Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Serwisowanie kołowrotków Shimano

serwis kołowrotek

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3186 odpowiedzi w tym temacie

#121 ONLINE   przemofight

przemofight

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 388 postów

Napisano 07 luty 2016 - 20:59

Jakie mazidło zastosowałeś ?

#122 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 08 luty 2016 - 06:49

Jest coraz gorzej ze smarowaniem kołowrotków. Ostatnio porównywałem fabryczne smarowanie TP15 i stradica. Aż się zdziwiłem, stradic zdecydowanie lepiej wypadł, coś smaru w nim było natomiast w TP suchoty zupełne.


  • chlodnica lubi to

#123 OFFLINE   asafa

asafa

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaTarnów
  • Imię:Tomek

Napisano 08 luty 2016 - 09:02

Jest coraz gorzej ze smarowaniem kołowrotków. Ostatnio porównywałem fabryczne smarowanie TP15 i stradica. Aż się zdziwiłem, stradic zdecydowanie lepiej wypadł, coś smaru w nim było natomiast w TP suchoty zupełne.

 

I jak tu nie rozkręcić nówki sztuki, jak niemal pewne, że w środku sucho ? :) Zresztą tak jak @noname napisał, brak smarowania można na szczęście "wyczaić"



#124 OFFLINE   slawek60

slawek60

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 215 postów

Napisano 09 luty 2016 - 08:10

Aż się wierzyć nie chce


  • tomek307 lubi to

#125 ONLINE   przemofight

przemofight

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 388 postów

Napisano 13 luty 2016 - 21:26

Zabrałem się za rozkręcanie Rarenium 2500 FA i mam problem... jak wykręcić śrubę mocującą podstawę ośki aby wyszła ?czy jedyną opcją jest wykręcenie poprzez otwór od korby w korpusie ? dostęp jest z...e utrudniony... może ktoś to robił i pomoże ?



#126 OFFLINE   Pawgas

Pawgas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 782 postów
  • LokalizacjaBerlin/Szczecin
  • Imię:Paweł

Napisano 14 luty 2016 - 07:11

Niestety muszę i ja dołączyć do grona posiadaczy suchych nowych shimano. Mój Biomaster 4000fb który był 6 czy 7 dni na trociach wczoraj zaczął wydawać dziwne odgłosy. Po zdjęciu go z kija przy kreceniu wyraźnie czuć zęby przekładni. Myślałem że w młynkach tej klasy problemy pojawią się później więc chciałem aby przed serwisem dotarł się na fabrycznym smarze, teraz już wiem że trzeba było jednak go przesmarowac. Obawiając że przekladnia dostała w dupe wyślę go do serwisu. Zobaczymy jaką będzie obsługa gwarancyjną w Niemczech.

#127 OFFLINE   G_rzegorz

G_rzegorz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1345 postów
  • LokalizacjaKujawsko pomorskie
  • Imię:Grzegorz

Napisano 14 luty 2016 - 08:54

Zabrałem się za rozkręcanie Rarenium 2500 FA i mam problem... jak wykręcić śrubę mocującą podstawę ośki aby wyszła ?czy jedyną opcją jest wykręcenie poprzez otwór od korby w korpusie ? dostęp jest z...e utrudniony... może ktoś to robił i pomoże ?


Nie wiem dokładnie o co Ci chodzi ale może na filmiku się dopatrzysz:

https://m.youtube.co...h?v=-455iJ7opBI

#128 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 14 luty 2016 - 09:15

Niestety muszę i ja dołączyć do grona posiadaczy suchych nowych shimano. Mój Biomaster 4000fb który był 6 czy 7 dni na trociach wczoraj zaczął wydawać dziwne odgłosy. Po zdjęciu go z kija przy kreceniu wyraźnie czuć zęby przekładni. Myślałem że w młynkach tej klasy problemy pojawią się później więc chciałem aby przed serwisem dotarł się na fabrycznym smarze, teraz już wiem że trzeba było jednak go przesmarowac. Obawiając że przekladnia dostała w dupe wyślę go do serwisu. Zobaczymy jaką będzie obsługa gwarancyjną w Niemczech.

Trzeba było przed trociami go posmarować, w d... mieć gwarancję. Jazda na sucho najbardziej niszczy przekładnię.



#129 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 14 luty 2016 - 09:20

Trzeba było przed trociami go posmarować, w d... mieć gwarancję. Jazda na sucho najbardziej niszczy przekładnię.

 

o ile mi wiadomo jazda na sucho to i dobrego ogiera zniszczy :D

 

 

i nie wiem skąd wziął się mit o jakimś "docieraniu" kołowrotka na fabrycznym smarze, to nie silnik w samochodzie, nie dajmy się zwariować


  • Jozi, wojciiech i CM Punk lubią to

#130 OFFLINE   Hunter_pike

Hunter_pike

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1852 postów
  • LokalizacjaSieradz
  • Imię:Przemo

Napisano 14 luty 2016 - 09:28

Zabrałem się za rozkręcanie Rarenium 2500 FA i mam problem... jak wykręcić śrubę mocującą podstawę ośki aby wyszła ?czy jedyną opcją jest wykręcenie poprzez otwór od korby w korpusie ? dostęp jest z...e utrudniony... może ktoś to robił i pomoże ?

 

Zawsze wychodziłem z założenia że jeśli czegoś się nie robiło nawet na podstawowych młynkach o konstrukcji prostej jak budowa cepa to nie powinno się grzebać samemu w czymś z wyższej półki bo wówczas może być konieczność i tak wysłania na serwis, co nie jest oczywiście pewnikiem bo może akurat wszystko uda Ci się idealnie. Podstawa to dokładność i powolność w rozbieraniu i składaniu by później wszystko identycznie poskładać w swoje miejsce. Ja jak rozbieram widzę co i jak i co po kolei, później tak samo składam, zauberowate bez schematu, przy rarku pewnie bym się podparł schematem.


  • Jozi lubi to

#131 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 14 luty 2016 - 09:31

Zawsze wychodziłem z założenia że jeśli czegoś się nie robiło nawet na podstawowych młynkach o konstrukcji prostej jak budowa cepa to nie powinno się grzebać samemu w czymś z wyższej półki bo wówczas może być konieczność i tak wysłania na serwis, co nie jest oczywiście pewnikiem bo może akurat wszystko uda Ci się idealnie. Podstawa to dokładność i powolność w rozbieraniu i składaniu by później wszystko identycznie poskładać w swoje miejsce. Ja jak rozbieram widzę co i jak i co po kolei, później tak samo składam, zauberowate bez schematu, przy rarku pewnie bym się podparł schematem.

 

rarek jest dużo prostszy w budowie niż zauber tak dla ścisłości :)



#132 OFFLINE   Hunter_pike

Hunter_pike

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1852 postów
  • LokalizacjaSieradz
  • Imię:Przemo

Napisano 14 luty 2016 - 09:35

rarek jest dużo prostszy w budowie niż zauber tak dla ścisłości :)

 

Jasne widać to na filmie z linku jaki podał Grzegorz ale ma więcej drobnych elemencików, podkładeczek, które trzeba we właściwe miejsce później założyć.  ;)



#133 OFFLINE   Pawgas

Pawgas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 782 postów
  • LokalizacjaBerlin/Szczecin
  • Imię:Paweł

Napisano 14 luty 2016 - 09:47

Może źle się wyraziłem z tym docieraniem. Chodzi mi o to że myślałem że mlynek tej klasy nie będzie wymagał natychmiastowego smarowania i te kilkanaście razy wytrzyma. Jak myślicie czy przekladnia mogła już dostać w dupę na tyle że nie da się go tylko posmarować by było znów masełko? Lekko nie miał bo longi 5 w nurcie regi dają w kość. Nie wiem czy jechać na reklamację czy przesmarowac go.

#134 OFFLINE   Hunter_pike

Hunter_pike

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1852 postów
  • LokalizacjaSieradz
  • Imię:Przemo

Napisano 14 luty 2016 - 09:59

Ja bym przesmarował i zobaczył jaki będzie efekt, jeśli będą zgrzyty, ząbkowanie pozostaje dokupić  koło przekładni i pinion i wymienić. Myślę jednak że może obejdzie się bez wymiany bo zawsze minimum smaru jest na przekładni i tymi kilkoma wypadami nie powinieneś zajechać przekładni no chyba że była całkiem sucha i jeśli jeszcze worm był suchy to pewnie wodzik i wałek worma też dostał ale to trzeba by ocenić wizualnie i sprawdzić po smarowaniu.



#135 OFFLINE   Pawgas

Pawgas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 782 postów
  • LokalizacjaBerlin/Szczecin
  • Imię:Paweł

Napisano 14 luty 2016 - 10:05

Ja bym przesmarował i zobaczył jaki będzie efekt, jeśli będą zgrzyty, ząbkowanie pozostaje dokupić  koło przekładni i pinion i wymienić. Myślę jednak że może obejdzie się bez wymiany bo zawsze minimum smaru jest na przekładni i tymi kilkoma wypadami nie powinieneś zajechać przekładni no chyba że była całkiem sucha i jeśli jeszcze worm był suchy to pewnie wodzik i wałek worma też dostał ale to trzeba by ocenić wizualnie i sprawdzić po smarowaniu.

Nie no nie po to mam dwa lata gwarancji żeby kupować jeszcze przekładnię i pinion. Serwis shimano w Niemczech ma kilkanaście punktów. Widzę na ich stronie, że mają w Berlinie też serwis więc zadzwonię tam i spytam. Zawsze to bliżej i szybciej niż jechać najpierw do sklepu i tam go relkamować.



#136 OFFLINE   Hunter_pike

Hunter_pike

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1852 postów
  • LokalizacjaSieradz
  • Imię:Przemo

Napisano 14 luty 2016 - 10:08

Paweł jak jesteś na miejscu w Niemczech to oczywiście że w pierwszej kolejności serwis, tylko dając młynek poproś by nałożyli  właściwą ilość smaru na przekładnię i wałek worma. Gwarancję masz oczywiście do momentu aż nie rozbierzesz sam młynka bo wówczas mogą jej nie uznać, ja w swoim zauberze mam tzn. miałem 5 lat gwarancji a mimo to rozebrałem by pozamieniać łożyska na ezo smr i myślę że gdybym wysłał teraz na gwarancję z jakąś sprawą odesłali by z adnotacją że było grzebane i nie mogą uznać reklamacji, niestety ale tak to w wielu serwisach działa przynajmniej w Polsce.


Użytkownik Hunter_pike edytował ten post 14 luty 2016 - 10:11


#137 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4459 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 14 luty 2016 - 10:19

"Nie wiem czy jechać na reklamację czy przesmarowac go."


Skoro jest na gwarancji to nawet go nie dotykaj (wewnątrz)!!!
Nie odkręcaj żadnych śrubek bo pózniej powiedzą że ktoś w nim grzebał! Gdy gwarancji ci nie uwzględnią z jakiegoś powodu to wtedy możesz sobie grzebać, smarować i ratować na własna rękę.
Co do serwisu w Niemczech, to podobni "fachowcy" jak w PL choć zazwyczaj mniej uzdolnieni wszechstronnie a bardziej w "jednej dziedzinie". Ja nazywam ich "ciemniakami".

Próbuj reklamować młynek w stanie jakim jest. Brak (b. mała ilość) smaru bedzie w tym wypadku sprzyjającym powodem wyeksploatowania przekładni młynka.

#138 OFFLINE   Pawgas

Pawgas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 782 postów
  • LokalizacjaBerlin/Szczecin
  • Imię:Paweł

Napisano 14 luty 2016 - 10:33

No właśnie tego się obawiam że będzie trwało a młynek i tak nie będzie super pracował jak przedtem. Zobaczymy co powiedzą. 



#139 ONLINE   przemofight

przemofight

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 388 postów

Napisano 14 luty 2016 - 10:41

Nie wiem dokładnie o co Ci chodzi ale może na filmiku się dopatrzysz:

https://m.youtube.co...h?v=-455iJ7opBI

Dziękuję. Problem polega na tym, że nie mogę wysunąć wałka a nie chcę robić tego siłowo- tak jakby coś trzymało wałek od strony rotora. Gdy wysunę wałek to wówczas mogę obrócić oś i wykręcić śrubę mocującą podstawę ośki. a tak jestem w czarnej d......... 

Załączony plik  IMG_1920.JPG   47,84 KB   92 Ilość pobrań



#140 OFFLINE   Hunter_pike

Hunter_pike

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1852 postów
  • LokalizacjaSieradz
  • Imię:Przemo

Napisano 14 luty 2016 - 11:03

Przemo odkręć najpierw element pracujący z wodzikiem po walku worma , tam jest śrubka wówczas go odwrócisz względem osi by dostać się do śruby mocującej oś z elementem wodzika bez potrzeby wyjmowania wałka worma. Coś czarno widzę pracę tego młynka po złożeniu. 


Użytkownik Hunter_pike edytował ten post 14 luty 2016 - 11:04






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, kołowrotek

Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych