Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#621 OFFLINE
Napisano 13 październik 2017 - 14:52
#622 OFFLINE
Napisano 13 październik 2017 - 19:22
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#623 OFFLINE
Napisano 13 październik 2017 - 19:31
#624 OFFLINE
Napisano 13 październik 2017 - 20:49
Użytkownik gammbler edytował ten post 13 październik 2017 - 20:50
#625 OFFLINE
Napisano 14 październik 2017 - 06:02
Osobicie jako główny kupił bym normalny silnik bez kombinacji, jako trolowy kupił bym 3-4 km w spaline i zawiesił go na pantografie...
Użytkownik womaly23 edytował ten post 14 październik 2017 - 06:03
#626 OFFLINE
Napisano 15 październik 2017 - 19:48
Panowie mam pytanko mam aktualnie silniczek Yamaha 8 4-suw. Hipotetycznie podpinam do łódki coś większego czyli 15-20KM. Czy minimalna prędkość będzie taka sama czy jednak łódź będzie pływać szybciej?
#627 OFFLINE
Napisano 17 październik 2017 - 12:32
Panowie mam pytanko mam aktualnie silniczek Yamaha 8 4-suw. Hipotetycznie podpinam do łódki coś większego czyli 15-20KM. Czy minimalna prędkość będzie taka sama czy jednak łódź będzie pływać szybciej?
Treść usunięta ponieważ nie przeczytałem dokładnie postu - sorki
Użytkownik MarMilo edytował ten post 17 październik 2017 - 13:02
#628 OFFLINE
Napisano 17 październik 2017 - 12:37
Czy minimalna prędkość
Czytamy ze zrozumieniem
- godski i AdamCh lubią to
#629 OFFLINE
Napisano 17 październik 2017 - 18:08
Elton czytamy. (czego nie powiem o vice versa)
W odróżnieniu do większości kolegów chodzi mi o "osiągnięcie" minimalnej prędkości a nie latanie w ślizgu, nie zrozumiałeś pytania napiszę może prościej mam łódkę x, płynie z prędkością 10. Zakładam większy silnik czy na minimalnych obrotach prędkość będzie szybsza niż 10 czy minimum będzie takie samo. Różnica będzie jedynie w prędkości max? Chyba prosto wytłuszczyłem.
Spotkałem się z tym że koledzy na wodzie na której pływam mają małe koniki 3 max 6 i płyną dużo wolniej niż ja pomimo stosowania spowalniaczy.
Powtórzę chodzi o minimum a nie maximum (to jest determinanta) nie zależy mi na szybkim przemieszczaniu. a używaniu silnika do trolla.
Oczywiście zakładając że rodzaj śruby w w/w silnikach pozostają bez zmian lub parametry b. zbliżone
Użytkownik toms72 edytował ten post 17 październik 2017 - 18:37
#630 OFFLINE
Napisano 17 październik 2017 - 19:56
Ale wielkość łodzi też ma znaczenie.
#631 OFFLINE
Napisano 17 październik 2017 - 20:26
Ja mogę zejść z prędkością do ok. 3km/h, na silniku 30KM, przy łódce 440cm, dosyć ciężkiej.
#632 OFFLINE
Napisano 17 październik 2017 - 21:11
Jeśli silnik jest na gaźniku/ach to bez problemu można zejść z prędkością praktycznie do minimalnej - trolingowej ( dla mnie to lekko ponad 2km/h ) .
Przy 50HP udało mi się zejść do 2,5 km/h.
Nawet lepiej dla przekładni kiedy bieg się wbija przy niższych obrotach.
#633 OFFLINE
Napisano 18 październik 2017 - 08:03
toms72 nie dojrzałeś posta MarMilo, który edytował go po zorientowaniu się, że nie do końca odpowiada zapytaniu. Mniejsza o to. Teraz jest wątek naprowadzony na temat
#634 OFFLINE
Napisano 18 październik 2017 - 18:12
OK dzięki Panowie za odpowiedź. Właśnie o to mi chodziło. Przesiadam się z pontonu 330 na łódkę i niestety Y8 do 420 trochę mały, ale obawiałem się że kupię większy to będzie za szybki na min obrotach. Z tego co widzę powinno być OK. Zmiana będzie jedynie przy prędkości max.
Wiadomo zapas mocy się przyda
- Tresor lubi to
#635 OFFLINE
Napisano 18 październik 2017 - 23:52
Np Yamaha F25GWHS ma regulację do trolla, a jeśli na wolnych za szybko to zmiana śruby na wolniejsza i po sprawie. I tu się zaczną problemy bo będziesz Pan nie zadowolony, nowy silnik i łódka nie chce płynąc
Osobicie jako główny kupił bym normalny silnik bez kombinacji, jako trolowy kupił bym 3-4 km w spaline i zawiesił go na pantografie...
Ten model nie ma tej opcji. W tym typoszeregu dostępne jest tylko na manetkę. Pewnie by się dało zrobić przełącznik, ale trzeba by pokombinować.
#636 OFFLINE
Napisano 19 październik 2017 - 05:28
http://nowal.pl/pl/f...20-f25gwhs.html
"Możliwość regulacji oporu sterowania za pomocą pojedynczej dźwigni, nowe, szerokie mocowanie silnika, wysokowydajny alternator oraz dodatkowe opcje zróżnicowanych obrotów przy trollingu, systemu antykradzieżowego Y-COP....."
Użytkownik womaly23 edytował ten post 19 październik 2017 - 05:34
#637 OFFLINE
Napisano 19 październik 2017 - 06:03
Ten model nie ma tej opcji. W tym typoszeregu dostępne jest tylko na manetkę. Pewnie by się dało zrobić przełącznik, ale trzeba by pokombinować.
Mam F25GWHL i mam regulację.
A o ile dobrze pamiętam po liczniku obrotów to zszedłem do 750 obr/min. góry nie pamiętam.
#638 OFFLINE
Napisano 19 październik 2017 - 06:35
Użytkownik womaly23 edytował ten post 19 październik 2017 - 06:35
#639 OFFLINE
Napisano 19 październik 2017 - 07:56
A gdzie jest przełącznik do regulacji? Bo jakiś czas temu oglądałem i nie zauważyłem.Mam F25GWHL i mam regulację.
A o ile dobrze pamiętam po liczniku obrotów to zszedłem do 750 obr/min. góry nie pamiętam.
@womaly patrałki mi siadają chyba
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Użytkownik psulek edytował ten post 19 październik 2017 - 07:57
- M@rcin. lubi to
#640 OFFLINE
Napisano 19 październik 2017 - 08:55
A gdzie jest przełącznik do regulacji? Bo jakiś czas temu oglądałem i nie zauważyłem.
Jeden klik to 50 obr/min, w górę lub dół.
Użytkownik Pietruk edytował ten post 19 październik 2017 - 08:56
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych