
Silnik Suzuki
#141
OFFLINE
Napisano 16 sierpień 2024 - 14:51
#142
OFFLINE
Napisano 18 sierpień 2024 - 07:57
Dziękuję.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#143
OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2024 - 11:46
Rozmawiałem ze znajomym i mówił żeby suzuki nie brać bo korby bokiem wychodą

Szczerze to nie chce mi się wierzyć ale dla myślę spytam się dla wszystkiego

#144
OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2024 - 23:41
#145
OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2024 - 00:27
- mario i Apioo lubią to
#146
OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2024 - 07:25
#147
OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2024 - 15:00
Ja dodam os siebie że warto przejrzeć oferty we włoszech, hiszpanii i innych krajach bo często jest sporo taniej niż w Polsce gdzie chcą zwyczajnie skroić na ostro.(przerabiałem osobiście na hondzie i różnica z przesyłkami wyszła 10 000 zł)
- rower26 lubi to
#148
OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2024 - 07:39
#149
OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2024 - 08:26
MIGOTKA, on 04 Sept 2024 - 14:00, said:
Ja dodam os siebie że warto przejrzeć oferty we włoszech, hiszpanii i innych krajach bo często jest sporo taniej niż w Polsce gdzie chcą zwyczajnie skroić na ostro.(przerabiałem osobiście na hondzie i różnica z przesyłkami wyszła 10 000 zł)
Zdecydowanie. Zamówiłem właśnie Terrovę w Niemcowni.
#150
OFFLINE
Napisano 10 listopad 2024 - 19:00
Poszukuję tabeli kodów błędów w silniku Df20a, w sensie jaki ile mrugnięć lampki kontrolnej, w jakiej sekwencji wskazuje na jaką usterkę. Kiedyś to gdzieś widziałem, ale teraz za skarby nie potrafię odkopać.
I dodatkowe pytanie - czy stosujecie bezpiecznik, a jeśli tak to jaki na połączeniu akumulatora rozruchowego z silnikiem, 30A pali się przy dotknięciu rozrusznika...
#151
OFFLINE
Napisano 10 listopad 2024 - 20:44

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka
- sinus lubi to
#152
OFFLINE
Napisano 10 listopad 2024 - 22:22
#153
OFFLINE
Napisano 13 listopad 2024 - 23:47
sinus, on 10 Nov 2024 - 18:00, said:
Szanowni,
Poszukuję tabeli kodów błędów w silniku Df20a, w sensie jaki ile mrugnięć lampki kontrolnej, w jakiej sekwencji wskazuje na jaką usterkę. Kiedyś to gdzieś widziałem, ale teraz za skarby nie potrafię odkopać.
I dodatkowe pytanie - czy stosujecie bezpiecznik, a jeśli tak to jaki na połączeniu akumulatora rozruchowego z silnikiem, 30A pali się przy dotknięciu rozrusznika...
To normalne że się pali skoro prąd rozruchowy pewnie jest około 100A minimum , a max przy zimnym silniku większy. Na przewód do rozruchu nie zakłada się żadnych bezpieczników co najwyżej hebel żeby odciąć się od baterii
- sinus lubi to
#154
OFFLINE
Napisano 14 listopad 2024 - 07:53
haukii, on 13 Nov 2024 - 22:47, said:
Dzięki za odpowiedź, ale w tzw międzyczasie znalazłem info, że prąd rozruchowy dla tego silnika to około 45A. Wymienię oprawkę na maxi i dam znać czy 50-60A wystarczy.To normalne że się pali skoro prąd rozruchowy pewnie jest około 100A minimum , a max przy zimnym silniku większy. Na przewód do rozruchu nie zakłada się żadnych bezpieczników co najwyżej hebel żeby odciąć się od baterii
#155
OFFLINE
Napisano 14 listopad 2024 - 09:35
- sinus lubi to
#156
OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2024 - 00:57
malinabar, on 04 Aug 2024 - 20:23, said:
Zestaw już opływany nieco , frajda niezaprzeczalna jest , powoli czas na szukanie dziury w całym czyli optymalizację
.\
Rzeczony zestaw to RiverFox 420 i Suzuki DF30 na rumplu . Prędkość maksymalna dla dwóch średnich wagowo łowców ze sprzętem nie ważącym tony to 35-36 km/h w idealnych warunkach na wodzie stojącej . Uniwersalny i taniutki obrotomierz z alle pokazuje 5100 obrotów/minutę . Śruba 10-1/4x12 oryginalna . Silnik wkręca się na obroty dziarsko , w ślizg wchodzi całkiem sprawnie ( choć nieco ślamazarnie w moim odczuciu ) , łódka kurs trzyma , nie myszkuje , jest zwrotna i posłuszna . Nie wiem jakie osiągi w pojedynkę , choć jedna runda zeszłoroczna pokazała dosyć długi czas do przełamania się w ślizg . Za to później ogień ...
Kombinować coś ze zmianą skoku ? Ktoś użytkuje taką konfigurację i się wypowie może ?
Cześć, zoptymalizowałeś swój zestaw? Posiadam taki sam, choć może bardziej obciążony. Daj znać, pogadamy..
#157
OFFLINE
Napisano 09 grudzień 2024 - 11:50
Witam,
ponieważ wiedzy nigdy dość zapytam i tu. Mam suzuki 6hp. Silnik wkręca się do 5260 obrotów przy śrubie o skoku 6,5 cala (prędkość max pi razy drzwi 15km/h). W specyfikacji podają maksymalne obroty w przedziale 4750-5750. Czy to znaczy, że mogę dać śrubę o skoku 0,5 cala większą i łódź popłynie ciut szybciej? Gdzieś wyczytałem, że 1 cal to różnica około 200 obrotów. W takim razie dając śrubę 7 calową obroty będę miał około 5160 czyli w zalecanym przez suzuki zakresie. Czy jednak powinienem szukać czegoś z mniejszym skokiem czyli w moim przypadku dostępne będzie jedynie 6 cali. Chodzi mi o optymalne użycie silnika. Dzięki za pomoc.
#158
ONLINE
Napisano 09 grudzień 2024 - 12:41
#159
OFFLINE
Napisano 09 grudzień 2024 - 20:06
darek63, on 09 Dec 2024 - 11:41, said:
Czyli co najlepiej zostać przy tej śrubie co mam? Gdzieś mi się obiło o uszy, że dla silnika najlepiej ją dobrać tak aby przy minimalnym obciążeniu łodzi obroty były pod max jakie zaleca producent. Więc wtedy z 6 calowy było by bliżej tych wartości.
@ObywatelX
Jak go bardziej obciążysz (większy skok) obroty spadną, a prędkość pozostanie lub nieco spadnie.
Jak go odciążysz (mniejszy skok) obroty wzrosną, a prędkość pozostanie lub nieco wzrośnie.
Przy tak małych motorkach to ślepa ulica. Nie pływa się na maxa bo silnikowi to na dobre nie wyjdzie. Czy on na maxa wkręci się 100 czy 200 obrotów więcej czy mniej i popłynie 0.5km/h więcej czy mniej też nie ma żadnego znaczenia. Max obroty są słabe dla silnika i upierdliwe dla uszu.
#160
ONLINE
Napisano 09 grudzień 2024 - 21:01
Użytkownik darek63 edytował ten post 09 grudzień 2024 - 21:05
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych