#3121 OFFLINE
Napisano 16 maj 2024 - 15:01
- adam 13 lubi to
#3122 OFFLINE
Napisano 16 maj 2024 - 19:34
No wlasnie, lozyska Moze warto by bylo wymienic Na jakie? EZO? Jesli tak, to ktore z tych EZO ? jest ich troche, a pojecia nie mam jakie No i znowu musze rozebrac zeby zmiezyc Jesli lozyska, to ktore? wszystkie?
#3123 OFFLINE
Napisano 16 maj 2024 - 20:15
No wlasnie, lozyska Moze warto by bylo wymienic Na jakie? EZO? Jesli tak, to ktore z tych EZO ? jest ich troche, a pojecia nie mam jakie No i znowu musze rozebrac zeby zmiezyc Jesli lozyska, to ktore? wszystkie?
Nie jest powiedziane, że wszystkie są uszkodzone ale musisz sprawdzić które już szumią. Łożyska oczywiście EZO najlepiej z oznaczeniem SMR - nierdzewne i ZZ - podwójnie uszczelnione blaszkami.
#3124 OFFLINE
Napisano 17 maj 2024 - 06:28
A dwa to gratuluję wychodnych foteli i idealnie wyciszonych mieszkań.
Samochody też sprawdzacie stojąc w miejscu i pałująć silnik do odcinki?
- GregorS, Artek, Andru77 i 1 inna osoba lubią to
#3125 OFFLINE
Napisano 17 maj 2024 - 10:00
Wlasnie ta grubsza dal zle , pod lozysko Dlatego tez nie mogl tego skrecic Jak dokrecil "mocno" rotor , to nie mogl krecic Jedno mi nie daje spokoju, kolowrotek umyty ,nasmarowany, a szumi I nie jest to lozysko oporowe Sprawdzalem zanim je zalozylem Czy to jest normalne, w troche przelatanych kolowrotkach? Nie wiem jak to okreslic, jest to taki suchy szelest, jak by cos nie bylo nasmarowane Czy to moga byc mikromoduly? Na probe, raz dalem smaru i oleju az nad to, przymolil sie, i dalej szumial Teraz wszystko umyte w benzynie i potem w izopropanolu, nasmarowane, nie za duzo, z umiarem , troche oliwki, i jest szum Mam aki sam model, tylko granatowy i to samo, mi to nie przeszkadza, ale widze, ze kolega ma z tym problemy
Dzieki za podpowiedzi
Pozdrawiam Adam
No i szukam schematu do jego kolowrotka, ten schemat co mam jest do wersji granatowej, inne lozysko oporowe
Schemat do TP 15 C3000HG
15TPC3000HGe-RKV - 5SE53E032 (1).png 326,05 KB
8 Ilość pobrań
15TPC3000HGe-RKV - 5SE53E032 (2).png 332,86 KB
8 Ilość pobrań
- ObraFM lubi to
#3126 OFFLINE
Napisano 17 maj 2024 - 11:27
Wlasnie ta grubsza dal zle , pod lozysko Dlatego tez nie mogl tego skrecic Jak dokrecil "mocno" rotor , to nie mogl krecic Jedno mi nie daje spokoju, kolowrotek umyty ,nasmarowany, a szumi I nie jest to lozysko oporowe Sprawdzalem zanim je zalozylem Czy to jest normalne, w troche przelatanych kolowrotkach? Nie wiem jak to okreslic, jest to taki suchy szelest, jak by cos nie bylo nasmarowane Czy to moga byc mikromoduly? Na probe, raz dalem smaru i oleju az nad to, przymolil sie, i dalej szumial Teraz wszystko umyte w benzynie i potem w izopropanolu, nasmarowane, nie za duzo, z umiarem , troche oliwki, i jest szum Mam aki sam model, tylko granatowy i to samo, mi to nie przeszkadza, ale widze, ze kolega ma z tym problemy
Dzieki za podpowiedzi
Pozdrawiam Adam
No i szukam schematu do jego kolowrotka, ten schemat co mam jest do wersji granatowej, inne lozysko oporowe
A czy przypadkiem od tego dokręcania na siłę ta grubsza podkładka (jak rozumiem kolega pomylił pierścień dystansujący z podkładką i zamienił je miejscami) nie uszkodziła wewnętrznej bieżni łożyska (10320)? Wydaje mi się, że średnica tego pierścienia odpowiada średnicy wewnętrznej bieżni łożyska. Mogły się również od dokręcania na siłę pokrzywić blaszki. Ze względu na uszkodzenie elementów łożyska to może właśnie to łożysko zaczęło szumieć? Tak tylko sobie teoretyzuje...
No wlasnie, lozyska Moze warto by bylo wymienic Na jakie? EZO? Jesli tak, to ktore z tych EZO ? jest ich troche, a pojecia nie mam jakie No i znowu musze rozebrac zeby zmiezyc Jesli lozyska, to ktore? wszystkie?
Jeżeli mowa o TP15 C3000HG to wymiary łożysk przedstawiają się następująco:
Łożysko w szpuli - 6 x 10 x 3 (13381)
Łożysko pod szpulą - 7 x 11 x 3 (13274)
Pinion góra - 7 x 13 x 4 (10320)
Pinion dół - 5 x 8 x 2.5 (11424)
Przekładnia prawa strona - 7 x 11 x 3 (13274)
Przekładnia lewa strona - 7 x 13 x 4 (13241)
Knob - 4 x 7 x 2.5 (13269)
Pozdrawiam.
- adam 13 i ObraFM lubią to
#3127 OFFLINE
Napisano 17 maj 2024 - 13:38
A czy przypadkiem od tego dokręcania na siłę ta grubsza podkładka (jak rozumiem kolega pomylił pierścień dystansujący z podkładką i zamienił je miejscami) nie uszkodziła wewnętrznej bieżni łożyska (10320)? Wydaje mi się, że średnica tego pierścienia odpowiada średnicy wewnętrznej bieżni łożyska. Mogły się również od dokręcania na siłę pokrzywić blaszki. Ze względu na uszkodzenie elementów łożyska to może właśnie to łożysko zaczęło szumieć? Tak tylko sobie teoretyzuje...
Jeżeli mowa o TP15 C3000HG to wymiary łożysk przedstawiają się następująco:
Łożysko w szpuli - 6 x 10 x 3 (13381)
Łożysko pod szpulą - 7 x 11 x 3 (13274)
Pinion góra - 7 x 13 x 4 (10320)Pinion dół - 5 x 8 x 2.5 (11424)
Przekładnia prawa strona - 7 x 11 x 3 (13274)
Przekładnia lewa strona - 7 x 13 x 4 (13241)
Knob - 4 x 7 x 2.5 (13269)
Pozdrawiam.
Moze masz racje z ta podkladka, zobaczymy
Ale dzieki za rozmiary lozysk
#3128 OFFLINE
Napisano 17 maj 2024 - 15:38
Rozkrecilem dzis swoj, jest taki sam tylko granatowy, rozebralem caly
Wyjolem kolo zebate, zostawilem tylko mikromoduly, pinion ,caly posuw, lozyska na pinionie Cala "gora" byla zdjeta, lozysko oporowe tez
I krecilem pinionem, szumialo Dla mnie to mikromoduly Lozyska sprawdzalem , nie szumia, cicho sie obracaja
Wszystko bylo nasmarowane Czy to normalne ze te mikromoduly tak szumia? Czy moze trzeba dac im innego smaru?
Mi to nie bedzie az tak przeszkadzalo, ale koledze ?tego nie wiem
Jego kolowrotek zlozylem tak jak powinnien byc (tak mysle) znaczy poprawilem to co zepsul
Teraz dla mnie rozkrecenie , zlozenie nie ma problemu Jednego co nie ruszalem ,to kablaka
No jo , moze ten model juz tak ma
#3129 OFFLINE
Napisano 18 maj 2024 - 17:42
- S.N. lubi to
#3130 OFFLINE
Napisano 18 maj 2024 - 18:13
#3131 OFFLINE
Napisano 18 maj 2024 - 20:10
Siemano i Siemno. A Daiwa?Piotrek własny wątek serwisowy to po 49 stelkach, 99 twin power-ach albo 199 stradic-ach 😁 Mi do tych cyfr daleko także niech pozostanie tak jak jest.
- S.N. lubi to
#3132 OFFLINE
Napisano 18 maj 2024 - 20:35
Piotrek własny wątek serwisowy to po 49 stelkach, 99 twin power-ach albo 199 stradic-ach Mi do tych cyfr daleko także niech pozostanie tak jak jest.
Tych się nie wlicza, przynajmniej z mojej perspektywy
#3133 OFFLINE
Napisano 19 maj 2024 - 07:20
... Daiwy to z ruchomą szpulką...
- S.N. lubi to
#3134 OFFLINE
Napisano 19 maj 2024 - 08:15
Siemano i Siemno. A Daiwa?
Waldek z daiwą i daiłą jest dokładnie tak samo jak z shimano. Doświadczenia nie zastąpisz niczym, a to jak wszyscy wiemy nabywa się z każdym kolejnym krokiem.
Potrzebuję namiar na podkładki okrągło płaskie do wymiany tulejek na łożyska w rolkach prowadzących Daiw (wszystkie trzy (?) aktualne rodzaje rolek). Ewentualnie inny patent na instalację łożyska mile widziany.
Najprościej kupić zakupić gotowy zestaw na podmiankę. U kogo czy też gdzie ? To już indywidualny wybór. Ja dla siebie kupiłbym albo u Mefisto albo w Japonii.
Użytkownik S.N. edytował ten post 19 maj 2024 - 08:17
- popper lubi to
#3135 OFFLINE
Napisano 20 maj 2024 - 13:50
Rozkrecilem dzis swoj, jest taki sam tylko granatowy, rozebralem caly
Wyjolem kolo zebate, zostawilem tylko mikromoduly, pinion ,caly posuw, lozyska na pinionie Cala "gora" byla zdjeta, lozysko oporowe tez
I krecilem pinionem, szumialo Dla mnie to mikromoduly Lozyska sprawdzalem , nie szumia, cicho sie obracaja
Wszystko bylo nasmarowane Czy to normalne ze te mikromoduly tak szumia? Czy moze trzeba dac im innego smaru?
Mi to nie bedzie az tak przeszkadzalo, ale koledze ?tego nie wiem
Jego kolowrotek zlozylem tak jak powinnien byc (tak mysle) znaczy poprawilem to co zepsul
Teraz dla mnie rozkrecenie , zlozenie nie ma problemu Jednego co nie ruszalem ,to kablaka
No jo , moze ten model juz tak ma
Według mnie micromoduł nie szumi, ale wydaje specyficzny dźwięk. Coś przypominającego bardziej bzyczenie niż szum, ale każdy może to interpretować na swój sposób. W każdym razie micromoduł bywa słyszalny. Co do smaru to micromoduł dostaje ten sam smar co pinion. Takie moje zdanie, ale może osoby bardziej doświadczone doradzą, w jaki sposób i jakiego smaru użyć do nasmarowania micromodułu.
Pozdrawiam.
- adam 13 lubi to
#3136 OFFLINE
Napisano 20 maj 2024 - 14:02
- adam 13 i WedkarzIncognito lubią to
#3137 OFFLINE
Napisano 20 maj 2024 - 19:32
Użytkownik Arek99 edytował ten post 20 maj 2024 - 19:33
#3138 OFFLINE
Napisano 21 maj 2024 - 10:09
Tylko jedna zębatka z micromodułu ma styczność z pinionem ale co to przeszkadza dać innego smaru niż jest na pinionie przecież to są tak małe ilości, że nic się nie stanie. Co do smaru na micromoduł każdy ma swoje upodobania.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie posmarować zębatki innym smarem niż pinion (np. Ship-0), bo słusznie zaznaczyłeś, że tylko jedna zębatka (ta z grubszymi zębami) styka się z pinionem, a ja po prostu źle sformułowałem zdanie w poście. Pisząc o stosowaniu tego samego smaru na mm i na pinion miałem na myśli sposób, w jaki ja to robię 😉
Również się z tym zgadzam, że każdy ma swoje upodobania i jeden lubi jak mu korba na sucho robi pierdylion obrotów w fotelu, a drugi lubi mieć nad wodą masło w maśle.
Jednak ja nie mogę sobie pozwolić na takie eksperymenty. Może gdybym dysponował większą liczba środków smarnych od Shimano, to bym się bawił w "testowanie", na którym smarze praca kołowrotka najbardziej mi odpowiada, ale jak to się mówi... Jak się nie ma, co się lubi, to się lubi, co się ma.
Pozdrawiam.
Jaki smar Shimano najlepiej dać na przekładnię tp 4000 fd, dg10, dg6 czy może dg13? Pozdrawiam
Z tej trójki zastosowałbym dg13.
Pozdrawiam.
- Arek99 lubi to
#3139 OFFLINE
Napisano 21 maj 2024 - 12:34
DziękiOczywiście nic nie stoi na przeszkodzie posmarować zębatki innym smarem niż pinion (np. Ship-0), bo słusznie zaznaczyłeś, że tylko jedna zębatka (ta z grubszymi zębami) styka się z pinionem, a ja po prostu źle sformułowałem zdanie w poście. Pisząc o stosowaniu tego samego smaru na mm i na pinion miałem na myśli sposób, w jaki ja to robię 😉
Również się z tym zgadzam, że każdy ma swoje upodobania i jeden lubi jak mu korba na sucho robi pierdylion obrotów w fotelu, a drugi lubi mieć nad wodą masło w maśle.
Jednak ja nie mogę sobie pozwolić na takie eksperymenty. Może gdybym dysponował większą liczba środków smarnych od Shimano, to bym się bawił w "testowanie", na którym smarze praca kołowrotka najbardziej mi odpowiada, ale jak to się mówi... Jak się nie ma, co się lubi, to się lubi, co się ma.
Pozdrawiam.
Z tej trójki zastosowałbym dg13.
Pozdrawiam.
#3140 OFFLINE
Napisano 24 maj 2024 - 07:56
Panowie, czy do kołowrotka Shimano Super GT 4000 można dobrać korbkę z podwójnym uchwytem od innego kołowrotka Shimano (np. ze Stradica) ?
(Shimano Super 4000: https://allegro.pl/o...1b-efdf6a4be01d )
- Jozi lubi to
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, kołowrotek
Użytkownicy przeglądający ten temat: 5
0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych