#1101 OFFLINE
Napisano 02 lipiec 2017 - 17:34
#1102 OFFLINE
Napisano 02 lipiec 2017 - 18:19
Podczas awaryjnego serwisowania ultegry 1000 wypadła mi ze środka mały element wykonany z plastiku. Jak się okazało po sprawdzeniu schematu jest to część # 53.
I teraz pytanie. Orientuje się ktoś może za co ten element jest odpowiedzialny?
http://www.plat.co.j...1000S-02929.pdf
#1103 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 02 lipiec 2017 - 18:23
Użytkownik FlyFisherman edytował ten post 02 lipiec 2017 - 18:24
- Pickerel lubi to
#1104 OFFLINE
Napisano 02 lipiec 2017 - 20:52
W takim razie nie ma pospiechu z ponownym instalowaniem tego elementu. Poczeka sobie w pudełku do następnego smarowania.
Dzięki
#1105 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2017 - 19:36
Koledzy, czy Stella 2500 07r ma rozbieralne łożyska?
#1106 OFFLINE
Napisano 07 lipiec 2017 - 11:40
Ale jak rozbieralne, w czym ?
Wszystko da się rozebrać, tylko czy potem się złoży ?
#1107 OFFLINE
Napisano 07 lipiec 2017 - 17:46
Ale jak rozbieralne, w czym ?
Wszystko da się rozebrać, tylko czy potem się złoży ?
Czy mogę je otworzyć w celu wymiany smaru bez obawy o uszkodzenie blaszki ochronnej ewentualnie, czy ta osłonka jest czymś zabezpieczona?
#1108 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2017 - 11:15
Drogą wyjaśnia - nie poddaję w wątpliwość rodzaju specyfików, których używasz i w które miejsca je aplikujesz, pytałem tylko o opinię na temat pozostałych smarowideł shimano, ich właściwości i przeznaczenia
#1109 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2017 - 11:29
#1110 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2017 - 11:58
Wczoraj chciałem przesmarować łożysko w rolce w shimano vanquish 2016 i jak odkręciłem śróbkę ,to okazało się że łożysko jest tak jakby wprasowane w plastik, a ten z kolei w rolkę ,dla Mnie to debilizm i jeszcze na dokładkę sucho tam było okrutnie.Doraźnie dałem tam sporo smaru w nadziei że jakoś się rozprowadzi po pozostałych elementach ,mało w tym profeski ,ale chyba lepsze to niż nic.
Była już o tym mowa wcześniej. Identycznie jest m.in. w nowych Stradicach. Wg producenta tych łożysk się nie smaruje, jest nawet o tym zapis w instrukcjach dołączonych do pudełek.
#1111 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2017 - 12:11
Łożysko w rolce zaczęło głośniej pracować i to mnie zaniepokoiło i postanowiłem coś z tym zrobić ,zamierzam sprawdzić czy moja ingerencja w ten element przyniesie jakieś korzyści ,czy raczej będzie kolejny problem.
#1112 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2017 - 19:11
Wczoraj chciałem przesmarować łożysko w rolce w shimano vanquish 2016 i jak odkręciłem śróbkę ,to okazało się że łożysko jest tak jakby wprasowane w plastik, a ten z kolei w rolkę ,dla Mnie to debilizm i jeszcze na dokładkę sucho tam było okrutnie.Doraźnie dałem tam sporo smaru w nadziei że jakoś się rozprowadzi po pozostałych elementach ,mało w tym profeski ,ale chyba lepsze to niż nic.
To jest problem nie tylko Vanquisha,ale wielu podobnym konstrukcją po roku 2013. Łożysko jest wprasowane bezpośrednio w rolkę i zabezpieczone obustronnie niby to uszczelniaczami. Jak dla mnie chybiona koncepcja,a adnotacja w instrukcji,że tego łożyska się nie smaruje też jest chybiona pomijając fakt zastosowania kiepskiej jakości łożysk. Tak samo chybiona jest koncepcja smarowania poszczególnych podzespołów różnymi smarami firmy Shimano.Podsumowując całość nie wypada inaczej stwierdzić,że producent chce dodatkowo zarobić na naiwnych.Zakup takiej nowej zintegrowanej rolki wraz z łożyskiem wcale nie jest tani,a o to własnie chodzi aby jak najwięcej zarobić na częściach.
Tak jak kiedyś napisałem będę ganił i obnażał wszystkie niedoskonałości i próby "oszustwa" w kołowrotkach,a szczególnie w nowych konstrukcjach Shimano.
Dodam że wbrew japońcom bez problemu wymieniam łożyska w tych rolkach z zastosowaniem specjalnie do tego dobranego oprzyrządowania. Koszt jest w cenie łożyska. Łożyska to Ezo SMR - nierdzewne.
- popper, Jozi, Lepton i 3 innych osób lubią to
#1113 OFFLINE
Napisano 10 lipiec 2017 - 07:03
Jak dla mnie Shimano idzie w złą stronę...te kołowrotki co raz bardziej delikatne, mniej odporne na trudne warunki nad polskimi wodami.
Nie wspomnę o jakości wykonania części...z obudowami na czele... :/
Niech żyją roczniki 2011-2013
Panowie, mam pytanie - co zrobić ze Stradic'kiem CI4+ 1000 FB ?
Mam ten kołowrotek od nowości, kupiony w sklepie, jest na gwarancji.
Przekładnia pracuję w porządku, nie za lekko, nie za ciężko ale czuć w nim taki jakby "przeskok"
Odnoszę wrażenie, że maszynka ma lekki luz na rotorze.
Kołowrotek kupiłem w tym roku, nie połowił jeszcze dużo - największe co ciągał to twisterki 5cm z główką ok.5g nie podbijane z korby
Czy Waszym zdaniem poczekać aż się "poukłada" czy oddać do serwisu w ramach gwarancji ?
#1114 OFFLINE
Napisano 10 lipiec 2017 - 07:26
...
Czy Waszym zdaniem poczekać aż się "poukłada" czy oddać do serwisu w ramach gwarancji ?
Możesz próbować na serwis, ale na 90% nic nie zrobią, tylko zwrócą z informację że wszystko OK, wiem bo reklamowałem, a raczej próbowałem 4000 FB.
- neronhell lubi to
#1115 OFFLINE
Napisano 10 lipiec 2017 - 09:10
W stelce kumpla bardzo szybko "poleciała" ta rolka. Nowa prawie 200zł.
#1116 OFFLINE
Napisano 10 lipiec 2017 - 09:19
Wczoraj byłem chwilę ,aby przetestować jak pracuje ta moja w Vańku po smarowaniu ,i jak na razie wydaje się że jest ok.Na pewno cwaniaczkom nie dam się ogolić .
- Jozi i cyprys19 lubią to
#1117 OFFLINE
Napisano 10 lipiec 2017 - 09:34
Luz rotora łatwo ocenić trudniej luz na wałku oscylacji,oba da się zredukować optymalnymi podkładkami.Jak dla mnie Shimano idzie w złą stronę...te kołowrotki co raz bardziej delikatne, mniej odporne na trudne warunki nad polskimi wodami.
Nie wspomnę o jakości wykonania części...z obudowami na czele... :/
Niech żyją roczniki 2011-2013
Panowie, mam pytanie - co zrobić ze Stradic'kiem CI4+ 1000 FB ?
Mam ten kołowrotek od nowości, kupiony w sklepie, jest na gwarancji.
Przekładnia pracuję w porządku, nie za lekko, nie za ciężko ale czuć w nim taki jakby "przeskok"
Odnoszę wrażenie, że maszynka ma lekki luz na rotorze.
Kołowrotek kupiłem w tym roku, nie połowił jeszcze dużo - największe co ciągał to twisterki 5cm z główką ok.5g nie podbijane z korby
Czy Waszym zdaniem poczekać aż się "poukłada" czy oddać do serwisu w ramach gwarancji ?
Rolki zawsze wymagają czyszczenia i smarowania,woda po wyschnięciu zostawia osad...często zabieg wykonuje na łowiskach.
TPO Jeszcze nie musiałem łożyska wymieniać w kilku tysiącach serwisowanych kołowrotków.
Sformułowanie 'chce zarobić na naiwnych' dotyczy także serwisów...z wyjątkiem ul.Żelaznej?!
Tak z doświadczenia.
Użytkownik darek1 edytował ten post 10 lipiec 2017 - 09:52
#1118 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 10 lipiec 2017 - 17:52
Możesz próbować na serwis, ale na 90% nic nie zrobią, tylko zwrócą z informację że wszystko OK, wiem bo reklamowałem, a raczej próbowałem 4000 FB.
Chciałeś a co stało na przeszkodzie.
#1119 OFFLINE
Napisano 10 lipiec 2017 - 17:56
Darek, możliwe, że mój przypadek to też luz na posuwie szpuli...bo nawój od nowości nie był rewelacyjny, a nawet po zabawie z podkładkami nie mogę uzyskać nawoju klasy poczciwego Biomastera czy TP 2011
W starszych Shimaniakach ten stuk czasami tak się rozchodził po obudowie, że można było wyczuć trzymając maszynkę gdzie "bije" najmocniej.
A w tych "supa-dupa-plastic-fantastic" to już trochę ciężej wyczuć...a rozbierać nie chcę bo jest na gwarancji :/
Mam podkładki, smary...inne kołowrotki zrobiłem sobie sam.
Ale waham się czy wysłać do serwisu...czy to nie strata kasy na przesyłkę i czasu bez kręćka
#1120 OFFLINE
Napisano 10 lipiec 2017 - 18:11
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, kołowrotek
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych