Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#1581 OFFLINE
Napisano 09 marzec 2020 - 12:06
- Gadget lubi to
#1582 OFFLINE
Napisano 09 marzec 2020 - 16:07
#1583 OFFLINE
Napisano 19 marzec 2020 - 15:02
Tohatsu pokazało nowy cennik, zmiany głównie w silnikach 3,5KM - 6KM. Podwyżka spowodowana zmianami wprowadzonymi w tegorocznym modelu.
6KM Stopa S z linią paliwową 12l - kosztuje teraz cennikowo 5800 zł. Nie ma tragedii
#1584 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2020 - 10:57
#1585 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2020 - 11:41
#1586 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2020 - 12:23
Mercury Do 30HP to to samo co Tohatsu. Trochę inny rumpel, malowanie i kilka stówek więcej do wydania. Nie ma co przepłacać bo sam silnik to produkcja Tohatsu. Dodatkowo podejrzewam że tańszy serwis i możesz serwisować Tohatsu z polskiej dystrybucji w dowolnym serwisie Marine, a to duży Plus.
W sumie racja, dzięki za info.
Z tego co się dowiedziałem ogólnie Tohatsu robi podzespoły do kilku marek, także faktycznie z częściami powinno być najłatwiej.
#1587 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2020 - 15:14
Użytkownik sharkfishing edytował ten post 28 marzec 2020 - 15:18
#1588 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2020 - 13:12
Prosiłbym użytkowników o opinię na temat silników Yamahy, Suzuki, Mercurego (oraz innych) i o przedstawienie wad/zalet w.w. zakresie 25-30KM mocy, które zauważyliście podczas użytkowania. Stopa L, rumpel.
Chcę dołożyć trochę mocy, ale jednocześnie jak najmniej ciężaru w stosunku do wcześniejszego silnika 20KM.
Chciałbym też, żeby był rozrusznik i power trim &tilt
Cena modelu nie jest aż tak ważna jak wymienione przeze mnie udogodnienia
#1589 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2020 - 13:21
- giaur27 lubi to
#1590 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2020 - 13:33
30 526cm3 40 748 cm3 obydwa 3 cylindry ,nie mylic a 4 cylindrowa 40hp 1L3
30hp 78kg 40hp 93kg oba na gas assists ale 30hp z power trim bedzie wazyc co 40hp z gass assists
Użytkownik sharkfishing edytował ten post 26 kwiecień 2020 - 13:36
- giaur27 lubi to
#1591 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2020 - 14:15
Przede wszystkim będzie ważył dużo więcej niż 20km , w przypadku Yamahy na gaźniku 25km to będzie +- 20kg , z trymem tiltem jeszcze więcej. Na wtrysku dużo lepiej to wygląda
Yamaha 25 waży ok 60kg czyli nie dużo więcej.
Myślę że jak waga będzie do 70kg to Skylla 370 to ogarnie... chyba , że się mylę
#1592 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2020 - 15:03
#1593 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2020 - 15:05
#1594 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2020 - 16:14
Nowe yamaha 25-30 na 3-ech garkach ważą ponad 90 kg zastanów się nad tohatsu będzie sporo lżejsze
Ta waga o której mowa to silnik 30/40 km. Do tej łódki wybrał bym yamaha f25g wroga Ok 60 kg. Najlepszy stosunek mocy do masy. Silnik ważący 70 kg w tej łódce utopi rufę będziesz musiał trymem dociskać dziób do tafli by jakoś płynąć. Spalanie w stosunku do 20 km wzrośnie a osiągi nie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- giaur27 lubi to
#1595 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2020 - 16:51
Ta waga o której mowa to silnik 30/40 km. Do tej łódki wybrał bym yamaha f25g wroga Ok 60 kg. Najlepszy stosunek mocy do masy. Silnik ważący 70 kg w tej łódce utopi rufę będziesz musiał trymem dociskać dziób do tafli by jakoś płynąć. Spalanie w stosunku do 20 km wzrośnie a osiągi nie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
25 w 3-ech garkach oglądałem u dealera ale waga mnie zabiła
#1596 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2020 - 17:04
Waga wagą ale niejako odniesieniem mocy do masy będzie przede wszystkim inna pojemność - stąd głównie inne kg :
- Mercury to Tohatsu ( jak i do pewnych mocy w 4T Johnsons,Mariner i czterosuwowe Evinrude) : 25/30KM ma 526ccm i 74kg - za niecałe 24 tyś kupisz Tośkę 30 KM z big tillerem + zegary obrotomierza + zegary poziomu trymu (zostanie Ci jeszcze manetka do odsprzedaży lub późniejszego wykorzystania)
- Yamaha F25G : 432 ccm i 64 kg
- Suzuki DF30 : 490 ccm i 74 kg
#1597 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2020 - 17:40
Gdyby to była dłuższa łódka to zdecydowanie 3 cylindry i 30km lub 40 km nawet 90 kg.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#1598 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2020 - 17:54
Zaraz usłyszę, że to "relikt przeszłości słusznie minionej" ale dwusuwowy Johnson 35 koni ważył o ile pamiętam 46 kg i to w wersji z rozrusznikiem. Wiem bo miałem. Zapewne nie był to najlepszy pod względem stosunku mocy do masy silnik. Pewnie były jeszcze lepsze.
Ważne jest jeszcze to, że nie był to silnik wysokoobrotowy, nie potrzebował jakiejś gigantycznej przekładni (wielkość spodziny też ma spore znaczenie)
Czyż to nie jest dziwne, że ta dzisiejsza "nowoczesność" do tego poziomu jeszcze nie doszlusowała?
A jeśli nawet ta nowoczesność doszlusuje, to czy tak wysilony 4t przetrwa kilkadziesiąt lat?
Nie namawiam do zakupu używanego przez dziesięciolecia złomu, ale nową yamahę 2T chętnie bym przygarnął, nawet gdybym chwilę później miał zginąć z ręki ekologów.
- gumowy lubi to
#1599 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2020 - 17:55
Piszecie, że Tohatsu=Mercury. Czy zmiana biegów w Tohatsu jest obecnie w rumplu, tak jak w Mercurym?
#1600 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2020 - 20:24
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych