Do Włodka Sokołowskiego wysłałem kręcioł (stukał w najniższym i najwyższym położeniu szpuli, dodatkowo podczas niższych temperatur łożysko oporowe nie trzymało). Zdjęcia mi wysłał na maila: wszystko poczyszczone,każda najmniejsza część osobno, dołożył japońskie łożyska w miejsce tulejki. - no pięknie, mówię.
#1161 Guest_MarcinW_*
Napisano 21 sierpień 2017 - 20:16
- woblerek48 i darek1 lubią to
#1162 OFFLINE
Napisano 21 sierpień 2017 - 21:19
Do Włodka Sokołowskiego wysłałem kręcioł (stukał w najniższym i najwyższym położeniu szpuli, dodatkowo podczas niższych temperatur łożysko oporowe nie trzymało). Zdjęcia mi wysłał na maila: wszystko poczyszczone,każda najmniejsza część osobno, dołożył japońskie łożyska w miejsce tulejki. - no pięknie, mówię.
serwis 62,50zł.Łożyska BB szt.2x56=112zł.Podkładki szt.2x5=10zł.Razem: 62,50+112+10=184,50zł. +16zł. kurier =200,50zł.Stukanie nie ustąpiło, no może minimalnie , a łożysko jak nie trzymało tak nie trzyma do dziś hehe. ...Kołowrotek wart ok 600zł (nowy!)
Za łożyska to dowalił do pieca. Ezo nierdzewka to max. 20 złotych za sztukę a lepszych nie trzeba.
- Jozi, woblerek48, TOFIX99 i 3 innych osób lubią to
#1163 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2017 - 07:47
Czy w naszym kraju jest w ogóle możliwość zamówienia na własną rękę oryginalnych i nowych części zamiennych do kołowrotków Shimano?
Przykładowo, potrzebuję oś główną MAIN SHAFT RD14890 oraz OSCILATION PAWL RD14975 do Stradika FJ - cena w USA to $8.88 i $2.44.
Jak to wygląda u nas?
W Australii, USA, Japonii nie ma z tym żadnego problemu oprócz wysyłki. Jak jest w Europie?
Coś mam wrażenie, że jeśli te części byłby tak łatwo dostępne jak w USA to kilka sprawdzonych modeli kołowrotków nie chciałaby się w ogóle psuć...
#1164 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2017 - 10:06
Jest możliwość, ale przez Mefiego (MefistoFishing) ;-)
Szybko (no czasem 21 dni lub ciut dłużej), sprawnie, konkretnie.
#1165 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2017 - 10:27
Dobrze wiedzieć. Dziękuję bardzo za info
#1166 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2017 - 15:16
#1167 OFFLINE
Napisano 14 wrzesień 2017 - 19:31
Zerwany gwint w korpusie stelli 2010. Jak naprawić lub gdzie ?
Poprzedni serwisant niestety wkręcił uszczelkę razem z srubą w gniazdo i zerwał gwint. Zaznaczam chodzi tylko o naprawę gwintu. Rozwiercanie do większej średnicy śruby nie interesuje mnie. Chcę na oryginalnej. Interesuje mnie wstawienie tulejki, wstawienie zestawu naprawczego. Np helicoli plus
Potrzebuję też podkładki do regulacji luzu na przekładni . Oryginalne od Mefiego mam bodajże 0.3. a potrzebuje cieńsze lub grubsze.
#1168 OFFLINE
Napisano 14 wrzesień 2017 - 19:34
Czy może ktoś z Was wie jaka jest długość ramienia korbki od osi do osi w Shimano Exage 2500 FD?
Większość shimano w rozmiarze 2500 i 3000 ma od osi do osi 50 mm.
Chyba że podwójna korba to 38 i 45mm.
#1169 OFFLINE
Napisano 14 wrzesień 2017 - 21:28
Bubas ten gwint to masz zerwany w korpusie czy chodzi o śrubę korby wkręcaną w koło przekładni ?
#1170 OFFLINE
Napisano 15 wrzesień 2017 - 10:34
Bubas ten gwint to masz zerwany w korpusie czy chodzi o śrubę korby wkręcaną w koło przekładni ?
Mam zerwany gwint w korpusie.
Dolna lewa srubka przy rotorze.
#1171 OFFLINE
Napisano 15 wrzesień 2017 - 11:18
Prawie wszystko da się naprawić, kwestia ile jest tam miejsca, żeby rozwiercić i wstawić nową tulejkę z gwintem - masz jakieś foto ?
#1172 OFFLINE
Napisano 15 wrzesień 2017 - 11:47
#1173 OFFLINE
Napisano 15 wrzesień 2017 - 18:47
Jak w starym Biomku w korpusie "powiększył" się jeden otwór to pomogło wklejenie klejem do śrub tulejki wykonanej z miedzianej blaszki.
Rozebrałem zasilacz impulsowy od starego laptopa, a tam jako "ekran" była blaszka miedziana...zdjąłem trochę grubości z niej papierem "800".
Dociąłem blaszkę idealnie na obwód otworu, wkleiłem i było cacy.
Można było kilka razy wkręcić i wykręcić śrubkę
- 5384 i darek1 lubią to
#1174 OFFLINE
Napisano 23 wrzesień 2017 - 18:16
Mam problem z 15' TwinPower 2500 (bez C), podczas ściągania wabika, w momencie maksymalnego wysunięcia szpuli (dwa-trzy obroty rotora) czuć wyraźne stuki. Przy kręceniu "na sucho" jest ok. Nie jestem fanatykiem i nie osłuchuję kołowrotków w kabinie dźwiękoszczelnej, ale te stuki zwyczajnie mnie irytują. Kołowrotek to prywatny import z Japonii. Czy "zwykły" serwis coś na to poradzi, czy to raczej jakaś wada fabryczna?
Użytkownik Fiskare edytował ten post 23 wrzesień 2017 - 18:18
#1175 OFFLINE
Napisano 23 wrzesień 2017 - 18:33
Mam problem z 15' TwinPower 2500 (bez C), podczas ściągania wabika, w momencie maksymalnego wysunięcia szpuli (dwa-trzy obroty rotora) czuć wyraźne stuki. Przy kręceniu "na sucho" jest ok. Nie jestem fanatykiem i nie osłuchuję kołowrotków w kabinie dźwiękoszczelnej, ale te stuki zwyczajnie mnie irytują. Kołowrotek to prywatny import z Japonii. Czy "zwykły" serwis coś na to poradzi, czy to raczej jakaś wada fabryczna?
No cóż,kłopoty z TP'15 bez względu na rozmiar nie mają końca.
- Jozi i szczupak1 lubią to
#1176 OFFLINE
Napisano 23 wrzesień 2017 - 19:13
A znalazł Pan już Panie Józefie jakieś antidotum na to?
Z tego co wyczytałem w wątku o TP 15' to bardzo precyzyjne poprawianie niedokładności fabrycznego odlewu czy odkuwki jeśli dobrze zrozumiałem Pańską wypowiedź.
Puki co z moim XD nie mam problemów ale... lepiej wiedzieć co z tym fantem zrobić...
Użytkownik Rheinangler edytował ten post 23 wrzesień 2017 - 19:16
#1177 OFFLINE
Napisano 25 wrzesień 2017 - 19:23
No cóż,kłopoty z TP'15 bez względu na rozmiar nie mają końca.
Mam również 4000 HG i ten spisuje się bez zarzutu.
#1178 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2017 - 14:37
Potrzebuję też podkładki do regulacji luzu na przekładni . Oryginalne od Mefiego mam bodajże 0.3. a potrzebuje cieńsze lub grubsze.
Oryginalne podkładki miedziane Shimano należy powoli zeszlifować palcem na delikatnym papierze świernym gradacji ok 2000 aż do uzyskania odpowiedniej grubości.
Jeśli zabierasz sie za to samodzielnie - robiąc to dokładnie i bez pośpiechu (za każdym razem montując przekładnie i zakręcając śruby) uzyskasz spasowanie przekładni na poziomie najlepszego serwisu. Pamiętaj o zachowaniu wystarczającego "luzu roboczego" który jest konieczny w każdym mechaniźmie
#1179 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2017 - 14:46
Mam problem z 15' TwinPower 2500 (bez C), podczas ściągania wabika, w momencie maksymalnego wysunięcia szpuli (dwa-trzy obroty rotora) czuć wyraźne stuki. Przy kręceniu "na sucho" jest ok. Nie jestem fanatykiem i nie osłuchuję kołowrotków w kabinie dźwiękoszczelnej, ale te stuki zwyczajnie mnie irytują. Kołowrotek to prywatny import z Japonii. Czy "zwykły" serwis coś na to poradzi, czy to raczej jakaś wada fabryczna?
Czy ktoś z Was wie i potrafi wytłumaczyć jaka jest dokładna przyczyna powstawania "stuków-puków" mechanizmy posuwu szpuli, zwłaszcza przy nieznacznym obciążeniu?
Problem dotyczy także innych modeli Shimano, w których posuw szpuli jest bardzo podobnie skonstruowany.
Wydaje mi się, że podczas ściągania przynęty - podobnie jak przy holu - siły działające na oś główną obracają ją w kierunku odwrotnym niż ruch wskazówek zegara.
To z kolei, powoduje nacisk na odlewaną część w której osadzony jest wodzik (oscillation pawl) w kierunkach zaznaczonych pomarańczowymi strzałkami. Aby temu zapobiegać, wodzik podtrzymywany jest przez dwa stalowe pręty w miejscach zaznaczonych na zielono. Jest to dobre i sprawdzone rozwiązanie, stosowane w wielu modelach Shimano, łącznie ze Stellą.
Czy możliwe jest, że ta odlewana część w któej osadzony jest wodzik ociera o coś gdy szpula jest maksymalnie wysunięta powodując tego rodzaju stukanie? zdaje się, że najbliżej jest wtedy koła zębatego przekładni (co samo w sobie brzmi groźnie), aczkolwiek w wysłużonym stukającym Stradiku FD nie zauwazyłem nigdzie świeżych śladów - które powinne być dobrze widoczne na odlewanym metalu, nawet po holu sporych ryb.
Taka stukająca zagadka - pozdrawiam!
Załączone pliki
Użytkownik kineret edytował ten post 27 wrzesień 2017 - 15:31
#1180 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2017 - 16:51
Stuka z reguły oś szpuli w pinionie.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, kołowrotek
Użytkownicy przeglądający ten temat: 8
0 użytkowników, 8 gości, 0 anonimowych