Haswing 2 lata , Haibo 5 lat .
Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#981 OFFLINE
Napisano 19 styczeń 2019 - 06:57
#982 OFFLINE
Napisano 20 styczeń 2019 - 16:33
Akumulatory to.tu nie ma nic do rzeczy. Przy tych silnikach sugerował bym.sie dlugoscia gwarancji i serwisem. Osiągi będę porownywalne
A ja sugerowałbym się jeszcze jakością wykonania. Na ostatniej Rybomanii w Warszawie obejrzałem dość dokładnie Haibo i niestety nie przekonał mnie delikatnością elementów odpowiadających za tilt silnika (cienki plasticzek). Cena była lepsza na Haibo, ale Haswing wygląda na bardziej pancerny.
#983 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2019 - 19:14
Powoli przymierzam się do zakupu spaliny - będę celował w moc między 9,9 -20KM . I teraz pytanie (może głupie , ale...) Jaka firma? Yamaha . Suzuki , Tohatsu , czy jeszcze coś innego ? Stosunek cena /jakość/niezawaodność/ serwis. - tak , żeby Wilk był syty i Owca w ciąży . Ot taki ranking - co lepiej.
#984 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2019 - 20:09
Yamaha. Suzuki, Tohatsu, hmmm...?? Dziwne zestawienie, Ja mam 15km Suzuki i bardzo sobie chwalę, chciałęm od razu zapytać czemu takie zestawienie napisałeś, ale myślę sobie, że napiszę swój zestaw teraz, a nie po Twojej odpowiedzi, to będzie może bardziej wiarodajny, czemu akurat Y,S,T ? A czemu nie umieściłeś Hondy, Mercury ( nie miałem doczynienia z tymi silnikami mimo, że słysząłem, że są na topie? ?
#985 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2019 - 20:16
#986 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2019 - 20:17
Proszę czytać ze zrozumieniem. - To nie żadne zestawienie (nazwy firm w kolejności losowej i nie wymieniłem wszystkich , bo napisałem "czy może coś innego" , to tylko pytanie - co kupić ?
- tomkosto lubi to
#987 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2019 - 20:25
Stosunek jakośc/cena sratatata, wybacz, ale nie wiem co odpisać, obstawiam, że bierzesz nówke, weź ten silnik gdzie masz bliżej, aby robić przeglądy( niektórzy twierdza, że lepiej zrobić serwis u Janusza, nizwydać 350zł/rok na gwarancje), ale nie wierz im, teraz każdy silnik jest zajebisty, aby EFI.
Użytkownik mickeN edytował ten post 26 styczeń 2019 - 20:26
#988 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2019 - 20:26
O patencie nie mówimy.
Czy ma znaczenie czy rumpel , czy manetka , czy demontuje częściej lub rzadziej , jaka łódź lub długość stopy ? Jeżeli ktoś po prostu pyta jakiej firmy kupić silnik ?
Jeżeli są to ważne informacje , to :
- rumpel , krótka stopa , łódź 370 - 410cm (dno raczej ślizgowe) zamontowany na stałe.
Użytkownik binio1111 edytował ten post 26 styczeń 2019 - 20:28
#989 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2019 - 20:57
- Hubert_S i Tabor lubią to
#990 OFFLINE
Napisano 28 styczeń 2019 - 07:05
Wuran ma rację do długości około 4 m masa łódki 300 kg to silnik minimum 15 KM i więcej . Co do wyposażenia silnika zależy od zasobności portfela kupującego . Mam nowego Mercurego 9,9 KM i kicha , przy łódce 390 cm długości , szerokość łódki 180 cm tylko prędkość spacerowa .
Mam obawy że w nurcie na Bugu 9,9 KM silnik nie dałby rady popychać łódkę gdzie chce .
Paten każdy powinien mieć dla własnego bezpieczeństwa , coraz więcej łódek na wodzie tłok , stres i możemy komuś krzywdę zrobić z własnej niewiedzy .
Jeśli chodzi o markę silnika to moim zdaniem każdy z wymienionych wytrzyma pływanie na ryby przez 10 lat . Ja kupiłem Mercurego bo kosztował mnie 6,5 tyś nowy 9,9 KM ale bez ładowania wyznacznikiem dla mnie była cena .
#991 ONLINE
Napisano 03 luty 2019 - 23:40
Witam czy ktos orientuje się na temat jakie powinno być sprężanie przy nie wyeksploatowanym silniku Mercury?
Ogládałem silnik Mercury 8km z wymienionym daźnikiem na 15 czy to ten sam silnik? Mianowicie miałem mercurego 9.9 wyglądał identycznie ale zastanawiam się ciągle czy one różnią się tylko gaźnikiem i da się podnieść moc z 8km na 15 poprzez wymianę gaźnika? Mowa o silniku 2t staruszka z 98r.
#992 OFFLINE
Napisano 04 luty 2019 - 00:32
Tu masz test sprężania 15 z 90 roku
#993 ONLINE
Napisano 04 luty 2019 - 09:16
To wiem jak się mierzy ale chodzi mi jakie są normy kompresji.ile np.powinien mieć nowy
#994 OFFLINE
Napisano 04 luty 2019 - 10:40
#995 OFFLINE
Napisano 04 luty 2019 - 17:50
Dekodowanie starszych silników Johnson / Evinrude na podstawie numeru z tabliczki znamionowej
Załączone pliki
#996 OFFLINE
Napisano 04 luty 2019 - 22:54
7-8 bar robocze.
jak nowy to 9 bar
pali i pływa prz 4 bar
- SkiDivPL lubi to
#997 ONLINE
Napisano 05 luty 2019 - 18:31
Mam rozterkę czy kupić silnik 2t czy dołożyć trochę poszukać i kupić 4t-yylko tych z krótką stopą jest zdecydowanie mniej w ofertach mowa o silniku 10km.
#998 OFFLINE
Napisano 05 luty 2019 - 21:31
zastanów sie czy silnik bedzie stacjonarny na łodzi czy trzeba bedzie go nosic i zakłądac na pawęż łodzi.
noszenie 4T to porażka
#999 OFFLINE
Napisano 05 luty 2019 - 22:06
#1000 OFFLINE
Napisano 06 luty 2019 - 00:05
Tylko że można kupić dwusów 33kg 15HP, a w 4t to już minimum 45kg. Więc jest nad czym myśleć.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych