Rz膮d wielko艣ci spalania benzyny to 0,373 litra na ko艅 mechaniczny na godzin臋. Odchy艂ki od tej warto艣ci we wsp贸艂czesnych silnikach s膮 zaskakuj膮co ma艂e.
Przy czym istotne jest ile mocy z tego silnika realnie pobieramy a nie jak膮 ma naklejk臋. Czyli dla silnika 115HP przy pe艂nej rozwijanej mocy mamy 42.895 litra na godzin臋.
"Po pierwsze 10 czy 20 kg rufa nie odczuje w og贸le w przypadku tej 艂贸dki, po艂贸偶 na czapce od silnika taki ci臋偶arek tak 偶eby nie spad艂 i sprawd藕, poza tym kolega pytaj膮cy napisa艂, 偶e chcia艂by silnik z power trim wi臋c problem kaczkowania mo偶na ca艂kowicie pomin膮膰."
鈥婸rzy starcie do 艣lizgu 艂贸dka ma zawsze tendencje do zadzierania dziobu. Wynika to z punktu przy艂o偶enia si艂y no艣nej. W miar臋 jak 艂贸dka przyspiesza, 艂贸dka "wychodzi" z wody, punkt przy艂o偶enia "liftu" cofa si臋 do ty艂u i dzi贸b jest coraz ni偶ej.
Je艣li mamy silnik, kt贸ry ledwie pozwala na osi膮gni臋cie 艣lizgu, wtedy najwa偶niejsze jest aby silnik by艂 jak najl偶ejszy.....
Power trym w tym przypadku niewiele pomaga....
Powiedzmy 偶e mamy 50 kg si艂y ci膮gu
to te 50 kg mo偶emy roz艂o偶y膰 na sk艂adow膮 poziom膮 (nap臋dow膮) i pionow膮 (korekcja trymu)
Z tr贸jk膮ta prostok膮tnego wynika, 偶e na sk艂adow膮 poziom膮 p贸jdzie ok 45 HP a 5 HP spo偶ytkujemy (stracimy) na trym.......
No chyba lepiej mie膰 l偶ejszy silnik i nic nie traci膰........
Sytuacja diametralnie zmienia si臋 powy偶ej powiedzmy 60 km/h
O trymowaniu w "nad艣lizgu" pisa艂em nieco wcze艣niej.
W takim przypadku podnosimy trymem dzi贸b..........
TAK PODNOSIMY, nie opuszczamy. W takim przypadku ci臋偶szy silnik jest ok.