Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silnik Suzuki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
198 odpowiedzi w tym temacie

#141 OFFLINE   haukii

haukii

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 50 postów
  • LokalizacjaGarwolin
  • Imię:K
  • Nazwisko:.

Napisano 16 sierpień 2024 - 14:51

Piach dla śruby to najmniejszy problem gorzej jak kamyk się trafi wtedy wystarczy dotknąć i w najlepszym wypadku śruba do smietnika

#142 OFFLINE   WojtekCIN

WojtekCIN

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1193 postów

Napisano 18 sierpień 2024 - 07:57

Panowie, czy może mi ktoś podpowiedzieć jak podłączyć poprawnie ładowanie (i zarazem rozruch) ż Suzuki DF20AEL w Bramie 370V? W bakiście rufowej jest hebel i stoi Toyama 110.
Dziękuję.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#143 OFFLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 500 postów

Napisano 02 wrzesień 2024 - 11:46

W przyszłym roku planuje zmianę silnika na 15 i suzuki wychodzi naj taniej.
Rozmawiałem ze znajomym i mówił żeby suzuki nie brać bo korby bokiem wychodą :D
Szczerze to nie chce mi się wierzyć ale dla myślę spytam się dla wszystkiego ;)

#144 OFFLINE   Matteoo

Matteoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 695 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Robert

Napisano 03 wrzesień 2024 - 23:41

U mnie na wypożyczalni suzi 9.9 latają od 3 lat, mają po ponad 2tys godzin i nie ma z nimi problemów. To fakt mają mniej trwałe przekładnie niż yamaha, ale kupujesz dla siebie nie na wynajem. Kupuj na wiosnę, najtaniej, i lepiej 20hp. Cena bardzo podobna a mocy troszkę więcej.

#145 OFFLINE   psulek

psulek

    Ekspert

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPipPip
  • 5039 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 04 wrzesień 2024 - 00:27

Z mojego doświadczenia to na wiosnę wszyscy dostają pierdolca z silnikami przed sezonem i tanio nie jest, a i sprzedawcy liczą, że kupisz pod presją czasu. Czasami są problemy z dostępnością. Okres najtańszych zakupów właśnie się zaczyna - ludzie ściągają łajby z wody i sprzedają silniki jak chcą zmienić na coś nowego, Firmy chcą sprzedać, bo koniec roku i raz remanentu, dwa - rocznik przelatuje. A ruchu nie ma i można przebierać. Ale to tylko moje doświadczenia.
  • mario i Apioo lubią to

#146 OFFLINE   rower26

rower26

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1495 postów
  • Imię:Łukasz

Napisano 04 wrzesień 2024 - 07:25

Zdecydowanie przełom jesieni/zimy to najlepszy czas na zakup silnika. W zeszłym roku kupowałem suzę 40 i negocjowałem z 3 dilerami. Do pewnego progu bólu każdy przebijał ofertę poprzednika.

#147 OFFLINE   MIGOTKA

MIGOTKA

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1220 postów
  • LokalizacjaByła norwegia jest hiszpania
  • Imię:Marek
  • Nazwisko:szymczak

Napisano 04 wrzesień 2024 - 15:00

Ja dodam os siebie że warto przejrzeć oferty we włoszech, hiszpanii i innych krajach bo często jest sporo taniej niż w Polsce gdzie chcą zwyczajnie skroić na ostro.(przerabiałem osobiście  na hondzie i różnica z przesyłkami wyszła 10 000 zł)


  • rower26 lubi to

#148 OFFLINE   Matteoo

Matteoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 695 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Robert

Napisano 05 wrzesień 2024 - 07:39

Po części bym się z Wami zgodził, pewnie, że na jesieni spada popyt, ale to nie jest główny argument dla dealera. Głównym argumentem jest termin płatności za pobrane silniki, a nie przypada on na jesieni. Na chwilę przed płatnością ceny spadają bardzo mocno, nawet zbliżają się do poziomu zakupu. Co do zakupu w innym kraju, to jak najbardziej się zgadzam, tam mają bardziej ucywilizowany rynek.

#149 OFFLINE   rower26

rower26

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1495 postów
  • Imię:Łukasz

Napisano 05 wrzesień 2024 - 08:26

MIGOTKA, on 04 Sept 2024 - 14:00, said:

Ja dodam os siebie że warto przejrzeć oferty we włoszech, hiszpanii i innych krajach bo często jest sporo taniej niż w Polsce gdzie chcą zwyczajnie skroić na ostro.(przerabiałem osobiście  na hondzie i różnica z przesyłkami wyszła 10 000 zł)

Zdecydowanie. Zamówiłem właśnie Terrovę w Niemcowni. 



#150 OFFLINE   sinus

sinus

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 110 postów
  • Imię:Andrzej
  • Nazwisko:Polanowski

Napisano 10 listopad 2024 - 19:00

Szanowni,
Poszukuję tabeli kodów błędów w silniku Df20a, w sensie jaki ile mrugnięć lampki kontrolnej, w jakiej sekwencji wskazuje na jaką usterkę. Kiedyś to gdzieś widziałem, ale teraz za skarby nie potrafię odkopać.
I dodatkowe pytanie - czy stosujecie bezpiecznik, a jeśli tak to jaki na połączeniu akumulatora rozruchowego z silnikiem, 30A pali się przy dotknięciu rozrusznika...

#151 OFFLINE   psulek

psulek

    Ekspert

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPipPip
  • 5039 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 10 listopad 2024 - 20:44

Proszę85ce1ee73dfd27dad36dd870ea09107e.jpg

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka
  • sinus lubi to

#152 OFFLINE   sinus

sinus

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 110 postów
  • Imię:Andrzej
  • Nazwisko:Polanowski

Napisano 10 listopad 2024 - 22:22

Dzięki

#153 OFFLINE   haukii

haukii

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 50 postów
  • LokalizacjaGarwolin
  • Imię:K
  • Nazwisko:.

Napisano 13 listopad 2024 - 23:47

sinus, on 10 Nov 2024 - 18:00, said:

Szanowni,
Poszukuję tabeli kodów błędów w silniku Df20a, w sensie jaki ile mrugnięć lampki kontrolnej, w jakiej sekwencji wskazuje na jaką usterkę. Kiedyś to gdzieś widziałem, ale teraz za skarby nie potrafię odkopać.
I dodatkowe pytanie - czy stosujecie bezpiecznik, a jeśli tak to jaki na połączeniu akumulatora rozruchowego z silnikiem, 30A pali się przy dotknięciu rozrusznika...


To normalne że się pali skoro prąd rozruchowy pewnie jest około 100A minimum , a max przy zimnym silniku większy. Na przewód do rozruchu nie zakłada się żadnych bezpieczników co najwyżej hebel żeby odciąć się od baterii
  • sinus lubi to

#154 OFFLINE   sinus

sinus

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 110 postów
  • Imię:Andrzej
  • Nazwisko:Polanowski

Napisano 14 listopad 2024 - 07:53

haukii, on 13 Nov 2024 - 22:47, said:

To normalne że się pali skoro prąd rozruchowy pewnie jest około 100A minimum , a max przy zimnym silniku większy. Na przewód do rozruchu nie zakłada się żadnych bezpieczników co najwyżej hebel żeby odciąć się od baterii

Dzięki za odpowiedź, ale w tzw międzyczasie znalazłem info, że prąd rozruchowy dla tego silnika to około 45A. Wymienię oprawkę na maxi i dam znać czy 50-60A wystarczy.

#155 OFFLINE   psulek

psulek

    Ekspert

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPipPip
  • 5039 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 14 listopad 2024 - 09:35

Te 50-60A to jest jak już rozrusznik się rozkręci. Na samym początku może być sporo więcej. Na rozrusznik nie daje się bezpiecznika, tylko hebel - jak ktoś wyżej napisał.
  • sinus lubi to

#156 OFFLINE   Slawek Dlugosz

Slawek Dlugosz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 121 postów
  • LokalizacjaMełno
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Długosz

Napisano 07 grudzień 2024 - 00:57

malinabar, on 04 Aug 2024 - 20:23, said:

Zestaw już opływany nieco , frajda niezaprzeczalna jest , powoli czas na szukanie dziury w całym czyli optymalizację  :) .\

Rzeczony zestaw to RiverFox 420 i Suzuki DF30 na rumplu . Prędkość maksymalna dla dwóch średnich wagowo łowców ze sprzętem nie ważącym tony to 35-36 km/h w idealnych warunkach na wodzie stojącej . Uniwersalny i taniutki obrotomierz z alle pokazuje 5100 obrotów/minutę . Śruba 10-1/4x12 oryginalna . Silnik wkręca się na obroty dziarsko , w ślizg wchodzi całkiem sprawnie ( choć nieco ślamazarnie w moim odczuciu ) , łódka kurs trzyma , nie myszkuje , jest zwrotna i posłuszna . Nie wiem jakie osiągi w pojedynkę , choć jedna runda zeszłoroczna pokazała dosyć długi czas do przełamania się w ślizg . Za to później ogień ...

Kombinować coś ze zmianą skoku ? Ktoś użytkuje taką konfigurację i się wypowie może ?

Cześć, zoptymalizowałeś swój zestaw? Posiadam taki sam, choć może bardziej obciążony. Daj znać, pogadamy..



#157 OFFLINE   ObywatelX

ObywatelX

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 41 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Paweł

Napisano 09 grudzień 2024 - 11:50

Witam,

ponieważ wiedzy nigdy dość zapytam i tu. Mam suzuki 6hp. Silnik wkręca się do 5260 obrotów przy śrubie o skoku 6,5 cala (prędkość max pi razy drzwi 15km/h). W specyfikacji podają maksymalne obroty w przedziale 4750-5750. Czy to znaczy, że mogę dać śrubę o skoku 0,5 cala większą i łódź popłynie ciut szybciej? Gdzieś wyczytałem, że 1 cal to różnica około 200 obrotów. W takim razie dając śrubę 7 calową obroty będę miał około 5160 czyli w zalecanym przez suzuki zakresie. Czy jednak powinienem szukać czegoś z mniejszym skokiem czyli w moim przypadku dostępne będzie jedynie 6 cali. Chodzi mi o optymalne użycie silnika. Dzięki za pomoc.



#158 ONLINE   darek63

darek63

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 550 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 09 grudzień 2024 - 12:41

@ObywatelX
 
Jak go bardziej obciążysz (większy skok) obroty spadną, a prędkość pozostanie lub nieco spadnie.
Jak go odciążysz (mniejszy skok) obroty wzrosną, a prędkość pozostanie lub nieco wzrośnie.
 
Przy tak małych motorkach to ślepa ulica. Nie pływa się na maxa bo silnikowi to na dobre nie wyjdzie. Czy on na maxa wkręci się 100 czy 200 obrotów więcej czy mniej i popłynie 0.5km/h więcej czy mniej też nie ma żadnego znaczenia. Max obroty są słabe dla silnika i upierdliwe dla uszu. 


#159 OFFLINE   ObywatelX

ObywatelX

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 41 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Paweł

Napisano 09 grudzień 2024 - 20:06

darek63, on 09 Dec 2024 - 11:41, said:

Czyli co najlepiej zostać przy tej śrubie co mam? Gdzieś mi się obiło o uszy, że dla silnika najlepiej ją dobrać tak aby przy minimalnym obciążeniu łodzi obroty były pod max jakie zaleca producent. Więc wtedy z 6 calowy było by bliżej tych wartości.

@ObywatelX

Jak go bardziej obciążysz (większy skok) obroty spadną, a prędkość pozostanie lub nieco spadnie.
Jak go odciążysz (mniejszy skok) obroty wzrosną, a prędkość pozostanie lub nieco wzrośnie.

Przy tak małych motorkach to ślepa ulica. Nie pływa się na maxa bo silnikowi to na dobre nie wyjdzie. Czy on na maxa wkręci się 100 czy 200 obrotów więcej czy mniej i popłynie 0.5km/h więcej czy mniej też nie ma żadnego znaczenia. Max obroty są słabe dla silnika i upierdliwe dla uszu.



#160 ONLINE   darek63

darek63

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 550 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 09 grudzień 2024 - 21:01

@ObywatelX
 
Dokładnie tak. Zostaw co masz, pływaj i tyle. Tam niczego nie polepszysz kosmetyczną zmianą skoku śruby, a jedynie wydasz kasę na eksperymenty. Jak chcesz czegoś więcej niż masz teraz, to tylko zmiana silnika na większy i więcej koni. Przy tym zestawie, tak obciążonym jakim teraz pływasz jak napisałeś max 15km/h potrzebujesz do ślizgu ze 4HP więcej. Dlatego silnik daje się zawsze większy aby radził sobie w niższych zakresach obrotów niż max. Pełna moc to szybkie wyjście w ślizg, ale później zmniejszasz obroty i zestaw leci w ślizgu na 1/2 czy 2/3 manetki czy rumpla. Mając pchacza wody jak u Ciebie jest, nie ma znaczenia czy osiąga WOT czy nie.

Użytkownik darek63 edytował ten post 09 grudzień 2024 - 21:05





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych