Pan Józef źle podpowiedział, w tym modelu też jest taka rolka z łożyskiem.
Ooo to jest news,dzięki.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 04 październik 2017 - 19:38
Pan Józef źle podpowiedział, w tym modelu też jest taka rolka z łożyskiem.
Ooo to jest news,dzięki.
Napisano 04 październik 2017 - 19:40
Napisano 04 październik 2017 - 19:49
Chodzi Tobie o model FB CI4+ obecną generacje ?
Panie Józefie czy jakiś czas temu nie pisał Pan na forum że posiada specjalne magiczne narzędzie do wybijania tych łożysk, co z nim nie działa, pękają te białe wkładki które trzymają łożysko w rolce ?
Tak pisałem,ale ma to zastosowanie do Stelli '14 i tam się udaje wyprasować łożysko i wymienić po uprzednim zdjęciu uszczelek. Nie ma problemu. natomiast w tych wspomnianych powyżej (TP'15,Stradic FK ) rzeczywiście pękają tulejki stabilizujące łożysko w rolce i w zasadzie jedyną opcją jest zakup nowej rolki.
Napisano 04 październik 2017 - 19:51
Pan Józef źle podpowiedział, w tym modelu też jest taka rolka z łożyskiem.
Pomyliłem roczniki. Sorry.
Napisano 05 październik 2017 - 11:17
Tak pisałem,ale ma to zastosowanie do Stelli '14 i tam się udaje wyprasować łożysko i wymienić po uprzednim zdjęciu uszczelek.
Jaki jest koszt takiej operacji?
Napisano 05 październik 2017 - 13:22
Jaki jest koszt takiej operacji?
Podepnę się do tematu... proszę o info. Thx
Napisano 05 październik 2017 - 18:48
Podepnę się do tematu... proszę o info. Thx
Napisano 08 październik 2017 - 14:16
Witam
Mam problem z baitrunner x aeo .Stuka czpień w mimośrodzie gdy kolowrotek jest szpulą do góry jeżeli szpula jest do dołu to jest cicho .Nie wiem czy używam właściwych określeń ponieważ nie jestem fachowcem . Morze jest na to jakiś patent ?
Napisano 08 październik 2017 - 14:24
Napisano 08 październik 2017 - 14:38
Nie dodałem że jest nowy i kręcił ciężko więc go rozkręciłem, a w środku było strasznie dużo gęstego smaru więc go wyczyściłem i posmarowałem dg 6 a wałek oliwką abu silikote i zaczął leciutko kręcić ale stuka.
Napisano 08 październik 2017 - 14:43
Napisano 08 październik 2017 - 14:46
Stuka w najniższym ale tylko szpulą do góry ,jak sciągnę szpulę nie stuka wcale,nic nie zgubiłem sprawdzałem na schemacie.
Napisano 08 październik 2017 - 16:01
Na zdjęciu zaznaczyłem miejsce w które uderza trzpien i stuka zamiast łagodnie po nim zejść, teraz pytanie czy mogę ten rant zeszlifować.
Napisano 08 październik 2017 - 18:19
Czy na metalu widoczne są jakieś przetarcia?
Jeśli nic od nowości nie stukało, a zaczęło dopiero po rozkręceniu to jest wysokie prawdopodobieństwo, że problem powstał dopiero po ponownym złożeniu.
Od siebie mogę jeszcze dodać, że konstrukcja posuwu szpuli typu locomotive jest co prawda prostsza, ale w nowoczesnych kołowrotkach tolerancje również są dość małe, dlatego dwa razy bym się zastanowił zanim brałbym się za szlifowanie. Choćz drugiej strony te części to "tanie" odlewy i niedokładności na pewno się zdarzają, na co koledzy z forum zwracali już uwagę m.in. w ciekawych postach o wodziku w Twin powerze 15'.
Napisano 08 październik 2017 - 18:30
Napisano 08 październik 2017 - 20:13
Rozebrałem i złożyłem ze schematem i dalej stuka ,bez szpuli cisza więc chyba problem w posuwie szpuli tylko zastanawiam się czy można coś z tym zrobić ,może jakąś tulejkę na ten trzpień. A nie stukał wcześniej chyba tylko dlatego że był zapakowany gęstym smarem łącznie z ośką.
Napisano 08 październik 2017 - 20:52
Jeśli dobrze pamiętam to zębatka oscylacyjna ma tłumik, może źle ją złożyłeś, nic tam nie szlifuj.
W tym modelu nie ma tzw."tłumnika" na podobieństwo konstrukcjom Daiwy.,Nie ma. Ale rada dobra,nic nie szlifuj.
Rozebrałem i złożyłem ze schematem i dalej stuka ,bez szpuli cisza więc chyba problem w posuwie szpuli tylko zastanawiam się czy można coś z tym zrobić ,może jakąś tulejkę na ten trzpień. A nie stukał wcześniej chyba tylko dlatego że był zapakowany gęstym smarem łącznie z ośką.
Lepiej tak zostawić jak jest,nie za wiele się tam da zrobić i nie ma co kombinować. Ten Baitruuner (nie oszukujmy się) to nisko budżetowy kołowrotek i cudów i wysokiej kultury pracy nie spodziewajmy się.
I pewna rada - iść na ryby i nie wsłuchiwać się w pewne odgłosy tylko łowić. To co u pana w kołowrotku występuje to nic groźnego,a gwarantuję że będzie kręcił "100" lat i nic złego się nie stanie.Wędkarstwo to przyjemność i brak stresów. Tak niektórzy mówią .
Napisano 08 październik 2017 - 21:01
Użytkownik FlyFisherman edytował ten post 08 październik 2017 - 21:06
Napisano 08 październik 2017 - 21:23
Panie Józefie nie chodziło mi o taki jak w Daiwie tylko w tym jest mała sprężynka na połącznie mimośrodu i drugiej częsci żębatki coś na wzór mikro koła dwumasowego tylko jest jedna sprężynka.
Tak zgadza się i o tym zapomniałem dodać. Jest to mikro sprężynka o średnicy zewnętrznej ok.1 mm,(RD 13548) która jest umieszczona wewnątrz koła mimośrodowego. Ale spełnia ona zadanie prawidłowego zbijania wolnego biegu i powrót do pozycji wyjściowej. Nie pełni roli "tłumnika". Brak tej sprężynki może powodować stuki po zamknięciu wolnego biegu i jak również w całym zakresie normalnej pracy.
Jak @Marek25 zgubił ta sprężynkę to niech się przejdzie do zegarmistrza. Takie sprężynki pasują idealnie od bolców paska do zegarka.
Użytkownik Józef Lesniak edytował ten post 08 październik 2017 - 21:25
Napisano 09 październik 2017 - 09:09
Sprawa ze stukami wyjaśniona dzięki Panu Józefowi i Panu z serwisu shimano .Zastosuję się do porad i po wszystkim opiszę.
0 użytkowników, 9 gości, 0 anonimowych