A ja bym wziął najtańszy. Bo części eksploatacyjne to do wszystkich są dostępne od ręki, a jak coś grubszego to " Panie, za x tygodni może będzie"
Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#2561 OFFLINE
Napisano 11 wrzesień 2022 - 17:33
#2562 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2022 - 12:08
#2563 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2022 - 12:35
Na pompę paliwa,pierścienie i tłoki do starszej 30tki czekałem trochę ponad tydzień, na wałki i zębatki ze spodziny do najnowszej 50tki również kilkanaście dni, za to na rozrusznik i alternator do 20tki czekałem najdłużej bo około 3 tygodnie. Tohatsu do 15 lat wstecz nie robi większych problemów z dostępnością części, pod warunkiem że mają materiały do produkcji bo to jest obecnie największym problemem u wszystkich producentów silników.
Serwisant również potwierdził że serwis tohatsu działa najlepiej...
#2564 ONLINE
Napisano 12 wrzesień 2022 - 14:25
Wiek silnika podaje w przyblizeniu bo nie pamietam ale kupowali jakos tyle lat wstecz
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Użytkownik selk edytował ten post 12 wrzesień 2022 - 14:26
#2565 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2022 - 15:23
#2566 ONLINE
Napisano 12 wrzesień 2022 - 19:37
Yamaha nie polecam. Juz 3ci znajomy własciciel łòdki powiedzial mi ze 2-3-4 letnia yamaha wysiadla. Z tym ze nie wiem jakiej mocy były ale służyły tylko do wypychania łajby z portu.
Wiek silnika podaje w przyblizeniu bo nie pamietam ale kupowali jakos tyle lat wstecz
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
A nie jest tak jest ze wszystkim ? Że jak masz w dobrym stanie yamahę z lat powiedzmy 2000-2005 to o ile nic złego ekspluatacyjnie nie spotkało silnika, i dbasz o niego to służy i służy.. a świeże modele nie mają już tej jakości ? W motoryzacji tak jest. I już nie ma odwrotu..
#2567 ONLINE
Napisano 12 wrzesień 2022 - 19:49
Pewnie takA nie jest tak jest ze wszystkim ? Że jak masz w dobrym stanie yamahę z lat powiedzmy 2000-2005 to o ile nic złego ekspluatacyjnie nie spotkało silnika, i dbasz o niego to służy i służy.. a świeże modele nie mają już tej jakości ? W motoryzacji tak jest. I już nie ma odwrotu..
Ale mam ze 3 kolegow z suzuki 6km (chyba 2 cylindry ale nie mam pewnosci ) maja 2-3 lata i działaja rewelacyjnie i cicho. Tohatsu 2-3-5 letnie tez ze 3 by sie znalazly. Honde 5km ma sasiad ale to pracuje- klekocze jak kosiarka ale moze to ten egzemplarz. To wszystko dziala poza drobnymi regulacjami czy usterkami drobiazgow
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
#2568 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2022 - 20:03
pytanie z innej beczki, bo nie chcę zakladac nowego tematu...czy manetka po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu powinna cały czas piszczeć, aż do uruchomienia silnika? Po przekreceniu w pozycje rozruchu lub odpaleniu cichnie. Silnik i manetka to parsun.
#2569 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2022 - 21:01
Użytkownik womaly23 edytował ten post 12 wrzesień 2022 - 21:01
#2570 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2022 - 21:06
Na pompę paliwa,pierścienie i tłoki do starszej 30tki czekałem trochę ponad tydzień, na wałki i zębatki ze spodziny do najnowszej 50tki również kilkanaście dni, za to na rozrusznik i alternator do 20tki czekałem najdłużej bo około 3 tygodnie. Tohatsu do 15 lat wstecz nie robi większych problemów z dostępnością części, pod warunkiem że mają materiały do produkcji bo to jest obecnie największym problemem u wszystkich producentów silników.
W marcu chciałem kupić mfs 50 ale po sprawdzeniu dostępności części w Usa np spodzina których nie było wybrałem inną markę.
#2571 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2022 - 23:00
#2572 ONLINE
Napisano 13 wrzesień 2022 - 00:16
Pewnie tak
Ale mam ze 3 kolegow z suzuki 6km (chyba 2 cylindry ale nie mam pewnosci ) maja 2-3 lata i działaja rewelacyjnie i cicho. Tohatsu 2-3-5 letnie tez ze 3 by sie znalazly. Honde 5km ma sasiad ale to pracuje- klekocze jak kosiarka ale moze to ten egzemplarz. To wszystko dziala poza drobnymi regulacjami czy usterkami drobiazgow
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
No tak. Ale mają tak jak piszesz.. 2-3 lata... i z całym szacunkiem, ale silniczki 5-6 koni często należą do wędkarzy, panów dbających i rozsądnych.. do bagażnika.. do ciepłego garażu.. pyrkanie po krzakach za rybkami.. i dobrze. A "duże" silniki dostają po tyłku.. łódka 5m.. czasami kilka osób na pokładzie. By szło w ślizgu to obroty 5tys i więcej. Stoi czasami kilka sezonów w porcie na wodzie. Spore przebiegi gdyż 50tką opływam całe Śniardwy podczas jednej dniówki. I dopiero po np. 10 latach takiej eksploatacji widać co warte są silniki.
#2573 ONLINE
Napisano 13 wrzesień 2022 - 00:21
pytanie z innej beczki, bo nie chcę zakladac nowego tematu...czy manetka po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu powinna cały czas piszczeć, aż do uruchomienia silnika? Po przekreceniu w pozycje rozruchu lub odpaleniu cichnie. Silnik i manetka to parsun.
Spytaj w serwisie parsun. W yamaha nic bez powodu nie piszczy. W suzuki też nie. Ale może w parsunie tak ma być.
#2574 OFFLINE
Napisano 13 wrzesień 2022 - 05:40
#2575 OFFLINE
Napisano 13 wrzesień 2022 - 06:49
Załączone pliki
Użytkownik GrzesM edytował ten post 13 wrzesień 2022 - 06:51
#2576 OFFLINE
Napisano 13 wrzesień 2022 - 07:20
W co lepiej celować ?
Suzuki z tego Xî wyczytałem jest zrobione już na łańcuszku a nie pasku.
#2577 OFFLINE
Napisano 13 wrzesień 2022 - 09:29
Spytaj w serwisie parsun. W yamaha nic bez powodu nie piszczy. W suzuki też nie. Ale może w parsunie tak ma być.
Faktycznie spytałem i tak ma być.
Użytkownik Maniek600 edytował ten post 13 wrzesień 2022 - 09:29
#2578 OFFLINE
Napisano 14 wrzesień 2022 - 11:36
#2579 OFFLINE
Napisano 14 wrzesień 2022 - 12:02
Co sie dzieje z Mercurym?Mam Mercury 30 EFI i dramat,4 serwisy i nie potrafię go naprawić,co do Tohatsu to potrafi zgadnąć na wolnych obrotach (nowy silnik) więc się zastanawiam może Suzuki.,. Yamaha?
#2580 OFFLINE
Napisano 14 wrzesień 2022 - 20:48
W marcu chciałem kupić mfs 50 ale po sprawdzeniu dostępności części w Usa np spodzina których nie było wybrałem inną markę.
Na wiosnę to 50 i 60 tka była deficytowym towarem to nie dziwota ( czekałem na kilka silników od maja/czerwca ubiegłego roku do grudnia).
Jak pisałem wcześniej , że obecne czasy i porównywanie i odnoszenie się do sytuacji w poprzednich latach nie powinno mieć prawa bytu. Jeszcze 2 lata temu na prawie każdy silnik max czekało się 2 miesiące , obecnie od 3 - 8 m-cy.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych