Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#141 OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2015 - 15:06
6hp do pychówki będzie ok , pontonem 330 w 2 osoby nie wejdziesz w ślizg na 6hp, ponton bedzie pchał wała wody przed sobą w 2 osoby , w jedną osobę jeśli ponton 330 ma kil oczywiście powinno się udać wejść w ślizg.
Jak mas 5-6 tys to ja bym nabył nową yam/suz/toh i masz problem z głowy , chyba że uda Ci się znaleźć silnik który był w pl kupiony jako nowy z papierami i ks.gwarancyjną, szukaj 8hp może się uda , mocniejszy w tej cenia aby była pewność , może być trudno znaleźć
#142 OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2015 - 17:06
Tak jak koledzy piszą jak największa moc przy jak najlżejszym silniku . Zapas mocy bezcenny, a zużycie paliwa jest zależne od obrotów i od warunków pływania. Polecam 4-ro suwy japońskie , Honda,Tohatsu Yamaha, Suzuki. Można zakupić używany z dystrybucji krajowej . Porównaj sobie wagę poszczególnych marek przy tej samej mocy.
- MATI87 lubi to
#143 OFFLINE
Napisano 11 październik 2015 - 15:17
Trochę odkopię temat. Jestem na etapie poszukiwania silnika 5-6Km do pontonu Maweric 330 a alu podłogą. Przeglądając czeluści internetu nawinął mi sięna oczy silnik SEAKING SF6BMS. Cena nowego to około 4300. Myślę że te 300 to jeszcze do stargowania... Są dwie wersje tego silnika 1 i 2 cylindry. Z 1 cylindrem około 30kilo wagi, a 2 cylindry 38kg. Mój problem polega na tym, że to taka żadko spotykana marka i opinii prawie brak. Przemawiają do mnie dwa cylindry, których jakośnie zauważyłem u innych producentów w takim przedziale mocowym. Te 4tys to mniej więcej granica budżetu.
Pozostałe marki w tej mocy kosztują około 1000zł więcej. Duża jest różnica między 5 a 6 KM w pływaniu?
#144 OFFLINE
Napisano 11 październik 2015 - 23:14
Trochę odkopię temat. Jestem na etapie poszukiwania silnika 5-6Km do pontonu Maweric 330 a alu podłogą. Przeglądając czeluści internetu nawinął mi sięna oczy silnik SEAKING SF6BMS. Cena nowego to około 4300. Myślę że te 300 to jeszcze do stargowania... Są dwie wersje tego silnika 1 i 2 cylindry. Z 1 cylindrem około 30kilo wagi, a 2 cylindry 38kg. Mój problem polega na tym, że to taka żadko spotykana marka i opinii prawie brak. Przemawiają do mnie dwa cylindry, których jakośnie zauważyłem u innych producentów w takim przedziale mocowym. Te 4tys to mniej więcej granica budżetu.
Pozostałe marki w tej mocy kosztują około 1000zł więcej. Duża jest różnica między 5 a 6 KM w pływaniu?
Typowy chińczyk. Rada - mniej pal i pij , dołóż 20-30% i kup sprawdzonego japońca . Np. Tohatsu.
#145 OFFLINE
Napisano 12 październik 2015 - 08:35
@fred88, miałem Sea Kinga, pływałem, nawet nie narzekałem. Wymagał dokładnego wyregulowania u fachowca bo prosto z pudełka był niekoniecznie jak zegarek zwłaszcza szwajcarski. Teraz pływam na Evinrudzie 2 suwie i przesiadka jak z malucha na mercedesa, fakt SeaKing miał 5KM a evinek ma 10 czyli 2X więcej. Wprawdzie mój Evinrude też wymagał fachowca żeby wszystko wyregulować (Dzięki @EVIN), ale mój Evinrude jest dość leciwy, a był mniej problematyczny po zakupie niż Seaking. W tej cenie to poszukaj używki renomowanej. Też mam mawerica 330 z alu.
Gdy ja kupowałem swojego 5KM to był niemal 2X tańszy niż obecne ceny tych samych i grubo ponad 2X niemal 3X tańszy niż nowa Yamaha, tohatsu czy Suzuki o Hondzie nie wspominając, wtedy przy tamtych cenach to był dobry wybór, teraz jak by były ówczesne ceny też byłby to bardzo dobry wybór.
P.S. W sąsiednim wątku jeden z kolegów pisze że nowe Suzuki 6KM kosztuje 5500 z możliwością utargowania ceny. Nawet bym się nie zastanawiał.
Użytkownik Sołtys edytował ten post 12 październik 2015 - 08:42
#146 OFFLINE
Napisano 12 październik 2015 - 09:39
Ale koledze chodzi o dwa cylindry, a takie silnki zaczynją się u renomowanych producentów od 8km. Więc musi celować w zadbaną używkę albo dozbierać 2x tyle.
#147 OFFLINE
Napisano 13 październik 2015 - 21:52
Głupie pytanie pewnie.
Czy można uruchomić silnik czterosuwowy na pewien czas na sucho? I jeśli tak to na ile bezpiecznie? 5,10 czy 30 sekund?
Olej przecież popłynie . Tylko czy pompa wody wytrzyma?
#148 OFFLINE
Napisano 13 październik 2015 - 21:58
..dla bezpieczeństwa lepiej w beczce ...lub wąż ogrodowy z wodą skierowany w stronę kratki zasysającej wodę do chłodzenia..
#149 OFFLINE
Napisano 13 październik 2015 - 22:01
sucha pompa
Załączone pliki
- kotwitz lubi to
#150 OFFLINE
Napisano 13 październik 2015 - 22:04
..dla bezpieczeństwa lepiej w beczce ...lub wąż ogrodowy z wodą skierowany w stronę kratki zasysającej wodę do chłodzenia..
Wiem, wiem. Ale teoretycznie 5-10 sekund nie powinno zaszkodzić? W zimie w garażu ciężko o szlauch... .
Przecież są silniki z chłodzeniem powietrzem i chodzą bez problemu wiele lat.
Problem może tyczyć pompy wody. A dokładniej wirnika.
@Evin. Tam czas jest minimum 60 sekund. Nigdy w życiu na tyle bym nie uruchomił.
Poza tym tylko bieg jałowy.
Użytkownik godski edytował ten post 13 październik 2015 - 22:06
#151 OFFLINE
Napisano 13 październik 2015 - 22:07
Głupie pytanie pewnie.
Czy można uruchomić silnik czterosuwowy na pewien czas na sucho? I jeśli tak to na ile bezpiecznie? 5,10 czy 30 sekund?
Olej przecież popłynie . Tylko czy pompa wody wytrzyma?
Jak tak bardzo chcesz zniszczyć silnik to pal. Nie masz w domu jakiegoś wyższego 10-15l wiadra, tudzież hoboka po farbie? Byle zanurzony był do płetwy kawitacyjnej i masz spokój.
#152 OFFLINE
Napisano 13 październik 2015 - 23:45
I właśnie dla tego, trochę się obawiam kupywać używany silnik... Różne pomysły ludziom do głowy przychodzą, a potem przy sprzedaży, że 10 godzin przepływane, laleczka, cukiereczek i inne cuda.
Kolego Godski powiedz mi w jakim celu chcesz wogule odpalić silnik na 5-10sec? (tak, wiem ciekawski jestem)
Użytkownik fred88 edytował ten post 13 październik 2015 - 23:47
#153 OFFLINE
Napisano 13 październik 2015 - 23:52
I właśnie dla tego, trochę się obawiam kupywać używany silnik... Różne pomysły ludziom do głowy przychodzą, a potem przy sprzedaży, że 10 godzin przepływane, laleczka, cukiereczek i inne cuda.
Kolego Godski powiedz mi w jakim celu chcesz wogule odpalić silnik na 5-10sec? (tak, wiem ciekawski jestem)
Napisz mi gdzie napisałem że chcę go odpalić ???
Ciekawski jestem... .
Nawiasem mówiąc , kupiłem używany z 2010 roku i jest cukiereczek. Po przeglądzie w Tohatsu tak mechanior rzekł.
#154 OFFLINE
Napisano 14 październik 2015 - 09:10
Panowie mam pytanie czy yamaha dwusuwowa 8km ma tuleje cylindrowe taka z 1996 ?
#155 OFFLINE
Napisano 14 październik 2015 - 14:22
Zgłębiając tajniki internetu pomyślałem o dwusuwie, nowym dwusuwie. Dzwonię do Tohatsu Polska i czego się dowiaduję, że kupić nie mogę bo jest jakaś dyrektywa unijna.
Idąc tym torem podobno w 2018r ma być całkowity ich zakaz używania w UE.
Przyznam że nowe konstrukcje Suzuki i Tohatsu to naprawdę super zabawki do celów wędkarskich.
http://www.globalsuz...marine/2st.html
http://tohatsu.com.a...engines/2stroke
zatem wiecie na ile jest w tym prawdy że 2 takty zostaną zakazane do użytkowania w UE?
Użytkownik -PYTOON- edytował ten post 14 październik 2015 - 14:22
#156 OFFLINE
Napisano 14 październik 2015 - 15:30
Zamawiałem do firmy łodkę z silnikiem i przyczepą i na ten rok nie ma możliwości zakupu nowego silnika 2T, ale w przyszłym już tak - taką informacje dostałem od producenta łodzi, że Honda i Yamaha ma wypuścić ok. lutego 2T....
Gdyby ktoś był zainteresowany to będę sprzedawał swojego 2T Marinera 2001 r 30 konny 2t, rozrusznik ładowanie, power trim, dozownik oleju z wszystkimi alarmami itd - stanu tego silnika nie chce mi się opisywać bo nie ma sensu, pierwsza osoba któa przyjedzie poprostu go kupi i jeszcze długo długo będzie dzięckować
Użytkownik womaly23 edytował ten post 14 październik 2015 - 15:30
- Dragar lubi to
#157 OFFLINE
Napisano 14 październik 2015 - 15:36
Zgłębiając tajniki internetu pomyślałem o dwusuwie, nowym dwusuwie. Dzwonię do Tohatsu Polska i czego się dowiaduję, że kupić nie mogę bo jest jakaś dyrektywa unijna.
Idąc tym torem podobno w 2018r ma być całkowity ich zakaz używania w UE.
Przyznam że nowe konstrukcje Suzuki i Tohatsu to naprawdę super zabawki do celów wędkarskich.
http://www.globalsuz...marine/2st.html
http://tohatsu.com.a...engines/2stroke
zatem wiecie na ile jest w tym prawdy że 2 takty zostaną zakazane do użytkowania w UE?
2T możesz kupić obok na Ukrainie. Ale ceny takie sobie.
#158 OFFLINE
Napisano 14 październik 2015 - 17:49
2T możesz kupić obok na Ukrainie. Ale ceny takie sobie.
Ale masz na myśli jak za 4T?
#159 OFFLINE
Napisano 14 październik 2015 - 18:32
Ale masz na myśli jak za 4T?
Z tego co pamiętam to coś około 7 tysięcy za tośkę 9,8 czy 9,9. A z gwarancją słabo.
#160 OFFLINE
Napisano 14 październik 2015 - 20:47
Zamawiałem do firmy łodkę z silnikiem i przyczepą i na ten rok nie ma możliwości zakupu nowego silnika 2T, ale w przyszłym już tak - taką informacje dostałem od producenta łodzi, że Honda i Yamaha ma wypuścić ok. lutego 2T....
Gdyby ktoś był zainteresowany to będę sprzedawał swojego 2T Marinera 2001 r 30 konny 2t, rozrusznik ładowanie, power trim, dozownik oleju z wszystkimi alarmami itd - stanu tego silnika nie chce mi się opisywać bo nie ma sensu, pierwsza osoba któa przyjedzie poprostu go kupi i jeszcze długo długo będzie dzięckować
Ciekawe to co piszesz. Pewnie będzie to coś w rodzaju E-TEC.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych