Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Wybór spalinowego silnika zaburtowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2694 odpowiedzi w tym temacie

#1801 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 31 październik 2020 - 21:34

Rozkręcałem blok 9.8 10.15.20. panewek korbowodowych tam nie ma. Panewki walu z zamkami są w każdym z tych ale nie na korbach.

#1802 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 01 listopad 2020 - 18:16

Czyli korbowody są odlane ze stopu aluminium - jak w kosiarce do trawy. To i główka korbowodu tworzy łożysko ślizgowe ze sworzniem.

Naprawiałem zacierającą się kosiarkę, pierwszym zaskoczeniem był brak odrębnego cylindra a nawet żeliwnej tulei cylindra. Głowicę dało się zdjąć, ale to dolnozaworowiec. Drugie to właśnie odlany z aluminium korbowód bez panewek, nie wiem jak z jego trwałością, ale wersja profesjonalna tej kosiarki ma żeliwną tuleję cylindra. Przypuszczam że superlekkie wersje silników nie mają tulei cylindra.



#1803 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 01 listopad 2020 - 18:33

Nie wiem jak sa zrobione w srodku ale urzywam kosiarki odsnierzarki power washer z honda 160 i 190 cm2 zmieniam tylko olej raz w roku choc znam takich co po 13 latach dowiedzieli sie ze sie olej zmienia a nie dolewa co 2-3 lata i kosiarka chodzi do dzisiaj jak zloto

#1804 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 01 listopad 2020 - 23:06

Jeśli używałbyś tych sprzętów profesjonalnie, to na pewno poznałbyś jak są zrobione w środku.

Super lekki silnik bez tulei cylindra, po przegrzaniu ma rysy na gładzi cylindra co w 4t powoduje spalanie oleju (niebieski dym). W kosiarce wystarcza trawa w żeberkach chłodzenia, a w łodziowym torebka foliowa lub muł.

Zawsze lepiej kupić coś zrobionego solidnie i po to warto poznać bebechy skoro są na forum praktycy.



#1805 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 01 listopad 2020 - 23:31

Chyba bardziej porzadniej jak honda chyba sie nie da przynajmniej u mnie
  • Grubyziom lubi to

#1806 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 570 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 09 listopad 2020 - 18:58

Psulek pisałeś kiedyś że:
" Mylisz się. Wiodacy producenci podaja moc na walku śruby, po uwzględnieniu strat przekładni. Mniej więcej od połowy lat '80 ubiegłego wieku."

Znalazłem taki opis yamahy, na końcu jest wspomniane o mocy mierzonej. Wychodzi na to ,że moc silnika jest mierzona na wale a nie na śrubie.


Silnik:
Typ silnika 4-suwowy
Pojemność 432cm³
Liczba cylindrów/układ 2/Rzędowy, SOHC
Średnica x skok tłoka 65.0 mm x 65.1 mm
Wydajność mocy w średnim zakresie obrotów 18.4 kW / 6,000 obr./min
Pełny zakres roboczy przepustnicy 5,000 - 6,000 rpm
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Układ paliwowy EFI
System wyprzedzenia zapłonu CDI
Układ rozrusznika Elektryczny/ Ręczny, Manual (MH), Electric (E, EP)
Przełożenie przekładni 2.08 (2713)

Wymiary:
Zalecana wysokość pawęży łodzi S429 mm L:556mm
Masa ze śrubą F20GMHS: 57.0kg,F20GMHL: 59.0kg,F20GES: 56.0kg,F20GEL: 58.0kg,,F20GWHL: 62.0kg, F20GEPS: 61.0kg, F20GEPL:63.0kg
Pojemność zbiornika paliwa oddzielnie, 25litrów
Pojemność miski olejowej 1.1litrów

Informacje dodatkowe:
System kontrolny Remote control (E, EP), Rumpel (MH + WH)
Sposób trymowania i podnoszenia Power Tilt (EP), Ręczny tilt (MH, E + WH)
Cewka prądowa / alternator 12V -16A
Immobilizer YCOP optional
Śruba Standard
Zmienne obroty trollingowe Z cyfrowymi wskaźnikami lub wielofunkcyjnym rumplem
Digital Network Gauge (6Y8/6YC) Opcjonalny
Sterowanie Uchwyt rumpla, Sterowanie zdalne
Uwaga Podana wartość kW zmierzona została na wale napędowym, w standardzie ICOMIA

Użytkownik binio1111 edytował ten post 09 listopad 2020 - 18:59


#1807 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 09 listopad 2020 - 19:22

Psulek pisałeś kiedyś że:
" Mylisz się. Wiodacy producenci podaja moc na walku śruby, po uwzględnieniu strat przekładni. Mniej więcej od połowy lat '80 ubiegłego wieku."

Znalazłem taki opis yamahy, na końcu jest wspomniane o mocy mierzonej. Wychodzi na to ,że moc silnika jest mierzona na wale a nie na śrubie.


Silnik:
Typ silnika 4-suwowy
Pojemność 432cm³
Liczba cylindrów/układ 2/Rzędowy, SOHC
Średnica x skok tłoka 65.0 mm x 65.1 mm
Wydajność mocy w średnim zakresie obrotów 18.4 kW / 6,000 obr./min
Pełny zakres roboczy przepustnicy 5,000 - 6,000 rpm
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Układ paliwowy EFI
System wyprzedzenia zapłonu CDI
Układ rozrusznika Elektryczny/ Ręczny, Manual (MH), Electric (E, EP)
Przełożenie przekładni 2.08 (2713)

Wymiary:
Zalecana wysokość pawęży łodzi S429 mm L:556mm
Masa ze śrubą F20GMHS: 57.0kg,F20GMHL: 59.0kg,F20GES: 56.0kg,F20GEL: 58.0kg,,F20GWHL: 62.0kg, F20GEPS: 61.0kg, F20GEPL:63.0kg
Pojemność zbiornika paliwa oddzielnie, 25litrów
Pojemność miski olejowej 1.1litrów

Informacje dodatkowe:
System kontrolny Remote control (E, EP), Rumpel (MH + WH)
Sposób trymowania i podnoszenia Power Tilt (EP), Ręczny tilt (MH, E + WH)
Cewka prądowa / alternator 12V -16A
Immobilizer YCOP optional
Śruba Standard
Zmienne obroty trollingowe Z cyfrowymi wskaźnikami lub wielofunkcyjnym rumplem
Digital Network Gauge (6Y8/6YC) Opcjonalny
Sterowanie Uchwyt rumpla, Sterowanie zdalne
Uwaga Podana wartość kW zmierzona została na wale napędowym, w standardzie ICOMIA

Kolega Psulek ma rację moc mierzy się na wałku śrubowym, jest to zawarte w normach ICOMIA 28-83

 

cyt.

 

Deklarowana (znamionowa) moc układzie modelu silnika lub napędowymi powinno być pełną moc przepustnicy przy deklarowanej (znamionowa) prędkości na końcowym wałem wyjściowym silnika lub układu napędowego, jak oferowane do sprzedaży przez producenta, w oparciu o skorygowaną moc jednego lub więcej silników i układów napędowych

3.3.1 - Moc jest zadeklarowany  Moc na wale napędowym silników sprzedawanych z kompletnymi przekładniami  z rewersorem.

3.3.2 - Moc  zadeklarowana jako Moc na wale korbowym  silnika, silników sprzedawanych bez reduktora Z-et, klasycznego wału lub  jednostkami napędowymi jachtow żaglowych. W takich przypadkach do deklaracji mocy powinno być dołączone oświadczenie, że użyteczna moc zostanie obniżona o strataty na przekładniach zębatych.

 

 

http://continuouswav...COMIA28-83.html


Użytkownik GrzesM edytował ten post 09 listopad 2020 - 19:31


#1808 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 570 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 09 listopad 2020 - 20:10

3.3.1 - Moc należy podawać jako moc wału napędowego na wale napędowym silników sprzedawanych z kompletnymi zespołami napędowymi oraz na sprzęgle z wałem napędowym silników sprzedawanych z przekładnią redukcyjną lub rewersyjną.

Jak to rozumieć?
Ja to rozumiem , że moc silnika to moc na wale ( tym bardziej , że zgodnie z normą , mierzy się ją przy określonej prędkości obrotowej tegoż wału) Tak jak to jest w opisie Yamahy

Użytkownik binio1111 edytował ten post 09 listopad 2020 - 20:27


#1809 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 09 listopad 2020 - 20:13

Psulek pisałeś kiedyś że:
" Mylisz się. Wiodacy producenci podaja moc na walku śruby, po uwzględnieniu strat przekładni. Mniej więcej od połowy lat '80 ubiegłego wieku."

Znalazłem taki opis yamahy, na końcu jest wspomniane o mocy mierzonej. Wychodzi na to ,że moc silnika jest mierzona na wale a nie na śrubie.


Uwaga Podana wartość kW zmierzona została na wale napędowym, w standardzie ICOMIA

Wał napędowy to nie wał korbowy. Jakość tłumaczenia jest po prostu kiepska.

 

https://www.yamaha-m...f25g/techspecs/

 

The kW data in this sheet is based on the ICOMIA 28 standard, measured at the prop shaft

 

Możesz wpisać sobie w google prop shaft yamaha, przełączyć na grafikę i zapewniam, że nie zobaczysz tam wału korbowego.

 

Mam nadzieję, że to rozwiewa twoje wątpliwości.
 


Użytkownik psulek edytował ten post 09 listopad 2020 - 20:15

  • godski i gumowy lubią to

#1810 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 574 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 09 listopad 2020 - 20:29

W laboratorium kiedyś badałem moc silnika od Star’a ( takie ćwiczenie). Silnik wyjęty z pojazdu umieszczony został na specjalnym stojaku z podłączeniem mediów i odprowadzeniem gazów. Do wału korbowego poprzez sprzęgło cierne podłączono wałek który napędzał przekładnię hydrauliczna dodatkowo hamowana mechanicznie. Moc była mierzona na wyjściu z przekładni .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • psulek lubi to

#1811 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 570 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 09 listopad 2020 - 20:53


Ok

#1812 OFFLINE   Lucas1981r

Lucas1981r

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 7 postów
  • LokalizacjaKozienice

Napisano 10 listopad 2020 - 21:09

Teraz pytanie ktory producent ktora norme stosuje przy podawaniu mocy :mellow:
Np. wracajac do urzadzen spalinowych Hondy...Honda podaje  wg normy SAE J1349 z 2007 (konkurencja jak chinski Stihl czy Austrijacka Husqvarna wg innej jakiejs starszej). Roznica polega na tym ze wg SAE J1349 moc silnika podawana jest po zalozeniu wszystkich filtrow, napedow itp - czyli innymi slowami podaja moc "rzeczywistą pracy", za to w/w Stihl i Husqvarna podaja moc laboratoryjna -> gołego silnika bez filtrow, podpietych napedow itp itd.
Ciekawe jak to jest w zaburtowych :huh:



#1813 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 10 listopad 2020 - 21:48

Teraz pytanie ktory producent ktora norme stosuje przy podawaniu mocy :mellow:
Np. wracajac do urzadzen spalinowych Hondy...Honda podaje wg normy SAE J1349 z 2007 (konkurencja jak chinski Stihl czy Austrijacka Husqvarna wg innej jakiejs starszej). Roznica polega na tym ze wg SAE J1349 moc silnika podawana jest po zalozeniu wszystkich filtrow, napedow itp - czyli innymi slowami podaja moc "rzeczywistą pracy", za to w/w Stihl i Husqvarna podaja moc laboratoryjna -> gołego silnika bez filtrow, podpietych napedow itp itd.
Ciekawe jak to jest w zaburtowych :huh:


Było, przeczytaj

http://continuouswav...COMIA28-83.html

#1814 OFFLINE   Radbraw

Radbraw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1151 postów
  • LokalizacjaBug i bużyska

Napisano 11 listopad 2020 - 00:04

Kupiłem ostatnio kosę spalinową Stihl napisano na niej made in germany a nie china...
Taki mały off

Użytkownik Radbraw edytował ten post 11 listopad 2020 - 00:04

  • Mordeo lubi to

#1815 OFFLINE   Krzysztof

Krzysztof

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 511 postów
  • LokalizacjaNiemcy

Napisano 11 listopad 2020 - 11:00

Teraz pytanie ktory producent ktora norme stosuje przy podawaniu mocy :mellow:
Np. wracajac do urzadzen spalinowych Hondy...Honda podaje  wg normy SAE J1349 z 2007 (konkurencja jak chinski Stihl czy Austrijacka Husqvarna wg innej jakiejs starszej). Roznica polega na tym ze wg SAE J1349 moc silnika podawana jest po zalozeniu wszystkich filtrow, napedow itp - czyli innymi slowami podaja moc "rzeczywistą pracy", za to w/w Stihl i Husqvarna podaja moc laboratoryjna -> gołego silnika bez filtrow, podpietych napedow itp itd.
Ciekawe jak to jest w zaburtowych :huh:

Austrijacka Husqvarna. A nie Szwedzka?



#1816 OFFLINE   Lucas1981r

Lucas1981r

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 7 postów
  • LokalizacjaKozienice

Napisano 11 listopad 2020 - 18:34

 


 

Austrijacka Husqvarna. A nie Szwedzka?

oj moj błąd - pomylilo mi sie  KTM bo wlasnie grzebalem u kumpla przy motorze :) heh 

 

Kupiłem ostatnio kosę spalinową Stihl napisano na niej made in germany a nie china...
Taki mały off

No niestety - to ze na wierzchu tak jest napisane to do konca tak nie jest - otworz obudowe a zobaczysz inne napisy made in.... :) no chyba ze trafiles na jedna z ostatnich (co watpie) bo ogolnie od prawie 3 lat Stihl przerzuca juz prawie cala produkcje do Chin - kumpel pracuje na serwisie i ma dosc przyjmowania nowych Stihli na serwis...

 

dzieki :)

 



#1817 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 570 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 29 listopad 2020 - 19:31

Macie jakieś negatywne opinie dotyczące silników tohatsu Efi (fi)? O suzukach się naczytałem. Jak z jakością tosiek na bloku 333ccm. ? Są jakieś " negatywy" ? Czy można brać śmiało?

#1818 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 29 listopad 2020 - 19:33

Smialo z zamknietymi oczami nie do zabicia jak poprzednik na gazniku choc wolal bym mercury

#1819 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 29 listopad 2020 - 19:43

Brać

#1820 OFFLINE   wiesławek

wiesławek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 150 postów
  • LokalizacjaPisz

Napisano 29 listopad 2020 - 21:19

Polecam i nie będziesz żałował






Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych