mi kiedyś na powrocie yamaha f4 zaczeła dziwnie chodzić,pod czapą jakieś smarki z plastyku gdzie ciągnie powietrze.zgasiłem,olej oczywiście biały.silnik przywieziony ze szwecji długo nie używany [może nawet na słonej chodził] na szczęście tylko uszczelka pod głowicą koszt 94zł plus olej razem 120zł plus moja robota.cena uszczelki w zależności gdzie się dzwoni nawet do 200zł wołają.najtaniej było w gdyni-oczywiście oryginał.
Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#281 OFFLINE
Napisano 10 grudzień 2016 - 20:33
- Maniek_N lubi to
#282 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2016 - 08:51
Zaczyna się robić zabawnie dzwonę do znajomego który miał jechać z nowiutkimi używanymi Tośkami w 2 t na wypasie szmery bajery rozruszniki a tu dzong
Kilka dni temy rozmawiałem z kolegą z Elblaga z serwisu motorowodnego - Włochy całkowity zakaż , niektóre landy podobnie w Berlinie na pewno już sobie nie popływam , Szwecja coraz więcej .
Do 2018 roku całkowity zakaz używania silnuików zaburtowych 2T w UE ?, a jak u Nas przegłosują ?
Tak sobie czytam i zastanawiam się gdzie w tym przypadku będzie w PL respektowane prawo nabyte ?, czytam fora zeglarskie i motorowodne poza jednym artykułem cisza .
Macie jakieś informacje na ten temat ?
http://www.przewodni...do-jachtow.html
fajne te Tośki proste bezawaryjne
http://shop.westboat...&path=175_98_99
Użytkownik Trebron edytował ten post 11 grudzień 2016 - 08:55
#283 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2016 - 10:53
#284 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2016 - 15:19
które z silników zaburtowych na polskim rynku mają najdłuższą gwarancje producenta i ile ona trwa? są jakieś wymogi aby utrzymać tą gwarancję (przeglądy itp)?
#285 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2016 - 17:41
#286 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2016 - 17:17
Kiedyś było tak że yamaha dawała 5 lat . Warunkiem chyba było coroczne odbycie przeglądu tak więc w zależności od mocy silnika różny dodatkowy koszt . Z reguły to ok 200-300 zł co roku . Ja wybrałem tohatsu gwarancja 2 lata więc mniej bym płacił oszukańczym serwisom a staneło na tym że odpuściłem sobie w ogóle ich przeglądy .Olej do silnika 25 zł i 25 za przekładniowy a wystarcza na dwie wymiany . Świece jak nowe ,termostat sprawdzony a więcej i tak nie robią tylko opowiadają ze zrobili . Swoją drogą jakby słuchał się nawet instrukcji to zaraz by było po silniku .Zalecają do spodziny 0.32L oleju klasy GL-5 80-90w . Tylko że po spuszczeniu oleju i napełnieniu nowym do tzw przelewu wchodzi 0.7l.
Użytkownik roberto77 edytował ten post 14 grudzień 2016 - 17:18
#287 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2016 - 19:42
Cześć!!
A co polecicie za maszynkę między 9,9 a 13,5 KM sprzedałem swoje 8 KM i muszę zapodać sobie coś w zamian i nie koniecznie musi to być coś nowego.
Przez wiele lat tkwiłem w przekonaniu ,że YAMAHA to sam szczyt ale po ostatniej wizycie w marinie i ostatnim przeglądzie mojej byłej już ósemki mechanior namieszał mi w głowie mówiąc ,że ta opinia o YAMAHA to już przeszłość i bardzo chwalił też między innymi SUZUKI.
Już jestem wam wdzięczny za opinie w w/w temacie.
P.S
Łódka 3,6 ABC 385 myślę o 4 takcie oczywiście
Użytkownik RYB@ edytował ten post 14 grudzień 2016 - 19:42
#288 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2016 - 21:31
bo jest,i dla mnie będzie.czyżby yamka padła?
#289 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2016 - 21:47
#290 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2016 - 22:04
Hondy raczej bym unikał ,może nie przez jakąś awaryjność dużą bo to w każdej marce może się zdarzyć ale przez bandyckie warunki gwarancji i podejście serwisu . To raczej porównywalne marki kwestia tzw bajerów .Chcesz mieć biegi zaraz obok manetki gazu itp to bierzesz markę która to ma . Tohatsu faktycznie najtańsze a przecież to ten sam motorek co mercury . Teraz można kupić coś taniej bo są różne wyprzedaże ale to z reguły modele mało atrakcyjne . W tohatsu pamiętaj że mało który ma ładowanie w standardzie ,W zasadzie jest to dodatkowa opcja . Nikt nie podaje przebiegu momentu obrotowego ale musisz wiedzieć że 9.8 to prawie to samo co 8 . Wiem że np dwa motory o mocy 10KM rożniące się pojemnością tzn jeden to odblokowana 8 a drugi zdławiona 15 będą się znacząco różnić i nie tylko wagą ,spalaniem i momentem obrotowym też .
Użytkownik roberto77 edytował ten post 14 grudzień 2016 - 22:06
#291 OFFLINE
Napisano 15 grudzień 2016 - 00:12
Raczej na odwrót, Mercury i Evinrude do 30km w 4T to są silniki Tohatsu jedynie oklejone i pomalowane inaczej. Różnią się jeszcze ceną części zamiennych. Tohatsu ma ceny 30% niższe za te same części.
#292 OFFLINE
Napisano 15 grudzień 2016 - 00:26
Nowa Tośka lekka. 36 kg.
#293 OFFLINE
Napisano 15 grudzień 2016 - 00:36
#294 OFFLINE
Napisano 15 grudzień 2016 - 00:46
Pojemność skokowa i waga nowych Tohatsu 9,8 i 8 taka sama. Obroty max również. Ciekawe czym się róznią? Dyszami czy też 8 KM ma ogranicznik.
#295 OFFLINE
Napisano 15 grudzień 2016 - 09:12
#296 OFFLINE
Napisano 15 grudzień 2016 - 09:16
wydaje mi się, ze zostaje także kwestia śruby, która ma wpływ na osiągi
#297 OFFLINE
Napisano 15 grudzień 2016 - 09:34
No tak ,tohatsu produkuje dla evinruda i mercurego silniki ,różnią się tylko czasem wyposażeniem . Czym rożni się 9.8 od 8 ? Nie wiem ,poza mocą kiedyś mówili że walkami rozrządu ,dyszami i modułem zapłonowym ale to taka ogólna informacja bo w różnych markach to różnie może być . Pisałem o 9.9 w obudowie 15 ale to chodzi o to że moc jest mocą i tylko przebieg momentu jest inny i dotyczyło to starszych konstrukcji jeszcze w dwusuwie .Wystarczyło zapiąć zdławioną 15 która miała 9.9 i motor śmigał a jak się założyło 9.8 który jest rozkręconą 8 to kiszka była . Widać to doskonale na przykładzie granicznego obciążenia ,sam ślizgam się na 1/3 gazu ale wystarczy że wsiądzie ktoś jeszcze i trochę gratów i nie ma mowy o ślizgu . Dużo zależy od wielkości łodzi ,przy 3 m pontonie zauważyłem że taką granicą jest obciążenie 30kg na 1KM , ładuje 300kg na ponton i przy 10KM nie ma mowy o ślizgu . Bierz najmocniejszy w danej obudowie ,popytaj ludzi co mają podobnej wielkości łódkę .
Użytkownik roberto77 edytował ten post 15 grudzień 2016 - 09:37
#298 OFFLINE
Napisano 15 grudzień 2016 - 12:35
No tak 36 kg to taki akceptowalny ciężar kiedy nie mam silnika zapiętego na stałe kolega @roberto77 wprowadził mi zamęt :/ czy taka toska 9,8 to bedzie praktycznie to samo co 8 km ?? Myśle tez o większej łódce 370alu i czy na takim silniku pośmigam w ślizgu, czy koniecznie juz musi byc 15 km ... waga duża i spalanie wyższe , to juz chyba lepiej 20 km wagowo wyjdzie podobnie a cena trochę wyższa. Ten silnik 9,8 to byłby taki złoty środek
Z tym spalaniem to tak nie do końca. Spalanie będzie zależało od tego, ile koników będziesz chciał pozyskać z danego silnika. Paradoksalnie silnik o mocy maksymalnej 10KM, z którego pozyskujesz 10KM będzie palił więcej niż 20KM z którego pozyskujesz 10KM. W większym silniku zawsze masz zapas, kwestia tylko czy będziesz chciał/potrzebował go używać. Trwałość też będzie po stronie większego , bo wiadomo że dłużej pochodzi silnik pracujący w środkowym zakresie obrotów niż ten pracujący cały czas w górnym.
#299 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2016 - 18:14
Silnik został mi po pontonie ,sprzedałem bo miał stopę "L" a mojej łódce potrzeba "S" więc jako ,że jest okazja do zwiększenia mocy to myślę o max. 10KW (brak patentu).
Silników na portalach jest sporo ale ja nie mam wystarczającej wiedzy w tym temacie.
8 KM było sporo i pewnie by wystarczyło ale jest okazja na więcej więc czemu nie? (zawsze to silnik mniej obciążony)
Mocniejszy silnik ale zdławiony jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jak pisał np.roberto 77 ale które to są silniki może Wy wiecie i zechcecie się tym podzielić?
#300 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2016 - 18:53
Mocniejszy silnik ale zdławiony jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jak pisał np.roberto 77 ale które to są silniki może Wy wiecie i zechcecie się tym podzielić?
Podłączam sie pod pytanie kolegi, do tego Nowe i do max 40 kg 🤓
Użytkownicy przeglądający ten temat: 7
0 użytkowników, 7 gości, 0 anonimowych