Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#501 OFFLINE
Napisano 14 maj 2017 - 03:04
Przerabiałem temat osobiście.
#502 OFFLINE
Napisano 14 maj 2017 - 06:53
#503 OFFLINE
Napisano 14 maj 2017 - 07:47
#504 OFFLINE
Napisano 14 maj 2017 - 21:19
.Jednym słowem taki Merkury Viking F10 KM 350 cm3 wyjdzie po przeróbce na F 20 KM z 10 tyś pln Śrubę pewnie też trzeba wymienić na szybszą .i to wszystko czy jeszcze coś trzeba przerobić .
Jeśli nowe prawo wodne zostanie uchwalone to te Vikingi F10 KM 350 cm3 będą miały branie .
#505 OFFLINE
Napisano 14 maj 2017 - 21:22
Śruby nie wymieniasz.
Użytkownik womaly23 edytował ten post 14 maj 2017 - 21:22
#506 OFFLINE
Napisano 14 maj 2017 - 22:32
.Jednym słowem taki Merkury Viking F10 KM 350 cm3 wyjdzie po przeróbce na F 20 KM z 10 tyś pln Śrubę pewnie też trzeba wymienić na szybszą .i to wszystko czy jeszcze coś trzeba przerobić .
Jeśli nowe prawo wodne zostanie uchwalone to te Vikingi F10 KM 350 cm3 będą miały branie .
A co nowego ma być w Prawie wodnym ? :/
#507 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 06:29
A co nowego ma być w Prawie wodnym ? :/
"Dobra zmiana"
#508 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 06:56
#509 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 10:32
500- dla gorszego sortu z silnikami >10hp
Zerknij z wątek 'nowe prawo wodne'
Użytkownik newrom edytował ten post 15 maj 2017 - 10:32
#510 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 13:39
Fajne to prawo wodne, wkońcu ktoś się wziął za to - 3xB => BRAVO TY BRAVO PIS BRAVO JAREK
Rozumiem, ze póki co przepisy nie obowiązują?
Użytkownik womaly23 edytował ten post 15 maj 2017 - 13:42
#511 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 14:31
Podatek wodny wejdzie i tak to już kilka lat UE na nas wymusza a PiS czy Jarek nie ma z tym nic wspólnego . Mariny i przystanie trzepią kasę a z tego państwo nie ma nic . Najgorzej że łódki motorowe i jachty chcą opodatkować . Nie czytałem całego tekstu bo i tak na to nie mam wpływu po co sie denerwować .
Wszędzie władza z szuka kasy .
Wracając do tematu to nie wymieniamy śruby w Merkurym F 10 Viking to skąd się bierze te 20 KM z dodatkowych 500 n/min nie rozumiem .
#512 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 14:44
Wracając do tematu to nie wymieniamy śruby w Merkurym F 10 Viking to skąd się bierze te 20 KM z dodatkowych 500 n/min nie rozumiem .
Większa moc się bierze z większej dawki paliwa i powietrza (możliwe, że obroty maksymalne też będą większe). Śruba to tylko "napęd" wykorzystujący tą moc.
Swoją drogą nie wiem jak ten model 350cm3 bo dla przykładu starsze modele Mercury 9.9 (te z pojemnością 323cm3, czyli zdławione 15KM) miały jeszcze "zwężony" wydech i dopiero po wymianie (lub rozwiercaniu) było "pełnoprawne" 15KM. Często się słyszy, że ktoś zmienił dyszę czy pogrzebał w gaźniku i już był przekonany, że ma 15 kucy, ale to nie do końca była prawda. W zależności od silnika oczywiście...
Użytkownik pepe_79 edytował ten post 15 maj 2017 - 14:45
- polak9 lubi to
#513 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 21:12
Panowie Viking jest to oryginał 20 km i innym gaźnikiem i tyle, niczego więcej sie nie doszukacie
Co innego jest przerobić silnik na 15 km a co innego odblokować
Użytkownik womaly23 edytował ten post 15 maj 2017 - 21:14
#514 OFFLINE
Napisano 16 maj 2017 - 06:36
A takie przewrotne pytanie. Jak zrobić legalnie odwrotnie. Z silnika 20 zrobić np. 5. Chodzi mi o dostosowanie się do obowiązujących przepisów na wielu akwenach. Np. w ciężarówkach zakładane są ograniczniki prędkości.
#515 OFFLINE
Napisano 16 maj 2017 - 06:59
Niestety ograniczenia mocy na zbiornikach zamiast prędkości....
Użytkownik womaly23 edytował ten post 16 maj 2017 - 06:59
#516 OFFLINE
Napisano 16 maj 2017 - 07:25
Pracuje nad tym i pisałem parę postów wyżej.
Niestety ograniczenia mocy na zbiornikach zamiast prędkości....
To może przyśpiesz te prace
#517 OFFLINE
Napisano 16 maj 2017 - 09:33
Moc maksymalna jest generowana przez silnik tylko w danym bardzo wąskim przedziale prędkości obrotowej i zupełnie przykładowo powiedzmy niech to będzie między 5200-5300obr/min. Na innych obrotach silnik już nie generuje maksymalnej mocy (czytaj mniejszą). Im niższe obroty tym mniejszą moc generuje.
I teraz żeby z 20KM zrobić 5KM to nic nie trzeba przerabiać. Po prostu potrzebny jest "Wykres mocy" danego silnika i na nim będzie pokazane na jakich obrotach uzyskuje moc 5KM. Jeśli będzie to powiedzmy przy 1900obr/min. to wystarczy założyć sobie ogranicznik na rumpel/manetkę żeby nie przekraczać obrotów.
Nie wiem natomiast jak to się ma do przepisów? Nie mniej jednak jeśli podczas kontroli trafisz na kumatego gościa to powinien zrozumieć w czym rzecz i się nie czepiać.
#518 OFFLINE
Napisano 16 maj 2017 - 09:50
Moc maksymalna jest generowana przez silnik tylko w danym bardzo wąskim przedziale prędkości obrotowej i zupełnie przykładowo powiedzmy niech to będzie między 5200-5300obr/min. Na innych obrotach silnik już nie generuje maksymalnej mocy (czytaj mniejszą). Im niższe obroty tym mniejszą moc generuje.
I teraz żeby z 20KM zrobić 5KM to nic nie trzeba przerabiać. Po prostu potrzebny jest "Wykres mocy" danego silnika i na nim będzie pokazane na jakich obrotach uzyskuje moc 5KM. Jeśli będzie to powiedzmy przy 1900obr/min. to wystarczy założyć sobie ogranicznik na rumpel/manetkę żeby nie przekraczać obrotów.
Nie wiem natomiast jak to się ma do przepisów? Nie mniej jednak jeśli podczas kontroli trafisz na kumatego gościa to powinien zrozumieć w czym rzecz i się nie czepiać.
Kumatych jest cała większość, lecz niestety prawo jest naginane z każdej strony i wystarczająco niejasne żeby móc ukarać delikwenta... Karać i zbierać haracz... :/
#519 OFFLINE
Napisano 16 maj 2017 - 10:36
W temacie mocy silników i prędkości jesteśmy w czarnej d,,,,, nikomu się nie chce tego zmieniać bo po co na wodzie policji brak i radarów w 95% akwenach w Polsce . A można by było dopuścić moce i wprowadzić drakońskie mandaty za nie przestrzeganie przepisów jak na drogach, bardziej przestrzegać wymogi patentów i odpowiedzialności osoby prowadzącej łódź z patentem a i tak nie wykorzenimy patologii z ogromną szkodą dla uczciwych których stać lub mieli marzenie na większą łódź, to tak jak zabronić wjazdu na drogę autom z większą mocą silnika i może rzeczywiście ograniczyć moc ze względu na piratów do 30KM w samochodzie a ciężarówki zlikwidować i na zaprzęgach końskich robić transport. tylko co się stanie jak spryciarze zaprzęgną konie wyścigowe do fury z włókna węglowego i zaczną szaleć jako transport myśli.??????
#520 OFFLINE
Napisano 16 maj 2017 - 11:01
Cały system patentów jest poroniony, podobnie jak np zakaz popicia obiadu piwem. Ograniczenie mocy to kolejny fragment tego samego problemu, przeregulowania.
Fotoradar ? a nie wystarczy znak zakazujący wytwarzania fal? A niech nawet będzie że z ograniczeniem prędkości.
Co do kwestii mocy to kiedyś dało się zmienić moc uzyskując papier od dealera i serwisu (przynajmniej w przypadku motocykli), teraz pewnie trzeba przygotować się na kilka tysięcy za homologacje.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych