#1621 OFFLINE
Napisano 20 styczeń 2019 - 13:27
Dzisiaj kontaktował się ze mną
Paweł Karwowski i kierownik serwisu Jakub Krawczyński, Panowie podeszli serio do sprawy i skontaktowali się ze mną od razu nie czekając na koniec weekendu.
Sprawa wygląda następująco.
Multik kupiłem w sklepie Raven i tam składałem reklamację. W treści dokładnie opisaliśmy, że chodzi o podkładkę w panelu bocznym, nawet ustaliliśmy jaki ma numer.
Dostałem informację, że multik trafi do serwisu w Holandii.
Okazało się jednak, że trafił do serwisu w Polsce... I uwaga, z naszej rozmowy z Jakubem wynika, że opis z jakim kołowrotek trafił do serwisu był inny niż ten który był przy mnie spisany w sklepie.
Jakub miał informację " uszkodzona jakaś podkładka". Rozmotowali więc cały multiplikator ( oprócz panelu bocznego, w którym na nieszczęście była usterka)
I nic nie znaleźli.
Stwierdzili że musiałem grzebać w środku, skoro reklamuję podkładkę ktorej nie widać. Znaleźli jakąś ryskę na którejś tam śrubie i odesłali.
Podsumowując.
Sprawa została rozwiązana ekspresowo.
Uważam , że dużą winę za całe zamieszanie ponosi sklep wędkarski Raven, w którym dokonałem zakupu.
Teraz ktoś spyta, po co kręciłem awanturę zamiast najpierw pogadać z shimano.
Wyjaśniam.
Po otrzymaniu pisemka o utracie gwarancji, stwierdziłem że nie ma już o czym gadać i ponownie składać reklamację.
Mój post miał jedynie na celu opisanie całej sytuacji, a nie wymuszenie na shimano naprawy mojego multika.
Jednak jest mi bardzo miło że sami wyszli z taką inicjatywą.
Z mojej strony sprawa zakończona.
- Jozi, Piotrek Milupa, fish28 i 3 innych osób lubią to
#1622 OFFLINE
Napisano 20 styczeń 2019 - 19:40
No to zachowali się jak profesjonaliści, chwała im za uczciwe podejście do tematu.Nie jak Pan Czesio z FM.
- G_rzegorz lubi to
#1623 OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2019 - 14:19
Chodzi mi konkretnie o trzy łożyska, po obu stronach przekładni i pod rotorem, czyli to na górze piniona.
Zależy mi na czasie, więc jeśli ktoś wie to proszę o odpowiedź🙂
Edit
Aha, czy podkładki regulacyjne do przekładni są tej samej średnicy zarówno do c2000s jak i do 4000pg?
Użytkownik fish28 edytował ten post 24 styczeń 2019 - 14:21
#1624 OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2019 - 19:30
Dobra, dam sobie radę bez tej pomocy,poprostu zmierzę,i tutaj napiszę.
Tylko proszę, nie piszcie mi, że jest to już na forum. Wiem, ale żeby to znaleść dość szybko, czasem prościej jest zmierzyć to samemu, a chciałbym to jutro zamówić.
- Karpiu95 lubi to
#1625 OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2019 - 22:28
#1626 OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2019 - 22:40
- fish28 lubi to
#1627 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2019 - 07:15
Edit
Aha, teraz widzę, dzięki 🙂
Użytkownik fish28 edytował ten post 25 styczeń 2019 - 07:23
#1628 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2019 - 08:34
Hehehe, wiem że niektórzy wiedzą, ale nie powiedzą. To jest kara za niepochlebne wypowiedzi odnośnie serwisu No cóż...
Dobra, dam sobie radę bez tej pomocy,poprostu zmierzę,i tutaj napiszę.
Tylko proszę, nie piszcie mi, że jest to już na forum. Wiem, ale żeby to znaleść dość szybko, czasem prościej jest zmierzyć to samemu, a chciałbym to jutro zamówić.
Nie schlebiaj sobie że to kara
Nie wszyscy siedzą non stop przy komputerze, nie wszyscy też zaglądają do tego wątku.
Prędzej takie informacje znajdziesz w tych tematach
http://jerkbait.pl/t...h-spiningowych/
http://jerkbait.pl/t...ultiplikatorów/
#1629 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2019 - 11:00
- Piotrek Milupa lubi to
#1630 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2019 - 18:58
Koledzy, jak to jest...?
Czy wymieniając pinion i przekładnię w modelu z posuwem na worm'ie trzeba wymieniać kółko posuwu ?
Wiem, że w modelach na "Varia-speed" raczej wskazane wymienić kółko...a co w przypadku worm'a ?
#1631 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2019 - 20:16
Przebudowując kołowrotek pod względem zmiany szybkości / przełożenia zawsze wymienia się 4 elementy : pinion, koło główne, worma i kółko zębate na wormie.
Chyba , że operuje się cały czas na tych samych przełożeniach i w ramach naprawy zużytych części ,wtedy nie ma konieczności wymiany wszystkiego. Należy jednak pamiętać , że pinion i koło zębate wymienia się zawsze w komplecie.
Użytkownik miramar69 edytował ten post 25 styczeń 2019 - 20:49
- Jozi i Catrol lubią to
#1632 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2019 - 20:25
Przebudowując kołowrotek pod względem zmiany szybkości / przełożenia zawsze wymienia się 4 elementy : pinion, koło główne, worma i kółko zębate na wormie ; chyba , że operuje się cały czas na tych samych przełożeniach i w ramach naprawy. Wtedy nie ma konieczności wymiany wszystkich części. Należy jednak pamiętać , że pinion i koło zębate wymienia się zawsze w komplecie.
Kwintesencja wiedzy przy zmianie napędu w kołowrotku.Należy przeczytać, zakodować i stosować bez kombinacji.
- Catrol lubi to
#1633 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2019 - 22:08
Dzięki Panowie. O to mi chodziło
Zostaje przy oryginalnym przełożeniu 5:2:1 - '11 TP 2500 S ...Lubie te maszynki ale upierdliwe są. Chodzą całkiem spoko ale jakby jakiś "owad" zagnieździł się w środku...i nie wiedziałem czy do kompletu kółko posuwu zamawiać...
#1634 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2019 - 05:48
Trzeba stosować smar o wysokiej lepkości to owady mocno przycichają.
- miramar69 i digger lubią to
#1635 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2019 - 11:50
Jozi, to prawda...ale w przypadku Mojego egzemplarza to nie podziałało... :/
Dawałem iOS'a...i trochę lepiej było ale to coś z bebechami. Podejrzewam, że coś jest nie tak z luzem piniona.
Kręci lekko, płynnie, nie ząbkuje...wiatr nie zakręci korbką ale kręci tak jak lubię - nie jak wydmuszka ale kręcenie nim nie męczy
Ciekawostka - wkładam nowe łożysko górne piniona (7x14x5) składam cały kołowrotek, przykręcam rotor - maksymalnie paluchami, później trochę dociągam kluczem...po złożeniu rotor nie ma luzu, nie telepie nim, jak pociągnę za rotor czuć ten taki minimalny luzik które miały nowe maszynki z tych lat.
Po chwili próbnego kręcenia - bez żadnych dziwnych testów i rozpędzania maszynki do niebotycznych prędkości dalej jest taki efekt szumu, rzężenia...
Po rozłożeniu kołowrotka owe łożysko 7x14x5 dostaje luzu osiowego - bieżnia wewnętrzna w stosunku do zewnętrznej ma większy luz "góra-dół" niż od nowości...
Mieliście taki przypadek w '11 TP ?
#1636 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2019 - 12:34
W poniedziałek zamawiam do niego łożyska na podparciu z obu stron przekładni, piniona i wormshafta. Jak to nie pomoże to już nie wiem🙂
Edit
A przed chwilą skończyłem serwis i wymianę przekładni, piniona i kilku pierdół w TP Mg 09'
Teraz chodzi dużo lepiej, ale też kilka łożysk do wymiany, tak że zamówię garść łożysk do dwóch młynków🙂
Użytkownik fish28 edytował ten post 26 styczeń 2019 - 12:39
#1637 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2019 - 12:52
i szum co prawda mniejszy, ale jednak jest.
Patrzyłeś w jakim stanie jest powierzchnia ośki na odcinku, na którym pracuje w pinionie? Różnice można zobaczyć pod światło i wyczuć palcem.
#1638 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2019 - 12:54
#1639 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2019 - 13:33
To nigdy żadnemu na dobre nie wychodziło...
- nalewator, godski, Józef Lesniak i 2 innych osób lubią to
#1640 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2019 - 13:35
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, kołowrotek
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych