracowywany, przez lata, w tajnych laboratoriach, marek takich jak Mobil, Shell, nasz rodzimy Orlen, nie nadają się. Koniec kropka. No!
No! Dlatego do swojej przekładni DSG ( jak sobie wreszcie nowe auto kupię, kiedyś... ) wleję oliwkę Daiwy albo Penna. O!
#325 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2013 - 22:01
Odnośnie mojego stwierdzenia, że smar serwisowy od Mefisto jest podobny do tych stosowanych fabrycznie w nowych daiwach, to mówię na podstawie oględzin nowego exista i mojego zaufania do tego sprzedawcy.
Do wszystkich tych, którzy uważają, że można serwisować kołowrotki Real Four i SReliance smarami molibdenowymi oraz innymi towotami mam tylko jedno do powiedzenia: można- i niech sobie smarują. Ja nikomu nie zabraniam, jednak sam nie będę i nie polecam nikomu, bo jednak wolę wierzyć fabrycznym serwisom i IOS Factory. Podejrzewam, że to oni mają wiedzę, jak zadbać o te precyzyjne mechanizmy i jakie mazidła stosować a nie rodzimi majsterklepkowie. Jeśli któryś z przedmówców wskaże mi choć jeden autoryzowany serwis, stosujący w w/w przypadku smar molibdenowy, Jaxona lub Ledę, wycofam się ze swojego stanowiska, przyznam rację i posypię sobie głowę popiołem.
#326 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2013 - 22:10
Panowie, tylko nie Jaxon. Kiedyś kupiłem z ciekawości i to się nawet do zawiasów nie nadaje. Już lepszy ŁT43 czyli popularny towot.
Tak naprawdę nie ma jednego najlepszego smaru do kołowrotków. Inne właściwości powinien mieć smar do łożysk, przekładni, ciężkich młynków morskich czy też młyneczków do UL.
#327 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2013 - 22:16
Autoryzowany serwis to widziałem od środka raz - Toyoty. Wystarczyło. Potem to już tylko pan Staszek. Naprawia tak samo a taniej. Kołowrotki, jak juz pisałem, rozkręcam i składam do kupy sam. Od zawsze. Działają, słowo daję
#328 OFFLINE
Napisano 07 czerwiec 2013 - 19:04
Witam
Panie Godski myli sie pan tak stwierdzajac
Panowie, tylko nie Jaxon. Kiedyś kupiłem z ciekawości i to się nawet do zawiasów nie nadaje. Już lepszy ŁT43 czyli popularny towot.
Tak naprawdę nie ma jednego najlepszego smaru do kołowrotków. Inne właściwości powinien mieć smar do łożysk, przekładni, ciężkich młynków morskich czy też młyneczków do UL.
Najlepszy smar jaki do tej pory wymyslono to krytox
Cała grupa WAGA zyczy sobie ten smar do montazu swoich czesci od dotawców na calym swiecie jesli czesci takie dostarczaja czy to do mercedesa audi bmw bentley porsche wymieniac mozna od liku równiez przemysł wojskowy lotniczy
Czesci smarowane mozna wydobyc z chamochodu np po 30 latach z samochodu bez problemu
Ale nie o Automotiwe to forum czy lotnictwie
Kiedys miałem ten smar raczej olej przezroczsty ale juz brak dostepu własciwosci smaru oleju powalaja na kolana cena też
Poznac mozna ze przezroczysty i cieżki
Reszta to jakies podróby
Gwarantuje ze na tym oleju młynek sie rozpadanie olej zostanie taki cud malina
Jesli kos ma dostep fortune mozna zbic
Moze bede miał jeszcze dostep to sie podziele free
#329 OFFLINE
Napisano 07 czerwiec 2013 - 23:22
Witam
Panie Godski myli sie pan tak stwierdzajac
Panowie, tylko nie Jaxon. Kiedyś kupiłem z ciekawości i to się nawet do zawiasów nie nadaje. Już lepszy ŁT43 czyli popularny towot.
Tak naprawdę nie ma jednego najlepszego smaru do kołowrotków. Inne właściwości powinien mieć smar do łożysk, przekładni, ciężkich młynków morskich czy też młyneczków do UL.
Najlepszy smar jaki do tej pory wymyslono to krytox
Cała grupa WAGA zyczy sobie ten smar do montazu swoich czesci od dotawców na calym swiecie jesli czesci takie dostarczaja czy to do mercedesa audi bmw bentley porsche wymieniac mozna od liku równiez przemysł wojskowy lotniczy
Czesci smarowane mozna wydobyc z chamochodu np po 30 latach z samochodu bez problemu
Ale nie o Automotiwe to forum czy lotnictwie
Kiedys miałem ten smar raczej olej przezroczsty ale juz brak dostepu własciwosci smaru oleju powalaja na kolana cena też
Poznac mozna ze przezroczysty i cieżki
Reszta to jakies podróby
Gwarantuje ze na tym oleju młynek sie rozpadanie olej zostanie taki cud malina
Jesli kos ma dostep fortune mozna zbic
Moze bede miał jeszcze dostep to sie podziele free
Podtrzymuję swoje zdanie. Jeden smar będzie bardzo dobry do przegubów, drugi do kół zebatych a trzeci do łożysk itd. Poza tym, zawsze znajdzie się lepszy od tego bardzo dobrego. Kryteria oceny.
Wracajac do kołowrotków i multików - aby przetestować porządnie trzeba by było wykorzystać maszynki różnego kalibru przez wiele lat. Koszty takiego testu ogromne. 10 smarów, 10 stelek, 10 avetów, 10 curado i .... a do tego kilka lat czynnie spedzonych na łowiskach słodko i słonowodnych. Niemozliwe. Nikt sie tego nie podejmie.
#330 OFFLINE
Napisano 08 czerwiec 2013 - 07:51
..............................................10 smarów, 10 stelek, 10 avetów, 10 curado i .... a do tego kilka lat czynnie spedzonych na łowiskach słodko i słonowodnych. Niemozliwe. Nikt sie tego nie podejmie.
Albo i tak: 10 smarów, 10 x KING M200; 10x LARUS FIRST 200, 10x SHARK NATIVE, 10x Cobra CB340
..............................i policzyć.............................................. godziny
Zawsze to taniej i szybciej
Użytkownik popper edytował ten post 08 czerwiec 2013 - 07:52
- Wojtek B. lubi to
#331 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2013 - 21:19
ok podam najlepszy smar jaki uzywam(uzywalem),lepszy od shimano,quantuma i jakie sobie tam wymyslicie,zwlaszcza polecam kolegom mieszkajacym na terenie hiszpanii,typowy wlasnie do przekladni http://lubricantesyg...a-con-ptfe.html
#332 OFFLINE
Napisano 14 lipiec 2013 - 05:24
Gdyby była tworzona kolejna lista, chętnie dołączę. (A może ktoś zakupił na kilka pokoleń i podzieli się zapasem?)
#333 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2014 - 19:46
Molycote G-4500 Polecam kolegom ten smar jak ktoś ma możliwość dostać. Nawet biały jest
#334 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2014 - 17:30
Apropos Molycote, wpadła mi w ręce cała kilogramowa pucha Molykote Longterm W2 (Multi-Purpose Grease) i zastanawiam się czy nada się to do kręćków.
W necie znalazłem takie przeznaczenie:
- Molykote Longterm W2, biały smar na bazie oleju mineralnego o dużej czystości do pracy w wys. obciążeniach;
- Wysoka odporność na ekstremalne obci żenia i wodę;
- Łożyska toczne i ślizgowe maszyn w przemyśle tekstylno- włókienniczym, papierniczym, spożywczym oraz w urządzeniach AGD;
- Biały smar do kombinacji metal / metal przy ruchu wolnym lub szybkim i średnich obciążeniach
- Używany z powodzeniem do łożysk maszyn przemysłu spożywczego i farmaceutycznego, w maszynach do produkcji papieru i tekstyliów, w zastosowaniach domowych oraz specjalistycznych przyrządach precyzyjnych;
- Wysoka zdolność przenoszenia obciążeń
- Długoterminowe smarowanie z powodu braku skłonności do utleniania się
- Ochrona przed zużyciem przez zaw. st. śr. smarnych
- Duża siłą przylegania z powodu zawartości inhibitora adhezji
- Dobra ochrona przed korozją ( stopień korozji 0-1 w teście Emcor SKF)
- Zapobiega korozji ciernej
oraz kartę charakterystyki: http://www4.dowcorni...7b281b6ab84.pdf
Dziś chciałem sprawdzić jak zachowuje się w niskich temperaturach. Wystawiłem na -10 i po kilku godzinach nie stwierdziłem różnicy w konsystencji.
Co o tym sądzicie? Nada się?
#335 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2014 - 20:49
- PLECIONA lubi to
#336 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2014 - 21:55
Dzięki za głos w sprawie. Też mi się wydaje że bedzie okej.
Jak się wezmę i przesmaruję oraz kręćki trochę pochodzą, to dam znać czy polecac czy raczej unikać.
#337 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2014 - 21:45
Dawaj do "zabawy".
Mam, na razie, co badziewić w środku ;-)
#338 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2014 - 21:49
Dawaj do "zabawy".
Mam, na razie, co badziewić w środku ;-)
Podjedź jutro to Ci dam ile zechcesz. Będziesz królikiem doświadczalnym, bo jeszcze do żadnego swojego nie zaaplikowałem
#339 OFFLINE
Napisano 03 luty 2014 - 11:07
Polećcie jakiś dostępny,dobry smar bo chcę kołowrotki przesmarować...
#340 OFFLINE
Napisano 03 luty 2014 - 13:46
Quantum hot sauce (kołowrotek troszeczkę ciężej kręci), jak lubisz masełko to bardzo "miły" jest też abu garcia. Oba na allegro kupisz.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, kołowrotek, multiplikator
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Budżetowe lekkie łowienie - okonie, białoryb i wrocławski niewymiarowy szczupak ;)Napisany przez Andżej , 03 sty 2022 spinning, xul, okoń, wędka i 1 więcej |
|
|
||
|
Sprzęt wędkarski →
Baitcasting →
Jak multiplikator do 400 złNapisany przez Kamil.G. , 29 kwi 2019 multiplikator |
|
|
|
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Kołowrotek Ryobi Tresor 2000 - zagubiona częśćNapisany przez tadelinho , 01 kwi 2019 ryobi, kołowrotek, część |
|
|
||
Rozwiązane
Sprzęt wędkarski →
Sprzęt motorowodny i elektronika wędkarska →
TOHATSU 25Napisany przez allevoytek , 11 cze 2018 naprawa, moduł, elektronika i 2 więcej |
|
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Pinion gear do kołowrotka PennNapisany przez Vaymona , 29 maj 2018 penn, serwis, części |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych